Tiesitkö, että kaikki viralliset ilmoituksesi mm. verotus- ja Kelatiedot tulevat nykyään Suomi.fihin.
Niistä ei lähetetä enää paperipostia.
Kaikkien on pakko nykyään rekisteröityä Suomi.fihin, muuten jää tiedot saamatta - mm laskutkin.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Verottaja ilmoitti, että myös suomi.fi -postista kieltäytyvät saavat tiedot vain diginä, enää ei siis vanhus voi vedota siihen, että ei ole nettiyhteyttä.
Verottaja ilmoitti, että myös suomi.fi -postista kieltäytyvät saavat tiedot vain diginä, enää ei siis vanhus voi vedota siihen, että ei ole nettiyhteyttä.
Eli ihan kun netittömiä ei olisi edes olemassa enää. On tuo törkeää touhua!
Vanhukset ja muutkin voivat pyytää postin edelleen paperisena, jos niin tarvitsevat, ja loput voivat saada tiedon palveluun tulleesta postista sekä sähköpostilla että myös tekstiviestillä.
Olen tietoinen ja tuo on paras uudistus aikoihin. Ei enää mitään postin kautta tulevia lippulappuja vaan kaikki on yhdessä paikassa. Säilyvätkin siellä paremmin kuin kotona pyörivät paperit.
Onhan siellä kohta mistä voi ruksia, että haluaa paperipostia.
Eikä tule sähköpostiinkaan automaattisesti, jos et ole ensin rekisteröitynyt Suomi.fihin.
Moni on hämmästynyt, kun on tullut tietoon sattumalta maksamattomat laskut ym.
Ihan samalla tavalla ne näkyvät kelan ja veron sivuilla.
En ymmärrä koko postilaatikon tarkoitusta.
Paperipostia ei ole vuosiin tullut.
Onhan siellä kohta mistä voi ruksia, että haluaa paperipostia.
Onko näin?Oli vaan juttua, ettei kenellekään enää lähetettäisi paperipostia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla ne näkyvät kelan ja veron sivuilla.
En ymmärrä koko postilaatikon tarkoitusta.
Paperipostia ei ole vuosiin tullut.
Mainokset ja ilmaisjakelut tungetaan sinne
Edelleen saa paperiset kirjeet jos haluaa
Ei kun ap ei tiedä, että paperipostin voi edelleen valita. Sen takia minullekin tulee kaikki paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun ap ei tiedä, että paperipostin voi edelleen valita. Sen takia minullekin tulee kaikki paperilla.
Ei kun ap ei tiedä, että paperipostin voi edelleen valita. Sen takia minullekin tulee kaikki paperilla.
Hyvä, jos niin on asian laita. Luin vaan hyvin ehdottoman tuntuisen viranomaisen kommentin asiasta, josta jäi käsitys, ettei paperista postia enää saa. Ap.
Onhan siellä kohta mistä voi ruksia, että haluaa paperipostia.
Voi ollakin, moni ei vaan ole kuulemma saanut edes tietoonsa koko asiaa, joten ei siis voinut tietää siitä ruksistakaan.
Eli vähän kuin sellainen "ikäihmiset, HAISTAKAA P*SKA".
Ei sitä paperipostia kauaa tule saamaan ainakaan ilmaisena. Maksaahan ne paperilaskutkin jo kaikki extraa. Näin etenee painostus kohti digidystopiaa.
Aika outoa, että tuosta siirtymästä ei ole mitenkään ilmoitettu ihmisille. Kaikki vaan alkoi yhtäkkiä mennä sinne suomi.fi:hin. Olisivat lähettäneet edes jonkun kirjeen missä asiasta olisi ilmoitettu, mutta ei kun ei.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä kohta mistä voi ruksia, että haluaa paperipostia.
Voi ollakin, moni ei vaan ole kuulemma saanut edes tietoonsa koko asiaa, joten ei siis voinut tietää siitä ruksistakaan.
Kuulemma se ruksi ei siellä kuitenkaan pysy jos sitten kirjautuu jonnekin virastosivulle ja homma on lähinnä kiusaamista muistuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli vähän kuin sellainen "ikäihmiset, HAISTAKAA P*SKA".
Jos ei käytä mitään sähköisiä palveluita, saa jatkossakin paperipostia. He, jotka käyttävät jo sähköisiä palveluita, voivat kirjautua Suomi.fi ja valita haluavansa paperipostia.
Verottaja ilmoitti, että myös suomi.fi -postista kieltäytyvät saavat tiedot vain diginä, enää ei siis vanhus voi vedota siihen, että ei ole nettiyhteyttä.