2010 MAALISVAUVA
Itse olen siirtynyt jo maaliskuisesta haaveilemaan mekkojen alettua. tervetuloa mukaan muutkin maaliskuun mussua toivovat.
Kommentit (227)
Kuinka yleistä on alkuraskauden vuoto ?
Onko kuinka monelle käynyt niin, että luulee, ettei olekkaan raskaana kun on menkat olevinaan. Mutta sitten huomaakin olevansa raskaana ?
Onko vuotu ollut normaalia ? saman väristä kuin aikaisemmin ?
pulleepimu, en tiedä kuinka yleistä se on, että menkat tulee "normaalisti normaaliin aikaan" vaikka onkin raskaana ja itselläni ei siitä ole kokemusta.
Alkuraskauden vuodosta on kyllä kokemusta ekan onnistuneen raskauteni kohdalla. Vuoto taisi alkaa silloin n. viikolla 6 ja sitä kesti muistaakseni useamman viikon. Lähinnä se oli aika niukkaa ja taisi olla ihan normaalin tuhrun väristä, vai olikohan välillä vähän oranssihtavaa :). Välillä vuoti vähän runsaamminkin, ei tainnut kuitenkaan mitaan kirkasta olla. Lääkäri sanoi minulle silloin että se on täysin normaalia. Onko sulla epäilyksiä että olisit kuitenkin jo raskaana?
On se muuten kumma, että niitä oireita pystyy itselleen kehittämään vaikka yrittää pitää jalat tiukasti maassa. Nyt olen välillä tuntevinani painetta alavatsalla, heh. Täti se todnäk siellä vain kolkuttelee.
Illan jatkot kaikille!
Pampa kp 30/28-32?
Onpas mukavaa kun paistaa! Enää viikko töitäkään (jos sitäkään mikäli vesirokko iskee pikkumieheen)! Matot pesty ja mahtava fiilis! Jospa näin kesällä osais ottaa lunkimmin tämän vauvantekemisenkin :) Heh heh!
Sandy: Onneaonnea!!!
Pulleepimu, en kans muista vuotoaja olleen ekalla kerralla. Meinaatko, että olis tärpännyt?
Mitähän vielä piti kommentoida... No, ens kerralla sitten. Nyt rentoilemaan!
Tuollaanen75, kp12/32 tms.
Pulleepimu:
Esikoisen aikana mulla tuli sellasta tosi niukkaa vaaleanpunasta vuotoa, tosin vasta viikoilla 7+jotain.
Mut mitä oon lukenu ja perehtyny noihin vuotoasioihin niin se taitaa olla normaalia siihen saakka kunnes alkaa tuleen puhdasta kirkasta verta...
Ja kiitos onnitteluista, hyvinhyvin varautunut olen ja itellä on tullu ihan semmosta pientä tuhrua (jota ei huomaa ku pyyhkiessä, vaikkei joka kerta paperiin tuukkaa)
:)
Sandy yk 2, kp 28/28
Onnea Sandy85.
Sulla siis L.A. 05.03.2010. Mmissä vaiheessa sulla alkoi tuhru ? Ja oliko niin että tulee vaan ajoittain (Lukee varmaan jossain mutta en nyt malta selailla).
Mä niin haluun uskoo olevani raskaana ja en siis luovuta vaan elättelen toivetta että oon raskaana mutta tulee vaan tuhrua.
Syön Clomifenia ja pitäis vaa varmistaa ennen seuraavaa clomikuuria että en ole raskaana.
Testi näyttää negaa mutta niin on näyttänyt edellistenkin lasten kohdalla näin aikasin. Tänään siis on sulla (ja toivottavasti mulla) 4+0 raskausviikko.
Kokemuksia Clomeista ja mahdollisesta raskauden toteamisesta ilman raskaustestiä.
Verikoe ?
Uä ? Jota epäilen vielä näin aikasessa vaiheessa. En viitsis maksaa yksityiselle vielä jos on liian aikasta.
KOKEMUKSIA ?
Minä poistun tästä pinosta. Täti se tulla tupsahti paikalle :/.
Parempaa onnea muille! :)
Pampa, kp 1/28
Kyllä, sama LA on :)
Eilen iltapäivällä tuli muutaman kerran pyyhkiessä ruskeaa, kiinteää "juttua" paperiin. Mutta sen jälkeen ei mitään. Mulla on ihan hervoton väsymys kokoajan ja todella ihmettelen jos en ole raskautunut koska muistan molempien lasteni raskausajan alun menneen "kuin sumussa" väsymyksen takia.
Paras neuvoni on siis odotella muutama päivä vaikka tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty koska asia vaivaa sinua varmasti paljon.
Sandy, Toivottavasti rv4+0 haamun saaneena.
Täti tuli sitten. Olen erittäin kipeä ja huonovointinen. Väsymyskin on valtava joten olen ajatellut, että onkohan tämä nyt sitten sitä PMS:ssää?!
Sandy, kp 1/28 yk3 lähtee nyt sitten...
Pulleepimu poistuu.
Jos vaikka vielä kerrain yrittäis olla huhtikuun pinossa.
Eli tänään KP 1 / 30 Niistä olisi L.A. sitten 03.04.2010, Sandyllä myös...moikka kaikille ja Onnea...
...pitkältä reissulta.
Täällä olikin vinopino juttua luettavana. Yllättävän vähän plussia! Mikä meitä vaivaa ;)?
Mikä on tirlittanin, pieniminän, mansikkaisen ja snowWhiten tilanne?
Tervetuloa pulleepimu, have, britari, jaana ja piupali.
Pahoittelut tädin kohdanneille, joita onkin harmivan monta!
Minä olen palaillut reissusta. Pikku3 ei jaksanut pysyä matkassa :(. Pari päivää sain raskautumisen ilosta nauttia, kunnes alkoi vuoto. Kauhean pahoillani olin ja on taas vaikea lähteä uuteen yritykseen. Ei kai tää koskaan onnistu :(. Ystävä kertoi myös raskautuneensa..nyt on kaksi ystävää raskaana ja on varmaan 'kiva' seurata sitä iloa vierestä...... Saan näin ollen jatkaa tässä maalispinossa vielä toisenkerran niinkuin vähän 'suunnittelin'.
Kesäkisu kp 6 ja yk liekö jo jotain 12 vai enempi, ei nyt jaksa muistaa...
Täällä mennään kp 20/29-30.
Yritys on ainakin ollut kova koko kierron ajan ;) Mutta ovista en ole kyllä bongannut yhtään. En ole kyllä oikeen jaksanut seuratakkaan :D Ensi viikon sunnuntaina teen testin, en kyllä tiedä näkyykö silloin vielä mitään.
Katsellaan mitä tästä tulee :)
Moi!
Mahtuuko mukaan vm. 90 neitonen, joka omistaa avomiehen vm. 89?
Yritys alotettiin varsinaisesti 09/08, mutta saatiin keskenmeno 11/08, ja itseasiassa tänään olisi laskettuaika, jos kaikki olisi mennyt putkeen.
Uusi yritys alotettiin 03/09, eli nyt on yk 4 menossa ja kp 27/31. Lämpöjä mittailen, ja tässä kierrossa on aika hyville päiville seksitkin osunut, joten toiveet on korkealla, varsinkin, kun eilen (DPO 7) tuntui alavattassa pientä jomotusta. Väsyttää jatkuvasti ja pientä kiukkua ilmassa. Rinnat on turvonneet ja pläähh. ens viikon torstaina sen näkee. :D
Pahoittelut kisulle, olin jo niin onnellinen puolestasi ja nyt kävi noin, onneksi sentäs teille voi vielä maalisvauva tulla.
Itsellä näköjään kaikki "kuvitellut" raskausoireet olivat ilmeisesti terolutien aiheuttamia. Tänään illalla tosiaan alkoi tuhruvuoto, mutta kyllä se siitä huomiseen mennessä varmasti lisääntyy. Kierto onneksi lyheni terojen ansioista 38 päivästä 29 päivään. Rinnat on vieläkin todella arat, ajattelin enää toisen kierron teroluteja ottaa ja sitten kokeilen minkäpituiseksi kierto luomuna tasoittuu.
Miten ihmeessä saisi tämän vauva-asian hiukan edes taka-alalle mielestään, kun tuntuu ettei tällähetkellä mikään muu siellä pyörikään? Sekin ehkä hiukan auttaa kun pääsee lomaa viettämään ja ei tarvi olla hoitelemassa töissä muiden vauvoja.
Ystäväpariskunta kertoi suunnittelevansa esikois-vauvaa ensi kesälle. Loppukesästä kun alkaa tekemään ni sit pääsee kuulemma ensi kesänä vaunuja työntelemään. Juuri niinhän se meneekin.
Huhtikuisiin siirtyvä mansikkainen kp 1/29?
Kyllä että tää aika tuntuukin aika pitkältä.... Lauantai iltana olin tunnistavinani oviksen, mikä lisää nyt odotusta tälle kerralle kun en viimeksi sitä havainnut.... Aktiivisuuskin osui juuri sopivasti koko viikonlopulle =) Ja nyt vaan pitäisi odotella kärsivällisesti... Ajattelin testata tasan kahden viikon päästä jos vuoto ei siihen mennessä ala!
mustapantteri kp 15/27-29
Torstaihin asti pitäis jaksaa odotella, että alkaako menkat vai ei. Jos ei ala, niin lauantaina ois tarkotus testata, mulla on kyllä kaapissa herkkiä testejä, joten kiusaus on suuri, ettei jo nyt testais. :D DPO 9 menossa..
NM kp 28/31
Tervetuloa NM.
Lueskelin tuota 1 sivua ja sieltäainakin seuraavat (hiljaiset) nimet bongasin: Neptunus, waller, fantacy, nana ja ella...mitäs teille kuuluu?
Pahoittelut mansikkainen! Ja kiitos osanotoista. Hienoa, että kiertosi oli lyhyempi ja ilmeisesti myös ovuloit. Onnea huuhtikuun vauvelin yritykseen! Ei taida saada tätä vauva ajatusta millään ilveellä pois nupista...on aika raskasta! Ja niin taitaa joillakin olla vauvan saanti helppoa, niin oli myös minun ystävillä, nyt jo toinen ystävä raskaana ja helposti! Miten se itsellä voikin olla näin vaikeaa. Pitäisiköhän jo osata luovuttaa?
Mitäs muikkikselle kuuluu? Ootko maaliskuisissa?
Ketäs muita vielä maaliskuista toivoo?
ON: Alapään vuoto on vihdoin loppunut, yläpää vielä vuotaa...itku ei ihan heti näkyy lopu. Ovista taas pitää alkaa odotella ja siitä sitten vaan etiäpäin.
kisu kp8
Ei näillä keleillä vaan voi tehdä töitä :D Loma alkaa ensi viikolla ja motivaatio on alkanut hiipua jo hyvissä ajoin. Toisaalta on ollut niin paljon kaikkea kivaa touhua, että on osannut ottaa (ainakin välillä) nämä vauvantekotalkootkin hiukan rennommin. Toki ikävää stressiä ei vielä ole keretty kehittää, mutta kumman tylsältä tuo tädin ilmaantuminen aina tuntuu ja kun niin kovasti toivoo...
Ja silti tulee tutkailtua itteään... Ovulaatio saattoi tänään olla (tai olla olematta). Vähän nippaili alavatsalla (kp15-16). Hmm... No, pupuiltu on ja taidetaan sen suhteen ainakin tämä viikko jatkaa samaan malliin. Pitkiä taukoja ei yleensä olekaan, mutta viime kuussa taidettiin juuri pahaan väliin pitää useamman päivän tauko. No, kahtotaan. Nytköhän tää päivien laskeminen taas alkaa...
Ja sama täällä. Vauvoja ja raskauksia on ympärillä ja tutut kyselee, että koskas te jne. Poikakin alkanut puhua vauvoista ja siskosta tai veljestä, että tahtoo sellasen! Että...
No mutta, se omasta navasta! Kiva kun on uusiakin naamoja ja juttu pysynyt yllä :) Nyt tosiaan kaivattaisiin niitä plussatuulia kaikille! Ja pahoittelut tädin tavanneille :/ Voiskohan sille laittaa porttikiellon? Ja Wilukissa, älä nyt vaan ainakaan luovuta! Pakonomainen yrittäminen ei kai ole hyvästä mutta luovuttaa ei saa vaikka kuinka ottaa koville! Me koitetaan täällä pitää toivoa yllä kun ite ei aina jaksa. Kun onneksi on olemassa niitä onnellisiakin tarinoita. Kaverilla on ihan kohta laskettu aika vuosien yrittämisen jälkeen. Siltä kun löytyi jokin perussairaus ja se saatiin hoitoon, niin heti tärppäs. Kaikkee sellastakin voi miettiä jos on pitkä yritys takana. Bakteeritlehduskin kai voi vaikeuttaa. Tietääkös joku muuten jotain muita juttuja, mitkä kannattaisi tsekata? Tai miten yrittää parantaa mahiksia?
No mutta sellasia tällä kertaa.
Lähes jo lomalla, Tuollaanen75, kp 15-16/32?
Eli maalisvauva ois haaveissa täälläkin, kuumeiltu on jo pitkään, mutta nyt on vasta ensimmäinen yk.
Kierukka otettiin pois viime torstaina, jonka yhteydessä ultrattiin ja lääkäri sanoi oviksen olevan päivän parin sisään, olin sen itsekin tuntevinani lauantaina. Peittoja onkin sitten ahkerasti heiluteltu ja nyt elätellään toiveita tärppäämisestä..
Kierron pituudesta ei tosin oo tällä hetkellä mitään varmuutta, sillä normaalisti oviksen ois pitäny olla jo vikkoa aikasemmin, mutta eipä näköjään ollut. Ei se tosin haittaa, saatiinhan mahdollisuus yrittää jo tässä kuussa:)
Plussaonnea toivottelen kaikille minäkin!:)
Nekkunen kp 23/??
Kiitoksia Wilukissa. :)
Meinasin, kun on vähän sekasin noi DPO:t että jos huomenna on lämmöt nousussa, niin testailen huomenna. :)
Aivan ihanaa olla kotona ja pyöriä puutarhassa, grillailla ja ihan vaan löhötä tällaisilla keleillä. Minulla on huomenna 4kk täyttävä pikkuprinsessa, joten ei ole tarvinnut töissä kärvistellä näillä keleillä. Pikkukakkonen on kuitenkin toiveissa, kun tuo ikäkin alkaa tulla vastaan ja tytölle olisi ihana saada sisarus mahdollisimman pian.
Täti on ehtinyt kurvailla paikalle jo kahdesti synnytyksen jälkeen ja kierto on täysi arvoitus tällä hetkellä. Aiemmin oli nakutettu 28 päivää, mutta viime kierto oli vain 26. Ovulaatioista ei käryäkään, joten kävin apteekissa tänään ovulaatiotestiä hakemassa. Mikä lie sivuapteekki, kun oli ainoastaan törkykallis Clearbluen digitaalinen testi löytyi valikoimista. No on sitten varmaan sitä hienompaa pissiä tikulle :)
Aurinkoisia plussatuulia kaikille
Jaana kp 8/26-28(?)