Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko halvempaa elää sinkkuna vai parisuhteessa?

Vierailija
16.01.2022 |

Asumiskuluthan parisuhteessa voi jakaa puoliksi, mutta sinkku taas päättää itse omista rahoistaan. Miten teillä, jäikö enemmän rahaa säästöön sinkkuna vai parisuhteessa?

Kommentit (614)

Vierailija
1/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin mulla taloudellisesti menee nyt parisuhteessa kuin yhden lapsen yh:na. Lisäksi parisuhde mahdollisti mulle ja miehelle omakotitalon ostamisen. Yksin kumpikaan ei olisi pystynyt taloa ostamaan vaan olisi pitänyt tyytyä johonkin rivariosakkeeseen.

Vierailija
2/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lahjoja tulee osteltua ja suurempituloinen maksaa vähän enemmän yhteisiä kuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä sisustaa sekä pyrkii nostamaan elintasoa kulutuksella. Pakolliset yhteiset harrastukset syö lopunkin hyödyn asumiskustannusten jakamisesta.

Sähkö- ja vesilasku 5-kertaistuu jos on nainen talossa.

Vierailija
4/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna päätän rahoistani itse. Asun omassa kerrostalo kaksiossa ja lisäksi 2 sijoitusyksiötä joista saan vuokratuloja. Pärjään mukavasti yksin tuloillani.

Vierailija
5/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa eläminen on halvempaa yleisesti ottaen. Tietenkin voi olla yksilökohtaisia poikkeuksia, mutta sinkut maksavat elämisestä enemmän.

Vierailija
6/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä sinkkuna

mies53v

Vierailija
7/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa monet kulut jakaantuu kahtia. Yksin eläminen harvemmin on edullisempaa miltään osin.

Vierailija
8/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti siitä parista. Yleensä elinkustannukset ovat pienemmät parisuhteessa elävillä. Päätän omista rahoistani vaikka asunkin parisuhteessa. Yhteiset kulut ovat yhteisiä, eikä niistä ole ollut mitään kismaan tähän mennessä.

Vierailija
9/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle on halvempaa elää sinkkuna.

Miehelle halvempaa parisuhteessa.

Moni eronnut nainen hämmästyy, miten paljon enemmän jää käteen rahaa joka kk, kun ei ole miestä kuppaamassa.

Vierailija
10/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Suhteessamme maksamme yhteiset menot puoliksi, molemmilla omat tilit. Aika lailla saman verran menee kuin sinkkuna, mutta ihan eri asioihin. Asumismenot halvemmat, mutta ruokalasku on paljon suurempi ja huvituksiin ja reissaamiseen menee enemmän rahaa, kun on miehen kanssa helpompi lähteä.

Vierailija
11/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa. Fakta, ellette elä 50~luvulla.

Vierailija
12/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa taloudellinen tilanne on parempi kuin sinkkuna.

Asumiskulut voi jakaa, autoilun kulut voi jakaa(yleensä perheellisillä on vain yksi auto mutta ei aina), kodinkoneet on yhteisiä, huonekalut on yhteisiä, sähkölaskut voidaan jakaa, nettilaskut voidaa jakaa, remonttikulut voi jakaa... Jne

Parisuhde siis tuo taloudellista turvaa ja seksiä saa useammin joten houkuttelevaa mennä parisuhteeseen.

Vierailija
13/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista kokemusta. Parisuhteessa eläminen on huomattavasti halvempaa kuin yksin. Jo pelkäståän asumiskuluissa säästin 700 euroa/kk parisuhteessa ollessani. 700 euroa kerrottuna 12 kuukaudella. Aika mojova summa jää jo yhdessä vuodessa muuhun (ulkomaan reissuihin, sijoituksiin jne.).

Vierailija
14/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asumiskulut on suurimmat yksittäiset kulut, niin siitä seuraa että parina on halvempaa kun on kaksi maksajaa. Lisäksi selvitään yhdellä autolla niin sekin kulu puolittuu.

Vierailija
15/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa on tietenki halvempaa paitsi jos toinen pareista on työtön.

Vierailija
16/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa ollessa itsellä jää käyttörahaa huomattavasti enemmän.

Mies tietty maksaa jotkut pikkujutut, koska on isompi kk-palkka.

Vierailija
17/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu partnerista. Meillä tuppasi mies ostamaan kallista ruokaa, noutaen, ollen sitä mieltä että maksan puolet vaikka itse olen kotikokkaaja ja tulen vähemmällä toimeen ja kokkaamani ruoka on todella hyvää. Kalliit harrastuksetkin hänellä oli ja kalliit harrastuskavereiden kestitykset. Vauvaa ja perhettä halusi, vailla mitään suunnitelmia. Pihinä piti minua ja olkoon se hänen mielipiteensä. Muutimme eri osoitteisiin kun olimme noin 26. Kuudessa vuodessa sain sen jälkeen rahat talteen pieneen omistusasuntoon, olen tyytyväinen ja uudessa suhteessa. Ex asuu edelleen vanhempiensa kotitalon yläkerrassa mutta muuta en hänestä tiedä.

Vierailija
18/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia niin tulee halvemmaksi yksin asua siinä vaiheessa. Kalliita kulueriä ovat.

Vierailija
19/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapauden hintaa ei voi rahassa mitata kun on sinkku

Vierailija
20/614 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle on halvempaa elää sinkkuna.

Miehelle halvempaa parisuhteessa.

Moni eronnut nainen hämmästyy, miten paljon enemmän jää käteen rahaa joka kk, kun ei ole miestä kuppaamassa.

Tämä on muuten kyllä toista päin:D Aivan varmasti.