Miksi ainoastaan maantiepyöräilijät ja maastopyöräilijät käyttävät kypärää ja näyttävät suuntamerkkiä?
Eikös pyöräilykypärän käyttö ole lain mukaan pakollista (ei kuitenkaan rangaistavaa) ja muutenkin ihan maalaisjärkeä?
Tuolla ulkona ei kypäriä näe kuitenkaan yhtään kenelläkään maantie- ja maastopyöräilijöillä sekä joillakin lapsilla. Mikä ihme siinä oikein on ongelmana?
Eli kyllä se on niin, että nämä "tavalliset" pyöräilijät rikkovat lakia koko ajan eivätkä muutenkaan osaa liikennesäännöistä edes alkeita. Eivät osaa näyttää edes suuntamerkkiä, mikä sekin on pakollista.
Kommentit (14)
Tuo suuntamerkin näyttämättömyys raivostuttaa minua suuresti. Onko ihmisillä niin huono motoriikka vai mikä siinä on ongelma? Itseltäni se onnistuu jopa maantiepyörällä.
Pyöräilyn todelliset harrastajat osaavat säännöt paremmin.
Poistattiko ap mun kysymyksen siitä, missä hän oikein asuu, jos ei näe tavallisia arkipyöräilijöitä kypärä päässä?
Vierailija kirjoitti:
Poistattiko ap mun kysymyksen siitä, missä hän oikein asuu, jos ei näe tavallisia arkipyöräilijöitä kypärä päässä?
Tampereella. Hyvin harvalla on kypärä päässä paitsi näillä urheilijoilla.
AP
Vierailija kirjoitti:
Poistattiko ap mun kysymyksen siitä, missä hän oikein asuu, jos ei näe tavallisia arkipyöräilijöitä kypärä päässä?
Ei kun noita keskustelujahan oli kaksi. AP:lla taitaa todella kiristää tämä asia vanteena päässä.
Kovakalloisimmat eivät tunne tarvitsevansa kypärää.
Vierailija kirjoitti:
Kovakalloisimmat eivät tunne tarvitsevansa kypärää.
Moni myös sanoo, että ei aio ajaa kolaria. Onnettomuus kuitenkin nimensä mukaisesti on sellainen, että sitä ei erikseen yritetä.
Vantaalaiset ei käytä kypärää koska ajelevat varastetuilla pyörillä.
Ne joilla on menetettävää käyttävät kypärää. Ne joilla ei, eivät käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalaiset ei käytä kypärää koska ajelevat varastetuilla pyörillä.
Vantaalaiset eivät tiedä ettei saa varastaa koska he tulevat maista jossa ei opeteta 10 käskyä.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalaiset ei käytä kypärää koska ajelevat varastetuilla pyörillä.
Vantaalaiset luulevat että kaikki pyörät ovat ilmaisia Kela-Pyöriä.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalaiset ei käytä kypärää koska ajelevat varastetuilla pyörillä.
Kyllä minä varastetullakin pyörällä/skuutilla olen kypärää käyttänyt. Miksi ei?
Mielestäni kyllä täällä pk-seudulla työmatkapyöräilijät käyttävät kypärää. Samoin lasten kanssa pyöräilevät vanhemmat.
No kun niillä jopotytöillä menee "hiukset huonosti". Se on paljon vakavampi asia kuin pyörätuoliin joutuminen kolarissa.