Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä nuori raskaana oleva saisi tukea :( Ikävä tilanne!

Vierailija
14.08.2009 |

Olen 19v, raskausviikolla 15+4 ja kaikki on hylänneet mut :(

Lapsen isä on varsinainen kuspää! Oli kyllä aiemmin lumoava ja ihana ja sai mut sänkyyn. Kondomia käytettiin ja en todellakaan huomannut, että se olisi rikki mennyt, tosin tää lapsen isä huolehti siitä puolesta. Itse siis kuitenkin näin että kondomi siinä päällä oli ennen kuin alettiin hommiin... Silloin siis lapsen isä oli vielä huolehtivan oloinen ja rakastuneen. Ei enää. Sai sätkyn kun kerroin vauvasta ja käski tehdä abortin. En ikinä voisi tehdä omalle pikkuruiselle vauvantaimelleni niin. Mieluummin elän vaikka sitten ikuisessa kurjuudessa. Tämän kun kerroin, niin lapsen iskä muuttui ilkeäksi ja halveksivaksi ja ei tahdo pitää minuun tai lapseen mitään yhteyttä. Puhuu minusta pahaa pitkin kylillä, kääntää kaiken kummalliseksi.

Äitini ja iskäni suuttuivat kun kerroin asiasta. Heillä on nyt semmonen kanta että saan selvitä sopistani ihan itse. Ovat jotenkin ylimielisen oloisia :(

Kaveritkin tuntuu eteentyneen nyt kun olen tästä kertonut.

Aloitan kohta opiskelun AMK:ssa ja luulen että tuskin tulen sieltä löytämään hengenheimolaisia, muut käy baareissa ja minä kasvatan ihan yksin yksiössäni mahaa.

Neuvolassa kerroin ajatuksistani ja siellä sanottiin, että voisin vielä saada abortin vedotin elämäntilanteeseeni. Ei siis tukea sieltäkään.

Mä en ymmärrä miten kylmiä ihmiset on. Oikeastiko olisi ollut parempi tehdä se abortti kuin kantaa vastuunsa?!! Aina sitä sanotaan, että jos on valmis seksiin pitää olla valmis myös kantamaan vastuu mahdollisista seurauksista. Ja nyt kun mä kannan niin mut tuomitaan.

On tullut paljon sellaisia voi voi miten nuori olet, mitenhän oikein pärjäät, ihan yksinkin olet, opiskelut vasta alussa, ja jopa halveksuvan kuuloista juttua siitä miten olen sitten semmonen teinimamma yms.

Kukaan ei KUKAAAN ymmärrä ja tue mua! Onko mitään keinoa saada jostain vertaistukea tai jotain joka edes YRITTÄISI ymmärtää ja kannustaa eikä vaan lytätä entisestään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/6 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuki on todellakin tarpeen! Olen hämmentynyt itsekin tilanteesta ja sitten vielä muut alkaa kiusata minua tästä asiasta ja syrjiä!

Osa mun omista kavereista on sanonut että ne ymmärtää kyllä Timoa kun se ei haluu vielä isäksi. Kukaan vaan ei ole vielä sanonut ymmärtävänsä mua. Kaikki vaan epäilee, haukkuu ja jne :( Ja nää hormonit herkistää mut lisää... byäää... mut kiitti linkistä!

Vierailija
4/6 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toi nuorten äitien puoli on kyllä tosi hiljainen. Pitää rekisteröityä tonne linkin yhteisöön!!!

Vierailija
5/6 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee kaikille osapuolille selväksi että aiot pitää lapsen. Neuvolan velvollisuus on tarjota myös keskustelu/psyykkistä apua - soita sinne heti maanantaina ja kerro miltä sinusta tuntui viime käynnin jälkeen ja että tarvitset vertaistukea ja keskusteluapua. Voisiko olla, että sinun tilanteessasi myös joku vanhempi äiti voisi toimia vertaistukenasi? Jatkossa kannattaa etsiytyä leikkipuiston vauvakahvilaan ja esim. MLL:n toimintaan, sieltä tai väestöliitosta saa myös kohtuuhintaista lastenhoitoapua esim tentteihin lukua varten.

Vierailija
6/6 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti vanhempasi ovat nyt vaan järkyttyneitä ja toipuvat siitä sua tukemaan. Tosin sitten kannattaa tehdä selväksi, että sinä olet se äiti eikä sun äitisi. Näin kolmekymppisenkin äidin pitää aina välillä pistää mummoa ruotuun, kun se tuppaa äidilliseltä ihmiseltä unohtumaan... ;)

Neuvolalla on todellakin velvollisuus sua auttaa, eikä vain ehdottaa aborttia! Älä pelkää olla vaativa asiakas, kyse on sinun ja lapsesi jaksamisesta ja onnesta.

Onnea raskaudestasi ja jaksamista tulevaisuuteen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän