Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄVETTÄÄ, mutta en halua lastani tarhan pienryhmään, jonne on integroitu myös ns. erityislapsia.

Vierailija
27.07.2009 |

Pelkää, että hän saa heiltä mahdollisesti huonoa esimerkkiä ja huonoja käytösmalleja, sekä pelkään ettei ryhmän aikuisille jää tarpeeksi aikaa minun kiltille ja helpolle tavislapselleni, kun erityiset vaativat heiltä kuitenkin näitä. Hävettää, kun olen aina ajtellut olevani hyvinkin "suvaitsevainen"!

Mitä mieltä te olette? Entä mitä tekisitte jos olisi oma lapsi kyseessä?

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kieltänyt tuon jo kahden lapseni kohhdalta, vaikka toisessa tilanteessa lapsen paras kaveri siirrettiin tällaiseen ryhmään. Kävin itse kolme vuotta koulua luokassa,jossa n. puolet oli näitä "erityislapsia" eli suomeksi sanottuna käytös- ja mielenterveyshäiriöistä kärsiviä. ja voin sanoa, etä se on elämäni karmein (ja oppimisen kannalta turhin) kolme vuotta. Kenellekkään en sitä kohtaloa halua, eli ainakana omiani sille altista jos vaan voin sen välttää.

Vierailija
142/146 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennen oli normaaliryhmässä.

Yksi iso ero näiden kahden ryhmän välillä on se, että integroidussa on huomattavasti rauhallisempaa ja henkilökuntaa enempi. Ei huutoa ja kaaosta mitä oli vanhassa ryhmässä.

Tekevät enemmän integroidussa retkiä ja ohjelma paljon monipuolisempaa.

Ehdottomasti integroituun ryhmään, en tiedä ketään normaali lapsen vanhempaa, kuka ei olisi tyytyväinen tähän ryhmään.

Mutta toisaalta, kun ajatusmaailmasi on tota luokkaa, suosittelen viemään lapsesi vaan sinne tavalliseen ryhmään.

Ei sinne tollasia tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 vanhempaa lasta olleet aikanaan integroidussa ryhmässä ja ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Nuorimmainenkin pääsi onneksi samaan päiväkotiin, jossa siis myös ns. normiryhmä pienille (jossa nyt on). Kun kasvaa vielä vähän, niin toivon, että saa siirtyä integroituun ryhmään.

Meillä siis kaikki lapset ns. tavislapsia. Ovat oppineet ottamaan toisia huomioon ja sietämään ja ymmärtämään erilaisuutta. Henkilökuntaa ryhmissä selvästi enemmän ja ryhmät pienempiä. Aikaa myös näille "tavislapsille" on paljon enemmän, kuin normaalissa ryhmässä.

Meillä esim. oli ryhmässä 12 lasta (yli 3v), joista 5 erityislasta. Ryhmässä oli erityislastentarhanopettaja, lastentarhanopettaja, lastenhoitaja ja 3 avustajaa. Avustajat tietenkin pääsääntöisesti pitivät omistaan huolta, mutta katsoivat myös muiden perään ja olivat lisäkäsinä ja syleinä muutenkin.

Jos vaan mahdollista, niin suosittelen lämpimästi ottamaan paikka vastaan erityisryhmästä!

Vierailija
144/146 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamassa erityisryhmään? tukilapseksi vai onko erityisen tuen tarvetta?

Vierailija
145/146 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista kommenteista. Muista kommenteista mun sydän itkee...ei itseni takia vaan lapseni vuoksi.

Terveisin erityislapsen äiti

Poikani on aloittamassa ensi viikolla integroidussa ryhmässä puheviiveen vuoksi. Onpas "mukavaa" tietää että muut vanhemmat tämän vuoksi pitävät meitä vajaaälyisen ja yhteiskuntaan kelpaamattoman lapsen sosiaalipummivanhempina jotka vievät "terveiltä valkoisilta lapsilta" leivänkin suusta. Mua oikeesti itkettää.

Vierailija
146/146 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin viihtyi ja hoitajat olivat ihania.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme