DeMoms #3
Tein taas uuden kun alkoi mulla ainakin jo toi vanha takkuilemaan.
Aloitettaiskos taas tilanteilla kun ne ovat muutamilla muuttuneet :)
Kommentit (448)
Vai oikein hotelliin...? :D Pääsisipä itsekin viettämään rauhallista lomaa aivan kahdestaan miehen kanssa jonnekin, kohta sekään ei ole enää niin helppoa :)
Tuli tuosta jardinsin viestistä mieleen, että kuinka kauan muut ovat olleet yhdessä miestensä kanssa? Me ollaan tosiaan oltu 2 vuotta ja 8 kuukautta, joista se puoli vuotta naimisissa. Välillä tulee kommenttia, että " kylläpäs te nopeasti etenette" ja nyt vielä vaavi tulossa, mutta onko se oikeasti näin? Eikö tärkeintä ole suhteen laatu eikä pituus? Välillä kyllä vähän huolestuttaa, että mitenhän meidän nyt käy, kun kahdenkeskeinen aika jää vähemmälle sitten kun vauva tulee, mutta toisaalta, sitten vietetään aikaa perheenä! Ja ollaan kyllä puhuttukin tästä miehekkeen kanssa. Ollaan molemmat sitä mieltä, että lapset ovat onnellisia, kun vanhemmat ovat onnellisia. Kun vanhemmat elävät onnellisessa parisuhteessa ja ovat toisilleen mies ja vaimo, ei pelkästään äiti ja isä, niin he pystyvät myös tekemään lapsensa onnellisiksi, huomioimaan paremmin näiden tarpeet ja antamaan näille paljon rakkautta.
Kuitenkin tuo mies on minulle maailman tärkein ihminen ja en osaa edes kuvailla, kuinka rakas hän on minulle. En pelkää, että etääntyisimme tms. vauvan tulon myötä, mutta mietin vain, että kun tähän mennessä ollaan oltu sellaisia toisiimme liimaantuneita siirappisia hempeilijöitä, niin kuinkahan sitä sitten hempeillään? ;)
Mulla on tunteet koko ajan hirmu pinnassa! Nytkin koko ajan itkettää kun on ikävä tuota miestä! Se on iltavuorossa, on kotona kymmenen jälkeen ja minä täällä ikävöin sitä! :/ Vielä kun on aivan kamalan paha olo, piti töistäkin lähteä kesken päivän, kun ei vain pystynyt tekemään töitä. Ruokaa en pysty laittamaan ollenkaan, koska kaikki hajut (varsinkin ruoan haju) kuvottaa ja oksettaa. Toivottavasti tätä ei kestä kovin kauaa, olisi kuitenkin hyvä töisskin käydä, että tienaa vähän. Nyt olen saikulla ainakin perjantaihin asti.
me ollaan miehenkanssa oltu yhdessä pian 6v (syyskuussa) :O apua!! kymmenvuotispäivä lähenee:D no josko me sitä ennen vielä yksi lapsonen pyöräytettäisiin:)
kyllä on kiirusta ollu ku kokoajan pitäis jotain tehä, ikkunoita oon saanu osaks pestyä, ja vielä olis miljoona muutakin asiaa tekemättä...plääh....:(
ja ens maanantaina tulee se muurahais myrkyttäjä uudestaan, ja silloon pitää tyhjätä kaikki alakaappien hyllyt:O no... tuleepahan neki samalla siivottua sitte, jotain hyvää siitäki:)
mutta nyt taas pitää mennä:) hyviä vointeja han_:lle ja dagnylle!
Tosi tutulta kuulostaa tuo paha olosi. Voin kuitenkin rohkaista että mulla se kesti sen 3 viikkoa, ja se kai onkin se yleisin määrä minkä se pahin yökötysolo vie. Yhdeksännen viikon aikana olo parani jo huimasti, vaikkei kyllä tietenkään kuvotukset ja ällötykset kadonneet ihan taikaiskusta. Palailevat ne silloin tällöin vieläkin, kuten esimerkiksi tänään. Oikein vielä väsymyksenkin kera...
Huomenna on neuvolalääkäri mutta mies ei pääse mukaan kun sillä on pääsykoe. Pärjäänhän mä yksinkin mutta kivempi olisi jakaa tuokin kokemus.
Me saatiin asunto! Aivan täydellinen! Lapsimyönteiseltä, rauhalliselta alueelta, josta on keskustaan 4 km ja mulla töihin 20min bussilla ja miehelläkin saman verran. Kolme huonetta, parveke, sauna ja kylppärin lisäksi erillinen vessa. Voi tulla tarpeeseen sitten kun vauvalla on löysät housussa ja isi istuu pöntöllä :D
Kiva kuulla dagny että saitte mieleisen asunnon!
Meille tulee miehen kanssa 4.7. kaksi vuotta yhteis eloa.
Sain tänään töitä kesäksi ja sen jälkeen vielä pitäis jatkua ilta ja viikonlopputöinä opiskelun ohessa :)
Han_, kyllä se siitä helpottaa, usko pois.
Mulla tosin pahoinvointi kesti kokonaiset 16 viikkoa.
Lohduttaako? :)
Ah, lähtöpäivä lähenee..;) Ihanaa kyllä mennä viettämään ukon kanssa laatuaikaa ja olla ihan kahdestaan:)
Kiva että Dagny olette löytäneet asunnon:) Musta asuntojen katteleminen on tosi kivaa, mä kyllä ihastun melkeen joka asuntoon jonka nään;)
Täällä myös vauvakuumeen lisäksi podetaan ikuista koirakuumetta. Katselin niin ihania collie ja shetlanninlammaskoira-kuvia. Jompikumpi tulee meille varmaan seuraavaksi (vuosien kuluttua..) Ja sitten kun Amista joskus aika jättää, niin meillä täytyy kyllä ehdottomasti olla labbis (kullanvärinen) ja mieluusti narttu. Joskus tulevaisuudessa, kun meillä on se omakotitalokin niin meille tulee myös samojedi ja siperianhusky. Valtavaa koirakuumetta poden senkin takia, että noita ihania rotuja on muutama.
Myös marsuja kaipaisin ja mies haluaa kissoja. Ja minä haluan paaljon lapsia! Eilen katselin niiin ihania taaperokuvia. Haluisin jo oman nyytin pian syliini :)
Mä voisin jaksella kirjoittaa kuulumisiani :)
Eihän sitä raskaana taaskaan oltu, torstaina alkoi menkat. Mutta hyvä niin ettei kierto veny hirveän pitkäksi.
En muista mitä kaikkea ole kertonu noista mun menkoista mutta ne on siis _todella_ kivuliaat. Enää en ole niiden takia pyörtyny mutta välillä jalat lakkaa toimimasta ja menen hetkeksi muuhun maailmaan. Kävely on yhtä tuskaa, samoin istuminen ja makaaminen ja seisominen, eli mitenkään ei ole hyvä. Ainoo lääke mikä niihin auttaa on tramal mitä olen pariin menkkoihin joutunut ottamaan yhden. Mutta ne ei ole mulle määrättyjä niin en niitä oikein voisi syödä. Gynellä kun noiden kipujen takia olen käyny vastaus on ollu vaan että " sulla on kyllä aika kovat noi kivut (vähätellen) ja että ainoo mikä niihin auttaa on varmaan synnytys"
Tämä kierto katotaan jokatoinen päivä rakastellen joskos sattuisin ovuloimaan. Jollei tärppiä tule menen toiselle gynelle ja vaadin että se tutkii munt.
Sitten nyt on alkanu tulemaan menkkojen välissä alamahankipuja tärinästä. Ja noi kierrot tosiaan on heitelly sellasta 15-56 että ei tää enää ihan normaalia ole.
JARDINS: Jotain sellasta mä ajattelinkin silloin :)
HAN_: Sullakin viikkoja jo noin paljon :) Aika menee hirmu äkkiä.
ja MSOL: justhan sä plussasit!!
Onko teillä raskaanaolevat ja synnyttäneet ollut raskausaikana aavistuksia vauvan sukupuolesta? Oletteko halunneet selvittää asian ultrassa ja onko se kerrottu teille? Haluatteko yrittäjät aikanaan tietää odottaessanne vauvan sukupuolen? Mitä sukupuolen tietäminen etukäteen merkitsee teille?
Dagny: Mulla oli VAHVA aavistus koko raskauden ajan, että tyttö tulee.
Poikahan tuo kuitenkin on :D
mulla oli esikoisesta ihan ekasta neuvolakäynnistä vahva tunne, että on poika, ja tuosta kuopuksesta sitten ei osannut sanoa aluksi mitään, mutta loppuvaiheessa rupes tulemaan tunne, että on tyttö.
mä pelkäsin silloon kun esikoista odotin, että petyn sitten hirveesti jos ei poikaa tulekkaan, kun sitä niin rupes uskomaan että se on poika, ja poikaa hirveästi sitten halusinkin.
Meillä tuli tänään täyteen 2v. 8kk, kuten Han_:illakin :)
Ja tuohon sukupuolikysymykseen.. Haluisin ainakin esikoisen sukupuolen tietää, koska innoissani odotan täällä että tosissaan saisi alkaa ostamaan vaatteita ja tavaroita vauvalle :)
Mä en haluaisi tietää vauvan sukupuolta etukäteen, niinkuin en haluaisi (enää) tietää mahdollisista kromosomi poikkeavuuksistakaan. Mies kyllä tahtoisi tietää että kumpaa sukupuolta vauva on, eli saa nyt sitten nähdä mitä tehdään joskus kun on sen aika.
Mä en haluais tietää sukupuolta koska se ei ole mitenkään tarkka tieto. Eikös minun_:kin saanut väärän ennusteen..? Olisi inhottavaa jos olisi ostanut ison kansan tyttöjen vaatteita ja sitten sieltä tulisikin poika. (Ei sillä että pojat olisivat mitenkään " huonompi vaihtoehto" , mutta rahaa ei tossa vaiheessa varmastikkaan ole heittää hukkaan..) En tiedä saiko kukaan nyt selvää mitä ajoin takaa...:(
Me tultiin eilen tampereelta. Mies oli varannu meille oikeen sviitin, aloitettiin hotelli vierailu poreammeesta ja lopetettiin se parvekkeelle jossa nautimme romanttisen illallisen:) Ihanaa kun tuo oma mörökölli osaa vieläkin yllättää ;)
Me meinataan hankkia koiranpentu:) Sain Dagnylta ideaksi pyytää huomenlahjaksi koiraa ja mies on jo taipumassa ajatukseen:) Tosin hän on sanonut, että jos koira tulee sen on oltava chihuahua. Jos me semmonen mini koira ostetaan, niin lapsia ei sitten tulekkaan hetkeen, mutta katsotaan miten me tehdään:)
Eipä oo tosiaan ihan hetkeen tullu tänne kirjoteltu :).
No, meillä menee hyvin, poika 7 kk ryömii joka paikkaan ja kovasti konttausasentoakin hakee.
Vauhti on kova, ja äiti toisinaan helisemässä :)
Mä en tule plussaamaan vähän aikaan, voi olla että en luonnollisesti koskaan. Mulla todettiin tänään ärhäkkä endometrioosi ja vahva epäilys PCOSta, sen saa tietää 2vkon päästä onko sekin.
Nyt ajatukset on vähän sekasia tän asian suhteen joten ei mitään järkevää sanottavaa oikeen tule. Kerron lisempää kun mieli on erinlainen..
Jaahas uusi vauvalehti tullut, pitää käydä ostamassa :)
Tänään olisi kp 30/33-35 :O Ja tekis mieli testata.. Mutten enää halua negoja :/ Jos tästä kierrosta ei tärppää niin ties monesko kierto alkaa.. Yhdeksäs tai kymmenes kierto. Perkule!
Silitti hiljaa enkelin siipi,
kauneinta kaikista käytti.
Onnen ovesta sisään hiipi,
todeksi toiveet täytti.
Sain tänään plussan :)
Toivotaan että mortemissa on ennustajan vikaa;) Muumi limu on muuten oikeesti tosi hyvää...=)
Mun työkaveri oli saanut eilen päivällä tyttövauvan:) Synnytys oli ollu kuulemma tosi vaikee, ja vauva oli sitten tullu imukupilla ulos. Oli aika hurjan näkönen vielä tänään, poski ihan mustana ja pää rutussa:( Mutta somahan se oli kun mikä! Oli kyllä hurja kuunnella sitä sen synnytys tarinaa...
Me saatiin nyt huone varattua tampereelta ja lähdetään kohti hotellia perjantai iltana:) Mies oli oikeen hienon huoneen varannu ku juhlistetaan samalla meidän 2 vuotis kimppailua:)