Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö kirkkoon kuulumattomana kirkkomultiin?

Vierailija
28.06.2026 |


Tuntuu oudolle, varsinkin kun ei kuuluta kirkkoon mutta silti mennään lopulta kirkkomultiin. Ja lopuksi läheiset juovat papin kanssa sun muisto kirkkokahvit.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.

Vierailija
2/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se siin vaiheessa sille ihmiselle itselleen on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä niin tekisin. Minut tuhkataan ja tuhka sirotellaan tänne omalle maalle. Hautajaiset saavat pitää jos haluavat, minä en niillä tee mitään.

Vierailija
4/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.

No nyt ollaan jännän äärellä.

Vierailija
5/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihto-ehdot on sääntö-Suomessa aika vähissä.

 

M60

Vierailija
6/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.

Kirkon mullasta hän puhui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten muistotilaisuudessa leipäpappi vakuuttelee, että kyllä se paatunut ateisti pääsi taivaaseen, vaikka Raamatun mukaan sellaisia odottaa kadotus. 

Vierailija
8/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä minne tuhkani menevät. Omaiset saavat päättää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne muualle ruumis laitetaan?

Vierailija
10/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on hyvin vähän hautapaikkoja jotka eivät ole kirkon hallussa. Monilla ei ole vaihtoehtoja. 

Kirkolla on etuoikeuksia juuri siksi, että se hoitaa hautauspuolta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten muistotilaisuudessa leipäpappi vakuuttelee, että kyllä se paatunut ateisti pääsi taivaaseen, vaikka Raamatun mukaan sellaisia odottaa kadotus. 

Olihan se lapsena kastettu ja kirkon jäsenkin! 

Vierailija
12/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio maksaa kirkolle siitä, että se huolehtii hautaustoimesta. Myös niiden, jotka eivät kirkkoon kuulu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio maksaa kirkolle siitä, että se huolehtii hautaustoimesta. Myös niiden, jotka eivät kirkkoon kuulu. 

Niinkö? 

Vierailija
14/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole kastettu. Uskonnottomia ei saa laittaa hautaan? Mihin sitten? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että tuhkani jätetään uurnaan tyttären hyllyyn olohuoneessa. Viereen kuva minusta mahdollisimman vihaisen ilmeen kanssa. Tai sitten aivan se ja sama, minä pääse siinä vaiheessa enää mielipidettäni kertomaan.

Vierailija
16/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ole kastettu. Uskonnottomia ei saa laittaa hautaan? Mihin sitten? 

Sijoitetaan kirkon etupenkkiin istuma-asentoon ja palsamoidaan. Siinä saa ilmaiseksi viettää ikuisuuden.

Vierailija
17/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en halua hautausmaalle. Haluan , että minut tuhkataan ja sirotellaan muualle. Ei pappeja eikä tarjoiluja järkätä.

Vierailija
18/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.

Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.

Vierailija
19/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ole kastettu. Uskonnottomia ei saa laittaa hautaan? Mihin sitten? 

Linnunpelättimiä tehdään meidän kylällä.

Vierailija
20/59 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaste on edellytys taivaaseen pääsylle, mutta pelkästään kaste ei riitä. Tarvitaan sydämen usko syntien sovitukseen, lunastukseen ja Herran tahdon mukaiseen elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi