Onko köyhä saastainen paska, jonka tulee tehdä
vuorokauden ympäri töitä ja töitä saadakseen maksettua vuokran ja ruokaa?
Onko köyhällä loppujen lopuksi oikeutta mihinkään? ei ainakaan saa matkustaa koskaan, olla muodikas, syödä hyvin, ei. Ne oikeudet ovat vain parempiosaisten etuus ja oikeus. He ovat ns. kermaperseitä ja se on itsestään selvyys, että heidän tulee saada nauttia ja kuluttaa.
Kommentit (98)
lisätienestien vuoksi. Tykkäsin kovasti kun se oli niin rentouttavaa ja simppeliä hommaa rankan opiskelun vastapainoksi.
vastapainoksi : )
lisätienestien vuoksi. Tykkäsin kovasti kun se oli niin rentouttavaa ja simppeliä hommaa rankan opiskelun vastapainoksi.
niillä raatajilla saisi olla hyvä toimeentulo? Entä jos ne vauraudet on hankittu 24/7 työnteolla?
ajatuksella, että se on vain väliaikaista.
vaan tuloerojen pienentämistä nyt ensi alkuun.
Hoh hoijaa itsellesi selvästi yrität vaientaan köyhien puolesta pienen ihmisen puheenvuoron. Häpeä!
Lähdepä liikkeelle vaikkapa siitä, että Suomi kuuluu maailman pienimpien tuloerojen maahan.
Etkö tiedä että hyvin monessa ammatissa on erittäin huono palkka?
Eikös Suomessa ole suurinpiirtein kaikilla mahdollisuus hankkia koulutus ja hyväpalkkainen tai ainakin kohtuupalkkainen ammatti + työ?
OMALLA ÄIDINKIELELLÄNSÄ! Näin varmistetaan eliittiväen hyväosaisuus myös tuleville sukupolville. Joten koulutukseen ei todellakaan ole tasavertainen mahdollisuus kun vertaillaan suomen- ja ruotsinkielisiä, nimenomaan opiskeluun omalla äidinkielellänsä. Miksi suomenkielisen pitäisi opiskella itselleen vieraalla kielellä jotta hänellä olisi samanlainen opiskelumahdollisuus kuin ruotsinkielisellä on omalla äidinkielellänsä.
On laskettu että vuosien saatossa kymmenettuhannet suomenkieliset eivät ole saaneet opiskelupaikkaa mutta vastaavalla koetuloksella/todistuksella olisi koulutuspaikka tullut jos olisivat ruotsinkielisiä.
Tosiasiassa kuitenkin todella moni on vain niin tyhmä, että niistä ei ole opiskelemaan kuin juuri se yksi tutkinto amiksessa ja sekin vaivoin. Ihmiset ei opi samalla tavalla tai yhtä tehokkaasti. Jos järkeä ei ole huimasti annettu niin tyhjänaikaiseen tahkoamiseen menee moninkertainen aika, mutta tulokset jää silti olemattomiksi.
ei todellakaan ole resursseja opiskella pitkään. Itsellä lyhytjännitteisyys häiritsee todella opiskelua, oppimiskyky oli testejen mukaan vahvaa keskitasoa. Amis takana ja monesti meinasin keskeyttää 2-vuoden aikana. Teen työtä ja palkka alle 1000e kuussa händyyn ja sen verran yritän pinnistellä et joskus menis tuo tonni rikki. Ketään en syytä, en edes itseäni ja kadehtimiseen en aikaani käytä. Moni ei tajuu et Suomessa on sellainen ryhmä kuin työtätekevät köyhät.
Putkimiehet, kirvesmiehet, jne. ovat varsin hyvätuloisia, päihittävät monet akateemisetkin tuloillaan. Lisäksi Suomessa maksetaan erittäin heikosti korkeastikoulutetuille verrattuina muihin maihin. Esim. itse saisin vastaavasta työstä Englannista n. 7000 euroa, nyt n. 3000 euroa. No, oma valinta tämäkin. Ei kiinnosta lähteä Englantiin töihin.
Maailmanlaajuisesti ajatellen, Suomessa on köyhä keskiluokka ja rikkaat köyhät.
Tosiasiassa kuitenkin todella moni on vain niin tyhmä, että niistä ei ole opiskelemaan kuin juuri se yksi tutkinto amiksessa ja sekin vaivoin. Ihmiset ei opi samalla tavalla tai yhtä tehokkaasti. Jos järkeä ei ole huimasti annettu niin tyhjänaikaiseen tahkoamiseen menee moninkertainen aika, mutta tulokset jää silti olemattomiksi.
Ei asioiden opettelu voi olla kenellekään ylivoimaista. Ei ainakaan ammattikorkeakoulu, jos on valittu oikea linja ja on riittävästi MOTIVAATIOTA.
Jos minä olisin saanut valita, en olisi valinnut itselleni alkoholisti isää joka pieksi äitini henkihieveriin. En olisi valinnut rikkinäistä kotia ja lapsuutta. Olisin valinnut toisin. Olisin valinnut kodin, jossa olisin saanut hyvät eväät elämään ja koulun käymiseen.
Toki tiedän, että nyt aikuisena elämäni on omista valinnoistani kiinni ja olen saanutkin kovalla työllä itselleni onnellisen elämän, mutta kyllä se lapsuus on jälkensä jättänyt. Se ikävä tosiasia vaan on niin, että toisilla on paremmat eväät hyvään elämään, vaikka kuinka olisi sitä asennetta.
Mutta toisten kadehtiminen ei kyllä asiaa auta. Ja eletään me elämämme niin, että lapsemme saavat rakkautta ja turvaa, niin me köyhät, kuin rikkaatkin :)
Mulle oli kaikki yläasteella ja lukiossa niin hepereaa, että olisin saanut saman verran selvää asioista kuin jos eteen olisi lyöty oikiksen kolmannen vuoden kurssimateriaali. Joskus opettaja sanoi, että miten se on mahdollista, että kokeessa en osaa YHTÄÄN MITÄÄN, vaikka olen ollut useassa tukiopetuksessa. Ei vaan mitään koskaan jäänyt päähän. Hitaasta sytytyksestä kertoo jo sekin, että opin tietämään mikä on substantiivi vasta lukiossa. Minulla meni samoihin tehtäviin tuntikausia mitkä kaverini teki vartissa. Usein itkin tehdessäni läksyjä ja revin hiuksia päästäni kun en vaan tajunnut ja vihasin itseäni niin hirveästi sen vuoksi. En osaa laskea mitään, en kirjoittaa ainuttakaan lausetta ruotsiksi, enkä vieläkään tiedä äidinkielestä muuta kuin sen substantiivin. Oppiminen on aivan helvetin vaikeaa ja raskasta.
Mulle oli kaikki yläasteella ja lukiossa niin hepereaa, että olisin saanut saman verran selvää asioista kuin jos eteen olisi lyöty oikiksen kolmannen vuoden kurssimateriaali. Joskus opettaja sanoi, että miten se on mahdollista, että kokeessa en osaa YHTÄÄN MITÄÄN, vaikka olen ollut useassa tukiopetuksessa. Ei vaan mitään koskaan jäänyt päähän. Hitaasta sytytyksestä kertoo jo sekin, että opin tietämään mikä on substantiivi vasta lukiossa. Minulla meni samoihin tehtäviin tuntikausia mitkä kaverini teki vartissa. Usein itkin tehdessäni läksyjä ja revin hiuksia päästäni kun en vaan tajunnut ja vihasin itseäni niin hirveästi sen vuoksi. En osaa laskea mitään, en kirjoittaa ainuttakaan lausetta ruotsiksi, enkä vieläkään tiedä äidinkielestä muuta kuin sen substantiivin. Oppiminen on aivan helvetin vaikeaa ja raskasta.
Aika pienellä joukolla kuitenkin,
eikö heitä harmita, että elämä on pelkkää tyytymistä siihen mitä saa. Vihaavat työpaikkaansa ja työtänsä.
eikö heitä harmita, että elämä on pelkkää tyytymistä siihen mitä saa. Vihaavat työpaikkaansa ja työtänsä.
Eivät käsillä tehtävät työt vaadi samanlaista pänttäämistä. Väitätkö ettei ahkeruudella,motivaatiolla ja oman alan etsimisellä ole mitään merkitystä?
Aika moni täällä tuntuu ajattelevan, että ns. hyväpalkkaiset työt ovat helppoja. Omassa lähipiirissäni on koulutettua väkeä ns. pikkupäällikkötasolla ja varsin monella on sellainen stressityö, että sen välillä mielellään vaihtaisi huonompipalkkaiseen perusduuniin. Ts. kauhea vastuu asioista, jatkuvat kehitys- ja tulosvaatimukset ym. Mutta toisaalta jonkunhan se nuokin työt on pakko tehdä. Ja toisaalta ei ehkä luonne antaisi periksi heittää hyvää koulutusta hukkaan.
jos koko elämä on ollut pään hakkaamista seinään? Oikeastiko luulet, että ihmisestä on mitään sen jälkeen jäljellä kun 9 vuotta on tajunnut olevansa hidas ja tyhmä? Ei sellaisilla ihmisillä ole kykyä tehdä mitään. Haaveilla voi vaikka sairaanhoitajaksi ryhtymisestä, mutta valittava on rakennusala tai jokin muu duunarihomma, koska ei ole mitään rahkeita tulla siksi mitä haluaisi vaikka kuinka yrittäisi.
jos koko elämä on ollut pään hakkaamista seinään? Oikeastiko luulet, että ihmisestä on mitään sen jälkeen jäljellä kun 9 vuotta on tajunnut olevansa hidas ja tyhmä? Ei sellaisilla ihmisillä ole kykyä tehdä mitään. Haaveilla voi vaikka sairaanhoitajaksi ryhtymisestä, mutta valittava on rakennusala tai jokin muu duunarihomma, koska ei ole mitään rahkeita tulla siksi mitä haluaisi vaikka kuinka yrittäisi.
en omistanut mitään enkä saanut mistään muuta rahaa kuin sen opintotuen jonka kaikki muutkin opiskelijat.
Vaan niinpä kävi, että kun paiskin töitä (sekä opiskelun eteen että palkkatyössä kaupan kassalla sen opiskelun kustantaakseni) niin ei se köyhyys ikuiseksi jäänyt.
Ota vähän itsekin vastuuta omasta elämästäsi äläkä vain vaahtoa täällä ventovieraille, ap.