Onko köyhä saastainen paska, jonka tulee tehdä
vuorokauden ympäri töitä ja töitä saadakseen maksettua vuokran ja ruokaa?
Onko köyhällä loppujen lopuksi oikeutta mihinkään? ei ainakaan saa matkustaa koskaan, olla muodikas, syödä hyvin, ei. Ne oikeudet ovat vain parempiosaisten etuus ja oikeus. He ovat ns. kermaperseitä ja se on itsestään selvyys, että heidän tulee saada nauttia ja kuluttaa.
Kommentit (98)
Mikäs niitä on lääkärinä takaisin maksellessa....
kermaperseitä? Eikö parempiosaisten elämää voi kyseenalaistaa koskaan ikinä, ettei heti syyllistetä kateelliseksi. Sanalla kateus kuitataan nyt sitten kaikki.
maisteri, koska sinä olet lastesi kanssa? Vai väitätkö että työsi ja opiskelujen ohessa olet heidän täysipainoisesti siinä sivussa hoidellut? Kerro sitten rehellinen vastaus.
Ja ei nämä KTM kovin rahoissa kylve esim. lto tehtävissä..joten aina ei voi verrata asioita näin
lukenut = hyväpalkkainen
ei kouluja käynyt = huonopalkkainen
Mutta väitän, että olen ehtinyt olla yhtäpaljon kun moni tavallinen duunari.
Työpäivä luokanopettajana loppui joka päivä viim. 14 ja siitä suoraan yliopistolle. Kotona olin kuitenkin joka päivä 17 mennessä, että ehdin hakemaan lapset päivähoidosta ja kaikki suunnittelu+opeskelutyöt tein iltaisin kun lapset nukkui. Viikonloppuisin tosin yleensä nukuin aina päiväunia kuopuksen kanssa, jotta sain vähän unirästejä takaisin.
Silti en päivääkään kadu. Elämä on valintoja täynnä ja tätä valintaa en usko katuvani.
ajatus että hyvätuloiset ovat saaneet hyvän elintasonsa ilmaiseksi, tekemättä asian eteen mitään, kun taas itse on omaa syyttään köyhä (kun ei ollut motivaatiota opiskella tjtn...). Tästä joku on hyvin katkera.
Koska tämä joku puhuu kokoajan hyvin ikävään sävyyn kermaperseistä, on ilomiselvää että hän on kateellinen.
Siitä ei kyllä ole mitään hyötyä. Katellisuudella ja katkeruudella vain myrkyttää oman elämänsä.
Onko köyhällä loppujen lopuksi oikeutta mihinkään? ei ainakaan saa matkustaa koskaan, olla muodikas, syödä hyvin, ei. Ne oikeudet ovat vain parempiosaisten etuus ja oikeus. He ovat ns. kermaperseitä ja se on itsestään selvyys, että heidän tulee saada nauttia ja kuluttaa.
oma valintahan se on
Tyhmänä syntyi.
Tyhmänä kuoli.
Siinä välissä näppejään nuoli.
voi haloo ja hyvää päivää, siksi, että eikö hyväosaisuutta voisi olla kaikilla, miksi vain tietyillä??
Oma valinta ja oma valinta. Nyt valitsen tästä eteenpäin hyväosaisuuden, tämäpä käy sitten kätevästi.
Kukaan ei ole pystynyt vastaamaan, että onko ok, että köyhä tekee monta eri duunia?
Minusta tuntuu, että nämä hyväosaiset PELKÄÄVÄT asemansa menettämistä yli kaiken.
mm siitä asenteesta jne., mutta itse en ole hyväosainen. Pienellä palkalla kitkuttelen ja suurperhettä yritetään elättää. Ei meinaa rahat riittää. Mutta tiedostan varsin selvästi mikä tähän on johtanut, ihan ne ovat olleet omat valinnat oman elämän varrella. Ei mulle tulisi mieleen alkaa katkeraksi "kermaperseille" vaikka välillä kateudenpiston tunnenkin kun näen että opiskeluaikaisilla kavereilla ei taloudellisia huolia näytä olevan.
Joten enpä pelkää asemani menettämistä vaikken sun katkeruuttasi ymmärräkään.
Lopeta jo!
On asioita, joille voi tehdä itse jotain ja on asioita, joihin ei juurikaan voi vaikuttaa, niiden kanssa olisi hyvä oppia elämään.
Jos toimeentulon edellytys on tehdä useampaa duunia, niin silloin se on ok.
Kannatatko kolhoosimallia?
vaan tuloerojen pienentämistä nyt ensi alkuun.
Hoh hoijaa itsellesi selvästi yrität vaientaan köyhien puolesta pienen ihmisen puheenvuoron. Häpeä!
yhtä hyvin asiat niin silloin eläisimme kommunistisessa valtiossa. Asiat olisivat vielä huonommin koska kukaan ei ottaisi vastuuta mistään ajatellen "eipä tuo mulle kuulu koska en omista mitään koska kaikki on yhteistä"
no ei kai kukaan kannata venäjänaikaista kommunismia. Toisaalta venäjälle ei aiemmin nähty niin paljon kuin nykysin, koska rikkaiden ja köyhien välinen kuilu on kasvanut.
Ja hei on niitä useampiakin vaihtoehtoja olemassa, kuin tämä nykyinen malli tai kommunismi.
Kaverini jätti peruskoulun kesken 14-vuotiaana koska ei jaksanut tulla kouluun vaan huvitteli mielummin kaupungilla nauraen minulle "hikipinkolle". Tahdoin siis opiskella tavoitteenani päästä hyvään lukioon.
Kaveri sai lapsen 16-vuotiaana ja on nyt 29-vuotias yh ilman koulutusta valittaen koko ajan köyhyyttään ja sitä, kun minulla menee niin hyvin.
Itse olen 29-vuotias, raadoin tieni lääkikseen, minulla on 2 lasta joita olen hoitanut kotona, aviomies, omakotitalo ja asuntovelka. Menee suht hyvin, mutta olen tehnyt hemmetisti töitä tämän kaiken eteen.
siis nähty niin paljon köyhyyttä ja nälkää, kuin aiemmin.
sinun tarinassasi on ollut kyse valinnasta. Olette varmasti erilaisen luonteen omaavia ystävyksiä. Onko ystävälläsi ihan kuitenkin edellytyksiä lukea esim. akateeminen ammatti? Onko hän pitkäjänteinen ja ns. normaali ihminen?
Ei yksi ihminen voikaan ottaa harteilleen koko maailman köyhyyttä.
että pitäisi opiskella yliopistossa ja hankkia joku huippuvirka.
Vähemmälläkin saa ammatin millä tulee hyvin toimeen.
Ja vastaavasti akateeminen koulutus ei todellakaan ole mikään tae hyvästä palkasta.
onko köyhä vai ns kermaperse. Itse olen köyhästä duunariperheestä ja tehnyt heti koulun jälkeen kovasti töitä ja kouluttautunut sen verran että on varaa elämiseen. En ikinä arvostelisi vanhempiani heidän köyhyydestään, heillä ei ollut mahdollisuuksia kouluttautua mutta eivät se siitä huolimatta jääneet rypemään ja suremaan kurjuuttaan. Pienistä liksoista säästettiin kesämökki ja pääsin lapsena jopa pari kertaa ulkomaillekin, tosin ne oli työleirejä mutta kuitenkin.
Nyt olen itse saavuttanut paljon, on iso okt, 4 lasta, mukava työ ja ihana mies sitä kaikkea jakamassa. Matkustellaan muutaman kerran vuodessa, on varaa antaa lapsillekin helpompi lapsuus kuin mitä itsellä oli. Mutta ilmaiseksi ei saa mitään!
Ota itseäsi niskasta kiinni!!
ja pyörittelee papereita ehkä jatkaa vielä kotonakin sitä pyörittelyä. Minun mielestä raataminen on sitä kun hiki päässä tehdään töitä ja tuhotaan kroppa ennen kuuttakymppiä työkyvyttömäksi.
olemaan kermaperse. Olen tavallisesta alemman keskiluokan perheestä.
Olen opiskellut ylemmän korkeakoulututkinnon ja vieläkin maksan opintolainoja pari vuotta. Opiskeluaikana ja pitkään sen jälkeen oli tosi tiukkaa.
Ei mulla vieläkään rahaa ole tuhlattavaksi asti eikä ulkomaanmatkoihin ole varaa, mutta joka penniä ei sentään tarvi enää laskea.
Olen myös iloinen veronmaksaja, joka kannattaa tulonsiirtoja.