Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla puolison kanssa keskustelu pelkkää jankkaamista ja "pingpongin" pelaamisen tapaista? Miehelle kun sanoo mistä asiasta

Vierailija
25.08.2026 |

tahansa, hän ei osaa tai halua vastata, vaan heittää kaiken takaisin. Esimerkkejä kun kysyn miksi olet tehnyt asian X noin, hän vastaa itsehän sinä sen teit, mitä vaan kysyy niin vastaa: itsehän sinä, itsehän sinä.  Mistään ei ota vastuuta, kaikki, varsinkin hänen omat mokansa ovat aina muiden syytä. Olen alkanut ihmettelemään miten hän oikein töissä pärjää jos sielläkin on samanlainen teinin kaltainen jankuttaja.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama, mies viiskymppinen. Ei jaksa enää oikein keskustella mistään kun aina alkaa joko mouhoamaan jostain tai sitten syyttelemään. Nykyään jos haluan että tekee jotain kotona, niin kirjoitan postit-lapun jonnekin pöydänkulmalle, sen kanssa ei voi riidellä ja vänkätä. Yleensä teen sen vielä silloin kun olen lähdössä, niin pääsen helpommalla. 

Vierailija
2/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi persu? Jos on, niin lopeta ihmettely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut että on parempi itkeä ja antaa naisen huutaa/potkia. Sitten saan kuvan lähteä yksin mökille pariksi päiväksi, ja kun palaan kaikki on taas kuukauden verran hyvin.

Vierailija
4/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet moisia kysymyksiä? Kuulostaa ettei mies saa tehdä omalla tavallaan vaan kaikki pitää tehdä niin kuin sinä haluat

Vierailija
5/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niitä juttuja, ettei kannata eikä tarvitse jäädä ihmettelemään, ymmärtämään tai korjaamaan suhdetta. Kenkää vaan.

Vierailija
6/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
7/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normimies. Projisoi kaiken muiden syyksi. 

Vierailija
8/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosta on nykyään tullut samanlainen. En tiedä johtuuko väysymyksestä vai mistä, mutta ei voi oikein mitään asiaa kysyä tai pyytää tekemään, kun ei monesti vastaa mitään ja/tai sitten suuttuu.

Vierailija
9/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama, mies viiskymppinen. Ei jaksa enää oikein keskustella mistään kun aina alkaa joko mouhoamaan jostain tai sitten syyttelemään. Nykyään jos haluan että tekee jotain kotona, niin kirjoitan postit-lapun jonnekin pöydänkulmalle, sen kanssa ei voi riidellä ja vänkätä. Yleensä teen sen vielä silloin kun olen lähdössä, niin pääsen helpommalla. 

Minun täytyy alkaa myös tehdä noin (eroa samaan aikaan valmistellessa). Miehen kanssa ei voi keskustella yhtään mistään. Esim. kun olen kysynyt aamulla millä menet töihin, lähinnä että hän pääsisi samalla kyydillä jos autolla haluaisi mennä, esim. sateella, yleensä hyvällä kelillä pyöräilee, niin kysymykseeni olen saanut vastauksia: Mitä se sinulle kuuluu, onko pakko kysellä noin tyhmiä, lentokoneella jne. Ihan normaaleja kysymyksiä, mutta jostain syystä hän kokee olevan tarpeen vastata mahdollisimman typerästi. Kun kysyn teetä vai kahvia tai mitä tahansa valintaa koskevaa, on vastaus joo. No kerran sitten kaadoin molempia kun vastasi joo. 

Vierailija
10/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka otat itse palautteen vastaan?

Vierailija
11/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olet pystynyt edes muodostamaan suhteen miehen kanssa, joka ei osaa kommunikoida kuin normaali ihminen?

Vierailija
12/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Hän oli kyllä tuollainen jo ennen kyseisen puolueen kannattamista. Joten hänen kohdallaan tämä ei välttämättä selitä asiaa.

Vierailija
13/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm... mun rakkauden ykköskieli on sanat ni en voisi kuvitellakaan kumppania kenen kanssa ei juttu luistaisi. Ja siis en ees oo mikään suupaltti, päinvastoin mutta oikean tyypin kanssa sitä juttu luistaa vaikka perunalajikkeiden vertailusta. Siksi aina huvittaa ku 95% ihmisistä pitää mua hiljaisena :D 

Vierailija
14/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä olet pystynyt edes muodostamaan suhteen miehen kanssa, joka ei osaa kommunikoida kuin normaali ihminen?

Olin silloin aika huonossa jamassa kun tämä suhde alkoi. Nyt ihmettelen itsekin samaa. Hän on jäänyt ihan jonkun uhmakkaan teinin tasolle. 

Vierailija
15/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, jälleen onnittelen itseäni sinkkuudesta🤗👍Ei mitään uutta auringon alla. 

(Takana parisuhteita 27 ja 5 vuotta)

Vierailija
16/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Hän oli kyllä tuollainen jo ennen kyseisen puolueen kannattamista. Joten hänen kohdallaan tämä ei välttämättä selitä asiaa.

No liittyyhän. Persumiehet eivät pidä naisista ja siksi kommunikoi sinulle kuin vähä-älyiselle. Aivan varmasti ei kommunikoi noin toisille miehille.

Mutta niin makaa kuin petaa.

Vierailija
17/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei normaalille ihmiselle tarvitse selitellä miksi on jonkin asian tehnyt jollain tavalla. Mutta mikromanageeraajalle täytyy tottakai. En ihmettele miksi ei jaksa pidemmän päälle olla perustelemassa ja selittämässä tekemisiään.

Ps. Mikromanageeraavan perfektionistin luonteeseen toki kuuluu, että jos häneltä itseltään kysytään samalla tavalla, on se pelkkä kysymys jo kamalaa arvostelua ja loukkaantumisen aihe - eikä ihme, hänhän itse kyselee aina juuri sen takia, kun ei pidä tekotavasta, joka on erilainen kuin hänen oma ainoa oikea tapa.

Vierailija
18/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet moisia kysymyksiä? Kuulostaa ettei mies saa tehdä omalla tavallaan vaan kaikki pitää tehdä niin kuin sinä haluat

Siksi kun parisuhteessa on tapana kommunikoida. Pointti oli, että kysyn mitä tahansa, niin miehen mielestä kysymys on typerä, minä olen typerä jne. Kysyn mitä haluat syödä lounaalla, vastaus on ihan sama. Päätä ite, Sitten teen lihapullia niin mies vänisee kun olisi pitänyt olla uunimakkaraa. Kaikki on aina väärin mitä teen, mutta hänen mielipiteensä kysyminen on myös väärin. Kyllä, jatkossa hän saa tehdä kaiken kuten ja milloin haluaa. En viitsi enää katsella moista kovinkaan pitkään.

Vierailija
19/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy alkaa myös tehdä noin (eroa samaan aikaan valmistellessa). Miehen kanssa ei voi keskustella yhtään mistään. Esim. kun olen kysynyt aamulla millä menet töihin, lähinnä että hän pääsisi samalla kyydillä jos autolla haluaisi mennä, esim. sateella, yleensä hyvällä kelillä pyöräilee, niin kysymykseeni olen saanut vastauksia: Mitä se sinulle kuuluu, onko pakko kysellä noin tyhmiä, lentokoneella jne. Ihan normaaleja kysymyksiä, mutta jostain syystä hän kokee olevan tarpeen vastata mahdollisimman typerästi. Kun kysyn teetä vai kahvia tai mitä tahansa valintaa koskevaa, on vastaus joo. No kerran sitten kaadoin molempia kun vastasi joo. 

Minä vastaan aina noihin vastauksiin ihan kaikille, että vee kun voi olla vaikeaa ja sanon vielä, että hänen kanssaan on kuin teineille puhuisi. On tärkeää tehdä aina selväksi ihmiselle kun hän on hankala ja vaikea. Samalla myös sanon, ettei luulisi normiälykkäälle olla vaikeaa vastata kysymyksiin ja herää kysymys onko hänelle tullut joku neurologinen tauti vai mistä johtuu, että ennen näinkin yksinkertaisiin kysymyksiin kuten millä hän menee töihin aamulla, on mahdotonta saada siihen kysymykseen vastaavaa vastaus, eikä ihan kaikkea muuta vastausta, kuin sitä mitä kysyttiin. Tuollaisiin joo vastauksiin kuten esimerkissä, niihinkin sanon, että en kysynyt haluatko vai et, vaan kumpaa haluat ja miksi taas on niin vaikeaa vastata kysymykseen mitä kysyttyyn vaan taas vastataan, johonkin ihan toiseen kysymykseen.

Vierailija
20/22 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei normaalille ihmiselle tarvitse selitellä miksi on jonkin asian tehnyt jollain tavalla. Mutta mikromanageeraajalle täytyy tottakai. En ihmettele miksi ei jaksa pidemmän päälle olla perustelemassa ja selittämässä tekemisiään.

Ps. Mikromanageeraavan perfektionistin luonteeseen toki kuuluu, että jos häneltä itseltään kysytään samalla tavalla, on se pelkkä kysymys jo kamalaa arvostelua ja loukkaantumisen aihe - eikä ihme, hänhän itse kyselee aina juuri sen takia, kun ei pidä tekotavasta, joka on erilainen kuin hänen oma ainoa oikea tapa.

Ai, eli kysymys miksi jätit ikkunan koko päiväksi auki ja lintu lensi sisään ja pas*koi lattiat on mikromanageerausta. Kysymykseni ovat tämän tyylisiä eikä että miksi vessapaperirulla on väärinpäin. Mies taitaa olla myös mikromanageeraava koska hän on itse se kuka esittää typeriä kysymyksiä ja sitten vastaavasti loukkaantuu itse kaikesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi