Keitetty kukkakaali on sitten hyvää
Päälle vielä pieni voinokare sulamaan, niin ai että.
Kommentit (22)
Minä myös tykkään sitä rouskutella myös raakana.
Uunitettuna ja raakana minusta parempaa mutta keitettykin namia.
Ja terveellistä! Torjuu esim suolistosyöpää. Minä syön sitä sekä keitettynä, uunissa paahdettuna että raakana ympäri vuoden kesäkurpitsan ja porkkanoiden ohella.
On se hyvää, mutta keitettäessä haju on kamala.
Ei kannata keittää liian pitkään. Kokeilkaapa laittaa kiehuvien perunoiden sekaan vähän kukkakaalia kun teette perunamuusia. Sellainen neljäsosa tai viidesosa.
Inhoaako samat ihmiset sekä kukkakaalia että voileipäkakkuja?
Vierailija kirjoitti:
Haisee niin persereijälle kuin olla voi. Itse asiassa, pyllyn haju on paljon parempi.
Miksi sinä sitä reikää niin tarkkaan olet nuuskinut, kun osaat antaa noin asiantuntevan vastauksen?
Vierailija kirjoitti:
Inhoaako samat ihmiset sekä kukkakaalia että voileipäkakkuja?
Minä rakastan kukkakaalia ja inhoan voileipäkakkua.
Oma kukkakaali suosikki on keitettynä uunilohen lisukkeena
Vierailija kirjoitti:
On se hyvää, mutta keitettäessä haju on kamala.
Eipä se haju mikään maailman herkullisin toki ole, mutta siitä viis, kun maku on aivan mielettömän hyvä.
Keitetty kukkakaali korvaa perunan, tai sopii yhdessä perunan kanssa, esim. jauhelihakastikkeeseen yhdistettynä. Nam! Söisin vaikka kuinka, mutta paukkujahan se aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Keitetty kukkakaali korvaa perunan, tai sopii yhdessä perunan kanssa, esim. jauhelihakastikkeeseen yhdistettynä. Nam! Söisin vaikka kuinka, mutta paukkujahan se aiheuttaa.
Joo, ei liikaa kannata syödä ettei tule vatsavaivoja, mutta kun malttaa pysyä kohtuudessa, niin kukkakaali on oikein verraton syötävä ja hyvä lisä moneen ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös tykkään sitä rouskutella myös raakana.
Minäkin rouskutan sitä raakana jos kilohinta on kohdillaan eikä ihan järjetön. Tuore kukkakaali on järjettömän hyvää. Pakasteet ovat halvempia. Kasvis gratiini ruokiin käytän pakasteita.
500 g
kasviksia , eism. parsakaali, kukkakaali, sipuli ja porkkana
½ tl
rouhittua mustapippuria
n. ½ tl
suolaa
1 prk (3,3 dl)
Valio ruokakermaa
2 dl (100 g)
Valio Emmental raastetta
Söin nuorempana usein, keitettyä kukkakaalia, tonnikalaa ja raejuustoa. Sillä laihtui todella paljon, ja hyvääkin oli. Ripottelin päälle Vogelin chili suolaa.
Nyt kävi tekemään mieli kukkakaalia. . En ole tullut ostaneeksi, kun en ole löytänyt kotimaista.
Rakastan!
Raakana turkkilaisen jugurtin ja valkosipulin kanssa (sellaisenaan tai grillilihan kanssa)
Shepherd's piehin kukkismuussia perunamuussin sijaan. Kukkiskeittoa. Kesäkeittoa, currya. Mitä vaan kunhan ei kypsennä liikaa, vain al dente!
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata keittää liian pitkään. Kokeilkaapa laittaa kiehuvien perunoiden sekaan vähän kukkakaalia kun teette perunamuusia. Sellainen neljäsosa tai viidesosa.
Tai jos on vahahiilihydraattisella ruokavaliolla niin perunoiden asemasta voi tehda muussia kukkakaalista samalla reseptilla. On hyvaa eika lihota.
(laakarilta saatu ohje)
Kukkakaali on kyllä erikoinen tapaus kun se jakaa ihmiset niin vahvasti. Minusta se on älyttömään hyvää ja kesällä verraton yhdistelmä kantarellikastikkeen kanssa eikä perunoita kaipaa laisinkaan. Maistuu myös hyvältä raakana salaateissa.