Pojat kaivoivat pimppaa päiväkodissa!
Näin kertoo 5-v. pieni ja suloinen tyttöni. Tämä tilanne oli ollut vastentahtoinen ja epämiellyttävä, pojat olivat työntäneet kättä alapäähän väkisin. Tyttöni oli kertonut tädille ja silti tämä oli toistunut ja häntä oli sattunut. Olen erittäin järkyttynyt asiasta!!
Kommentit (258)
Mutta yhtälailla pojille pitää antaa oikeus puolustautua ja kertoa oma versionsa tapahtumista, ennen kuin heitä ryhdytään osoittamaan sormella ja syyttelemään. Enkä siis halua millään tavalla puolustella poikia, mutta he ovat sentään vasta 5-vuotiaita!
Puolustatko sitten naisten pahoinpitelijöitä yms. vai oletko poikien äiti muuten vaan? Pidän itse myös pojista, mutta en ymmärrä että kun toinen piirtelee, mennään tuollaista tekemään. Tyttöni ei koskaan keksisi/valehtelisi asiaa. Miksi pitäisi erikseen kuunnella heidän versionsa, kun he ovat JO TEHNEET VÄÄRIN? Mielestäni siitä saa ja pitää torua. En tiedä miten te sitten poikianne kasvatatte..
arvata että tällä äidillä on vaan poikia. ja vielä huonosti käytäytyviä sellaisia..
Mutta yhtälailla pojille pitää antaa oikeus puolustautua ja kertoa oma versionsa tapahtumista, ennen kuin heitä ryhdytään osoittamaan sormella ja syyttelemään. Enkä siis halua millään tavalla puolustella poikia, mutta he ovat sentään vasta 5-vuotiaita!
jos mielestänne tuollainen käytös on oikein, lapset eivät valehtele tuollaisissa asioissa koskaan, eikä lapseni keksisi tällaista juttua itse. Pistäpä ne kurittomat poikasi nyt vaan ojennukseen, ennen kuin heistä tulee naistenhakkaajia/raiskaajia. Luulisi, että sen verran omaa sukupuoltanne kunnioittaisitte. Että sitten ihan omaa hölmöyttäsi vakavalla asialle leikit?
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille, aikusille ja fiksuille naisille. t. tuohtunut äiti
jos hän olisi mennyt tuollaista jollekin tarhakaverilleen tekemään. Ihan oikein olisi, jos tytön isäkin häntä vähän puhuttelisi. Tietenkin pitää ensin varmistaa, että puhuttelu suuntautuu sitten ihan varmasti oikeille pojille ja hyvä siinä tietysti on olla päiväkodin henkilökunnan paikalla. Ja toivoisin tietysti, että minuun otettaisiin yhteys mahdollisimman pian. Asiasta keskuteltaisiin kyllä kotona pitkään ja hartaasti.
Vanhempi lapseni kiusasi tuon ikäisenä kavereidensa kanssa yhtä tyttöä tarhassa ja asiaan puututtiin varsin tarmokkaasti sekä päiväkodissa että kotona. Ei ole sen jälkeen kiusannut ketään, kun taisi itsekin säikähtää, kun asiaan tosissaan puututtiin.
MIEHENI OTTAA HUOMENNA POJAT PUHUTTELUUN ja että sinä juttelet tätien kanssa..
Ei siinä lue että mieheni pitää huomenna yhdessä tarhatätien kanssa puhuttelun pojille!!!
on pojille haitallisempaa kuulla, että he ovat tehneet väärin, kuin että tyttöä saadaan kouria alapäästä miten huvittaa? Mieheni ei ole mikään räyhäävä raksaäijä, joka ei asioita osaisi fiksusti hoitaa, vaan lukenut ja keskusteleva ihminen, huom. joka ei koskaan räyhää. Vaikka aihettakin olisi... -ap
minulla ei ole mitään poikia vastaan henkilökohtaisesti, vaan nimenomaan sitä, että he käyttäytyivät väärin ja haluan todella heidän vanhempiensa myös tietävän ja keskustelevan asiasta. -ap
ei riitä miettimään asioita tuon pidemmälle, niin anna jo olla. Jätä tämä ketju rauhaan ja pistä penskasi kuriin.-ap
Minulle yrittivät tehdä myös, mutta löin toista heistä ja toista puristin palleista niin lujaa kuin jaksoin ja se loppui siihen.-ap
Siis mitä? Ai ne samat pikkupojat kopeloivat suakin ap?
Mutta kun kyse on 5- vuotiaista lapsista olisi hyvä että siinä olisi kaikkien vanhemmat paikalla eikä vain kiusatun!!!
Mitäs jos pojat sanovat etteivät ole sellaista tehneet??
jos mielestänne tuollainen käytös on oikein, lapset eivät valehtele tuollaisissa asioissa koskaan, eikä lapseni keksisi tällaista juttua itse. Pistäpä ne kurittomat poikasi nyt vaan ojennukseen, ennen kuin heistä tulee naistenhakkaajia/raiskaajia. Luulisi, että sen verran omaa sukupuoltanne kunnioittaisitte. Että sitten ihan omaa hölmöyttäsi vakavalla asialle leikit?
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille, aikusille ja fiksuille naisille. t. tuohtunut äiti
ettei näin moni äiti tunnu tajuavan kuinka vakavasta asiasta on kyse. ei ihan normaalisti kasvatetut poikalapset tuollaista tee. jossain nyt pahasti vikaa ja asiaan on puututtava heti
Lapsuudessa eräät pikkupojat yrittivät kopeloida, mutta tein siitä lopun. ;D Olen todella raivoissani tyttöni puolesta!
ei tätien läsnäollessa eikä ilman heitä.
Poikien vanhemmat ovat jättäneet OMAT LAPSENSA päiväkotiin hoitoon ja heillä on täysi oikeus olettaa, että heidän lapsensa ovat turvallisessa ja asiantuntevassa hoidossa, jossa heitä hoitavat tehtävään palkatut alan ammattilaiset.
Jos joku vieras päiväkodin henkilökuntaan kuulumaton ihminen päästettäisiin päiväkodissa puhuttelemaan ja ojentamaan minun lastani ilman minun läsnäoloani, niin nostaisin asiasta kyllä hemmetinmoisen metelin. Ja tuon metelin vuoksi sekä puhuttelija että päiväkodin henkilökunta olisivat oikeasti pulassa kajottuaan lapseni koskemattomuuteen.
En totta vieköön puolusta noita poikia, kellään ei ole lupa tehdä noin. Itselläni on sekä poika että kaksi tyttöä. Asiassa on kuitenkin muutama tärkeä näkökohta:
- Sinulla on vain tyttösi kertomus asiasta, ei vastapuolen kertomusta eikä mitään todisteita siitä, mitä todella tapahtui
- Kyseiset pojat ovat alaikäisiä, pieniä lapsia vielä
- Pojat eivät ole päiväkodissa "omalla vastuullaan" eivätkä edes "vanhempiensa vastuulla", vaan päiväkodin henkilökunnan vastuulla. Mistä tahansa oletkin vihainen tai mitä tahansa haluatkin sanoa, niin sinun kuuluu sanoa se päiväkodin henkilökunnalle, joka on toiminnasta vastuussa.
- Poikien vanhemmilla on ehdoton oikeus osallistua lapsiaan koskeviin päätöksiin ja sanoa mielipiteensä lastensa kasvatuksesta, ojentamisesta, rangaistuksista jne. Sinulla ei itse asiassa ole edes mitään oikeutta tietää näistä asioista mitään, vaan poikien vanhemmilla on oikeus hoitaa nämä asiat päiväkodin henkilökunnan ja muiden mahdollisten ammattilaisten kanssa.
- Itse asiassa päiväkodin henkilökunnalla ei ole oikeasti mitään oikeutta edes kertoa sinulle keitä pojat ovat tai mitä he ovat tehneet. Lapsesi voi toki asiat sinulle kertoa, mutta henkilökunta saa kertoa sinulle tietoa vain omasta lapsestasi, ei muista.
En pysty käsittämään. Mutta tämä palsta on tällainen, lyödään lyötyä. Häpeän omaa sukupuoltani juuri siksi. Onneksi fiksujakin naisia on.-ap
Mutta kun kyse on 5- vuotiaista lapsista olisi hyvä että siinä olisi kaikkien vanhemmat paikalla eikä vain kiusatun!!!
Mitäs jos pojat sanovat etteivät ole sellaista tehneet??
ne sanoo ettei sitä tehneet. noin kieroon kasvaneet lapset tuskin puhuvat totta
Kyllähän se nyt niin on, että fiksu vanhempi selvittää taustat tilanteelle, ennenkuin lähtee sättimään "kun ei meidän tyttö ikinä keksisi/valehtelisi". Tosiaan, tyttösi voi muistaa pojat väärin, jos on niin hädissään. Mikä johti tilanteeseen? Ihanko vain tuosta noin tulivat ja kouraisivat? Vai oliko jokin ärsyke? Eli torutaanko vain poikia vai olisiko ihan syytä keskustella kaikkien osapuolten kesken?
Ja lopuksi. Olen todella pahoillani lapsesi ja sinun puolestani, kyllä hoidossa pitäisi saada olla rauhassa.
Puolustatko sitten naisten pahoinpitelijöitä yms. vai oletko poikien äiti muuten vaan? Pidän itse myös pojista, mutta en ymmärrä että kun toinen piirtelee, mennään tuollaista tekemään. Tyttöni ei koskaan keksisi/valehtelisi asiaa. Miksi pitäisi erikseen kuunnella heidän versionsa, kun he ovat JO TEHNEET VÄÄRIN? Mielestäni siitä saa ja pitää torua. En tiedä miten te sitten poikianne kasvatatte..
miten noin pienet tollasta tekee?!
jos ois mun tyttö kyseessä ni nostaisin sellaisen rähinän, että oksat pois! ehkä myös siirtäisin pois tuollaisesta höitipaikasta. ei kellään oo oikeutta mennä koskemaan toiseen!
ja kyl mun mies kävis ainaki pojille sanoo siitä TOTTAKAI ja itekki voisin käydä vähän pyöräyttää niitä! :D
. Ja tuon metelin vuoksi sekä puhuttelija että päiväkodin henkilökunta olisivat oikeasti pulassa kajottuaan lapseni koskemattomuuteen.
.
koskemattomuuteen saa kajota :(
Ja eräs tarhan täti on nähnyt tapahtuman, joten todisteita on. Kunhan hoitajat vaan huomenna tapaan. Minä nostan tästä niin helvetinmoisen metelin, että olen valmis vaikka oikeuteen menemään oman tyttöni koskemattomuudesta, serkkuni on juristi. Keskustelua lasten kanssa et voi kieltää.
Jos joku vieras päiväkodin henkilökuntaan kuulumaton ihminen päästettäisiin päiväkodissa puhuttelemaan ja ojentamaan minun lastani ilman minun läsnäoloani, niin nostaisin asiasta kyllä hemmetinmoisen metelin. Ja tuon metelin vuoksi sekä puhuttelija että päiväkodin henkilökunta olisivat oikeasti pulassa kajottuaan lapseni koskemattomuuteen.
yhteenkään lauseeseen, että mieheni yksin aikoo pitää puhuttelua pojille!!!