mies sai tekstiviestin: "yllätys, olen raskaana"
AUttakaa!
Mitähän tästä pitäisi ajatella? Mies sai siis tekstiviestin "yllätys, olen raskaana.." En tiedä oliko viestissä muuta kun en sitä nähnyt.
Mies ihmetteli asiaa ääneen, sanoi, että "jarmon" numerosta tuli tällainen viesti enkä Jarmon kanssa ole ollut missään tekemisissä varmaan vuoteen, että mitäs se jarmo nyt sellaista hänelle lähettää. Eli siis mieheltä viesti, että olen raskaana!
No, miestä alkoi asia vaivata, yritti soittaa jarmolle, mutta ei saanut kiinni. Sitten asia alkoi miestä vaivata jolloin laittoi viestin jarmolle, että kuka olet jolloin selvisi,että jarmon numero olikin mieheni vanhan tuttavan! Eli nainen oli talletettu väärällä, miehen nimellä!
Meille tietenkin kauhee riita päälle tästä ja en sitten tiedä mitä viestittely kaiken kaikkiaan oli sillä mies ei suostunut näyttämään puhelintaan. Puhelin kuitenkin piippaili illan ja puhelin oli miehen hallussa kun yleensä pitää sitä pöydällä.
Miksi siis joku vanha tuttava laittelisi miehelleni viestin, että "yllätys, olen raskaana! Mitä vittua se miehelleni kuuluu ellei mieheni liittyisi jotenkin asiaan.
Mulla on täällä jo kauhuskenaario, että mieheni olisikin lapsen isä tai jotain.
En tiiä, soittaisinko naiselle ja kysyisin miksi hän miehelleni viestailee?
Kun en mieheenkään pysty luottamaan kun ei suostunut viestejä näyttämään muuta kuin ääneen aluksi ihmetteli, että mitä se "jarmo" nyt tällaista laittaa, mieshenkilö raskaana..
Olisiko noloa soittaa naiselle?
Kommentit (130)
nainen on miehen tuttava vuosien takaa. Olen hänet muutaman kerran nähnyt, mutta en voisanoa tuntevani häntä. Naisen numero on ihan omalla nimellä miehen puhelimessa ollut, muistan miehen sinne jotain joulun toivotuksia lähetelleen, mutta mies ei koskaan ole puhunut pitävänsä naiseen yhteyttä. Nyt kun en ole puhelinta katsonut, niin en osaa sanoa onko naisen nimi vaihtunut puhelimessa vai onko nimi sieltä hävinnyt ihmimillisen virheen vuoksi.
Ja kyllä, ei se puhelinsoitto kaikkea selittänyt, mutta ainakin se selvisi, ettei mieheni ole isä.
Tämä nimentallennus juttu minuakin vaivaa, mutta nyt olen vain huojentunut tästä isyysasiasta.
Nainen asuu toisella paikkakunnalla ja käsittääkseni on pitkässä parisuhteessa, mutta kuten sanottu en tiedä häntä sen paremmin.
Sehän tässä alun alkaen ihmetyttikin, että miksi joku vanha tuttu laittaa jotain tuollaista viestiä. Sen vuoksi luulen miehellä olevan jotain enemmän naisen kanssa.
tuo kaikille puolitutuille lähetetty raskausviesti on lapsellinen, ja selvästi siis naisen ensimmäinen raskaus kyseessä. Aika ajattelematonta, mutta tuskinpa nainen osasi odottaa että mustasukkaiset vaimot ympäri suomea ryhtyvät soittelemaan...
Mutta sinä ap, olet kyllä lähellä kasvojesi menetystä jos vielä jaksat jatkaa tuota epäluuloisuutta miestäsi kohtaan.
Itselleni kävi niin, että joku idiootti mies soitteli useaan kertaan minulle viikon ajan ja vihjaili että olisimme panneet jossain laivalla. No, makasin persus tikeissä juuri synnytyslaitokselta kotiutuneena, kyllä otti päähän mokoma idiootti. Lopulta mieheni karjas sinne luuriin jotain, ja siihen se loppui, mutta olis ottanut minua päähän jos mieheni olisi ruvennut jaarittelemaan jostain pettämisestä.
Muista, ap, että sulle voi käydä samalla tavalla, saat ilman omaa syytäsi jotain ihme viestejä joista loppuun saakka syytettäisi uskottomuudetsa. Miltä tuntuisi?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
jotain tuollaista viestiä. Sen vuoksi luulen miehellä olevan jotain enemmän naisen kanssa.
useinkin tapana talletella puhelimeesi miespuolisten tuttujesi numeroita nimelle "Mervi" tai "Jonna"? Se yksikin Kimmo sieltä nuoruusajoita, sen puhelinnumero löytyy kohdasta "Eila".
"kasvojesi menetystä". Kenen edessä ap on vaarassa menettää kasvonsa? Jos itse joutuisin jossain tilanteessa epäilemään mieheni rehellisyyttä, eipä nyt ensimmäisenä tulisi mieleen, että mieheni lällättelee minulle, että olen "menettänyt kasvoni" hänen edessään. Meilläpäin on tapana olla rehellisiä ja avoimia, ja kumpikin tuntee toisensa niin perinpohjin, ettei tarvitse nolostella yhtään mitään. Toivon mukaan myös ap:llä on näin.
Tyhmäksi moni itsensä tekee, jos ei selvittele täntyyppisiä tilanteita pohjia myöten, ja antaa mahdollisesti toiselle oivan tilaisuuden pettää.
Mä olen ollut ihana kamalan ahdistunut tän ketjun takia, nähnyt painajaisia ja kaikkea. Nyt on tosi helpottunut olo, ihankuin olisin itse ollut sun tilanteessa.
Ehkei kannata enää epäillä, jos kumpikin osapuoli sanoo, ettei ne pahimmat skenaariot ole totta.
Voihan sun mies suuttua soitosta, mutta ihan sama oikeasti. Asiat on vain pakko selvittää muuta kautta, jos toinen käyttäytyy noin salailevasti ja syyttää vainoharhaiseksi ym. Ei epäluulossa yksinkertaisesti voi elää.
a) tuo Jarmo-nimi. Miten niin mies tallentanut naisen omalla nimellä, jos sitten viestin saatuaan ihmettelee miksi Jarmo tämmöisen viestin laittaa?!
b) en ole KOSKAAN saanut keneltäkään Yllätys! Olen raskaana -tyyppistä viestiä, vaikka raskaus olisi kuinka iloinen yllätys. Kyllähän näistä on tapana ilmoittaa laajemmalle piirille sitten aikanaan tyyliin "Keväällä haikara tuo meille pienen käärön" "Ultrassa näkyi pienet sormet ja varpaat" tai jotain muuta, ei tuollaista töksäystä kuin yllätys olen raskaana! Tai voi kai joku sitten laittaa tosiaan jokaiselle puolitutulle tuollaisen viestin, mutta itse en ole koskaan kuullut moisesta, vaan ne ovat aina olleet jotenkin "kauniimpia" vai mikä olisi oikea sana tähän...
Ajattelematonta siltä naiselta lähetellä tuollaisia viestejä, ja on täysin ymmärrettävää jos ap:n lisäksi joku muukin vaimo soittaa ja ihmettelee asiaa!
kiitos kaikille vastanneille ja asiassa tukeneita.
Yritän nyt unohtaa koko asian, yllättävää, että keskustelu jatkuu.
Mun mies on työmatkalla joten emme ole päässeet keskustelmaan asiasta, ehkä näin on parempi, antaa pölyn laskeutua.
Kuten olen kirjoittanut, ei tämä ihan selvä juttu ole, mutta nyt täytyy vaan alkaa miehen kanssa puimaan asiaa ja selvittää tämä keskinäinen luottamuspula.
On monta epäselvää asiaa, mutta suurin helpotus on jo takana.
Kaikista eniten mietityttää se, että miksi puolituttu laittaisi kyseisen viestin.
Ja sanotaan nyt vielä se, että viesti ei kuulunut ihan noin, että "yllätys, olen raskaana", mutta en viitsi laittaa sitä tähän suorana lainauksenakaan.
Joka tapauksessa, viestissä puhuttiin yllätyksestä, tai ainakin erittäin isosta uutisesta.
Nuo herttaiset pikkuvarvas-viestit ei tunnu yhtään luontevilta.
SIlle ei kukaan voi mitään millaisia viestejä saa mutta miksi on itse tallentanut nimen Jarmona??? Se on musta se suurin ihmetyksen aihe. Eihän kukaan tee niin ilman syytä ja että yrittää salailla naisen oikeaa henkilöllisyyttä. Ja mikä on syy salailla?
jollekin vuosien takaisille tuttaville millään tavalla tekstiviestinä raskauksistani...
Mä oon ainakin ilmoittanut raskaudesta töksäyttäen. Nuo herttaiset pikkuvarvas-viestit ei tunnu yhtään luontevilta.
Kun MINÄ en ole koskaan saanut tuollaista viestiä niin johan se on tosi epäilyttävää jos joku jossain on saanut. Ja vaikka kuinka ON TAPANA toimia jotenkin niin on kuule paljon ihmisiä jotka ei toimi niinkuin sinun tuttavapiirissäsi on tapana.
Mä en muuten ole KOSKAAN saanut mitään pikkuvarvas- tai haikaraviestiä. Sebn sijaan olen saanut viestejä joissa kerrotaan että olen raskaana tai meille tulee vauva.
b) en ole KOSKAAN saanut keneltäkään Yllätys! Olen raskaana -tyyppistä viestiä, vaikka raskaus olisi kuinka iloinen yllätys. Kyllähän näistä on tapana ilmoittaa laajemmalle piirille sitten aikanaan tyyliin "Keväällä haikara tuo meille pienen käärön" "Ultrassa näkyi pienet sormet ja varpaat" tai jotain muuta, ei tuollaista töksäystä kuin yllätys olen raskaana! Tai voi kai joku sitten laittaa tosiaan jokaiselle puolitutulle tuollaisen viestin, mutta itse en ole koskaan kuullut moisesta, vaan ne ovat aina olleet jotenkin "kauniimpia" vai mikä olisi oikea sana tähän...
virheestä kun on vaikka halunnut poistaa kyseisen henkilön nimen ja tallentanutkin numeron vika nimen alle tai jotain.
Eniten minua jäi kuitenkin mietityttämään se, että miksi ap:n mies noin yleensäkin lähti asiaa selvittämään.
Jos ei ole vieraissa ikinä käynytkään, niin on selvää ettei tarvitse huolestua siitä onko saattanut jonkun kuitenkin raskaaksi. Jarmollekin olisi riittänyt varmaan ihan puhdas onnitteluviesti vaikka "mies" raskaana viestin perusteella olikin. Kaivelemaan jäi siis se, että miksi mies lähti selvittämään miespuolisen tutun raskausuutista noinkin halukkaasti jos ei ole ikinä vieraissa käynyt.
Joka tapauksessa tsemppiä ap!
Minä en ihmettele viestiä vaan sitä väärää nimeä! SIlle ei kukaan voi mitään millaisia viestejä saa mutta miksi on itse tallentanut nimen Jarmona??? Se on musta se suurin ihmetyksen aihe. Eihän kukaan tee niin ilman syytä ja että yrittää salailla naisen oikeaa henkilöllisyyttä. Ja mikä on syy salailla?
Eniten minua jäi kuitenkin mietityttämään se, että miksi ap:n mies noin yleensäkin lähti asiaa selvittämään. Jos ei ole vieraissa ikinä käynytkään, niin on selvää ettei tarvitse huolestua siitä onko saattanut jonkun kuitenkin raskaaksi. Jarmollekin olisi riittänyt varmaan ihan puhdas onnitteluviesti vaikka "mies" raskaana viestin perusteella olikin. Kaivelemaan jäi siis se, että miksi mies lähti selvittämään miespuolisen tutun raskausuutista noinkin halukkaasti jos ei ole ikinä vieraissa käynyt.
Selitin asian huonosti. Osa laittaa jonkun tollasen runon, osa kuitenkin ihan tavallisen itse kirjoitetun viestin, jossa ilmoittaa asiasta. Kuitenkin vähän vähemmän töksösti kuin "Yllätys! Olen raskaana!" Sitä ajoin takaa.
Ja johan ap tätä kommentoi, että viesti ei sitten mennytkään ihan noin, eli siinä on ilmeisesti kirjoitettu kuitenkin liirum laarumeita mikä iloinen yllätys olikaan kun huomasin olevani raskaana jne.
Mutta pointti oli se, että luulen että suurin osa naisista kävisi epäluuloiseksi, jos miehen puhelimeen tulisi viesti Yllätys! Olen raskaana! Koska ihan näin lyhyesti asiaa ei yleensä ilmoiteta ystäville - vuosien takaisille puolitutuille kyllä tosi harva varmaan millään lailla...
..että kun mies tallensi naisen peitenimeksi "Jarmo" eikä kuitenkaan muistanut että kuka tämä Jarmo nyt onkaan.. että onko siellä puhelimessa useampiakin "Matteja" ja "Villejä" jotka menee sitten jokseenkin sekaisin kun aikaa on ehkä hetki kulunut TAI ukkoja alkaa olemaan jo liikaa... en halua nyt pelotella mutta mulle tuli tällanen mieleen. En ymmärrä miten mies ei Jarmoa muista vaan pitää kysellä kuka olet..
..että kun mies tallensi naisen peitenimeksi "Jarmo" eikä kuitenkaan muistanut että kuka tämä Jarmo nyt onkaan.. että onko siellä puhelimessa useampiakin "Matteja" ja "Villejä" jotka menee sitten jokseenkin sekaisin kun aikaa on ehkä hetki kulunut TAI ukkoja alkaa olemaan jo liikaa... en halua nyt pelotella mutta mulle tuli tällanen mieleen. En ymmärrä miten mies ei Jarmoa muista vaan pitää kysellä kuka olet..
olettaisin että tää johtuu siitä ettei "jarmon" kanssa ole ollut vähään aikaa tekemisissä
Joku, Jarmo tai Jarna, lähetellyt viestejä iloisesta perhe-uutisestaan n. kaikille, joiden numero hänen kännykässään on. Jos miehelläsi olisi ollut suhde jonkun naisen kanssa ja tallentanut hänet kännykkäänsä Jarmona, niin kyllä hän sen tietäisi, muistaisi ja tunnistaisi, etkä sinä tietäisi siitä mitään. Mistä näitä epäluuloisia, vainoharhaisia ja mustasukkaisia naisia sikiää? Mahtavat olla kivoja elämänkumppaneita.
Kieltämättä olet ihannekumppani miehelle kuin miehelle!
Ja mitä tulee tuohon viestiin, niin mies hätääntyi ja yritti ensin esittää rehellistä ja rehtiä soittamalla "Jarmolle" vaikka varmasti tiesi kuka on kyseessä. Se, ettei viestejä sitten enää näytettykään, kertoo kaiken.
mutta mä en henkilökohtaisesti tajua pariskuntia, jotka jakavat heille tulleet tekstiviestitkin (kuten joku aiempi kirjoittaja kertoi, että vastaavat soittoihin ja tsekkaavat tekstaritkin, jos toinen pyytää).
Toivottavasti ette ole ystäviäni, sillä jos laitan sms:n jollekin, sitä ei ole tarkoitettu muille kuin hänelle. Samoin ajattelen mulle tulevista viesteistäkin, eikä puolisollani todella ole mtn asiaa kännykkääni, koska ystävieni asiat eivät kuulu hänelle.
Jotain rajaa...
mutta mä en henkilökohtaisesti tajua pariskuntia, jotka jakavat heille tulleet tekstiviestitkin. Toivottavasti ette ole ystäviäni, sillä jos laitan sms:n jollekin, sitä ei ole tarkoitettu muille kuin hänelle. Samoin ajattelen mulle tulevista viesteistäkin, eikä puolisollani todella ole mtn asiaa kännykkääni, koska ystävieni asiat eivät kuulu hänelle. Jotain rajaa...
Menee vähän keskustelun ulkopuolelle, mutta emme me mieheni kanssa lue toistemme testareita tai vastaa toistemme puhelimeen. Mies ei edes suostu katsomaan kuka soittaa, vaikka joskus olen pyytänyt. Hänellä ei ole mitään syytä urkkia puhelintani, eikä minulla hänen, eikä tässä ole kysymys siitä, että olisi jotain salattavaa.
Ystävieni henkilökohtaiset tekstiviestit eivät kuulu miehelleni, eikä hänen kuulu tietää ystävieni luottamuksella minulle kertomista asioista. Minusta olisi todella kuvottavaa, jos lähettäisin ystävilleni viestejä, joita lukeekin sitten heidän miehensä! Tietääkseni ystäväpiirissäni ei näin tehdä.
Ja kyllä, minusta minulla voi olla luottamuksellisia keskusteluja ystävieni kanssa, joista mieheni ei tarvitse tietää. Sama toisin päin. Suhteessa tarvitaan luottamusta!
AP:n tilanne on kuitenkin nyt vähän erilainen. Minusta tässä tapauksessa mies on jo jokseenkin kärähtänyt ja hänen olisi syytä kertoa rehellisesti tilanteesta. AP:n ei mielestäni ole mitään syytä soittaa tälle vieraalle naiselle, vaan selvittää asia oman miehensä kanssa.
mulle ei nyt selvinnyt, kuka tää nainen oikein oli? Oliko joku ihan random-tyyppi vai tunnetko sinä hänet jostain tai MISTÄ miehesi tämän tuntee?????