Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko köyhä saastainen paska, jonka tulee tehdä

Vierailija
15.07.2008 |

vuorokauden ympäri töitä ja töitä saadakseen maksettua vuokran ja ruokaa?



Onko köyhällä loppujen lopuksi oikeutta mihinkään? ei ainakaan saa matkustaa koskaan, olla muodikas, syödä hyvin, ei. Ne oikeudet ovat vain parempiosaisten etuus ja oikeus. He ovat ns. kermaperseitä ja se on itsestään selvyys, että heidän tulee saada nauttia ja kuluttaa.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


...matkustaa... olla muodikas... syödä hyvin... nauttia ja kuluttaa....

Nämähän ei siis ole mitään ihmisen perusoikeuksia! Ei rikkaankaan.

Vierailija
82/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hänellä on minusta myös hyvä pontti: pitäisikö vähäosaisillakin olla oikeus välttämättömän perustoimeentulon ylittävään huvitteluun/hemmotteluun?



Ei likimainkaan kaikilla köyhillä kyse ole laiskuudesta tai haluttomuudesta. On pitkäaikaissairaita, vammaisia jne.



Pitäisikö siis esim. kehitysvammaisen tyytyä koko ikänsä vain sossun perustoimeentuloon ja olla kiitollinen siitä?



Minusta se ON hyvä kysymys, enkä oikein jaksa olla sitäkään mieltä, että nykyinen pohjatulotaso on riittävä. Jos leipäjonot kasvavat koko ajan ja köyhien prosentuaalinen osuus kasvaa, jotain on vialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

säädyllistä perustoimeentuloakaan saa, varsinkaan jos asumiskustannukset ovat korkeita, kuten yleensä on.



Kysymys pitkäaikaissairaista ja vammaisista (työkyvyttömistä) on vaikea - toisaalta mielestäni aika selvää on, että jos ei kykene itseään elättämään, toimeentuloksi taataan jonkinlainen minimi, mutta ei "ylimääräistä".

Vierailija
84/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Pitäisikö siis esim. kehitysvammaisen tyytyä koko ikänsä vain sossun perustoimeentuloon ja olla kiitollinen siitä?

Minun mielestäni jokaisen ihmisen kannattaisi olla tyytyväinen siitä että perusasiat on kunnossa, riittävästi ruokaa, vaatteita ja katto pään päällä. Kaikki muu on ekstraa. Iloa elämäänsä saa monenlaisista asioista ihan ilmaiseksi.

t. köyhä

Vierailija
85/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman duunareita ei ole paperinpyörittäjiä eikä ilman paperinpyörittäjiä ole duunareita. Molempia tarvitaan.



Ihan oikein on, että ne paperinpyörittäjän palkat on parempia kuin duunareiden, mutta duunarin palkan kuitenkin pitäisi olla sellainen että sillä elää.

Vierailija
86/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin on. Eli ei ole järkevää palkita siitä, ettei yritä.



Mutta kun tosiaan on paljon ihmisiä, jotka täysin ilman omaa syytään ovat työmarkkinoiden ulkopuolella - paljonhan puhutaan mm. siitä, että vammaisia työnhakijoita syrjitään, eivätkä koulutetutkaan heistä saa mistään töitä. Pitääkö siitä "rangaista"?



Minusta ei. Mutta en osaa sanoa, miten eroteltaisiin köyhistä "hyvät" ja "pahat".



Jotenkin kai voitaisiin esim. juuri vammaistuen piirissä oleville taata hiukan perustoimeentulon ylitsemenevääkin rahaa. Näin ei kuitenkaan ymmärtääkseni nyt ole, vaan perustuistakin pitää tapella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman suhteellisuudentajua kehiin, siskot!

Suomessa on köyhän todella hyvä olla, tulonsiirrot on maailman huppiluookkaa ja luokkaerot pieniä. Progresiivinen verotus kyllä rankaisee niin ettei työtä tekemällä pääse Suomessa rikastumaan.



Kaikilla on oikasti paljon mahdollisuuksia kouluttautua ja hankkia parempi ammatti, siihen ei tarvita rahaa kuten ulkomailla. Sitten kun sen parempipalkkaisen työnsä on saanut, voikin huomata että maksamalla palkasta iloisesti 30-45% veroa, ja kaikki maksut täysinä itse ilman yhteiskunnan tukia, niin jää loppupeleissä käteen yhtäpaljon käytettäväksi elämiseen kuin peinempituloisellakin. Suurituloisempi vain joutuu tekemäään paljon enemmän tuon samansuuruisen ostovoimansa eteen, pitkä koulutus ja vaativa ja vastuullinen työ. Eli ei kauheasti tuo Suomen järjestelmä kannusta työntekoon kun työtä tekemättäkin saa ihan tarpeeksi ja jos yrität tehdä kovasti töitä viedään suurin osa siitä näiden muiden elättämiseksi ja tukemiseksi. Kumpikaan ei ole oikein mielestäni.



Ei minua ainakaan yhtään käy kateeksi jonkun johtajan palkat, en minä niissä hommissa pärjäisi kovin pitkään kenkää saamatta. Ja kun on kerran oikeasti mahdollisuus kouluttautua jos kerran koulutetut saa niin helposti kaiken hopealuskalla, niin siitä vain tutkintoa hankkimaan. Jos se taas ei jostain tekosyystä onnistu, motivaation puute, lasikuus, yksinkertaisesti typeryys, niin siitä on sitten turha alkaa enää yhteiskuntaa tai niitä jotka siinä onnistuivat syyttämään. Ja llapsekint saa Suomessa halvalla ja helposti kunnallisen hoitoon ettei se siitäkään ole oikeasti kiinni. Verratkaa muihin maihin asioita oikeasti. Jokainen ottakoon vastuun itsestään kuitenkin loppupeleissä. Apua pitää antaa heikoimmille ja niille jotka eivät oikasti kykene kohtaloaan muuttamaan, ei muuten vain laiskoille ja katkerille.



En minäkään mitään suuria palkkoja ole vedellyt aina, mutta en ole olettanutkaan että jonkun muun pitäisi minulle kustantaa kaikki se mitä pieni palkkani ei kata. Olen tehnyt nelivuorotyötä tehtaassa, jakanut yöllä sanomalehtiä, ollut tarjoiilijana ja kassana ynms. simppeliä. Siltikään silloin käteeni ei ole jäänyt varmaan yhtään enempää rahaa käytettäväksi kuin niillä jotka saavat kaiken ilmaiseksi yhteiskunnalta ja tuet päälle, ja laskeskelevat ettei töiihin tartte mennä. Minä valitsin itse tehdä jotain jotta saan parempaa palkkaa, ei se ole muiden tehtävä sitä hoitaa. Ja silti olen pystynyt lapsiperheen arkea ja huushollia hoitamaan siinä sivussa, onhan ollut minun oma valintani lapseni hankkiakin.



Eihän kukaan tekisi mitään jos yrittämisestä ja kovasta ja vaativasta työnteosta ei yhtään palkittaisi, ja kaikille taattasisiin sama perustoimeentulo lojumalla. Kyllä Suomessa kuitenkin on todella hyvin asiat, kaikilla on katto pään päällä, vaatteita, ruokaa, perusterveydenhuolto ja koulutusmahdollisuus. se on kuulkaa ruhtinaallisen paljon jos alkaa katsomaan asioita Suomenmaan rajojen ulkopuolelta.



Tervieisä ulkomailta!

Vierailija
88/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmille ihmisille on säästetty syövät ja muut hienommat kuolettavat sairaudet. Joskus duunari vain kuolee työpaikalleen. Tippuu 20 metristä tai silpoo itsensä, koska paremmin tietävät ei välitä työturvallisuuslaista. Voihan sitä tietysti toimistossakin tappaa itsensä kynään tai saada paperihaavan.

kuin perusduunari hikityö. Tulos- ja tavoitepaineet, vastuu, työasioiden kotiin tuleminen voi aiheuttaa stressiä, unettomuutta, ahdistusta, riittämättömyyden tunnetta, uupumusta. Verenpaine nousee ja tuloksena voi olla psyykkisten sairauksen lisäksi ihan fyysisiä sairauksia veritulpasta sydänkohtaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteella? Vammaisille voitaisiin todellakin tarjota se kansalaispalkka mistä on puhuttu ja mahdollisuus hankkia sen päälle ekstraa työllä. Nykyinen suhtautuminen vammaisiin on turhaa nöyryyttämistä ja kyykyttämistä.

Vierailija
90/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

91 suomessa tulonsiirrot eivät todellakaan ole enää maailman huippuluokkaa. HS oli vasta jokin aika sitten vertailuja ja Suomi ei kovin korkealle enää sijoittunut.



Olen vain kertakaikkisen kyrpiintynyt siitä, että raha kohdentuu vain tietyille. Jos saisin itse säätää ja päättää niin esimerkiksi formulat saisi lopettaa samantien ym. turhuudet tästä maailmasta.



En muuten olen missään sanonut olevani itse huono-osainen elämässäni..palkka tosin on pienehkö.



Henkistä pääomaa minulla on ja tahtoa puhua huono-osaisten puolesta.



Ärsyttää vietävästi kun ns. köyhän pitää tehdä monta a paskaduunia, että saa saman kuin joku yhdestä helpohkosta hommasta.



Rikkaiden ja köyhien välinen kuilu on saatava pienemmäksi.



Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että köyhä ja köyhyys tarkoittaa sitä, että he haluavat ja vaativat, että heille tulee maksaa ja antaa kaikki ilmaiseksi????



Monet ovat köyhiä siksi, etteivät tiedä edes oikeuksiaan.





En pidä itsekään väärinkäyttäjistä, mutta en menisi huono-osaisia järjestää sellaisiksi kutsumaan.



ap

Vierailija
92/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin itsekin ollut hyvinkin köyhä taloudellisesti katsoen, mutta ei minulle ikimaailmassa tullut pieneen mieleenikään alkaa siitä syyttää muita katkerana, tai alkaa kadehtimaan menestyneiden omaisuutta kuten se olis minulta pois jotenkin. Kiva heille ja voisin itsekin yrittää tehdä jotain sen eteen että meilläkin olisi paremmin. Tosin työnteolla se ei onnistu Suomessa. Ehkä pitäisi vaan sitkeästi lotota, alkaa sijoittamaan (millä pääomalla?) , huijariksi tai trokariksi ;)



Suomessa on kyllä monta muutakin syytä kuin tulonsiirrot sille miksi suomalaisen ostovoima on niin säälittävän huono. Mutta ei se tilanne kyllä pätkääkään parane sillä että verotusta aletaan yhä vain kiristämään yläpäästä, ei todellakaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vietävästi kun ns. köyhän pitää tehdä monta a paskaduunia, että saa saman kuin joku yhdestä helpohkosta hommasta.

Ap

vertailullasi "monesta paskaduunista" ja "yhdestä helpohkosta hommasta". Mikä toimii siis esimerkkinä tällaisesta paskaduunista - ja toisaalta mikä esimerkkinä "helpohkosta hommasta"?

Mä olen itse täysin sitä mieltä, että hyväosaiselle voi olla huomattavasti helpompaa suoriutua taloudellisen turvaverkkonsa ja ongelmanratkaisukykynsä/tietonsa/suhteidensa avulla ja ansioista sellaisista ongelmista, joista taas huonommassa osassa (ei vain taloudellisesti) oleva ei pääse itsenäisesti selviytymään.

Mutta jonkun henkilön kapasiteetin arviointia ei voi perustaa vain koulutukseen tai ammattiin. Oma entinen anoppini on käynyt vain kansakoulun, sen jälkeen ollut omaishoitajana (ennen kuin siitä mitään tukia saikaan), huolehtinut kahdesta navetasta, ollut maatalouslomittaja ja kotiäiti. Yli 30-vuotiaana päätti ajaa ajokortin (säästi siihen rahaa vaikka kuinka kauan) ja sitten haki töitä.

Nyt hän on ollut siivoojana n. 20 vuotta, jokainen meistä kyllä ymmärtää, että työ on raskasta. Silti hän on onnistunut tekemään elämästään monipuolista ja tyydyttävää, eikä hän ole asettunut voivottelemaan sitä, miten kurja osa hänelle elämässä annettiin.

Joskus on myös omasta asenteesta kiinni, onko lasi puolityhjä vai melkein täynnä. Toisaalta kyllä tiedän senkin, että oikein köyhänä tyhjästä on paha nyhjästä - ja joskus raha yksinkertaisesti vain helpottaa asioita. Osa ihmisistä on kuitenkin myös jotenkin niin avuttomaksi oppineita, etteivät he edes yritä miettiä realistisia keinoja muuttaa elämäänsä parempaan suuntaan.

Vierailija
94/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan heti hakeutua semmoiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöala osoitti jo ahneutensa ja riitautti uuden tessin palkankorotukset. Ennen palkankorotuksia olivat jo nostaneet asiakkaiden hintoja 7.9%, mutta ei olleet valmiita maksamaan lakisääteisiä korotuksia jotka olisi nostaneet alimman siivoojan palkan hulpeaan 7.55e tunti. Onneksi sentään oikeus tapahtui ja siivoojat sai palkankorotuksensa.

Vierailija
96/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan huonoon ruokaan. Pakkoko sitä on vetää makkaraperunoita tai lihapiirakkaa lounaaksi? Ja sätkä suunpielessä vielä varmistamassa asiaa??



Esim toimistotyössä yleisin n 40 naisten kuolinsyy on stressin aiheuttama aivoverenvuoto. Ks esim niitä tilastoja mitä oli kun pankkeja yhdisteltiin viime laman aikaan!

Vierailija
97/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten...

Vierailija
98/98 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuulemma se aina oli stressittömämpää kuin kotona oleminen.

vaan huonoon ruokaan. Pakkoko sitä on vetää makkaraperunoita tai lihapiirakkaa lounaaksi? Ja sätkä suunpielessä vielä varmistamassa asiaa??

Esim toimistotyössä yleisin n 40 naisten kuolinsyy on stressin aiheuttama aivoverenvuoto. Ks esim niitä tilastoja mitä oli kun pankkeja yhdisteltiin viime laman aikaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme