Naiset- älkää koskeko saavutettuihin etuihin
Vanha poliittinen niksi on laittaa naiset naisia vastaan...
subjektiivinen ph-oikeus on AINOA ennaltaehkäisevä lastensuojelutoimi, joka koskee jokaista perhettä-
laposiperheiden kotipalvelua ei esim. enää ole keskituloisille
t. ammattikasvattaja
Kommentit (135)
Enkä muutenkaan halua ajaa etua, jolla lapsi tuupataan empimättä päivähoitoon.
Päivähoito tarveharkintaiseksi niin että me maksajatkin voimme sitä kannattaa. Ja äänestää sellaisia, jotka tätä ajavat.
Vanha poliittinen niksi on laittaa naiset naisia vastaan... subjektiivinen ph-oikeus on AINOA ennaltaehkäisevä lastensuojelutoimi
mammoille joiden lapset voisivat olla yhtä hyvin kotonakin, mutta ovat hoidossa. Nyt ei teidän takia hoitoa saa ne lapset jotka sitä tarvitsevat syystä tai toisesta. Eikä tähän tarvita mitään poliittisia niksejä, akat osaa ihan ilman politiikkaakin sössiä asiansa.
Naisellakin on oikeus luoda uraa ja käydä töissä. Päivähoito-oikeus mahdollistaa tämä jokaiselle naiselle. Älkää koskeko jo saatuun etuun!
Tietenkin lapsillee kuuluukin hoitopaikka jos äiti/isä käy töissä. Mutta en ymmärrä sitä että päiväkotiin sysätään n.2 vuotias joka saa sisaruksen. Vain sen takia että äidillä olisi helpompaa kotona vauvan kanssa.
on pystynyt tekemään esim. gradun valmiiksi tai opiskelemaan vähän juuri sen avulla että esikoinen on ollut hoidossa pari päivää viikossa. Monet vauvathan nukkuvat paljon kuitenkin. Itse tein myös etätöitä siitä saakka kun kuopus oli 1-vuotias. 4-vuotiaat kaksoset olivat pph:lla sen aikaa, 3 päivää viikossa. Sain yritykseni asiat kuntoon ja rullaamaan, muuten ei olisi onnistunut enkä olisi tässä missä nyt olen!
Olemme siis ns. ongelmaperhe. Minulla on masennustausta ja persoonallisuushäiriö, olimme lastensuojelun parissa esikoisen elämästä ensimmäiset 2 vuotta. Kun tämä aloitti päivähoidon, arki lähti rullaamaan kuten "normaaleissakin" perheissä ja minulla oli mahdollisuus aloittaa terapia. Mieheni on käynyt töissä koko ajan kun olin kotona.
Joillekin teistä tämä on ehkä mitätön juttu, mutta en uskalla edes arvailla mitä olisi käynyt jos emme olisi hoitopaikkaa saaneet.
Enkä muutenkaan halua ajaa etua, jolla lapsi tuupataan empimättä päivähoitoon.
Päivähoito tarveharkintaiseksi niin että me maksajatkin voimme sitä kannattaa. Ja äänestää sellaisia, jotka tätä ajavat.
Mitä olet siinä tapauksessa valmis tekemään, että äideillä olisi yhtä helppoa siirtyö työelämään kuin isillä? Aiotko yksinäsi muuttaa asenteet niin, että miehet oikeasti jäisivät kotiin 50%?
Olemme siis ns. ongelmaperhe. Minulla on masennustausta ja persoonallisuushäiriö, olimme lastensuojelun parissa esikoisen elämästä ensimmäiset 2 vuotta. Kun tämä aloitti päivähoidon, arki lähti rullaamaan kuten "normaaleissakin" perheissä ja minulla oli mahdollisuus aloittaa terapia. Mieheni on käynyt töissä koko ajan kun olin kotona.
Joillekin teistä tämä on ehkä mitätön juttu, mutta en uskalla edes arvailla mitä olisi käynyt jos emme olisi hoitopaikkaa saaneet.
Ei lasten kannalta, ei perheen kannalta eikä yhteiskunnan kannalta.
T: Päiväkotitäti.
vaan myös esimerkiksi neuvolat. Sain selittää tosissani, miksi meillä esikoinen ei ole päivähoidossa ja samaten sitä, miksi kuopus oli kotona 4-vuotiaaksi.
Tunsin olevani todella Erilainen Äiti, kun hoidin itse lapseni.
Siis jos päivähoito on tarveharkintainen (niinkuin se aiemmin oli), niin ei ole mitään taetta sille, että työssäkäyvät tai työtähakevat vanhemmat saavat lapsilleen hoitopaikan missään järjellisessä ajassa tai kustannuksella.
Kannattaa myöskin muistaa se, että jos päivähoidosta tulee tarveharkintaista, niin yksityisen päivähoidon tuki loppuu saman tien. Eihän sille ole mitään tarvetta, koska kunta voi ajatella, että jos on kaksi työssäkäyvää vanhempaa, niin he voivat itse järjestää päivähoidon kuten parhaaksi näkevät.
Tarveharkintainen ei tarkoita siis todellista tarvetta, vaan maksukykyä. Jos itsellä on vähänkin maksukykyä (esimerkiksi keskituloinen perhe), niin mitään toivoa kunnallisesta päivähoitopaikasta ei ole.
Nythän jo kaikki tarveharkintaiset palvelut ovat tuollaisia. Kiireisissä terveyspalveluissa ehdotetaan, että voitko hoitaa yksityisesti, kotipalvelua ei saa jne.
_subjektiiviseen_ päivähoito-oikeuteen? Oletkohan nyt tajunnut jotain väärin?
Työssäkäyvällä olisi tietenkin oikeus päivähoitoon edelleen. Sehän on selkeä tarve. Sitä voisi kyllä hioa niin, että yli 3-vuotiaiden vanhemmilla olisi hoitopaikkaan etuoikeus.
Aivan sama mulle mitä teette, sillä ei koske enään meidän lapsia, kun kuopus aloittaa eskarin ensi syksynä.
Todella naurattavaa huolehtia on joku xxx hoidossa.
Todella lyhytnäköistä vaatia subjektiivista päivähoito-oikeutta poistettavaksi.
Kateita te ootte. Ei teitä sureta jonkun lapsi, eikä rahat, vaan se että joku pääsee helpommalla, kuin itse olette päässeet.
Se on se naisen luonne, vitunmoinen kateus.
_subjektiiviseen_ päivähoito-oikeuteen? Oletkohan nyt tajunnut jotain väärin?
Työssäkäyvällä olisi tietenkin oikeus päivähoitoon edelleen. Sehän on selkeä tarve. Sitä voisi kyllä hioa niin, että yli 3-vuotiaiden vanhemmilla olisi hoitopaikkaan etuoikeus.
Luuletko tosiaan, että sitten puolet alle 3v lasten kanssa kotona olevista olisi miehiä?
Ja kyllä se liittyy subjektiiviseen päivähoito-oikeuteen. Vaikea löytää duunia jos edes hoitopaikka ei ole valmiina.
olet kyllä todellakin tyhmä. Luuletko, että lapselle on parempi tulla huostaanotetuksi kuin joutua päivähoitoon? Tajuatko LAINKAAN minkätasoisen trauman, henkisen stressin ja hylkäyskokemuksen huostaanotto lapselle aiheuttaa? Huostaanotto on VIIMEINEN toimenpide.
Olen usein miettinyt samaa. Kyllä vielä itketään, jos kaikkien oikeus päivähoitoon muuttuu!!
aiheuttaa paljon enemmän traumaa kuin huostaanotto vauvana ja sen jälkeen elämä hyvässä perheessä.
en tajua miten se liittyy naisiin/miehiin ylimalkaan. Jos tekee lapsia luuserille, se on ihan oma ongelma.
Samaten on oma ongelma se, että tekee lapsia työttömänä.
Suomessa on oikeus hoitovapaaseen, joten jos ei ole työpaikkaa odottamassa niin se on oma moka.
jos subjektiivinen päivähoito-oikeus poistetaan. Se olisi yhteiskunnallisesti hyvin epäviisasta.
Nyt ei teidän takia hoitoa saa ne lapset jotka sitä tarvitsevat syystä tai toisesta. Eikä tähän tarvita mitään poliittisia niksejä, akat osaa ihan ilman politiikkaakin sössiä asiansa.
Kun nimenomaan on pakko kunnan tarjota sitä hoitoa - sitähän se -oikeus tarkoittaa!
Ei ole paljon suhteellisuudentajua näillä pahimmilla inttäjillä täällä. Onneksi isoja, koko yhteiskuntaa koskettavia päätöksiä ei tehdä tuollaisten vouhottajien mielen mukaan. Monilla taitaa syynä olla ihan vanha kunnon kateus. Kun siitä kuopasta kaivautuisi ylös ja katselisi ympärilleen, tajuaisi että yhteiskunnallisista epäkohdista subjektiivisen päivähoito-oikeuden väärinkäyttö on tällä hetkellä varmaan niitä pienimpiä.
Tietenkin lapsillee kuuluukin hoitopaikka jos äiti/isä käy töissä. Mutta en ymmärrä sitä että päiväkotiin sysätään n.2 vuotias joka saa sisaruksen. Vain sen takia että äidillä olisi helpompaa kotona vauvan kanssa.