Pojat kaivoivat pimppaa päiväkodissa!
Näin kertoo 5-v. pieni ja suloinen tyttöni. Tämä tilanne oli ollut vastentahtoinen ja epämiellyttävä, pojat olivat työntäneet kättä alapäähän väkisin. Tyttöni oli kertonut tädille ja silti tämä oli toistunut ja häntä oli sattunut. Olen erittäin järkyttynyt asiasta!!
Kommentit (258)
arvata että tällä äidillä on vaan poikia. ja vielä huonosti käytäytyviä sellaisia..
Minulla on itse asiassa saman verran tyttöjä ja poikia. Tottakai olisin itsekin raivoissani jos tyttärelleni tehtäisiin tuollaista, pointtini ei ollutkaan nyt siinä. Poikaani on kiusattu päiväkodissa, mutta en siltikään saatuani tietää, lähtenyt pitämään puhuttelua tai kovistelemaan näitä kiusaajia. Kyllä nämä asiat keskustellaan aikuisten kesken, koska kyseessä on sentään pienet lapset!
28
en ole ollut ketään lynkkaamassa, enkä sellaista sanonut. Enkä ole hullu, vaan tajuttoman vihainen tapahtuneesta. Sillä noin pienet lapset eivät keksi tuollaisia mistä tahansa, vaan kyseessä on todella törkeä teko. Tämän vuoksi mielestäni poikien kanssa on tärkeää keskustella ja keskustelun merkitystä olen tässä koko ajan korostanut. ja sitä, että pojat pyytävät anteeksi. Minä en voi ymmärtää, mikä tässä on niin vaikea käsittää, että hulluksi leimataan?
Siis, antaisit itse kouria poikien omia lapsiasi ja itseäsi siitä tuohtumatta/ohittaisit asian noin vain? Minä olen valmis kuulemaan ja keskustelemaan asioista, en ole väittänyt muuta. Eikä tyttö jokatapauksessa ole syyllinen tapahtuneeseen, ei tuollaista saa tehdä kenellekään, vaikka mitä olisi tapahtunut. Koskemattomuus on jokaisen tytön ja naisen perusoikeus. Ja minä tykkään pojista, ei ole mitään poikia eikä heitä vastaan henkilökohtaisesti vaan heidän tekoaan kohtaan.-ap
millaiseen maailmaan pinetä tytärtäni kasvatan, kun niin monella pojalla näyttää olevan tuollainen äiti. pahempaa tässä näyttää monelle olevan se että hyväksikäytetyn tytön vanhemmat asiasta pojalle sanoo kuin poikien tekoset. niin surullista :(
jos meidän tytölle noin tehtäis niin kyllä siinä kuulis hoitajat, pojat ja poikien vanhemmat kunniansa niin etteivät koskaa unohtaisi.
raiskareitako te paapojat kakaroistanne kasvatatte, eihän teidän kullanmuru kauhukakara pojille saa "ei" sanoa.
Mutta tätähän hullu ap ei suostu tajuamaan..
Hänen mielestään pojat pitäisi "lynkata" ilman että heitä kuultaisiin.. Kun heidän 5- vuotias tyttö näin sanoi, ketään muita ei tarvitse kuulla..
ei tätien läsnäollessa eikä ilman heitä.
Poikien vanhemmat ovat jättäneet OMAT LAPSENSA päiväkotiin hoitoon ja heillä on täysi oikeus olettaa, että heidän lapsensa ovat turvallisessa ja asiantuntevassa hoidossa, jossa heitä hoitavat tehtävään palkatut alan ammattilaiset.
Jos joku vieras päiväkodin henkilökuntaan kuulumaton ihminen päästettäisiin päiväkodissa puhuttelemaan ja ojentamaan minun lastani ilman minun läsnäoloani, niin nostaisin asiasta kyllä hemmetinmoisen metelin. Ja tuon metelin vuoksi sekä puhuttelija että päiväkodin henkilökunta olisivat oikeasti pulassa kajottuaan lapseni koskemattomuuteen.
En totta vieköön puolusta noita poikia, kellään ei ole lupa tehdä noin. Itselläni on sekä poika että kaksi tyttöä. Asiassa on kuitenkin muutama tärkeä näkökohta:
- Sinulla on vain tyttösi kertomus asiasta, ei vastapuolen kertomusta eikä mitään todisteita siitä, mitä todella tapahtui
- Kyseiset pojat ovat alaikäisiä, pieniä lapsia vielä
- Pojat eivät ole päiväkodissa "omalla vastuullaan" eivätkä edes "vanhempiensa vastuulla", vaan päiväkodin henkilökunnan vastuulla. Mistä tahansa oletkin vihainen tai mitä tahansa haluatkin sanoa, niin sinun kuuluu sanoa se päiväkodin henkilökunnalle, joka on toiminnasta vastuussa.
- Poikien vanhemmilla on ehdoton oikeus osallistua lapsiaan koskeviin päätöksiin ja sanoa mielipiteensä lastensa kasvatuksesta, ojentamisesta, rangaistuksista jne. Sinulla ei itse asiassa ole edes mitään oikeutta tietää näistä asioista mitään, vaan poikien vanhemmilla on oikeus hoitaa nämä asiat päiväkodin henkilökunnan ja muiden mahdollisten ammattilaisten kanssa.
- Itse asiassa päiväkodin henkilökunnalla ei ole oikeasti mitään oikeutta edes kertoa sinulle keitä pojat ovat tai mitä he ovat tehneet. Lapsesi voi toki asiat sinulle kertoa, mutta henkilökunta saa kertoa sinulle tietoa vain omasta lapsestasi, ei muista.
Mutta JOS kysymyksessä olisi tilanteesta toiseen johtunut tapahtumaketju, olisiko oikein, että vain loppupäätä nuhdellaan, mutta alkupää, kenties aloittaja, saisi jäädä siihen käsitykseen, että hänen toimintansa on oikein? Vaikkei haukku haavaa tee, niin et kai opeta lastasi siihen, että hän saa niin tehdä, koska vain fyysinen väkivalta on rangaistavaa.
että sinua saisi kouria tuntematon mies alapäästä? Kysyn vain!!!
Asialla voi olla poikien vihaaja tai sitten joku lapsista kiinnostunut tyyppi, joka innolla lukee vastauksia.
Ei ole miehesi asia puhuttaa toisten lapsia. Eikö tyttösi osaa puolustaa itseään? Torjumalla? Menemällä karkuun? Huutamalla hoitajaa paikalle? Mitä jos nyt ensin kasvattaisit omaa lastasi ennen kuin toisien lapsia?
Tänään en ehtinyt enää soittaa päiväkotiin, kun tyttöni kertoi asiasta. Mieheni ottaa huomenna pojat puhutteluun ja minä ajattelin jutella tätien kanssa. -ap
Etkö ole yhtään opettanut tyttöäsi puolustautumaan? Kukavaan pääsee hyväksi käyttämään tyttöäsi kun ei osaa edes puolustautua. Opeta nyt että kieltää poikia koskemasta sinne ja jos eivät lopeta menee karkuun ja huutaa apua. Et voi olla noin avuton!
Mitä jos nuo pojat vaikka väittäisivätkin, että tyttösi on kaivellut heidän pippeleitään? Ja sitten poikien äiti tai isä tulisi ojentamaan sinun tyttöäsi ilman sinun lupaasi?
Kyllä se nyt vain on niin, että lapset ovat lapsia. Et voi haastaa lasta oikeuteen. Jos otat oikeuden omiin käsiisi ja puhuttelet tai rankaiset toisen lasta oma-aloitteisesti, niin kyllä se olet sinä, joka olet mahdollisen oikeusjutun tullen pulassa. Lapsilla nyt vain ei ole rikosoikeudellista vastuuta tällaisissa asioissa, ihan riippumatta siitä ovatko he tyttöjä vai poikia ja kuinka heidät on kasvatettu. Vastuussa on se aikuinen, jonka vastuulla oli valvoa lasta kyseisellä hetkellä - siis tässä tapauksessa päiväkodin henkilökunta.
Jokaisella vanhemmalla on oikeus olettaa, että heidän lapsensa ovat päiväkodissa turvallisessa ammattilaisten hoidossa, eikä kuka tahansa ovesta säntäävä ihminen voi rangaista, puhutella tai ojentaa oma-aloitteisesti heidän lapsiaan.
Tottakai sinä olet vihainen ja raivoissasi. Mutta vihasta ja raivosta huolimatta ei kannata mennä tekemään mitään harkitsematonta, koska sitä voi joutua vielä katumaan.
t. 47
Mutta JOS kysymyksessä olisi tilanteesta toiseen johtunut tapahtumaketju, olisiko oikein, että vain loppupäätä nuhdellaan, mutta alkupää, kenties aloittaja, saisi jäädä siihen käsitykseen, että hänen toimintansa on oikein? Vaikkei haukku haavaa tee, niin et kai opeta lastasi siihen, että hän saa niin tehdä, koska vain fyysinen väkivalta on rangaistavaa.
Niin että sinua saisi kouria alapäästä, jos olisit ollut ilkeä jollekin? Yritätkö sanoa sitä. Poikien teko on kuule sellainen, ettei MIKÄÄN OIKEUTA sellaiseen. Tyttöni oli istunut piirtämässä tapahtumahetkellä. Tyttöni on kiltti luonteeltaan ja sanonut ennenkin poikien kiusanneen, mutta ei koskaan tuolla tavoin. MIKÄÄN EI OIKEUTA TUOLLAISEEN!
ja entistä enemmän olen taas kotihoidon kannalla.
tämän kirjoittajan mielestä vanhemmille ei välttämättä tarvi edes kertoa joa lasta käytetään seksuaalisesti hyväksi päiväkodissa. ja jos poiken äiti on joku meidän nico-petteriä ei toruta- av-mamma niin sitten pojalle ei kukaan saa sanoa ettei tyttöjä sieltä kosketa.
katotaan kun teidän tytön joskus raiskaa joku alaikäinen teinioika niin muuttuuko mielipide vai oletko vieläkin sitä mieltä ettei hyväksikäytetyn tytön vanhemmilla ole mitään oikeutta puhua pojalle.
sairaita äitejä, tietää mitä näiden pojista tulee :(
- Poikien vanhemmilla on ehdoton oikeus osallistua lapsiaan koskeviin päätöksiin ja sanoa mielipiteensä lastensa kasvatuksesta, ojentamisesta, rangaistuksista jne. Sinulla ei itse asiassa ole edes mitään oikeutta tietää näistä asioista mitään, vaan poikien vanhemmilla on oikeus hoitaa nämä asiat päiväkodin henkilökunnan ja muiden mahdollisten ammattilaisten kanssa.
- Itse asiassa päiväkodin henkilökunnalla ei ole oikeasti mitään oikeutta edes kertoa sinulle keitä pojat ovat tai mitä he ovat tehneet. Lapsesi voi toki asiat sinulle kertoa, mutta henkilökunta saa kertoa sinulle tietoa vain omasta lapsestasi, ei muista.
Etkö ole yhtään opettanut tyttöäsi puolustautumaan? Kukavaan pääsee hyväksi käyttämään tyttöäsi kun ei osaa edes puolustautua. Opeta nyt että kieltää poikia koskemasta sinne ja jos eivät lopeta menee karkuun ja huutaa apua. Et voi olla noin avuton!
Ja kyllä tyttöä on opetettu puolustautumaan ja osaa sen taidon, mutta oli niin järkyttynyt/häkeltynyt tuollaisesta, ettei tehnyt niin. Tyttöni on kiltti.
KUKAAN EI KUKAAN tässä ketjussa ole kieltänyt sitä etteivätkö pojat olisi tehneet väärin!!! ja etteivät he ansaitsisi rangaistusta.
Vaan sitä että kaikkien osapuolelten vanhemmat tulee olla paikalla kun asiasta keskustellaan.. Myös poikia kuullaan vaikka sun tyttösi olisi aina satavarmasti oikeassa, eikä iknä never ever valehtele missään tilanteissa!!!
täällä näyttää nuita vähä älysiä narttuja olevan riittämiin!
Ei mun mielestä tos ap:n kirjoitukses lue missään et se ois yksin menos niille pojille puhuu tai aikoo ne "lynkata" voi huoh.. ottakaa järki käteen ja miettikää omalle kohdalle!
aurinkoista kevättä kaikille! :)
Hänen mielestään pojat pitäisi "lynkata" ilman että heitä kuultaisiin.. Kun heidän 5- vuotias tyttö näin sanoi, ketään muita ei tarvitse kuulla..
ei tätien läsnäollessa eikä ilman heitä.
Pari ensimmäistä viestiä ei kyllä tuonut esiin, että keskustelet, vaan pikemminkin menet syyttämään. Mutta onhan se luonnollista.
en ole ollut ketään lynkkaamassa, enkä sellaista sanonut. Enkä ole hullu, vaan tajuttoman vihainen tapahtuneesta. Sillä noin pienet lapset eivät keksi tuollaisia mistä tahansa, vaan kyseessä on todella törkeä teko. Tämän vuoksi mielestäni poikien kanssa on tärkeää keskustella ja keskustelun merkitystä olen tässä koko ajan korostanut. ja sitä, että pojat pyytävät anteeksi. Minä en voi ymmärtää, mikä tässä on niin vaikea käsittää, että hulluksi leimataan?
Siis, antaisit itse kouria poikien omia lapsiasi ja itseäsi siitä tuohtumatta/ohittaisit asian noin vain? Minä olen valmis kuulemaan ja keskustelemaan asioista, en ole väittänyt muuta. Eikä tyttö jokatapauksessa ole syyllinen tapahtuneeseen, ei tuollaista saa tehdä kenellekään, vaikka mitä olisi tapahtunut. Koskemattomuus on jokaisen tytön ja naisen perusoikeus. Ja minä tykkään pojista, ei ole mitään poikia eikä heitä vastaan henkilökohtaisesti vaan heidän tekoaan kohtaan.-ap
en loukkaantuisi, vaikka pojan äiti pitäisi puhuttelun lapsilleni. Pitäisin itsekin ja selittäisin, että poikaa se sattuu ja ettei toista sinne saa koskea. En olisi yhtään närkästynyt asiasta, vaan mielestäni se olisi oikein, koska tyttäreni olisi tehnyt väärin. Me olemme katsos vähän erilaisia. Minulle oikeudenmukaisuus on tärkeämpää.
eli pienen päiväkoti-ikäisen pitäisi osata puolustaa itseään tuollaisessa tilanteessa?? Eihän hän edes ymmärrä tuollaista tilannetta, että mitä se on! Mutta se on erityisen huolestuttavaa, että miten tuonikäiset pojat voi tuollaista tehdä??? Siis miten tuollainen tulee edes mieleen?? Se ei todellakaan ole normaalin lapsen käytöstä, sanotte mitä vaan! Ja todellakin noille pojille pitää pitää todella, *todella* vakava keskustelu aiheesta!!! Miettikää nyt hyvät ihmiset mitä te oikein puhutte täällä?! Ei ihme, että näitä raiskaajia vaan tulee ja tulee aina vaan, kun on tuollaisia vanhempia :/. Huh.