Onko köyhä saastainen paska, jonka tulee tehdä
vuorokauden ympäri töitä ja töitä saadakseen maksettua vuokran ja ruokaa?
Onko köyhällä loppujen lopuksi oikeutta mihinkään? ei ainakaan saa matkustaa koskaan, olla muodikas, syödä hyvin, ei. Ne oikeudet ovat vain parempiosaisten etuus ja oikeus. He ovat ns. kermaperseitä ja se on itsestään selvyys, että heidän tulee saada nauttia ja kuluttaa.
Kommentit (98)
Eikös Suomessa ole suurinpiirtein kaikilla mahdollisuus hankkia koulutus ja hyväpalkkainen tai ainakin kohtuupalkkainen ammatti + työ?
Miten sitten köyhän toimeentuloa/tulotasoaparannettaisiin?
Mikä on ratkaisusi?
Eikös Suomessa ole suurinpiirtein kaikilla mahdollisuus hankkia koulutus ja hyväpalkkainen tai ainakin kohtuupalkkainen ammatti + työ?
mutta sitten voi valittaa köyhyyttä ja kadehtia kermaperseitä jotka on vissiin saaneet kaiken ilman mitään vaivannäköä.
Kyllä kuule suurin osa niistä hyväosaisista on tehnyt ja tekee koko ajan TÖITÄ sen toimeentulonsa eteen.
Kaikilla ei varmaankaan kapasiteetti riitä aivokirurgin hommiin mutta varmasti jokaisella on taipumuksia johonkin. Oma ala täytyy tietysti valita myös kykyjen ja persoonallisuuden mukaan. Silti tärkeintä on ASENNE.
esim siivoojan töistä maksettaisiin 4000 euroa ja johtaja saisi siististä sisähommasta alle 2000 euroa!
näinollen suurinpiirtein yhteiskunta pysähtyisi.
Kunnon asunto, ruoka, vaatetus ja perusterveydenhoito kuuluu kaikille.
Sen sijaan, jos ei ole rahaa, niin ei voi matkustaa, ostaa uusia vaatteita ja seurata trendejä, TIETENKÄÄN. Ei tällaiset asiat kuulu kenenkään toisen kustannettaviksi.
Terveellinen ruoka kuuluu minusta kaikille, mutta en ymmärrä, miksi täälläkin aina lukee, että olen niin köyhä, ettei ole varaa kuin lenkkimakkaraan. Juureksista, täysviljasta ja pavuista saa kaikkein terveellisintä ruokaa ja maksaa käsittääkseni huomattavasti vähemmän kuin makkara.
suurempi osa kuin johtamiseen.
Tiedän, että siivouskin on vaativaa työtä ja vaatii taitoja, mutta nämä taidot saa nopeammin ja "halvemmalla" kuin johtamistaidot.
Johtaja kantaa vastuun muiden ihmisten töistä ja hänelle maksetaan tästä vastuunkannosta.
kouluja käynyt myös. Ja silti palkassa ei ole kehumista.
Onko ne ihmiset joilla ei ole edellytyksiä ts. kapasitettia opiskella aina itse siihen syyllisiä.
Miten aikuinen perheellinen opiskelee ja maksaa opintotuella kaiken?
Kyllä tuollainen maistuva makkara maksaa vähemmän, kuin juurekset.
ahkerampia, kuin köyhät?
Tarkoittaako köyhä automaattisesti sitä, että on laiska ja saamaton?
a) aikuisopintorahan turvin ja
b) kun aikuisopintotuki loppui, puoliso elätti perheen.
Perhe oli tosi tiukilla miehen opiskelujen ajan. Tää elättävä puoliso kun oli pinipalkkainen vaimo. Mutta se oli heidän tietoinen valintansa että mies sai opiskeltua uuden ammatin itselleen.
Jotkut köyhät vaan kuvittelee että toiset saavat kaiken ilmaiseksi vaikka totuus olisi ihan jotain muuta.
Meillä muuten romahti rajusti, kun sain vain 233e opintotukea opiskellessani ja jouduin ottamaan opintolainaa, jota nyt maksan. Miehen tulot 1200€ käteen kuukaudessa.
kouluja käynyt myös. Ja silti palkassa ei ole kehumista.
Onko ne ihmiset joilla ei ole edellytyksiä ts. kapasitettia opiskella aina itse siihen syyllisiä.
Miten aikuinen perheellinen opiskelee ja maksaa opintotuella kaiken?
Kyllä tuollainen maistuva makkara maksaa vähemmän, kuin juurekset.
Itse valmistun kasvatustieteen maisteriksi ensi syksynä. Olen tehnyt täysipäiväisesti töitä ja opiskellut samalla ja kotona 4 lasta ikähaarukalla 3v-11v.
Sen lisäksi mies tekee pitkää päivää n.8-18, joten iso osa kotihommista on vielä jäänyt minulle.
En suinkaan sano, että on ollut helppoa, mutta kun on tarpeeksi motivaatiota, sitä selviää muutaman vuoden pienemmillä yöunilla.
Avainsana minustakin ASENNE
Mites köyhä siivoja joka siivoaa 8h per päivä, iltaisin jakaa mainospostia ja lisäksi vielä haaveilee Itellaan menosta.
Hän myös pesee sukulaisten matot, ikkunat ym. vapaa-ajalla pientä korvausta vastaan. Paljoa ei toki voi pyytää, kun on köyhä ja itse osaansa syyllinen.
maisteri, koska sinä olet lastesi kanssa? Vai väitätkö että työsi ja opiskelujen ohessa olet heidän täysipainoisesti siinä sivussa hoidellut? Kerro sitten rehellinen vastaus.
Ja ei nämä KTM kovin rahoissa kylve esim. lto tehtävissä..joten aina ei voi verrata asioita näin
lukenut = hyväpalkkainen
ei kouluja käynyt = huonopalkkainen
Mulla on akateeminen tutkinto ja palkka ihan surkea. Välillä suunnittelen vaihtavani siivoojaksi, työ olisi helpompaa mutta palkka ei juuri huononisi.
Mutta ihan turhaa olla katkera, oikeasti köyhyys on hav´rvoin mikään kohtalo johon ei ole itse voinut vaikuttaa.
Kyllä minullekin nyt on mahdotonta hankkia uutta ammattia, mutta en silti viitsi kadehtia "kermaperseitä".
jotka on ansaittu sillä, että tein hemmetisti TYÖTÄ!