HS: Hettan rekikoiratarha teetti kehitysmaalaisilla jopa 20-tuntisia palkattomia työpäiviä
https://www.hs.fi/alueet/art-2000012059856.html
Työtunteja jopa 380 kuussa - palkka 0 euroa. Ruuan sai etteivät työjuhdat (ei koirat, vaan ihmiset) kuole nälkään.
Tätä Kokoomus havittelee muuallekin yhteiskuntaan.
Kommentit (51)
Osa "vapaaehtoisista" oli aasialaisia alaikäisiä.
Käsittämättömän irvokasta mahdollistaa yrittäjien houkutella alaikäisiä vieraasta kulttuurista hyväksikäytettäväksi jonkun väittämän mukaan ”maailman onnellisempaan” maahan.
Luulisi että syntyvä imagohaitta merkkaisi jotain myös EK:lle, ilmeisesti luotetaan siihen ettei asiasta pihahdetakaan lähtömaiden medioissa.
Thaimaahan ei enää anna marjanpoimijoille lupaa poistua Suomeen koska ihmiskauppariski on niin suuri suomalaisissa yrityksissä.
https://valtioneuvosto.fi/-/luonnonmarjapoimijoiden-viisuminmyonto-on-k…
Vapaaehtoistyöntekijä yllättyi kun ei saanutkaan vapaaehtoistyöstään palkkaa? Se on toki sitten toinen juttu että miten hiivatissa kaupallisessa yrityksessä voi muka olla vapaaehtoistöitä, mutta kaikki on nykyisin mahdollista kokkari-suomessa...
Sopivasti uutisoidaan myös Suomen yrittäjien tavoitteista:
EDUNVALVONTAJÄRJESTÖ Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan poistamista laista, arkipyhien muuttamista palkattomiksi vapaiksi tai siirtämistä viikonloppuihin sekä julkisen sektorin vuosilomien lyhentämistä.
Yrittäjien esitysten taustalla on tavoite kasvattaa vuosittaista työaikaa niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla työnantajien kustannuksia kasvattamatta.
Järjestö haluaa myös lisätä paikallisen sopimisen mahdollisuuksia entisestään, jotta työehdoista voitaisiin sopia ”joustavammin” yritysten ja työntekijöiden välillä.
Tässäpä hyvä esimerkki tuosta joustavuudesta!
Vierailija kirjoitti:
Heh, työperäistä muuttoa tosiaan. Palkan maksaa veronmaksajien kautta lopulta Kela eli kaikki muut tahot kuin työnantaja. Miten 17% kansasta kannattaa tätä paskaa?
Ei heistä kaikki mitenkään voi olla pääomasijoittajia joilla ei ole tarvetta palkalle.
Mistä saat sen 17% kun suurin osa suomalaisista puolueista ja niiden mukana äänestäjistä haluaa juuri tätä paskaa
Jos olet eri mieltä syyllistyt rassmiin
Suomessa valvonta on niin olematonta, että ihminen saa aivan rauhassa puuhailla mitä mieleen juolahtaa ilman kiinnijäämisen riskiä, kunhan nyt ei ketään murhaa tai tuo maahan tonnikaupalla huumeita.
Helpotusta tuo lisäksi ulkomainen työvoima, jolla ei ole mitään käsitystä TESsistä tai muista jutuista. Voi uskotella näille että palkattomuus ja "kevytyrittäjyys" josta saa pari satasta kuussa ja loput Kelasta ovat se suomalainen tapa elää.
Mikä puolue muka vastustaa työperäistä mmuuttoa? Tai toivoo sille jotain rajoja?
Ennen vanhaan täällä kauhisteltiin niitä aasialaisia eläintarhoja tai jotain kameliajelutuksia, kun eläimiä kohdeltiin huonosti.
Eikö suomalaista poliitikkoa yhtään hävetä? Edes vihreitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, työperäistä muuttoa tosiaan. Palkan maksaa veronmaksajien kautta lopulta Kela eli kaikki muut tahot kuin työnantaja. Miten 17% kansasta kannattaa tätä paskaa?
Ei heistä kaikki mitenkään voi olla pääomasijoittajia joilla ei ole tarvetta palkalle.
Mistä saat sen 17% kun suurin osa suomalaisista puolueista ja niiden mukana äänestäjistä haluaa juuri tätä paskaa
Jos olet eri mieltä syyllistyt rassmiin
https://ek.fi/ajankohtaista/tiedotteet/ekn-oksala-tyohon-johtavan-maaha…
EK eli Kokoomus haluaa näitä orjia maahan 45 000 jokaikinen vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Heh, työperäistä muuttoa tosiaan. Palkan maksaa veronmaksajien kautta lopulta Kela eli kaikki muut tahot kuin työnantaja. Miten 17% kansasta kannattaa tätä paskaa?
Ei heistä kaikki mitenkään voi olla pääomasijoittajia joilla ei ole tarvetta palkalle.
Jospa ne haluavat kokea kuuluvansa samaan kastiin tai lähelle näiden pääomasijoittajien kanssa edes äänestämällä yhtenevästi.
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoistyöntekijä yllättyi kun ei saanutkaan vapaaehtoistyöstään palkkaa? Se on toki sitten toinen juttu että miten hiivatissa kaupallisessa yrityksessä voi muka olla vapaaehtoistöitä, mutta kaikki on nykyisin mahdollista kokkari-suomessa...
Firman liikevaihto siinä 600k tienoilla ja tulos joka menee kokonaan omistajapariskunnalle 40-70k vuodessa.
Ei tuo mitään hyväntekeväisyyttä ole. Nuoret olettavat että harjoittelun jälkeen saisi palkallisen työn. Sen sijaan työsuhde päätetään ja otetaan uusi kehitysmaalainen tilalle.
Firma myy palveluitaan maksaville asiakkaille. Ei pitäisi olla laillista tai edes mahdollista että voittoa (työntekijöiden selkänahasta) tekevä firma teettää ilmaistyötä 16-20 tuntia päivässä.
Ei vaikuta uskottavalta, että palkaton "harjoittelija" tekisi töitä kuukaudessa yli 50 kpl normi 7,5h työpäiviä.
Vähemmästäkin heilahti ehdotonta vankeutta Kiantama marjafirmalle.
Suomi nousuun. Tehdään kaikista muista kuin yrittäjistä palkattomia "harjoittelijoita"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, työperäistä muuttoa tosiaan. Palkan maksaa veronmaksajien kautta lopulta Kela eli kaikki muut tahot kuin työnantaja. Miten 17% kansasta kannattaa tätä paskaa?
Ei heistä kaikki mitenkään voi olla pääomasijoittajia joilla ei ole tarvetta palkalle.
Jospa ne haluavat kokea kuuluvansa samaan kastiin tai lähelle näiden pääomasijoittajien kanssa edes äänestämällä yhtenevästi.
Futurama-meemi:
-Miksi hurraat, Fry? Ethän sinä ole rikas.
-Totta. Mutta joku päivä saatan olla. Ja sitten minun kaltaisten tyyppien on paras olla varuillaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoistyöntekijä yllättyi kun ei saanutkaan vapaaehtoistyöstään palkkaa? Se on toki sitten toinen juttu että miten hiivatissa kaupallisessa yrityksessä voi muka olla vapaaehtoistöitä, mutta kaikki on nykyisin mahdollista kokkari-suomessa...
Firman liikevaihto siinä 600k tienoilla ja tulos joka menee kokonaan omistajapariskunnalle 40-70k vuodessa.
Ei tuo mitään hyväntekeväisyyttä ole. Nuoret olettavat että harjoittelun jälkeen saisi palkallisen työn. Sen sijaan työsuhde päätetään ja otetaan uusi kehitysmaalainen tilalle.
Firma myy palveluitaan maksaville asiakkaille. Ei pitäisi olla laillista tai edes mahdollista että voittoa (työntekijöiden selkänahasta) tekevä firma teettää ilmaistyötä 16-20 tuntia päivässä.
Jonkun pitäisi opettaa noille nuorille nykyajan työmarkkinoiden pelisäännöt ennen kuin tulevat huijatuiksi. Ehkä näiden vanhemmat todellakin ovat niin kujalla, etteivät tajua. Tai eivät välitä, kunhan lapsi on poissa jaloista. Tuleehan se vanhemmille halvemmaksi, kun yritys sentään maksaa sille lapselle ruoan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi nousuun. Tehdään kaikista muista kuin yrittäjistä palkattomia "harjoittelijoita"
Nauran siinä kohtaa, kun yrittäjät alkavat ihmetellä, että miksi kauppa ei käy sisämarkkinoilla. Kokoomus siitä on välillä jo toitotellutkin, että "miksi te suomalaiset ette enää jatkuvasti osta kaikkea turhaa paskaa!"
Vieläkö äänestätte SDP:tä, joka on vastustanut tulorajoja ulkomaalaisille työntekijöille? Vieläkö uskotte, että SDP ajaa suomalaisen työläisen etua? SDP ja riistäjäpuolue RKP on kompuksessa kokoomuksen kanssa.
Miksi vain perussuomalaiset ovat halunneet tulorajat ulkomaalaisille työntekijöille?? Miksi suomalaiset äänestävät näitä puolueita, jotka tuhoavat suomalaisen yhteiskunnan, vievät suomalaisilta työt, eivätkä maksa palkkaa ulkomaalaisille?
Heh, työperäistä muuttoa tosiaan. Palkan maksaa veronmaksajien kautta lopulta Kela eli kaikki muut tahot kuin työnantaja. Miten 17% kansasta kannattaa tätä paskaa?
Ei heistä kaikki mitenkään voi olla pääomasijoittajia joilla ei ole tarvetta palkalle.