Mitä tämä äiti-ihminen ajattelee????
Veljeni on eroamassa vaimostaan. On löytänyt toisen naisen, johon rakastui. Tiedän, itsekin haukuin hänet selkärangattomaksi petturiksi. Muttamutta: veljen vaimo käyttää lapsia hyväkseen saadakseen miehensä jäämään! Hokee lapsille, että "Isä ei rakasta MEITÄ enää" ja "isä hylkää MEIDÄT huoran takia" jne... heillä on murrosikäinen tyttö, jolla on mielenterveyden kanssa ollut häikkää ja tyttö nyyhkii, että "isä älä jätä meitä", "miten me nyt pärjätään" jne.
Ei veljeni niitä lapsia ole jättämässä, kantaa vastuunsa kuten aina. Miten kukaan ÄITI voi tehdä noin lapsilleen??? Eikö normaalit ihmiset yrittäisi tehdä kriisistä lapsille mahdollisen kivuttoman eikä käyttää lapsia hyväkseen vain satuttaakseen ja manipuloidakseen toista???
Kommentit (165)
Jos rakastaisi niin ei eroaisi vaimostaan ja rikkoisi lasten kotia jonkun uuden naisen takia.
Avioero on ikävä asia aina mutta kertoo kyllä todellisesta lapsellisuudesta ja vastuuttomuudesta jos mies jättää vaimonsa mutta vasta sitten kun hänellä on jo uusi nainen tiedossa.
Järkevä ja vastuuntuntoinen isä tässä tilanteessa ei ainakaan esittelisi uutta naisystävää heti lapsille. Tai edes kertoisi että häntä on olemassa vaan antaisi kaikkien ymmärtää että kyse on ihan vain äidin ja isän välisestä suhteesta eikä siitä että isä on rakastunut johonkin toiseen.
Tottakai lapset kokevat että he ovat perheyksikkö isän ja äidin kanssa. He muodostavat kokonaisuuden. Jos yksi tästä kokonaisuudesta hylkää toisen (isä äidin) niin samalla hylätään koko perheyksikkö. Myös lapset.
jättää mielenterveysongelmaiset lapsensa mielenterveysongelmaisen ja erosta ja petoksesta järkyttyneen äidin hoiviin? se että antaa rahaa ei ole vastuun kantamista.
Veljeni on aina ollut lapsilleen hyvä isä ja on sitä jatkossakin. Ei taatusti jätä lapsia vaan pitää luonaan niin paljon kuin mahdollista. Tytöllä on ollut syömishäiriö. Nyt kyllä alan tajuta mistä se neuroottisuus juontaa ja tajuan myös pikkuhiljaa miksi veli ei liitossaan jaksa roikkua. Nyt kun veli on häipynyt on paljastunut muutakin... on koko liiton kiristänyt, uhkaillut jne. ap
Onko tullut mieleen että veljesi tyttö on kenties reagoinut isänsä puuhiin tuolla syömishäiriöllä? Lapset kyllä huomaavat herkästi jos "isä ei tykkää äidistä" ja siksi koittavat muuttaa itseään vaarallisilla tavoilla joista syömishäiriö on yksi yleisimmistä.
Sinä kuuntelet nyt vain veljesi puolta asiasta. Sinäänsä siinä ei ole mitään outoa - näin se nyt yleensä menee että oman verisukulaisen puolta pidetään ja häntä uskotaan - mutta turha siitä on ruikuttaa aaveella. Me kun käsitämme myös että kaikella on aina kaksi puolta. Miksi tämä veljesi vaimo on joutunut kiristämään ja uhkailemaan? Jos veljesi olisi ollut alunperin hyvä aviomies ei siihen olisi ollut tarvetta - eikö? Mikä on siis saanut sen aikaiseksi että vaimo on joutunut kiristämään? Ai niin mutta sehän on narsisti - eikö vain?
Tai sitten ei...
Haloo... onko teistä oikeutettua kiristää ja uhkailla jos asiat ei mene niin kuin itse haluaa? Ja narsistista en ole puhunut. Toivon todella että veli saa lapset. Tytöllä oli syömishäiriö ennen tätä, toivottavasti ei puhkea uudelleen. Ja veli ei ole ikinä lapsille toisesta naisesta puhunut, vaimolleen kertoi avoimesti ja sitä sitten vaimo käyttää lyömäaseena.
Veli on muuttamassa pois kotoaan ihan omaan asuntoon, ei tuon naisen kanssa yhteen... ainakaan heti. Ja vaikka miten pyörittelen asiaa mielessäni, niin en voi tajuta asiaa. Koska en itse missään tilanteessa koskaan ikinä kaataisi tuollaista kuormaa lasteni niskaan. Vaikka miten vituttaisi niin lapsille kertoisin että kaikki on hyvin ja isä rakastaa teitä...
ap
Sen kanssa haluaa olla jota rakastaa, vai kuinka?
Ja miten hän teitä lapsia loukkasi saadakseen lisää pillua+ Multa meni ihan täysin ohi...
sitä ällöttävää lässyttävää ämmää enemmän kuin meitä lapsia koska oli täysin valmis loukkaamaan meitä lapsia saadakseen siltä pillua. Joo en tosiaankaan olisi ikinä muuttanut heidän kanssa enkä olisi halunnut edes nähdä koko ihmistä ja tämän tietäen isä silti otti ja lähti ja hylkäsi lapsensa.
että isä hylkäsi meidät huoran takia ihan ilman äidin apuakin. Siis oikeasti, murrosikäiset lapset eivät ole tyhmiä. He tajuavat kyllä jos iskälle on pillu tärkeämpää kuin omat lapset.
eihän se silloin lapsia "hylkäisi"? en kuitenkaan usko, että äitisi tai ap:n veljen vaimo niitä lapsia isälleen ainakaan vapaaehtoisesti antaisi. Olisitko sinä muuttanut isän luo jos sellainen vaihtoehto olisi ollut vai olitko sittenkin vihainen isällesi siitä ettei se rakastutkaan juuri sinun äitiä?
Jos rakastaisi niin ei eroaisi vaimostaan ja rikkoisi lasten kotia jonkun uuden naisen takia.
Avioero on ikävä asia aina mutta kertoo kyllä todellisesta lapsellisuudesta ja vastuuttomuudesta jos mies jättää vaimonsa mutta vasta sitten kun hänellä on jo uusi nainen tiedossa.
Järkevä ja vastuuntuntoinen isä tässä tilanteessa ei ainakaan esittelisi uutta naisystävää heti lapsille. Tai edes kertoisi että häntä on olemassa vaan antaisi kaikkien ymmärtää että kyse on ihan vain äidin ja isän välisestä suhteesta eikä siitä että isä on rakastunut johonkin toiseen.
Tottakai lapset kokevat että he ovat perheyksikkö isän ja äidin kanssa. He muodostavat kokonaisuuden. Jos yksi tästä kokonaisuudesta hylkää toisen (isä äidin) niin samalla hylätään koko perheyksikkö. Myös lapset.
vanhemmat ovat onnettomia eivätkä rakasta toisiaan? Ei se ero olisi niin kamalaa, jos vain molemmat vanhemmat kantaisivat lasten hyvinvoinnista huolta.
Aika usein kun mies lähtee uuden naisen matkaan, hän selittää itselleen ja kaikille muillekin, että vanha vaimo on hullu, kiristää, uhkailee ja on niin hirviö, että liitosta oli vaan lähdettävä. Ja sä menet mukaan tähän ja uskot kritiikittä veljeäsi? Miehen pitää jollain selittää itselleen paskamainen tekonsa, ja etenkin muille, rakastajatterelle noita "hullu kiristävä vaimo" juttuja on kerrottu kaikkein pisimpään.
Jätin mieheni toisen miehen takia. Selitin kaikille jotka kysyivät asiaa tarkemmin että mieheni oli pettänyt minua jatkuvasti avioliittoni aikana ja siksi en vaan enää jaksanut. Oikeasti näin ei ollut kertaakaan tapahtunut mutta sain tällä tavalla "oikeutuksen" erolleni. Jopa exäni vanhemmat luulevat nykyisinkin että poikansa oli pettänyt minua.
Jos nykyinen vaimo on hirviö, eikä sen kanssa pärjää millään, se ei kuitenkaan tarkoita sitä että lapsiaan ei rakastaisi.
Mä en tunne yhtäkään naista, joka ei menis vähän sekaisin jos mies jättää toisen naisen vuoksi. Osa varmasti on niin kypsiä, että eivät käännytä lasta isäänsä vastaan, mutta moni ei vaan pysty käsittelemään pettymystään piilossa lapsilta.
Mä ymmärrän kyllä ihan hyvin, että veljesi mielestä tilanne on hyvin epämukava. Hänestä varmaan ois kaikkein parasta, että hänen ei tarvitsisi kuunnella syyllistämistä ja vois vaan keskittyä uuteen onneensa uuden naisen vuoksi. Mut se on mahdoton tilanne; vaikka veljesi ex ei sanoisi lapsille asiasta yhtään mitään, niin herkässä iässä oleva nuori ihminen kokee ton hylkäämisen todella voimakkaasti. Koska onhan se hylkäämistä, että että isä lähtee pois kotoa ja häntä näkee vain silloin tällöin, ja lapset saa jäädä hoitamaan äitiä ja olemaan oikeasti huolissaan siitä, miten he tulevat pärjäämään.
Olen ollut ihan juuri samanlaisessa tilanteessa kuin se murrosikäinen tyttö. Mielenterveysongelmia ei tosin ollut, ainakaan ennen kuin isäni häipyi.
Minä ainakin koin muutenkin, että isä jätti meidät, vanhan perheensä. Ei pitänyt kovasti edes yhteyttä. Ja uusi nainen esti meitä tapaamasta isäämme mustasukkaisuuksissaan. Äiti oli juuri noin sekaisin kuin kälysi.
Ero oli ihan hirveä.
Minusta ap asettuu nyt liian paljon veljensä puolelle näkemättä hylätyn asemaa ja tunteita. Tietenkään noin ei saisi tehdä, mutta harva on niin vahva, että kestää tuollaista tilannetta ainakin jollain tavalla sekoamatta.
Niin kuin 12 sanoi, jättäjäisälle ja uudelle naisellehan se olisi varmaan tosi kivaa, kun voisi vaan keskittyä omaan onneensa. Valitettavasti muillakin on tunteet kuin vain sillä uudella parilla.
Ei kannata luottaa siihen eikä edes odottaa että erosta ja petetyksi tulemisesta järkyttynyt nainen pystyy ja haluaa rauhallisena valehtelemaan lapsille miehestään kaiken parhain päin.
Jos pettäminen ja uusi nainen on ihan okei niin miksi siitä pitäisi valehdella lapsille?
Lapset eivät ole tyhmiä, he tietää sen kyllä että äiti on järkyttynyt vaikka äiti ei kertoisikaan.
Ja sen lisäksi että luottamus isään on nyt mennyttä niin luottamus äitiinkin menee kun paljastuu että äiti valehteli että ei isällä ole uutta naista vaikka onkin.
vanhemmat ovat onnettomia eivätkä rakasta toisiaan? Ei se ero olisi niin kamalaa, jos vain molemmat vanhemmat kantaisivat lasten hyvinvoinnista huolta.
Tässä tapauksessa selkeästi vaimo ei haluaisi lopettaa avioliittoa mutta mies on kyllästynyt. Surullista koska naimisiin mennessä ei luvata olla rakastuneita koko loppuelämää vaan luvataan rakastaa. Sillä on vissi ero. Rakastaa voi vaikka tulisikin ihastus. Rakastaa voi vaikka rakastuneisuuden tunne häviäisikin välillä.
Erossa tottakai on kaksi osapuolta aina mutta eroa ei tässä tapauksessa ole kuin vain sen vuoksi että toinen osapuoli (ap:n veli) on päättänyt kulkea kullinsa perässä.
juurihan itsekin sanoit ettet edes halunnut asua isäsi kanssa, mutta mitäs jos isäsi olisikin halunnut asua teidän lasten kanssa, mutta ei äitinne kanssa?
Sinä olet vihainen isällesi siitä, ettei se rakastanut äitiäsi
Ja miten hän teitä lapsia loukkasi saadakseen lisää pillua+ Multa meni ihan täysin ohi...
sitä ällöttävää lässyttävää ämmää enemmän kuin meitä lapsia koska oli täysin valmis loukkaamaan meitä lapsia saadakseen siltä pillua. Joo en tosiaankaan olisi ikinä muuttanut heidän kanssa enkä olisi halunnut edes nähdä koko ihmistä ja tämän tietäen isä silti otti ja lähti ja hylkäsi lapsensa.
että isä hylkäsi meidät huoran takia ihan ilman äidin apuakin. Siis oikeasti, murrosikäiset lapset eivät ole tyhmiä. He tajuavat kyllä jos iskälle on pillu tärkeämpää kuin omat lapset.
eihän se silloin lapsia "hylkäisi"? en kuitenkaan usko, että äitisi tai ap:n veljen vaimo niitä lapsia isälleen ainakaan vapaaehtoisesti antaisi. Olisitko sinä muuttanut isän luo jos sellainen vaihtoehto olisi ollut vai olitko sittenkin vihainen isällesi siitä ettei se rakastutkaan juuri sinun äitiä?
Jos nykyinen vaimo on hirviö, eikä sen kanssa pärjää millään, se ei kuitenkaan tarkoita sitä että lapsiaan ei rakastaisi.
hirviön kanssa.
Et sä siitä pääse yli etkä ympäri että jos rakastat lapsiasi niin joudut olemaan heidän kanssaan. Rakkaus joka ilmenee siten että vanhempi häippäsee oman onnensa perään viis siitä miten lapsille käy on ihan yhtä tyhjän kanssa lasten kannalta.
Siis en ole kokenut moista, mutta voisin hyvin kuvitella, että kaikki normaalit käytöstavat helposti unohtuisi.
Jos mun mies jättäis mut sen takia, että rakastui toiseen. En todellakaan pystyisi tuosta noin vaan antaa hänen rauhassa keskittyä uuteen rakkaaseen. Siis mitä hittoa mua petettäis ja minun pitäisi hymyssä suin toivottaa onnea olet ansainnut kaiken onnen.
hirviön kanssa.
Et sä siitä pääse yli etkä ympäri että jos rakastat lapsiasi niin joudut olemaan heidän kanssaan. Rakkaus joka ilmenee siten että vanhempi häippäsee oman onnensa perään viis siitä miten lapsille käy on ihan yhtä tyhjän kanssa lasten kannalta.
Veljeni ottaisi lapset vaikka heti ja kokonaan jos saisi. Tuskinpa suomessa kuitenkaan helposti saa ja huoltajuustaistelu olisi vaikeaa lapsille kestää.Olen sitten varmaan harvinaisen tasapainoinen, koska jos mieheni häipyisi toisen matkaan en TAATUSTI kaataisi sitä lasten niskaan. Enkä sanoisi ettei isä enää rakasta heitä ja muuta sontaa.
ap
juurihan itsekin sanoit ettet edes halunnut asua isäsi kanssa, mutta mitäs jos isäsi olisikin halunnut asua teidän lasten kanssa, mutta ei äitinne kanssa? Sinä olet vihainen isällesi siitä, ettei se rakastanut äitiäsi
Asia ei tullut koskaan esiin, ei sitä edes ehdotettu.
Ei isä varmasti olisi halunnut kiukkuista murrosikäistä häiritsemään seksielämää ja pilaamaan hänen ja uuden p*llun kahdenkeskistä onnea.
Sen kanssa haluaa olla jota rakastaa enemmän.
Siis en ole kokenut moista, mutta voisin hyvin kuvitella, että kaikki normaalit käytöstavat helposti unohtuisi.
Jos mun mies jättäis mut sen takia, että rakastui toiseen. En todellakaan pystyisi tuosta noin vaan antaa hänen rauhassa keskittyä uuteen rakkaaseen. Siis mitä hittoa mua petettäis ja minun pitäisi hymyssä suin toivottaa onnea olet ansainnut kaiken onnen.
Vain, että olisit vanhempi ja välittäisit lastesi tunteista ja psyykestä enemmän kuin omastasi. Lapset eivät ole ase.
molemmilta vanhemmilta.
Mutta itse olen sitä mieltä että parempi se on erota kuin pysyä huonossa liitossa. Liittohan nyt ei varmaan mikään paras ole ollut koska mieskin etsi uutta seuraa.
Mistähän lapset kärsii enemmän? Jatkuvasta huonosta ilmapiiristä kotona vai tasapainoiset vanhemmat eriosoitteissa?
Tässä ketjussa vain tuntuu ap:n tapauksessa olla vähemmän järkevä aikuinen se nainen. Mutta eihän sitä totuutta sitten tiedä.
ps. oma isänikin on häippässyt toisen naisen kanssa. En ole siitä katkera, kotielämä ei ollut mitään ihanaa. Parempi se oli niin.
Niin minäkin tein, ja musta on kamalaa että siitä syytetään jätettyä exää.
Ei se että minä koin isän lähdön meidän lasten hylkäämisenä ja olin isälle vihainen ollut millään tavalla äidin vika (vaikka hän olikin järkyttynyt petetyksi ja jätetyksi tulemisesta)
Isän vika se oli, hänhän se meidät lapset jätti. Ja petti myös koska meillekin oli monet kerrat valehdellut missä oli kun oli uuden naisensa kanssa.
Olen sitten varmaan harvinaisen tasapainoinen, koska jos mieheni häipyisi toisen matkaan en TAATUSTI kaataisi sitä lasten niskaan. Enkä sanoisi ettei isä enää rakasta heitä ja muuta sontaa. ap
Miksi tätä vaaditaan vain siltä jätetyltä?
Pettäjä pettää ja lähtee ja tekee just niin kuin oma psyyke ja omat tunteet ja oma jalkojen väli sanoo, lapsista hitot.
Vain, että olisit vanhempi ja välittäisit lastesi tunteista ja psyykestä enemmän kuin omastasi. Lapset eivät ole ase.