Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko köyhä saastainen paska, jonka tulee tehdä

Vierailija
15.07.2008 |

vuorokauden ympäri töitä ja töitä saadakseen maksettua vuokran ja ruokaa?



Onko köyhällä loppujen lopuksi oikeutta mihinkään? ei ainakaan saa matkustaa koskaan, olla muodikas, syödä hyvin, ei. Ne oikeudet ovat vain parempiosaisten etuus ja oikeus. He ovat ns. kermaperseitä ja se on itsestään selvyys, että heidän tulee saada nauttia ja kuluttaa.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on ansaittu sillä, että tein hemmetisti TYÖTÄ!

Vierailija
2/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Suomessa ole suurinpiirtein kaikilla mahdollisuus hankkia koulutus ja hyväpalkkainen tai ainakin kohtuupalkkainen ammatti + työ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten köyhän toimeentuloa/tulotasoaparannettaisiin?



Mikä on ratkaisusi?

Vierailija
4/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Suomessa ole suurinpiirtein kaikilla mahdollisuus hankkia koulutus ja hyväpalkkainen tai ainakin kohtuupalkkainen ammatti + työ?

Vierailija
5/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten voi valittaa köyhyyttä ja kadehtia kermaperseitä jotka on vissiin saaneet kaiken ilman mitään vaivannäköä.



Kyllä kuule suurin osa niistä hyväosaisista on tehnyt ja tekee koko ajan TÖITÄ sen toimeentulonsa eteen.



Kaikilla ei varmaankaan kapasiteetti riitä aivokirurgin hommiin mutta varmasti jokaisella on taipumuksia johonkin. Oma ala täytyy tietysti valita myös kykyjen ja persoonallisuuden mukaan. Silti tärkeintä on ASENNE.

Vierailija
6/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim siivoojan töistä maksettaisiin 4000 euroa ja johtaja saisi siististä sisähommasta alle 2000 euroa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinollen suurinpiirtein yhteiskunta pysähtyisi.

Vierailija
8/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon asunto, ruoka, vaatetus ja perusterveydenhoito kuuluu kaikille.



Sen sijaan, jos ei ole rahaa, niin ei voi matkustaa, ostaa uusia vaatteita ja seurata trendejä, TIETENKÄÄN. Ei tällaiset asiat kuulu kenenkään toisen kustannettaviksi.



Terveellinen ruoka kuuluu minusta kaikille, mutta en ymmärrä, miksi täälläkin aina lukee, että olen niin köyhä, ettei ole varaa kuin lenkkimakkaraan. Juureksista, täysviljasta ja pavuista saa kaikkein terveellisintä ruokaa ja maksaa käsittääkseni huomattavasti vähemmän kuin makkara.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurempi osa kuin johtamiseen.



Tiedän, että siivouskin on vaativaa työtä ja vaatii taitoja, mutta nämä taidot saa nopeammin ja "halvemmalla" kuin johtamistaidot.



Johtaja kantaa vastuun muiden ihmisten töistä ja hänelle maksetaan tästä vastuunkannosta.

Vierailija
10/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluja käynyt myös. Ja silti palkassa ei ole kehumista.



Onko ne ihmiset joilla ei ole edellytyksiä ts. kapasitettia opiskella aina itse siihen syyllisiä.



Miten aikuinen perheellinen opiskelee ja maksaa opintotuella kaiken?



Kyllä tuollainen maistuva makkara maksaa vähemmän, kuin juurekset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin köyhät?

Vierailija
12/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahkerampia, kuin köyhät?



Tarkoittaako köyhä automaattisesti sitä, että on laiska ja saamaton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) aikuisopintorahan turvin ja

b) kun aikuisopintotuki loppui, puoliso elätti perheen.

Vierailija
14/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe oli tosi tiukilla miehen opiskelujen ajan. Tää elättävä puoliso kun oli pinipalkkainen vaimo. Mutta se oli heidän tietoinen valintansa että mies sai opiskeltua uuden ammatin itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut köyhät vaan kuvittelee että toiset saavat kaiken ilmaiseksi vaikka totuus olisi ihan jotain muuta.

Vierailija
16/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuten romahti rajusti, kun sain vain 233e opintotukea opiskellessani ja jouduin ottamaan opintolainaa, jota nyt maksan. Miehen tulot 1200€ käteen kuukaudessa.

Vierailija
17/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluja käynyt myös. Ja silti palkassa ei ole kehumista.

Onko ne ihmiset joilla ei ole edellytyksiä ts. kapasitettia opiskella aina itse siihen syyllisiä.

Miten aikuinen perheellinen opiskelee ja maksaa opintotuella kaiken?

Kyllä tuollainen maistuva makkara maksaa vähemmän, kuin juurekset.

Itse valmistun kasvatustieteen maisteriksi ensi syksynä. Olen tehnyt täysipäiväisesti töitä ja opiskellut samalla ja kotona 4 lasta ikähaarukalla 3v-11v.

Sen lisäksi mies tekee pitkää päivää n.8-18, joten iso osa kotihommista on vielä jäänyt minulle.

En suinkaan sano, että on ollut helppoa, mutta kun on tarpeeksi motivaatiota, sitä selviää muutaman vuoden pienemmillä yöunilla.

Avainsana minustakin ASENNE

Vierailija
18/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites köyhä siivoja joka siivoaa 8h per päivä, iltaisin jakaa mainospostia ja lisäksi vielä haaveilee Itellaan menosta.



Hän myös pesee sukulaisten matot, ikkunat ym. vapaa-ajalla pientä korvausta vastaan. Paljoa ei toki voi pyytää, kun on köyhä ja itse osaansa syyllinen.

Vierailija
19/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maisteri, koska sinä olet lastesi kanssa? Vai väitätkö että työsi ja opiskelujen ohessa olet heidän täysipainoisesti siinä sivussa hoidellut? Kerro sitten rehellinen vastaus.



Ja ei nämä KTM kovin rahoissa kylve esim. lto tehtävissä..joten aina ei voi verrata asioita näin



lukenut = hyväpalkkainen

ei kouluja käynyt = huonopalkkainen

Vierailija
20/98 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on akateeminen tutkinto ja palkka ihan surkea. Välillä suunnittelen vaihtavani siivoojaksi, työ olisi helpompaa mutta palkka ei juuri huononisi.



Mutta ihan turhaa olla katkera, oikeasti köyhyys on hav´rvoin mikään kohtalo johon ei ole itse voinut vaikuttaa.



Kyllä minullekin nyt on mahdotonta hankkia uutta ammattia, mutta en silti viitsi kadehtia "kermaperseitä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi