Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetuhoiset ajatukset -mistä ihmeestä ne tulee?

Vierailija
12.09.2026 |

Olen nuori aikuinen, ja oireillut psyykkisesti koko nuoruuteni. 

12-13 -vuotiaasta asti olen kärsinyt todella voimakkaista itsetuhoisista ajatuksista. En uskonut eläväni täysi-ikäiseksi, ja teininä yritin riistää itseltäni hengen kaksi kertaa. Vanhemmalla iällä ajatukset ovat vähitellen helpottaneet ja olen jopa ajoittain nähnyt itselläni tulevaisuude. Mutta kuitenkin ne ajatukset palaavat aina takaisin ennemmin tai myöhemmin. Nyt on taas sellainen jakso. Alan uskoa, että ajatukset eivät lopu ennen kuin toteutan ne. Ja että minun on tarkoitus kuolla. 

Vaikka itsetuhoiset ajatukset eivät koko ajan ole pinnalla, jonkinlaista oireilua on ollut kokoajan. Päihdeongelmaa, syömishäiriötä, voimakkaita ahdistusoireita. 

Olen ihan ymmälläni, että mistä ihmeestä tämä kaikki kumpuaa. Nyt kun on taas ajanjakso, kun itsetujoiset ajatukset ovat voimakkaita, en saa niiden syntyperästä mitenkään kiinni. Ajatukset ovat taas edenneet suunnitelmaan, ja nyt alkaa tosissaan taas pelottaa, että pystynkö pitämään itseni turvassa. En osaa nimetä asioita jotka ahdistavat, vaan itsetuhoiset ajatukset pyörivät mielessäni 247, ja tuntuu että ne itsessään ahdistavat. 

Olen jonossa terapiaan ja mulla on mielialalääkitys. Onko täällä ketään, joka olisi päässyt tällaisista ajatuskierteistä kokonaan eroon? 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kumpuavat sietämättömästä elämästä. Ehkä vielä ennen kuolemaa ehtivät hävitä, jos onnistun tekemään elämästäni siedettävää.

Vierailija
2/3 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaisuus aiheuttaa monesti kuvailemaasi itseinhoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti lääkkeet ovat ainakin 50-prosenttisesti vastuussa ongelmistasi. Ja anna mä arvaan, olet vetänyt mielialalääkkeitä teinistä asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi