Menetkö kirkkoon kuulumattomana kirkkomultiin?
Tuntuu oudolle, varsinkin kun ei kuuluta kirkkoon mutta silti mennään lopulta kirkkomultiin. Ja lopuksi läheiset juovat papin kanssa sun muisto kirkkokahvit.
Kommentit (59)
Samahan se siin vaiheessa sille ihmiselle itselleen on?
Miksi ihmeessä niin tekisin. Minut tuhkataan ja tuhka sirotellaan tänne omalle maalle. Hautajaiset saavat pitää jos haluavat, minä en niillä tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.
No nyt ollaan jännän äärellä.
Vaihto-ehdot on sääntö-Suomessa aika vähissä.
M60
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.
Kirkon mullasta hän puhui.
Ja sitten muistotilaisuudessa leipäpappi vakuuttelee, että kyllä se paatunut ateisti pääsi taivaaseen, vaikka Raamatun mukaan sellaisia odottaa kadotus.
Ei ole väliä minne tuhkani menevät. Omaiset saavat päättää.
Suomessa on hyvin vähän hautapaikkoja jotka eivät ole kirkon hallussa. Monilla ei ole vaihtoehtoja.
Kirkolla on etuoikeuksia juuri siksi, että se hoitaa hautauspuolta.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten muistotilaisuudessa leipäpappi vakuuttelee, että kyllä se paatunut ateisti pääsi taivaaseen, vaikka Raamatun mukaan sellaisia odottaa kadotus.
Olihan se lapsena kastettu ja kirkon jäsenkin!
Valtio maksaa kirkolle siitä, että se huolehtii hautaustoimesta. Myös niiden, jotka eivät kirkkoon kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Valtio maksaa kirkolle siitä, että se huolehtii hautaustoimesta. Myös niiden, jotka eivät kirkkoon kuulu.
Niinkö?
Mua ei ole kastettu. Uskonnottomia ei saa laittaa hautaan? Mihin sitten?
Haluan, että tuhkani jätetään uurnaan tyttären hyllyyn olohuoneessa. Viereen kuva minusta mahdollisimman vihaisen ilmeen kanssa. Tai sitten aivan se ja sama, minä pääse siinä vaiheessa enää mielipidettäni kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ole kastettu. Uskonnottomia ei saa laittaa hautaan? Mihin sitten?
Sijoitetaan kirkon etupenkkiin istuma-asentoon ja palsamoidaan. Siinä saa ilmaiseksi viettää ikuisuuden.
Ei, en halua hautausmaalle. Haluan , että minut tuhkataan ja sirotellaan muualle. Ei pappeja eikä tarjoiluja järkätä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.
Ei ole taivasta olemassakaan. Ainutkertainen elämäsi päättyy pysyvästi kun kuolet. Niin se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ole kastettu. Uskonnottomia ei saa laittaa hautaan? Mihin sitten?
Linnunpelättimiä tehdään meidän kylällä.
Kaste on edellytys taivaaseen pääsylle, mutta pelkästään kaste ei riitä. Tarvitaan sydämen usko syntien sovitukseen, lunastukseen ja Herran tahdon mukaiseen elämään.
Kuvitteletko ap meneväsi tuolla asenteella ja käytöksellä taivaaseen? Ei sinne jäsenkortilla mennä.