Miksei saanut kysyä, onko suomalaisia Euroopan helteissä?
Kommentit (27)
Olen Lontoossa, +38 keskiviikkona.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuollainen kysymys on liian tyhmä? Mitä luulet, onko?
Mitä tyhmää siinä on, kerropa? Olisi hyvin mielenkiintoista kuulla paikan päältä kokemuksia ja tunnelmia noin äärimmäisistä olosuhteista. Vai mitä luulet, olisiko?
Vierailija kirjoitti:
Olen Lontoossa, +38 keskiviikkona.
Miten siellä pärjäillään? Onko hotellisi ilmastoitu?
Asun eteläisessä Saksassa. On luvattu joka päivälle vähintään 34 astetta tälle viikolle. Jonain päivänä 37. Ei kiva, muttei tavatontakaan täällä.
Zaragoza; tälle päivälle on luvattu +43 astetta 🌞🌴
Täällä joku poistattaa kaiken joka jollain tapaa liittyy ilmastonmuutokseen 🤔
Ilmastonmuutoksen voi jättää tästä ketjusta pois. Kiinnostaisi vain tietää, miten elämä sujuu ja arki pyörii, mitä kikkoja on otettu käyttöön, jotta pärjätään. Onhan joku +43 kaupunkiolosuhteissa aivan järkyttävä lämpötila :(
Joku poistatti sen, koska aina kun näitä kohu-uutisia on etelän helteistä, ihmiset paikan päältä kertovat jotain muuta. Uutisissa esitellään pistemäisiä, kuumimpia paikkoja Euroopassa ja niissäkin vain iltapäivän kuumin hetki, jolloin korkeimmat lukemat mitataan. Agendaan ei sovi, että ihmiset kertovat laajemmin eri paikkojen lämpötiloista ja monet siitä nauttivat.
Itse olen Malagassa ja lämpötilat liikkuvat päivisin 30 molemmin puolin, ennuste näyttää samaa kymmeneksi päiväksi. Öisin 23 huitteilla. Aivan ihanteellinen ja normaali kesäsää ja kun ilmankosteus on alhainen, 30 astetta on miellyttävämpi kuin Suomessa sisämaassa 25. Minulla on tuttuja myös Fuengirolassa ja Torreviejassa, missä olosuhteet ja lämpötilat ovat samanlaiset. Täällä ei edes 40 astetta tunnu kummemmalta kuin Suomessa sisämaassa 30.
Ihan normaalit, hyvät kesäsäät on koko Euroopassa, kuten sääkartasta näkyy. Kauhu-uutisiin olivat Ylelläkin erehtyneet laittamaan kuvia Pariisista, jossa ihmiset olivat ottamassa aurinkoa Seinen varrella.
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/euroopan-saakartta
Menimme autolla pienten lasten kanssa 1987 Euroopan halki. Pohjois-Ranskassa oli satoja kilometrejä päivisin 37 asteen lämpötiloja. Normaalia silloinkin ja oli oikein mukavaa, kun ajeli kattoluukku auki. Eikä mitenkään erityisen kuuma.
Berliini nyt 24. Lämpötilat pyörii 20-30 asteessa, ihan paras kesäsää.
Vierailija kirjoitti:
Zaragoza; tälle päivälle on luvattu +43 astetta 🌞🌴
HYI SAATANA!
Kehitysvammainen hellehullu jankuttanu taas aamusta asti ja ihmettelee kun hänen paska jankutuksia suljetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Lontoossa, +38 keskiviikkona.
Miten siellä pärjäillään? Onko hotellisi ilmastoitu?
Lontoossa nyt 25, enimmäkseen pyörivät lähipäivinä 25-30, jonain päivänä huiput 37-38. Upea kesäsää, ei valittamista. Minä ja yleensä ihmiset nauttivat. Tv. eri.
Asuntoautolla pohjois-Italiassa toista kuukautta koirien kanssa. Tälle viikolle luvattu +36c. Muuten pärjätään ok, mutta päivittäiset pitkät kävelylenkit on vaihtunert rannoilla loikoiluun. Iltaisin, kun ilma on jo viileämpää, asvaltti monin paikoin silti edelleen turhan kuumaa koirien kävellä, joten tarkkaan saa miettiä reitit. Autoon saa onneksi hyvän läpivedon ja tuulettimia pitkin autoa.
Olen ollut täällä heinäkuussa ennenkin monena vuonna, joten tiesin tasan tarkkaan, mitä odottaa. Joku muu aika kuin kesä-elokuu (me nyt tou-hei) olisi järkevämpää aikaa tulla monestakin syystä, mutta nyt tämä oli tytön kesäloman takia ainoa mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutoksen voi jättää tästä ketjusta pois. Kiinnostaisi vain tietää, miten elämä sujuu ja arki pyörii, mitä kikkoja on otettu käyttöön, jotta pärjätään. Onhan joku +43 kaupunkiolosuhteissa aivan järkyttävä lämpötila :(
Eikun +43 kolme on ihana helle kysy vaikka kehitysvammaiselta hellehullulta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zaragoza; tälle päivälle on luvattu +43 astetta 🌞🌴
HYI SAATANA!
Espanjan sisämaassa ihan normaalia hetkittäin hellejaksoina. Enimmäkseen tuollakin 30-35 lämpiminä jaksoina. Jostain syystä toiset hakevat näitä pistemäisiä paikkakuntia ja luovat mielikuvaa, että ne olisivat koko Euroopan lämpötilat.
Vierailija kirjoitti:
Asuntoautolla pohjois-Italiassa toista kuukautta koirien kanssa. Tälle viikolle luvattu +36c. Muuten pärjätään ok, mutta päivittäiset pitkät kävelylenkit on vaihtunert rannoilla loikoiluun. Iltaisin, kun ilma on jo viileämpää, asvaltti monin paikoin silti edelleen turhan kuumaa koirien kävellä, joten tarkkaan saa miettiä reitit. Autoon saa onneksi hyvän läpivedon ja tuulettimia pitkin autoa.
Olen ollut täällä heinäkuussa ennenkin monena vuonna, joten tiesin tasan tarkkaan, mitä odottaa. Joku muu aika kuin kesä-elokuu (me nyt tou-hei) olisi järkevämpää aikaa tulla monestakin syystä, mutta nyt tämä oli tytön kesäloman takia ainoa mahdollisuus.
Italialaiset vetää jalkapallotreeninsä läpi normaalisti 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zaragoza; tälle päivälle on luvattu +43 astetta 🌞🌴
HYI SAATANA!
Espanjan sisämaassa ihan normaalia hetkittäin hellejaksoina. Enimmäkseen tuollakin 30-35 lämpiminä jaksoina. Jostain syystä toiset hakevat näitä pistemäisiä paikkakuntia ja luovat mielikuvaa, että ne olisivat koko Euroopan lämpötilat.
Mun saunassa ihan normaalia 60-80.
Eilen joku kyseli, kun hän oli lähdössä Nizzaan hotelliin, jossa ei ole ilmastointia.
Keskustelu poistettiin.
Ehkä tuollainen kysymys on liian tyhmä? Mitä luulet, onko?