Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta suuri vaiva kuljettaa vierasta lasta omasi seurana?

Vierailija
30.06.2008 |

Poikani urheilujoukkueella on tällä viikolla kisat, joihin hän ei kai osallistu. Olen laittanut koko joukkueelle sähköpostiviestin, jos hän pääsisi jonkun kyydissä, mutta kukaan ei ole ilmoittautunut.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki joukkueen asiat on tapana hoitaa sähköpostilistan kautta. Laistan velvollisuudestani siksi, että minulla ei ole autoa käytössä, olen kotona pienempien sisarusten kanssa ja lapsi ei voi yksinkään mennä toiseen kaupunkiin. ap

Vierailija
2/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku muu varmaan ottaa lapsesi kyytiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole vaiva kuljettaa. Tuollaiseen massasähköpostitarjoukseen harva vain tarttuu.



Mikset tee niin, että kysyt lapseltasi kuka on joukkueessa paras kaveri ja soitat ihan vanhanaikaisesti hänen vanhemmilleen? Kesällä monikaan ei välttämättä edes lue maileja, kun monet ovat lomalla. Jos Sinulla ei ole ko. vanhemman puhelinnumeroa eikä sitä löydy numeropalvelusta, niin voit ottaa yhteyttä vaikka joukkueenjohtajaan ja pyytää yhteystietoja.

Vierailija
4/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelipaikalla ja takaisin jonossa peräkkäin. Säästyy edes vähän ilmakehää. Musta kimppakyytien järjestely on pikemminkin velvollisuus kuin velvollisuudesta laistamista. Se on itsekkyyttä ja laiskuutta kun ajetaan jokainen sillä omalla kaupunkimaasturilla peräkkäin...



Mutta silti minusta homma pitäisi tosiaan hoitaa puhelimella tai naamatusten. Tai ehkä siitä voisi kenties tehdä pysyvän vuorottelusysteemin?

Vierailija
5/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukkueenjohtajan ehdotuksesta siis laitoin tämän postin, koska kaikki varmasti nyt postiaan lukevat, kun siellä on paljon tietoa tästä reissusta. Meillä on lapsia monessa joukkueessa, ja siellä kimppakyydit toimivat, ja olen tottunut itsekin niitä tarjoamaan, jos joku niitä kaipailee. Tässä joukkueessa jokainen tuntuu ajavan oman lapsensa kanssa paikalle, kimppakyytejä ei harrasteta. Puhelinnumeroja en mistään saa, eikä lapsellani ole joukkueessa kaveria, kun on vähän aikaa sitten tuohon joukkueeseen vaihtanut. ap

Vierailija
6/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai se toinen numeropalvelu. JOukkueenjohtaja varmaan tietää jonkun vanhemman nimen sentään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan nyt vain ihmettelin, että kukaan ei halua kyytiä tarjota. Itse olen tottunut niin toisenlaiseen käytäntöön. ap

Vierailija
8/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ettei kukaan ole vastannut ja laita myös oma puhelinnumerosi mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän poikien jalkapallojoukkueissa harrastetaan paljonkin kimppakyytejä. Olen monen monta kertaa tyypannut omat poikani muiden kyytiin, mutta myös kuljettanut itse muita, kun siihen suinkin vaan on tilaisuus ollut!

Mutta sen olen huomannut, että vaikeaa on noihin sähköpostipyyntöihin saada vastausta.



Jos et tiedä puhelinnumeroita, niin tietäisitkö, kuka lapsista asuu teidän lähistöllä ja laittaa näille pelkästään suunnatun sähköpostin?



Meillä toimii parhaiten muutaman perheen kesken kehitelty kimpparengas, joihin otan yhteyttä, jos tarvitsemme kyytiä. Olen vielä itse järjestänyt ne "paremmuusjärjestykseen" eli jos lähimmän kyyti ei onnistu, niin sit otan yhteyttä seuraavaan jne...

Vierailija
10/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ottanut kyytiin ja lapseni on ollut "vieraiden" kyydissä.



Mä en muutenkaan koe vaivoiksi toisten isompia lapsia. Viikonloppuna lähdetään mökille ja itse ehdotin että vanhin lapseni ottaisi kaverin mukaan. Kaverista on lapselle seuraa. Ei tartte kuunnella sitten kauheessa määrin sitä, "mulla ei ole mitään tekemistä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole aavistustakaan, pitääkö lapseni heistä kaikista vai ei, sillä ei ole merkitystä. Tai no, yhdestä tiedän, että ei pidä. Hän kuitenkin on kyydissä joka kerta.

Vierailija
12/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei osallistu koska ei saa kyytiä vai lähtisi mukaan katsomaan vaikka ei osallistu?



Monet lukevat sähköpostia kesällä harvemmin, eivätkä siksi vastaa. Tai tulevat "kisoihin" suoraan mökiltä eivätkä kaupungista. Tai auto on jo täynnä.



Joukkueenjohtajalla on varmasti puhelinnumeroita (eikö pojallasi ole kavereiden puhelinnumeroita?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan heistä ole hänen kaverinsa. Hän ei varmasti tiedä kenestäkään pojasta, missä tämä asuu. Miten joukkuetovereista tulee kavereita? Treeneissä tapaavat ja peleissä. Meidän poika on ainakin niin ujo, että ei varmasti kysy treenien päätyttyä, mikä toisen puhelinnumero on tai tulisiko poika meille. Ehkä muut ovat rohkeampia.

Vierailija
14/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin lähettänyt postia tai soittanut ja ottanut poikasi kyytiin.

Ja tervetuloa vaan 2000-luvulle. Nykyään sähköpostit on ihan hyvä tapa kysyä asioita, varsinkin jos tiedotuskin hoidetaan sitä kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä kaikkien ajaa yksi lapsi kyydissä treeneihin ja peleihin.

Vierailija
16/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita joukkueenjohtajalle, ja sano että kyytiä ei ole järjestynyt, poika ei voi lähteä. Tosin kävisin ensin myös kummit, mummit ja muut sukulaiset läpi, jos vaikka joku lainaisi autoa tai haluaisi kyyditä poikaa.

Vierailija
17/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me heitellään ja kyyditään toisten lapsia vuorotellen. Yleensä pyritään järjestämään siten että kaikki muksut on ns. matkanvarrella, mutta välillä koukataan kauempaakin.

Vierailija
18/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnaton helpotus, ettei tarvitse kuljettaa kolmea lasta harva se päivä ympäri kaupunkia harrastuksiin.



Vanhin osaa jo itse kysellä kyytiä tarvittaessa ja nuorempien kanssa pyritään sopimaan edellisissä treeneissä kuka seuraavaksi kuljettaa (tyyliin lapsi kertoo, että meidän äiti tai iskä voi viedä ens kerralla).



Esikoisen pelireisuille lastataan aina autot täyteen ellei joukkueella ole yhteiskuljetusta. Järjetöntähän se on jokaisen erikseen kuskata!

Vierailija
19/21 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se vastuu.

Vierailija
20/21 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikemminkin helpotus. Mutta en minäkään tuommoiseen sähköpostiviestiin vastaisi. Ottaisin lapsesi mukaani jos kysyisit minulta itseltäni irl tai puhelimella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi