Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DeMoms #3

31.03.2006 |

Tein taas uuden kun alkoi mulla ainakin jo toi vanha takkuilemaan.

Aloitettaiskos taas tilanteilla kun ne ovat muutamilla muuttuneet :)

Kommentit (448)

Vierailija
1/448 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä ollut hiljaista vappuna:) No, se oli ja meni, mulle jäi kipeä hiertymä varpaaseen ja kaksi vappupalloa:) Oltiin radalla piiitkästä aikaa ja oli huisin kivaa:)

Mitenköhän sitä tottuu taas siihen että on viiden päivän viikkoja töissä, kun on ollu niin monta " tynkä viikkoa" . No, onneksi neljän päivän päästä alkaa viikonloppu taas:)

Vierailija
2/448 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi erittäin kivuliaat ja niukat kuutkautiset. (viime kierto oli vaan 12 päivää) Pelkällä pikkuhousun suojalla olen pärjänny. Tänään en voinut mennä niiden takia edes kouluun. Olisi ollut psykan koe mutta minkäs teet kun sängystä pääset just ja just ylös ja kävely onnistuu vain kyyryssä jotenkin.

Varasin ajan gynelle ja aika on ensiviikon torstaina (vuodon pitäisi olla jo loppu), haluan että tutkitaan mistä johtuu nää kauheat kivut ja sitten jos jotain tähän epäsäännollisyyten kanssa sais. (vuoden sisällä kierrot ollu 12pvä-56pvää)

Otin tramalia millä sain kivut helpottamaan, mutta niitä ei oo määrätty mulle niin en oikeen niitä vois paljon popsia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/448 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on ollu nyt iltavuorossa, ja illalla ku poikaa pitäs nukkumaan laittaa, pitäs olla ittellä miljoona lisäkättä:S ku yleensä likka herää just silloon ku pitäs ruveta puuroa tekemään ja sitten syöttämään, ja sehän ei hiljaa ole kun syliin vaaan haluais. että pidä siinä sitte toisella kädellä tyttöä, ja toisella syöttää ja viihdyttää poikaa, ja vieläpä ku tyttö ei siinä samassa asennossa viihdy kovinkauaa, ja harvemmin vieläpä paikoillaan, niin on siinä tekemistä:)

ostettiin tänään tuollanen ficherin sitteri jossa on musiikkia, valoja ja tärinä toiminto:) tärinätoimintoa ei vielä olla testattu ku ei oo pattereita, mutta kyllä se siinä tykkäs olla ainakin:)

http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/FP_KnP_bouncer.g…

tuollanen:) siinä on seki hyvä ku vauva vähän itte liikkuu niin se rupee heilumaan ees taas:)

mullekki sitte iski rintatulehdus tossa viime viikolla, kuume nousi 38, mutta onneks se meni sitte paris päiväs ohi tiheellä imetyksellä ja lypsämisellä, että ei tarvinnu onneks hakee antibioottikuuria.

Vierailija
4/448 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mavu: kiitos muuten siitä baby-banz linkistä, jonka joskus laitoit.

Piti tänään tolle ukolle tilata.

Vierailija
5/448 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta enpä sanoisi että on hyviä uutisia asian suhteen :´( Koiraparka joutui hätäsektioon ja nyt se ei ymmärrä niitä pentuja: pelkää niitä, ei imetä, ei lämmitä, ei nuole. Pakenee vaan koko ajan ja on haavasta ja täysistä rinnoista kivulias. Ei yhtään tajua mitä ne vikisevät pallerot on ja on ihan kauhuissaan että mitä sen elämälle on tapahtunut.

Mutsi ja sisko juottaa pentuja pullosta ja märällä rätillä hieroen saavat ne ulostamaan. Äitikoira ei ole vieläkään (3 päivän jälkeen) yhtään kiinnostunut vauvoistaan. Voi raukkoja, niille jää kyllä trauma ja mä pelkään kamalasti että ne parat saa jonkun taudin äidinmaidon ja lämmön puutteessa...

Vierailija
6/448 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista koirista...Kun olin pieni, tuttava perheen koiraemo oli hätääntynyt synnytyksen alettua niin että oli köpötellyt ympäri kämpää, ja kaikki pennut olivat kuolleet siinä hötkyilyssä. Emokin oli niin huonossa kunnossa, joten jouduttiin lopettamaan =/ On jäänyt kamalat traumat kun näin sen kämpän joka oli täynnä verta ja emohauva ihan henkihieverissä keskellä eteistä! Hyi kamala!

Pitäisi kohta töihin lähteä, mutta on niin voimaton olo, että en jaksa millään! Onneksi huomenna alkaa viikonloppu:) Ollaan koko viikko aherrettu auton kimpussa, kun ei meinaa päästä leimasta läpi tuo kosla. Tänään on taas tuomion hetki kun rullataan katsastukseen:) Jännittää ihan hulluna!

Vierailija
7/448 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole hyvä vain, kiva jos oli hyötyä:) meillekki ne lasit ja kotelot tuli tällä viikolla, ja tänään ekaa kertaa testattiin niitä pojalla, ja hyvät oli, tytölle nuo baby banzit on vielä liian isot, mutta eiköhän ne mee ku se vähän kasvaa:)

Vierailija
8/448 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dagny: Voi pentuparkoja :( Ei niiden elämä oikein hyvin ole alkanut. Ei tuollainen elämänalku taida tehdä hyvää niiden luonteelle ja terveydelle.

Vierailija
9/448 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä painetaaan vaan töitä ja opinnäytetyötä. Hermot vaan menee. Töihin pitäisi tänäänkin vielä jaksaa käydä ostamassa paaljon ruokaa, koska nälkä ja huono olo tulee tosi nopeasti. Ei vaan tee oikein mieli mitään kunnon ruokaa.

Rv 7+2 on vissiin menossa ja ensi viikon tiistaina mulla on neuvola! :D

Tosiaankin pitäisi kohta mennä nukkumaan jo.. :/ Opinnäytetyötäkin on rasittava tehdä, kun on mennyt sukset vähän ristiin kavereiden kanssa.

Ja olen tosiaan muuttanut ja netti meille tulee sitten, kun jaksan hankkia :D

Vierailija
10/448 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin justiinsa luokkakokoukseta:) Olipas kiva nähdä vanhoja tuttuja! Kumma kyllä kukaan ei ollut pieniin päin tai saanut jo lasta. Olin ihan varautunut siihen että siellä joitan raskaana olevia löytyy.

Mulla on ollut kamalaa ahertamista noiden koulun näyttöjen kanssa. En millään jaksaisi tsempata, mutta kai se on pakko. Edessä olisi kahden näytön suoritus tossa kesäkuussa.

Mitens se Dagnyn raskaus etenee:) Et ole siitä nyt hetkeen kirjotellu, joko olet saanut aamupahoinvoinnit kuriin?

Vierailija
11/448 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä kamala ihminen mutta nyt olen tavallaan helpottunutkin siitä ettei yksi noista pennuista tule meille koiraksi kuten aiemmin oli tarkoitus. Ei varmasti tee käytännöllisesti katsottuna äidittömänä eläminen hyvää pienille. Emokoira ei nimittäin vieläkään tajua niitä omiksi vauvoikseen vaan miettii varmaan lähinnä että miksi ne otti 4 uutta koiraa mun riesoiksi ja miksi mun pitäisi niitä hoivata? Tämä emokoira on itsekin syntynyt leikattuna mutta sen äiti oli kyllä synnyttänyt ja hoivannut jo muutaman aiemman pentueen ja osasi täten hommansa.

Ja siis siksi olen helpottunut että kaikki mun aiemmat omat koirat on olleet aikuisena otettuja ongelmakoiria ja tämän uuden oli tarkoitus olla ongelmaton pentu että kerrankin saisi kokemusta normaalista koirasta.

Koirakuume ja lemmikin puute on mulla kyllä ihan kamala. Vieläkin ikävöin ja itkeskelen sen kesällä kuolleen perään.

jardins:

Enää ei ole sellaista " ympärivuorokautista krapulaa" joten olen jaksanut käydä jo töissä ja muutenkin elää taas normaalimpaa elämää. Vielä pahoinvoinnin aallot kuitenkin iskee ja silloin pitää ottaa rauhallisemmin. Ne krampit on loppuneet, sentään.

Mulla alkaa kesätyöt kuukausipalkkalaisena 15.5. Pelottaa vähän yövuorot.

Vierailija
12/448 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mulla alkaa kesätyöt kuukausipalkkalaisena 15.5. Pelottaa vähän yövuorot."

Mulla on tuolloin muuten synttärit :D

Mä en pidä tuosta uudesta demistä, jotenkin hankala tuo kun se osioiden vaihto onnistuu vain sieltä ylhäältä. Mutta kai siihen tottuu..

Meille tulee ensi viikolla kisuvauva, Möykky. Tänään ollaan miehen kanssa järjestelty ja siivoiltu täälä että ei varmasti voi tapahtua mitään tapaturmaa pennulle.

Harmittava tuo juttu mitä Dagnyn äidin koiralle kävi. Pennuillekkin tosi vaikeaa, toivottavasti kuitenkin selviävät ja pystyvät myöhemmin elämään " normaalisti" .

Vierailija
13/448 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kyllä tullut käytyä demissä enää moneen kuukauteen. Demitin yhteen aikaan niin kovasti, että tuntui ettei mitään järkevää saa enää aikaiseksi, kun vapaa-ajalla aina vaan istui demittämässä. Hyvin olen kyllä pärjännyt ilman demiäkin. Alkaa vaan ärsyttämään kun ajatteleekin niitä juttuja mitä siellä oikein oli ://// Suvaitsemattomuus ja paremmuusyrittely useimpien osalta alkoi käydä hermoille. Aivan kuin joillakin ei olisi kykyä ymmärtää, että maailmassa on näkemyseroja yhtä paljon, kuin on ihmisiäkin.

Toinen asia mikä ärsytti demissä oli se, että mitä hyvänsä sanoitkin jostain asiasta, sinulla täytyi olla jokin " faktatieto" tai jokin " hyväksytty teoria" asiasta. Typerää sinäänsä, sillä kaikki teoriat (asiasta mistä hyvänsä), jotka tällä hetkellä ovat hyväksyttäviä, ovat vain jonkun ihmisen kehittelemiä käsityksiä jostain asiasta ja voidaan ihan hyvin kumota jollain uudella teorialla/näkemyksellä. Ärsyttävää, kun mitään ei voi sanoa, ilman että se on lainaus jostain kirjasta tms. Esim. jos sanoisin, että " minusta lapset voi ihan hyvin tehdä nuorena" , minun täytyisi demissä perustella mielipiteeni useiden tietokirjojen ja tilastolaskelmien ynnä muiden kanssa. " Mille pohjaat mielipiteesi?" " Onko sinulla todisteita, että nuorena lasten teko olisi jotenkin parempaa kuin vanhempana?" " Tilastollisesti ainakin.........." " Mitä? Eikö mielipiteesi perustukaan millekään tilastolaskelmalle? Silloin se on epäpätevä!" Ja niin edelleen...

Huhhuh, tulipa paasausta :)

Nyt on kp11 ja ovis taitaa lähestyä. Vähän laiskoina ollaan oltu pupuilujen ynnä muiden suhteen tässä kierrossa, mutta eiköhän asiaan tule parannusta tässä ;)

Hyvä, että [color=red]Dagnyn[/color] pahoinvointi on helpottanut! Voin kuvitella, että olisi ollut pikkaisen kurjaa, jos koko loppuraskaus olisi pitänyt kärvistellä :/ Miten muuten edennyt raskaus? Monennellako viikolla oletkaan nyt?

Voivoi kun nyt tulisi jollekin toisellekin (tai vaikka kaikille) demomsille plussa! Miten muiden " hommat" on edenneet?

Vierailija
14/448 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äidin koira on kaikkien ihmeeksi alkanut nuoleskella ja imettääkin niitä vauvoja, vaikka ilmeisesti vähän vastahankainen se on välillä vieläkin. Ne epelit ovat saaneet jo nimetkin joista keksin kaksi :)

On tosiaan hyvä ettei mun pahoinvointi pitänyt mua työkyvyttömänä tuon pidempään. Oli jo aikamoinen pelko takaraivossa että joutuisin saikulle ja en saisi rahaa kerättyä kesän aikana. No, voihan vieläkin tapahtua jotain kamalaa kuten selkä poksahtaa mutta aika luottavaisin mielin suhtaudun nyt oloni kehittymiseen.

Olen viikolla 10+2 ja maha on hieman kasvanut. Sisällä tuntuu sellainen kova möykky ja kun olen muuten hoikka, se pullistuu etenkin syönnin jälkeen kummuksi. Jostain syystä stressailen vähän kun mietin että luulevatko ihmiset sitä läskiksi mutta sitten saan taas kiinni itsetuntoni hännänpäästä ja ajattelen että paljon väliä :D

Luin jostain että nyt alkaa periaatteessa sikiökausi ja keskenmenon riski alkaa olla ohi. Yleensähän sanotaan sen tapahtuvan 12. viikolla, mutta tässä vaiheessa vauvassa on jo kaikki elimet ja muut valmiina, ne vain kasvavat. Ainoastaan hermoratoja ja aivosoluja tulee vielä lisää.

Tilasin Vau' kirjalta sen odottajan paketin ja odottelen nyt ihan kieli pitkällä sitä klassisen musiikin cd:tä. Olen meinannut kasvattaa vauvan aivoja klassisella musalla ja sen levyn kanssa pääsee alkuun ennen kuin mun täytyy marssia levykauppaan. Siinä mainoksessa sanottiin että saa lahjoja yhteistyökumppaneilta kuten Dove ja Pampers (kertavaipoilla me ei kyllä toivottavasti tehdä mitään, sen verran paljon olen jo kestoja ostellut, mutta hyvä niitä olla olemassa ja mieluummin otan ne ilmaiseksi kuin ostan) ja nyt mietin että tuleeko sieltä sellainen iso paketti jossa on ne kaikki vai tippuuko niitä pikkuhiljaa raskausaikana.

Pari kysymystä jo synnyttäneille:

-Mistä saa tilattua ilmaista vauvakrääsää, esim. netistä?

-Tämä kysymys on mavulle: miten teidän kestoilu on sujunut ja millaisilla systeemeillä? Muistelen että ainakin ompelit itse vaippoja.

Vierailija
15/448 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MSOL: Kuinkas muutto meni..?Toivottavasti hyvin :) Muuttaminen on kyllä yks riesa. Kun mekin muutettiin oli tavaroiden raijaus neljänteen kerrokseen yhtä helvettiä..Muutenkin tää on vanha talo ja joka puolella rämisee ja kaikuu...Kamalasti tsemppiä sulle MSOL, eikös sun ukko ole siellä armeijassa nyt?

Mulla on menny sukset ristiin ukkelin kanssa kun olen niin kiukkunen ollu kokoajan! >:( Varmaan toi helle ja stressi, mutta olen ollu aivan KAMALA! No, ukkeli vie mut lauantaina puuhamaahan vähän rauhottumaan ja pitämään hauskaa joten jos se sitten siitä alkaa taas rullaamaan:) Mä vaan odottelen että tulis kunnon sateet jotta vähän viilenis:) Täksi päiväksi ollaan sateita lupailtu, joten odotan sitä innolla! En oikeen muutenkaan tykkää kesästä, olen allerginen hyttysen pistoksille (!) saan ihan levottoman kokosia pahkuroita jotka kutisee ja särkee ihan kamalasti =/ Sais se marraskuu tulla jo ;)

Vierailija
16/448 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demissä on nykyään niin kamalan tylsiä juttuja, että harvoin olen siellä. Uuteen demiin olen kyllä rekisteröitynyt, ja pikkasen arvelutti laittaa nimet ja numerot sinne. Olin ihan varma että sinne oli tullut joku ikäraja kun kysyttiin syntymäpäivää:)

Kiva että koiravauvat saavat jo emoltaan huomiota! Meidän pitäisi viedä tuo isän koira taas parin viikon päästä näyttelyyn. Se on ihan mukavaa hommaa, mutta tuo vierä nuori mies on niin noiden neitokaisten perään, että se on semmoista vetämistä ja reuhtomista ton koiran kanssa.

Vierailija
17/448 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eri nettipalstoilla käyminen tosi kausittaista. Käyn aika monella, mutta yleensä vain yhdellä tai kahdella kerrallaan. Kuten ehkä huomasitte, en pitkään aikaan juuri käynyt täälläkään ja olin enemmän jossain muualla. Tuli pidettyä demitaukoakin puolisen vuotta ja jokin aika sitten palasin taas. Välillä vaan kyllästyy eikä saa otetta palstan jutuista.

Ja totta on se että Demissä on niitä pätijöitä ja jokin " virallinen totuus" josta poikeajia kohdellaan välillä aika törkeästi. Vaikka jotkut Demissä niin yrittävätkin väittää, en kuitenkaan koe olevani täysin epäonnistunut ihminen vaikka olen tulossa äidiksi ilman kahdeksan vuoden seurustelua takana ja opiskelijana.

Välillä miettii että mikähän niitä vakkareitakin oikein nyppii jotka korostavat sitä miten kamalia lapset ovat. Jenna_K sanoi juttuihini että " Hyvä ettei tartte olla raskaana kun ei sais juoda viinaa." Halloo! Ei ehkä todellakaan ole oikea aika lisääntyä jos tulee kamala ikävä jotain alkoholia :(

Vierailija
18/448 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dagny:

Jenna_K sanoi juttuihini että " Hyvä ettei tartte olla raskaana kun ei sais juoda viinaa." Halloo! Ei ehkä todellakaan ole oikea aika lisääntyä jos tulee kamala ikävä jotain alkoholia :(

No, kyllä varmasti aika monelle, ainakin nuorena raskaana olevalle tulee ikävä alkoholia, tai ehkä enemmän alkoholin tuomaa seuraa. Varsinkin jos kavereita oli ennen nähnyt vain baari ympyröissä ja oma mies (jos sellaista on) viihtyy myös kupin ääressä. Ihan tapaus kohtaisiahan nämä ovat, mutta nuoremmat ensisynnyttäjät ovat aika suuressa riskissä syrjäänytä raskauden aikana/ sen jälkeen.

En kyllä allekirjoita sitä että lapset olisivat kamalia ja siksi iloitsen raskaudettomuudestani kun saan vielä juoda viinaa.

Vierailija
19/448 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ihan tapaus kohtaisiahan nämä ovat, mutta nuoremmat ensisynnyttäjät ovat aika suuressa riskissä syrjäänytä raskauden aikana/ sen jälkeen."

Mutta tähänkin voi kyllä vaikuttaa. Esim. omassa ystäväpiirissäni kaikki kyllä pitävät lapsista enkä usko, että kukaan minua hylkäisi tai syrjisi sen vuoksi, että saisin lapsia. MUTTA... tiedän, että lasten saanti kyllä verottaisi ystävyyssuhteita jonkin verran, ainakaan aikaa ei olisi enää samalla tavalla käydä kahvilla ja jutella tuntitolkulla pojista ja baarireissuista. Sitten taas ne " ystävät" jotka hylkäisivät minut vain sen takia, että olisin äiti, eivät selvästikään aitoja ystäviäni olisi olleetkaan. :/ Silloin pitää hakeutua samankaltaisten seuraan.

Kyllä minusta syrjäytyminenkin on vähän kiinni omasta aktviivisuudesta. Tietenkään pienen vauvan kanssa ei ole helppo olla kovin " aktiivinen" mutta kyllä jokaisesta kaupungista (ja varmasti myös pienemmistä paikoista) löytyy joitain äitiryhmiä, joihin voi hakeutua oli minkä ikäinen ja kokoinen hyvänsä. Sieltä saa taatusti uusia tuttavia. Tai sitten voi näin nettipalstojen kautta hakea uusia ystäviä. Kyllä minä olen saanut eniten vertaistukea ja muutenkin kannustusta juuri täältä, entä kuin IRL-ystävistäni. Että kiitos siitä :)

Mitä ne siellä demissä on Dagnya kiusanneet? :/ Tulee sellainen olo, että ikäänkuin sitä ei itse tietäisi, mikä on itselle parasta, kun toiset katsovat " oikeudekseen" alkaa kritisoida ja moittia. Ei sellaisista kannata välittää! Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä ja niin myös niillä kritisoijilla, mutta todellakin, kun itse tietää tehneensä oikein ja hyvin, ikävän kritiikin voi todellakin jättää omaan arvoonsa!

Vierailija
20/448 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oottepas te ollu ahkeria kirjottamaan:)

meisänki piti järkät kaverinkans luokkakokous, mutta se sitte jäi ku tulin raskaaksi, ja kaveri jonkakans piti ne järkätä, on niin saamatonta tyyppiä, että sen varaan sitä ei voinu jättää, eli kai täs joskus sitte koitetaan uudstaan jos saatais aikaan.

mullakin on taas koirakuume (ja pst! pieni vauvakuumekkin:D ei haittais yhtään vaikka kolmas tulis heti peräänkin, paitsi asunnon suhteen)

niin ja autokuumekkin on kova, ja ollaan täs katteltukki jo uutta autoa, mutta ei vielä oo sopivaa tullu vastaan.

nii mullaki oli synttärit siimekuun 27pv, en meinannu ittekkään muistaa niitä:D eikä niitä edes juhlittu mitenkään.

mäki kävin sielä demissä eilen vai toissapäivänä, mutta ihan p*ska se munmielestä on, joten kävin vaan kääntymäs sielä.

ja ihan samaa mieltä oon siitä mitä han_ kirjotti. varsinkin se chama on niiiin rasittava, siis se kun sen mielestä KAIKKIEN teinien pitäs tehä abortti, ja tais olla vielä alle 25 vuotiaidenkin suhteen sitä mieltä.

vaukirjalta tulee se paketti kerralla missä on ne kaikki tavarat, mäki sen aikoinani otin ja siinä sitte kestää kauan ennekö se tulee, mulla tais mennä 2kk.

jostain luinkin että klassinen musiikki vaikuttaa vauvaan jotenkin hyvällä tavalla, mutta en muista millä:/ mutta klassinen on siis parempi ku esim. hevi tai poppimusiikki:D

vauvakrääsästä en kyllä muita tiedä muutaku tuo vau-kirja.

meillä tuon pojan kestoilu on ollu jo kauan katkolla ku päivisin poka osaa mennä jo potalle ja yöllä käytetään kertiksiä, tytöllä en oo edes vielä pitäny kestoja ku nuo vaipat mitä tein, on ihan liian isoja vielä, vaikka sille tuota makkaraa onkin tullu jo reisiin:) sideharsojakaan en oo vielä kokeillu, mutta eiköhän se tuosta ku vähän tulee massa lisää tytölle:)

ostettiin tänään uima-allas pojalle ja katotaan huomenna kuinka se siinä viihtyy:) jos pihalla vaan on yhtä lämmintä ku tänäänki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä