Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset- älkää koskeko saavutettuihin etuihin

Vierailija
20.09.2009 |

Vanha poliittinen niksi on laittaa naiset naisia vastaan...

subjektiivinen ph-oikeus on AINOA ennaltaehkäisevä lastensuojelutoimi, joka koskee jokaista perhettä-

laposiperheiden kotipalvelua ei esim. enää ole keskituloisille

t. ammattikasvattaja

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset eivät voi hyvin, vanhemmat ovat epäkypsiä ja mikä ihmeen kontrolli? Päivähoidossa pahaa oloaan oireileva esikoinen leimautuu erityislapseksi, vaikka syy käytökseen on vanhempien laiminlyönti?

Täällä on ammattilaiset uudestaan ja uudestaan selittäneet, miten se on tehokkain ja AINOA ennaltaehkäisevä matalan kynnyksen tukimuoto... mutta kun et vain suostu kuuntelemaan.

BTW lapset voivat hoidossa oikein hyvin. Ja se siitä.

lh

Vierailija
122/135 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahtoisin kysyä teiltä päivähoidon vastustajilta, että MIKSI se on niin paha asia? Jos perhe voi hyvin, lapset voi hyvin, kontrolli pelaa... mikä siinä siis mättää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset on hoidossa vain ja ainoastaan sen ajan, mitä olemme töissä ja mitä työmatkaan menee. Näin ollut kaikkien kolmen kohdalla ja vanhin nyt 13-v.

Meillä on ainakin kunnan puolelta ihan selvät ohjeet, että lapsi on hoidossa silloin kun vanhemmat on töissä. Vanhempien kaupassa käyntiä ei lasketa työajaksi. Meillä käydään kaupassa sen jälkeen kun lapset on haettu hoidosta.

Ja ilman muuta lapsilla on silloin loma kun aikuisillakin.

Minusta lapset, joiden vanhempi/vanhemmat ovat kotona eivät tarvitse hoitopaikkaa ellei sitten ole kyse jostakin perheen ongelmasta. Ihan älytöntä tukea kalliilla päivähoidolla, jotta vanhemmat saisivat omaa aikaa. Ei pidä tehdä lapsia, jos ei halua lapsiaan hoitaa.

saavutettuun etuun ei pidä koskea. Jos päivähoito muuttuu tarveharkintaiseksi palataan aikaan, jossa myös työssäkäyvien on selvitettävä työaikansa ja lomansa ja sitä päivähoitoa on tarjolla vaan tasan työpäivän ajaksi. Siinä ei sitten enää voi yrittää päästä helpommalla ja käydä ruokakaupassa ennen kuin hakee lapset tarhasta. Kai muistatte haukkua työkaverinne, jotka käyvät työpäivän jälkeen shoppailemassa tai ruokakaupassa tai hoitamassa muita asioita ennen kuin hakevat lapset hoidosta? Täällä niin usein haukutaan vauvojen kanssa kahvilla käyvät äidit. Eikö kateudella ole mitään rajaa?

Vierailija
124/135 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mantrahan kuuluu, että "minun lapseni voivat hyvin, ovat 12 tuntia päivässä hoidossa, eivätkä pois lähtisi."

Mikä ihmeen matalan kynnyksen tukimuoto?? Niin, nykyinen ls-laki sallii sanamuodollaan ylireagoinnin, mutta miten se auttaa lasta?

Paljon enemmän auttaisi se, että vanhemmat pantaisiin alun perinkin kantamaan se vastuu. Nyt se vain kierrätetään kalliisti laitoshoidon kautta. Lapsi ei siitä hyödy pätkääkään.

Vierailija
125/135 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mantrahan kuuluu, että "minun lapseni voivat hyvin, ovat 12 tuntia päivässä hoidossa, eivätkä pois lähtisi."

Mikä ihmeen matalan kynnyksen tukimuoto?? Niin, nykyinen ls-laki sallii sanamuodollaan ylireagoinnin, mutta miten se auttaa lasta?

Paljon enemmän auttaisi se, että vanhemmat pantaisiin alun perinkin kantamaan se vastuu. Nyt se vain kierrätetään kalliisti laitoshoidon kautta. Lapsi ei siitä hyödy pätkääkään.

kun kukaan ei lapsia näe?

Vierailija
126/135 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta napsahtaisi ls-ilmo.

Vierailija
127/135 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se "matalan kynnyksen tuki" tarkoittaa siis sitä, että jos joku lapsi on hoidossa yli 12 tuntia, tehdään ls-ilmoitus. Onpa mahtavaa palvelua ja tosiaan, tästä ei tosiaankaan kannata luopua! Upea saavutettu etu.

Vierailija
128/135 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se "matalan kynnyksen tuki" tarkoittaa siis sitä, että jos joku lapsi on hoidossa yli 12 tuntia, tehdään ls-ilmoitus. Onpa mahtavaa palvelua ja tosiaan, tästä ei tosiaankaan kannata luopua! Upea saavutettu etu.

Sanoinko, että se on ainoa keino tai tapa?

Nyt vedän itseni tästä keskustelusta, ei sinun kanssasi voi keskustella, koska kieltäydyt tajuamasta mitään perusteluja tai mitään argumentteja, kelpaa vain oma yksisilmäinen näkemyksesi.

Hyvästi ninamikkonen, ja kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi.

Vierailija
129/135 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin siis perheestämme, jossa 2-vuotias meni hoitoon ja minä sain terapian kautta elämäni takaisin raiteilleen. Tiedän että osa kirjoittajista on provomielessä liikkeellä mutta älkää nyt hyvät naiset viitsikö kirjoitella tuollaista että esim. meidän lapsemme olisi pitänyt HUOSTAANOTTAA! En ollut mikään malliäiti mutta en kertaakaan koskenut lapseen vaikka pinnani poksahti, en puhunut tälle rumia enkä satuttanut itseäni lapsen nähden. Tein lapselle ravitsevaa ruokaa, seurustelin fiksusti ja hellin lastani. Iltaisin sitten vaan itkin ja pahoinpitelin itseäni. Todellako joku on sitä mieltä että olin niin huono äiti että huostaanotto olisi kannattanut??

En ole varma oliko kommentti "aikuiseksi kasvamisesta" (oikeastaan siitä että jäisi tekemättä) minulle, mutta mielestäni en olisi ilman terapeutin apua tässä tilanteessa näin hyvinvoivana. Eikö sekin ole aikuisuutta ja vastuunkantoa, että tunnistaa ongelmansa ja hakee apua niihin? Minä nimittäin pyysin apua, sillähän lastensuojelu avuksemme tuli! Tuntuu että osa äideistä on kateellisia siitäkin kun en vaan niellyt paskaa oloani vaan KEHTASIN sanoa ääneen että kaikki ei ole meillä hyvin.

Vierailija
130/135 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin siis perheestämme, jossa 2-vuotias meni hoitoon ja minä sain terapian kautta elämäni takaisin raiteilleen. Tiedän että osa kirjoittajista on provomielessä liikkeellä mutta älkää nyt hyvät naiset viitsikö kirjoitella tuollaista että esim. meidän lapsemme olisi pitänyt HUOSTAANOTTAA! En ollut mikään malliäiti mutta en kertaakaan koskenut lapseen vaikka pinnani poksahti, en puhunut tälle rumia enkä satuttanut itseäni lapsen nähden. Tein lapselle ravitsevaa ruokaa, seurustelin fiksusti ja hellin lastani. Iltaisin sitten vaan itkin ja pahoinpitelin itseäni. Todellako joku on sitä mieltä että olin niin huono äiti että huostaanotto olisi kannattanut??

En ole varma oliko kommentti "aikuiseksi kasvamisesta" (oikeastaan siitä että jäisi tekemättä) minulle, mutta mielestäni en olisi ilman terapeutin apua tässä tilanteessa näin hyvinvoivana. Eikö sekin ole aikuisuutta ja vastuunkantoa, että tunnistaa ongelmansa ja hakee apua niihin? Minä nimittäin pyysin apua, sillähän lastensuojelu avuksemme tuli! Tuntuu että osa äideistä on kateellisia siitäkin kun en vaan niellyt paskaa oloani vaan KEHTASIN sanoa ääneen että kaikki ei ole meillä hyvin.

Vierailija
131/135 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voiko siihen edes sanoa mitään:

"Nythän nimenomaan kaikki haluaa tuupata ihan alkujaan terveet lapset noiden ongelmalasten seuraksi laitoksiin"

on tainnut ruveta kirjoittajalla todellisuudentaju hämärtymään jos näkee päiväkotijärjestelmän noin?

Vierailija
132/135 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no juurihan täällä kerrottiin, että päivähoitojärjestelmä on sitä varten, että se löytää nuo ongelmalapset. Mitä kohtaa et käsittänyt?

Vierailija
133/135 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukuisia samanaikaisia funktioita. mitä kohtaa sinä et käsittänyt?

t. 102

Vierailija
134/135 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se liittyy tähän? Jos kerran yksi oleellisista - kirjoittajan mielestä jopa tärkein - syistä on häiriköivien ongelmalasten löytäminen, niin kyllähän se nousee keulille.

Ei mitään muita funktioita voida kauheasti toteuttaa, jos se lapsikatras on ongelmalapsia täynnä. Siinä ei paljon pyhäkoulun laulannat auta.

Yleensä yksikin häirikkö riittää tuhoamaan meiningin - ja nythän niitä on enemmistö, koska tarvitaan suorastaan valtakunnallinen laki tätä massaa varten.

102

Vierailija
135/135 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se liittyy tähän? Jos kerran yksi oleellisista - kirjoittajan mielestä jopa tärkein - syistä on häiriköivien ongelmalasten löytäminen, niin kyllähän se nousee keulille.

Ei mitään muita funktioita voida kauheasti toteuttaa, jos se lapsikatras on ongelmalapsia täynnä. Siinä ei paljon pyhäkoulun laulannat auta.

Yleensä yksikin häirikkö riittää tuhoamaan meiningin - ja nythän niitä on enemmistö, koska tarvitaan suorastaan valtakunnallinen laki tätä massaa varten.

102

esim. puhe- tai motorisia häiriöitä lapsilla enemmän joihin hyvä puuttua ennen kouluikää. Jokaiseen ryhmään riittää tosiaan joku "erilainen" mutta se ei haittaa vaan on hyvä! Ryhmissä on myös hyvin usein monien eri etnisten taustojen lapsia ja sekin on hyvä. Siellä pk:ssa se punaniskanutipään poika leikkii sulassa sovussa somalipojan kanssa. =DDD