Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojat kaivoivat pimppaa päiväkodissa!

Vierailija
30.03.2009 |

Näin kertoo 5-v. pieni ja suloinen tyttöni. Tämä tilanne oli ollut vastentahtoinen ja epämiellyttävä, pojat olivat työntäneet kättä alapäähän väkisin. Tyttöni oli kertonut tädille ja silti tämä oli toistunut ja häntä oli sattunut. Olen erittäin järkyttynyt asiasta!!

Kommentit (258)

Vierailija
161/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös niiden, joiden mielestä tytölläsi on oikeus puolustautua? Eikö vaihtoehto olisi, että "tytön täytyy vaan kiltisti hyväksyä poikien kokeilut, se menee itsestään ohi"?

Mielestäni puolustautumaan kehoittavat eivät millään tasolla syyllistä tyttöäsi tai puolustele poikia, mistä ihmeestä sait sellaisen käsityksen?

Oletko sinä ap joskus joutunut seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi?

Vierailija
162/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kylä kasvattaa. Mitä horisette ylimmästä auktoriteetista ja oikeuksista? Tarhantädeillä ei tunnu olevan homma hanskassa, joihinkin asioihin tarvitaan mies jyrähtämään. Rangaistuksen ja palautteen tulee tulla mahdollisimman pian pahanteon jälkeen, mutta kukkahatut täällä vain taivastelee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseänikin alkoi mietittyttämään koko päiväkoti-touhu tämän episodin jälkeen. Niin sairasta, etten itsekään haluaisi uskoa. Olen senverran työni puolesta tutustunut esim. lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön, että kaikki tarinat otetaan tosissaan ja etteivät lapset tuollaisia juttuja keksi.

Tyttöni vakuutti useaan otteeseen, kuinka totta tämä tapahtuma oli ja kuinka täti näki ja kielsi poikia. Olen kasvattanut omia lapsiani puolustautumaan, mutta ei heitä silti kukaan saa pahoinpidellä!

Toivottavasti itse olette ylpeitä itsestänne ja lapsistanne. Enkä todellakaan yritä kenenkään lapsia kasvattaa omiani lukuunottamatta.-ap

Vierailija
164/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miehesi asia puhuttaa toisten lapsia. Eikö tyttösi osaa puolustaa itseään? Torjumalla? Menemällä karkuun? Huutamalla hoitajaa paikalle? Mitä jos nyt ensin kasvattaisit omaa lastasi ennen kuin toisien lapsia?

Tänään en ehtinyt enää soittaa päiväkotiin, kun tyttöni kertoi asiasta. Mieheni ottaa huomenna pojat puhutteluun ja minä ajattelin jutella tätien kanssa. -ap

Vierailija
165/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustatko sitten naisten pahoinpitelijöitä yms. vai oletko poikien äiti muuten vaan? Pidän itse myös pojista, mutta en ymmärrä että kun toinen piirtelee, mennään tuollaista tekemään. Tyttöni ei koskaan keksisi/valehtelisi asiaa. Miksi pitäisi erikseen kuunnella heidän versionsa, kun he ovat JO TEHNEET VÄÄRIN? Mielestäni siitä saa ja pitää torua. En tiedä miten te sitten poikianne kasvatatte..[/

TÄSSÄ JUURI TOTEAT ETTÄ MIKSI PITÄISI ERIKSEEN KUUNNELLA POIKIA!!!!

Vierailija
166/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vieras päiväkodin henkilökuntaan kuulumaton ihminen päästettäisiin päiväkodissa puhuttelemaan ja ojentamaan minun lastani ilman minun läsnäoloani, niin nostaisin asiasta kyllä hemmetinmoisen metelin. Ja tuon metelin vuoksi sekä puhuttelija että päiväkodin henkilökunta olisivat oikeasti pulassa kajottuaan lapseni koskemattomuuteen.

Vierailija
167/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli poikia täytyy torua asiasta jokatapauksessa, vaikka heitä kuultaisiinkin, koska he ovat JO tehneet väärin.

Ja moisia kokeiluja ei tosiaankaan kenenkään tytön tai naisen tarvitse hyväksyä.

en ole joutunut hyväksikäytön uhriksi, mutta itseäni pojat yrittivät lapsena kouria, jolloin puolustin itseäni, jonka jälkeen eivät enää niin tehneet, mutta olin jo kouluiässä, enkä oleta että 5-v. osaa välttämättä tuollaisessa tilanteessa niin tehdä. -ap

Vierailija
168/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kukaan toisen lapsen vanhempi ei päiväkodin tiloissa saa mennä ojentamaan kenenkään lasta! Hänellä ei ole siihen mitään oikeutta. Ja tämä on ihan varmaa tietoa.

En hyväksy poikien tekoa ja olisin varmasti myös todella raivoissani, jos omalle lapselleni noin tehtäisiin.

Vierailija
169/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kukaan toisen lapsen vanhempi ei päiväkodin tiloissa saa mennä ojentamaan kenenkään lasta! Hänellä ei ole siihen mitään oikeutta. Ja tämä on ihan varmaa tietoa.

En hyväksy poikien tekoa ja olisin varmasti myös todella raivoissani, jos omalle lapselleni noin tehtäisiin.

Vierailija
170/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on ihan pienistä lapsista, jotka nyt ei alapään asioista tiedä hölkäsen pöläystä, eikä varmasti tuota ole pahuuttaan tehneet. Ja kaikki kielletty kiinnostaa aina. Jos joku pojista on esim koskenut leikillään toisensa housuihin ja hoitajat ovat sen kieltäneet niin sitten se juttu on vasta alkanutkin kiinnostaa ja on kokeiltu tyttöönkin samaa leikkiä jne.

Kyllä muistan meidänkin poikien keskenään joskus leikkineen, jotain "vedetään toiselta housut alas, niin että pylly näkyy "ja räkäset naurut tietty päälle jja hauskaa näytti olevan jne. Toki heti lopetin moisen leikin. Tuossa iässä vaan just kaikki pylly, kakka, pieru, pippeli jutut kiinnostaa, eikä meidän pojat ainakaan erotellut tuon ikäsinä tyttöjä ja poikia mitenkään. Pitivät ihan samankaltaisina ja tasa-arvoisina leikkikavereina. Eli jos olis tyttöjä meiltä löytynyt niin varmaan samaa leikkiä ois kaikki leikkinyt.

Mutta todellakin asiasta pitää poikien kanssa puhua ja pitää kunnon saarna jne. Ja tuollainen homma pitää alkuunsa loppua. Mutta ymmärrä nyt hyvä ap, että kyseessä on pienet lapset, jotka eivät vielä ymmärrä hölkäsen pöläystä mistään seksuaalisuudesta tai naisten ja miesten eroista jne. Eivät ihan varmasti tehneet sitä pahalla ja rumilla taka-ajatuksilla jne. Ei TODELLAKAAN!! Pienistä lapsista kyse, jotka keksivät muka hauskan leikin. Lapsia pitää ohjata ja opettaa, eihän ne muuten voi oppia. Mutta ei leimata pieniä lapsirassuja jonkin leikin perusteella sairaiksi perversseiksi, joohan??!!!

Vierailija
171/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olit samaa mieltä kanssamme alunperinkin, viha vain sumensi silmäsi.

Vierailija
172/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siis jättää juttu tarhan henkilökunnalle!!

Ensin puhut että miehes menee puhutteleen poikia, sitten sanot ettei poikia tarvitse kuulla kun ne on jo tehneet väärin!!!

Haukut poikien äidit lyttyyn ja toisessa viestissä kirjoitat että olet valmis keskustelemaan ja kuulemaan poikia etkä muka ole VÄITTÄNYT MUUTA!!!

Jokainen näkee viestistäsi että olet!!!

Sorry mutta kuulostat vähän mielenvikaiselta!!

Vierailija
173/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lukisit koko ketjun uudelleen, kun en jaksa selittää samoja asioita moneen kertaan. kiitos.-ap

Vierailija
174/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, ei minulla ole henkilökohtaisesti mitään poikia vastaan, vaan heidän tekonsa inhottaa minua, sillä tyttöni oli itkuinen ja ahdistunut tultuaan päiväkodista. Siksi olen vihainen ja surullinen. En tietenkään syytä poikia pervoiksi tmv mutta vihainen olen silti heidän teostaan ja ihmettelen kyllä, miksi tuollaista tapahtuu... -ap

Vierailija
175/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olit samaa mieltä kanssamme alunperinkin, viha vain sumensi silmäsi.

on muutama sellainen vänkkääjä, ettei noita voi ymmärtää. Anteeksi vain. Tai sitten te ymmärsitte minua väärin? -ap

Vierailija
176/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää poikavihaa täällä! Entäs jos käännettäisiinkin roolit toisinpäin - jos tyttö olisikin käyttäytynyt huonosti ja poika ei? Olisitteko yhtä kostonhimoisia tyttöjen suhteen?

Mistä ihmeestä tiedätte jos vaikka pojat ovat jotain erityislapsia, joilla on vaikka minkälaiset tukitoimet jo käynnissä? Tai ehkä heillä on itsellään taustalla seksuaalista hyväksikäyttöä, jonka kärsimystä he tähän toimintaansa projisoivat? Joku vieras ihminen sinne huutamaan ja räyhäämään ilman mitään tietoa ja ymmärrystä kyseisten lasten kehitystasosta, tiedoista, taidoista, motiiveista ja normaaleista käyttäytymistavoista? Ihanko oikeasti olette sitä mieltä että se ajaisi lasten etua?

Nimenomaan näistä syistä lapsia saavat ja voivat ojentaa tällaisessa tilanteessa vain heidät oikeasti tuntevat ihmiset, ammattilaiset tai heidän valtuuttamansa henkilöt. Mikään vihainen ja raivostunut tytön isä ei todellakaan ole oikea henkilö käsittelemään poikien ehkä pahojakin omia traumoja ja kokemuksia tai ojentamaan heitä asiassa, josta pienet pojat eivät ehkä itsekään mitään ymmärrä. Poikia ojentamaan tarvitaan ihmistä jonka motiivi on poikien paras ja jolla on kyky käsitellä heitä, ei mitään kostonhimoista raivoavaa isää.

t. 47 ym

Vierailija
177/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta millään tavalla ei voi ojentaa heitä. Silloin paikalla pitää olla lapsen vanhempi!

Vierailija
178/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös vastaavan tyylisiä ikäviä muistoja kouluajoilta ja ne vaikuttavat edelleen. Minun on erittäin hankala antaa kenenkään vieraan miehen (lääkäri, hieroja) koskea minuun. Myös uuden suhteen alussa menen herkästi paniikkiin, jos tuntuu vähänkään siltä, etten pääse tilanteesta HETI halutessani pois. Minulla onneksi paremmin tutustuessa alan pikkuhiljaa rentoutumaan ja luottamaan niin, että vakisuhteessa pystyn ennemmin tai myöhemmin nauttimaan seksistä myös esim. lähetyssaarnaaja-asennossa. Mutta tilanteen pitää olla muuten turvallisuutta herättävä. Mieheni esim. tietää, että riidellessämme minuun ei saa koskea ollenkaan.

AP:lle neuvoisin, että sen lisäksi että asia käsitellään päiväkodissa, niin kannattaisi etsiä joku lapsiin erikoistunut psykologi tms. jonka kanssa lapsesi voisi tapahtunutta purkaa, niin ettei hänelle jäisi vastaavia paniikkioireita loppuelämäksi.

Vierailija
179/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry mutta kuulostat vähän mielenvikaiselta!!

Minä en jaksa vääntää kanssasi ja olen pahoillani, että otit itseesi kommenttini. Olen niin harmissani asiasta ja siksi vihainen. En ole mielenvikainen, vaan minut on ymmärretty väärin.

Mieheni menee keskustelemaan yhdessä tarhan tätien kanssa poikien kanssa huomenna. Olen vakuuttunut, että hän olisi hoitanut asian rauhallisesti ja ystävällisesti ilman heitäkin, mutta tietenkin kaikki ovat siinä paikalla: ainakin pojat ja tyttöni, tarhan tädit ja vanhemmat, mikäli ovat paikalla. Muutoin toivon, että tarhantädit ottavat heihin yhteyttä.

Mieheni ei taatusti rähjää kenellekään, vaan osaa keskustella asioista paljon itseäni paremmin.-ap

Vierailija
180/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ärsykettä 50 meinas, joka pitäis huomioon ottaa? Olipa ärsyke ihan mikä tahansa, niin tyttöjen eikä poikien pöksyihin ole mitään asiaa!!!!!

Vai kulkiko 5-vuotias liian lyhyessä hamosessa, et se suorastaan kerjäs kouriista? No huh huh!!!

AP:lle tsemppiä!