Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄVETTÄÄ, mutta en halua lastani tarhan pienryhmään, jonne on integroitu myös ns. erityislapsia.

Vierailija
27.07.2009 |

Pelkää, että hän saa heiltä mahdollisesti huonoa esimerkkiä ja huonoja käytösmalleja, sekä pelkään ettei ryhmän aikuisille jää tarpeeksi aikaa minun kiltille ja helpolle tavislapselleni, kun erityiset vaativat heiltä kuitenkin näitä. Hävettää, kun olen aina ajtellut olevani hyvinkin "suvaitsevainen"!

Mitä mieltä te olette? Entä mitä tekisitte jos olisi oma lapsi kyseessä?

Kommentit (146)

Vierailija
41/146 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvitta vaan tuo, että "lapsi oppii ymmärtämään erityisyyttä". Lapset kun eivät edes tajua, että joukossa on mukana erityislapsia, enkä itsekään tiennyt ketkä lapsista olivat erityislapsia - paitsi ne joiden vanhemmat tunsin.

Vierailija
42/146 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

s-ja r vikojen takia. Fysioterapiaa esim. lattajalkojen vuoksi.

Näihin ei meinaa päästä, koska jonot ovat niin pitkät. Mutta erityislasten luona käy puheterapeutti päiväkodissa kerran viikossa ja jumpparit kotonakin.

Eräs r-vikaisen, lattajalkaisen pojan äiti, joka ei saa kunnalta tarvitsemiaan palveluja.

Tavislapset sullotaan ylipaikoille ja erityislapsille järjestetään pienryhmä, puheterapeutit, henkilökuntaa jne...

Tavislapset jonottavat kuukausi-ja vuosikaupallakin puheterapeuteille esimerkiksi. Moni tavislapsi tarvitsisi fysioterapeutin palveluja, mutta ei saa niitä. Mutta erityislapselle kaikki nämä palvelut kuuluvat automaattisesti.

vaan erityislapsi ilman tarvitsemaansa tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/146 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennakkoluuloisiksi, että ei ne integroidut ryhmätkään aina niin onni ja autuus ole ja erityislapset ihania ja suloisia.

Hyssytellään ja hymyillään ja nyökytellään vain tyytyväisinä, ettei kukaan luule meitä suppeakatseisiksi ja ennakkoluuloisiksi.

Sama homma kuin rasismissa. Ollaan hiljaa ja hyssytellään, ettei vain kukaan sano meitä rasisteiksi.

älkää kertoko noille punaniskoille, että pienryhmissä homma skulaa. Eihän me e-lasten vanhemmat oikeasti haluta sinne lapsia jotka on jo aivopesty umpimielisiksi. Eihän? ;)

Niin että hys nyt vaan.

Vierailija
44/146 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia.

Kylmä tosiasia on, että pienryhmät ovat kunnille niin kalliita, että diagnoosit tipahtelevat pois kauniisti kun kouluun mennään.

Vaikka tiedän kyllä äidin, jonka poika oli saanut aspergerdiagnoosin. Oli niin ylpeä kun pojan huono käytös selitettiin noin hienolla nimellä. Kun sanoin, että ai autismiako, äiti ällistyi ja kauhistui. Meidän poika ei mikään autisti ole. Kas kummaa, kuukauden päästä oli diagnoosi purettu kun äiti ei halunnutkaan pojalle autismileimaa.

erityislasta, jonka öä on yli 100 *reps*

Ymmärrän toki, että mammat haluaa sulkea silmänsä todellisuudelta, mutta kyllä se luku on sinne alaspäin, eikä ylös.

Sitäpaitsi monet ovat erityislapsina päiväkodissa, mutta eivät enää koulussa. Ei se mikään ikuinen leima ole.

Vierailija
45/146 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostarin kulmilla sätkä suussa sekä maahanmuuttajien lapset kuin aspergerit ja ADHD.kin.

Hukkaan heitettyä rahaa.

Terveet, valkoiset lapset saavat vähiten rahaa ja muihin satsataan.

Kun maahanmuuttajalapset saadaan kotoutettua hyvin jo pk:ssa, niin he kasvavat ihan tavalliskiski suomalaisiksi veronmaksajiksi. E-lapsiin stsataan, jotta kaikki mahdolliset erityislapset saataisiin kuntoutettua ja aikuisena tuottavaan työhön ja nekin e-lapset joita ei kokonaan saada kuntoutettua pärjäävät isona paremmin eivätkä tarvitse loppuikäänsä niin kalliita tukitoimia.

Eikö muka kannata?

Vierailija
46/146 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hän on reipas ja hyväkäytöksinen, olisi hyvänä esikuvana muille ryhmäläisille. Poikani viihtyi ryhmässä hyvin. Kävi tarhan jälkeen ekalla luokalla ollessa moikkaamassa näitä entisiä tarhakavereita aina silloin tällöin.

Suoraan sanottuna minua hävettää sinun asenteesi.

Vierailija
47/146 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista kommenteista. Muista kommenteista mun sydän itkee...ei itseni takia vaan lapseni vuoksi.

Terveisin erityislapsen äiti

Vierailija
48/146 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin lapsilleni sekä yksityisen päiväkodin että yksityiskoulun syystä ettei siellä ole eikä tule ensimmäistäkään maahanmuuttajamukulaa.

Vierailija
49/146 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin lapsilleni sekä yksityisen päiväkodin että yksityiskoulun syystä ettei siellä ole eikä tule ensimmäistäkään maahanmuuttajamukulaa.

Pelottavan paljon teidän arvostamissa ns. hyvissä kodeissa on vanhemmilla myös ongelmia. Uskotelkaa nyt itsellenne että mamuilla ne ongelmat yksin ovat.

Terv. Yksi sosiaalityöntekijä

Vierailija
50/146 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, mun lapsen luona kävi puheterapeutti, ihan päiväkodissakin, joka tuli KELAN maksamana koska lapsi ei puhunut ensimmäiseen 4vuoteensa sanaakaan. Mieti vähän miten eritasoisia voi puheenongelmat olla.

Vierailija
51/146 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavan paljon teidän arvostamissa ns. hyvissä kodeissa on vanhemmilla myös ongelmia. Uskotelkaa nyt itsellenne että mamuilla ne ongelmat yksin ovat.

Terv. Yksi sosiaalityöntekijä

ajatelkaas, että meillä on "häirikkölapsi" eikä mitään sosiaalisen tuen tarvetta tai perheongelmia. Lapsella neurologinen häiriö. Tuokin ottaa aina korvaan, kun vanhemmat on muka aina se syypää... minullekin neurologi sanoi kun vuodatin, että ainoa asia jonka olen tehnyt väärin ja siten saanut tuollaisen lapsen on se, että olen mennyt sikiämään väärän siittiön kanssa.

Vierailija
52/146 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä näkyisi kaikki neuro-biologiset -ja psykologiset viat! Voitas tappaa ne lapset jo alkuunsa. Ettei kenenkään elämää häiritsisi sellainen häirikkö-pentu.

Downeja, vai kuvailemiesi kaltaisia, niin ehdottomasti kaikki psykopaatit veks jo kohdussa.

Vierailija
53/146 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatelkaas, että meillä on "häirikkölapsi" eikä mitään sosiaalisen tuen tarvetta tai perheongelmia. Lapsella neurologinen häiriö. Tuokin ottaa aina korvaan, kun vanhemmat on muka aina se syypää... minullekin neurologi sanoi kun vuodatin, että ainoa asia jonka olen tehnyt väärin ja siten saanut tuollaisen lapsen on se, että olen mennyt sikiämään väärän siittiön kanssa.

[/quote]

Minkä sille mahtaa, mutta kukaan ei tuollaisista lapsista pidä, eikä heidän elämästään mitään tule.

Vierailija
54/146 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaan ei tiedä mitä hänen tai kenenkään muunkaan tulevaisuus tuo tullessaan. Joten yritän vain kaikkeni. Rakastan, opastan, huolehdin, vien terapioihin, tutkimuksiin... eipä ole oikein muuta vaihtoehtoa. Niillä korteilla pelataan jotka on annettu.

Minkä sille mahtaa, mutta kukaan ei tuollaisista lapsista pidä, eikä heidän elämästään mitään tule.

Vierailija
55/146 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halua lastani erityislasten seuraan. En missään nimessä, etenkin jos lapset ovat käytörhäiriöisiä.

Vierailija
56/146 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä myöskään erityislapsia tavallisille luokille, eikä tavalliseen kouluun. ei se ole niittenkään etu.

Vierailija
57/146 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ajattelen, että omani oppivat erilaisuutta, saavat mahdollisuuden toimia mallina ja kenties heitä ymmärretään siinä ryhmässä paremmin, kuin tavisten ryhmässä. Arvostan ehdottomasti normaalilapsen äitinä tätä integrointia, mutta erityislasdten äitien mielipiteestä en tiedä. Joka tapauksessa lapset saavat minusta paljon siitä, että he ovat kaikki erilaisia ja se on ok ja hyväksyttävää.

Vierailija
58/146 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ennen töissä päiväkotisijaisena, ja myös monessa ryhmässä, jotka oli juuri tällaisia ns. erityisryhmiä. Moni niistä oli kyllä paljon mukavampi ja rauhallisempi kuin tavallinet ryhmät, koska ryhmädynamiikkaan ja yleiseen viihtyvyyteen panostettiin paljon. Usein näissä ryhmissä on myös henkilökuntaa enemmän kuin tavallisissa.

Uskon että on myös tavallisille lapsille hyväksi nähdä lapsia, joilla on sellaisia ongelmia, joiden takia he ovat "erityislapsia". Erityislapsen status ei tietenkään aina tarkoita sitä, että lapsi olisi huonokäytöksinen, vaan syitä on monia.

Kannattaa siis ottaa selvää, millainen ryhmä on kyseesä!

Vierailija
59/146 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on integroidussa ryhmässä dysfasian takia, ja hän on todella kultainen, rauhallinen ja helppo lapsi. Toki hän vaatii kasvattajilta enemmän, koska hänen kanssa joutuu käyttämään tukiviittomia ja kuvia sekä ohjaistamiseen menee enemmän aikaa. Mutta hänet onkin 2,8 lapsen paikalla. Häneltä lapsesi ei oppisi pahoja tapoja tms, mutta lapsesi oppisi hyväksymään erilaisuutta ja oppisi mahdollisesti tukiviittomia.

Vierailija
60/146 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joilla on kielellisiä tai motorisia kehitysviivästymiä. Kyse ei ole siis mistään häirikkölapsista vaan lapsista jotka eivät ole oppineet puhumaan tai liikkumaan niin nopeasti kuin tavalliset lapset.

Ehdottomasti laittaisin oman lapseni tuollaiseen ryhmään koska ne ovat aina pienempiä kuin tavalliset ryhmät ja niissä on enemmän henkilökuntaa per lapsi.

Vasta koulussa sana "erityislapsi" tarkoittaa usein häirikköä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi