Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä turvaistuin selkä menosuuntaan?

Vierailija
27.06.2009 |

Hyvin vähän tuntuu olevan turvaistuinmalleja selkä menosuuntaan. Ehdottomasti kuitenkin sellainen haluttaisiin. Yhtenä vaihtoehtona on Britaxin two-way elite, mutta sen turvallisuus mietityttää.



Mitä muita hyviä turvaistuimia on selkä menosuuntaan matkustavalle lapselle?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on turvallisin tapa matkustaa, sillä pienellä lapsella pää on suhteessa vartaloon suuri ja niska ja kaularanka ei kestä välttämättä esim. edes äkkijarrutusta vahingoittumatta.



Yli 3-vuotiaskin voi matkustaa selkä menosuuntaan niin kauan kuin mahtuu. Liikenneturvan sivuilta löytyy lisätietoa.

Vierailija
22/38 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on kasvot menosuuntaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo selkä menosuuntaan. Eli ovat omissa luokissaan. Vähän kuin autoissa vertaisit jotain Renault clioa ja Volvo V70, molemmat omissa koko luokissaan.

Vierailija
24/38 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoliiton sivuilla testikriteereissä ei ole mitään puhetta tällaisesta. Meidän audin käyttöohjeissa suositellaan kaukalon jälkeen juuri tuollaista kasvot menosuuntaan olevaa turvaistuinta!?

Vierailija
25/38 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan pohjoismaisissa testeissä on rutiinisti testattu kaularangan kuormitus onnettomuustilanteissa. Ja näissä testeissä yksikään naama menosuuntaan -istuin ei ole pärjännyt.



Eurooppalaisten autojärjestöjen testeissä tätä ei edes mitata! Ei ole mitään direktiiviä joka määräisi mitä testeissä pitää mitata ja siksipä turvaistuintesteissä voittajaistuin voi seuraavana vuonna olla toisen testin huonoin.



Turvallisimmin lapsi matkustaa selkä menosuuntaan. Miettikää nyt miten pienen niska kestää retkahdusta jos on naama menosuuntaan.

Vierailija
26/38 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoliiton sivuilla testikriteereissä ei ole mitään puhetta tällaisesta. Meidän audin käyttöohjeissa suositellaan kaukalon jälkeen juuri tuollaista kasvot menosuuntaan olevaa turvaistuinta!?


kasvot menosuuntaan koska on Saksalainen auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/38 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testikriteerit



Turvallisuus

Etutörmäyssuoja

Dynaamiset testit tehty ECE-R44/04-normin mukaisesti :



- Koealusta kelkkamainen ja sen päälle rakennettu Opel Astra H:n kori (5-ovinen)

- kelkan hidastuvuus vastaten Opel Astran EuroNCAP-testiä

- Dv = 71 km/h

- istuma- ja makuuasento – sikäli kuin käytettävissä

- tavanomainen ja vaihtoehtoinen vyön reititys – mikäli käytettävissä

- ISOFIX- ja turvavyöllä kiinnittäminen – sen mukaan, mikä käytettävissä

- kasvot menosuuntaan asennettavat istuimet: testaus sekä pienimmän että suurimman sallitun koenuken kanssa

- selkä menosuuntaan asennettavat istuimet: aina suurimman sallitun koenuken kanssa (vain siinä tapauksessa, että istuimen selkänojan kulmaa voi/pitää säätää lapsen painon mukaan, testi on tehty myös pienimmän sallitun koenuken kanssa)

- käytetyt koenuket: Q0, Q1; Q1,5; Q3; Q6; P10

- testaushuoneen lämpötila n. +20 °C



Vierailija
28/38 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoliiton sivuilla testikriteereissä ei ole mitään puhetta tällaisesta. Meidän audin käyttöohjeissa suositellaan kaukalon jälkeen juuri tuollaista kasvot menosuuntaan olevaa turvaistuinta!?


kasvot menosuuntaan koska on Saksalainen auto.

joten autonvalmistajat suosittelevat mielellään muita istuimia. Kasvot menosuuntaan asennettava istuin on helpompi saada mahtumaan autoon, joten siksi Audi niitä suosittelee. Ei taida mahtua Audiin ihan jokainen selkä menosuuntaan istuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/38 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä ja tykätty ollaan..

Vierailija
30/38 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat two way eliteä parempia, secura britaxin turvallisin, hiway tavallaan sama istuin vähän karvalakimpana versiona. Siinä ei esim. ole mahdollista säätää makuuasentoon ilman irroittamista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/38 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat kohteet testattu, vaikka ECE-R44 ei tätä vaadi:



- päähän kohdistuva kuormitus

- kaulaan kohdistuva kuormitus (ei koenukella P10)



...eli nämä pitäisi olla testattu autoliiton sivuilla olevissa vertailuissa. Tässä puhutaan siis etutörmäyssuojasta.

Vierailija
32/38 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HTS besafe izi kombi

- huomattavasti suojaisampi istuin kuin tuo elite. Saa myös tarvittaessa kasvot menosuuntaan.

Ai tuo HTS:n penkki turvallinen vai kun sai vain välttävän arvosanan testeissä? Minulle ainakin välttävä on täysin yhtä kuin heikko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/38 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan tykätty. Voi myöhemmin asentaa kasvot menosuuntaan.

Vierailija
34/38 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

britaxin two way elite ja tykätty on. sopii autoon kun autoon ja menee aika isohkokin lapsi siihen. saa selkä ja kasvot menosuuntaan ja helppo asentaa. jaa ihan pienellä vaivalla pois autosta ja takas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/38 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille peräänajavallehan se taitaa olla nokkakolari, eikö? No, meillä joka tapauksessa istutaan selkä menosuuntaan niin kauan kuin mahdollista. Esikoisella on ollut Brio Zento, ei ole mikään huippumukava ja selkä menosuuntaan asennus on aika tuskaa kun pitää ryömiä kiinnittelemässä hihnoja etupenkkien rakenteisiin (ei ole omaa autoa, niin pitää aina asentaa uudelleen), mutta on pitkäikäinen, meillä ollut nyt käytössä alle 9-kiloisesta (esikoinen oli tosi laiha) 6-vuotiaaksi ja vielä toimii hyvin turvavyöistuimena.

Vierailija
36/38 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli juuri, ei olla kokeiltu, vaikkeihän sitä toimivuutta tietty voi arvioida kuin onnettomuustilanteessa, ja siihen nyt ei toivottavasti joudutakaan. Meillä on ykkösautossa Britaxin fixway (?) ja Besafen izi combi ja nyt toi Britax Maxway tuli kakkosautoon, jossa ei isofix-kiinnikkeitä. Kaikki istuimet ovat siis selkä menosuuntaan 1,5v ja 3v lapsille. Toi uusi Maxway on uudistettu versio Britaxin Hiwaysta ja on pärjännyt tosi hyvin testeissä ja on vähän tilaa vievä, lupaavat lapsen voivan istua selkä menosuuntaan 5v saakka. Itse oon aika ehdoton tuon matkustussuunnan kanssa kun on pienistä lapsista kyse.Tuolta ostimme, jos kiinnostaa: www.carseats.se

Vierailija
37/38 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/38 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehdottomasti selkä menosuuntaan, sillä kohtahan ei enää lakikaan salli alle 15-kuisen kuljettamista naama menosuuntaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi