Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojat kaivoivat pimppaa päiväkodissa!

Vierailija
30.03.2009 |

Näin kertoo 5-v. pieni ja suloinen tyttöni. Tämä tilanne oli ollut vastentahtoinen ja epämiellyttävä, pojat olivat työntäneet kättä alapäähän väkisin. Tyttöni oli kertonut tädille ja silti tämä oli toistunut ja häntä oli sattunut. Olen erittäin järkyttynyt asiasta!!

Kommentit (258)

Vierailija
181/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kylä kasvattaa. Mitä horisette ylimmästä auktoriteetista ja oikeuksista? Tarhantädeillä ei tunnu olevan homma hanskassa, joihinkin asioihin tarvitaan mies jyrähtämään. Rangaistuksen ja palautteen tulee tulla mahdollisimman pian pahanteon jälkeen, mutta kukkahatut täällä vain taivastelee...

Kyllä se vaan on niin että "koko kylä kasvattaa" on vain tiettyjen ihmisten mielipide, ei mikään laki. Toisaalta en näe mitään ongelmaa siinä että tytön isä puhuu poikien kanssa JOS se käy poikien vanhemmille.

TÄRKEIN kohta tässä on minusta se että päiväkodin henkilökunta ei ole kertonut asiasta vanhemmille. Se on järkyttävää ja väärin. Tee siitä ap valitus. Ja harkitse myös että lapsesi ei enää olisi samassa hoitopaikassa kuin nuo pojat. Vaikka pojat ovat todellakin vasta lapsia niin tyttöäsi kohtaan on väärin että näkee poikia edelleen. Riippuen tietenkin siitä miten tyttösi jatkossa heihin reagoi.

Vierailija
182/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ainoa, joka on ymmärtänyt sen, että poikia ei voi kukaan ulkopuolinen mennä päiväkodissa ojentamaan.

t. lto joka oli ainakin 88 ja vastasin jo ihan alussakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin puolueetoman ja ammattimaisen ihmisen paikalle enkä äitiä joka on endottoman vakuuttunut että hänen pieni kullannuppu puhuu totta ja muita ei tarvitse edes kuulla!!

]

Nimenomaan näistä syistä lapsia saavat ja voivat ojentaa tällaisessa tilanteessa vain heidät oikeasti tuntevat ihmiset, ammattilaiset tai heidän valtuuttamansa henkilöt. Mikään vihainen ja raivostunut tytön isä ei todellakaan ole oikea henkilö käsittelemään poikien ehkä pahojakin omia traumoja ja kokemuksia tai ojentamaan heitä asiassa, josta pienet pojat eivät ehkä itsekään mitään ymmärrä. Poikia ojentamaan tarvitaan ihmistä jonka motiivi on poikien paras ja jolla on kyky käsitellä heitä, ei mitään kostonhimoista raivoavaa isää.

t. 47 ym

[/quote]

Vierailija
184/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mieheni yksin menee puhumaan asiasta. -ap

Vierailija
185/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette tyytyväisiä nyt, kun saitte yhden tytön äidin itkemään ymmärtämättömällä käytöksellä. Anteeksi, toivon etten olisi koskaan tänne kirjoittanutkaan! Enkä usko, että kukaan tarhantäti kirjoittaisi mitään tuollaista. Omat tarhantädit ovat tänne saakka kiitelleet tyttöäni siitä, kuinka kiltti ja hyväkäytöksinen on. Minulla ei ole poikavihaa, itselläni on pelkkiä veljiä, jotka ovat minulle tärkeitä. Arvostan poikien äitejä yhtä paljon kuin tyttöjen äitejä, mutta halveksun sitä, kuinka vihjaillaan jatkuvasti, että lapseni olisi itse aiheuttanut jotain.

Lapseni ei ole täydellinen ja osaa itsekin kiusata jne. mutta päiväkodista olemme saaneet aina hänestä hyvää palautetta. Olen todella pahoillani tästä maailmasta, mikä paikka tämä tytöille edelleen on. Olen järkyttynyt ja harmissani vastauksistanne ja siitä, ettei ymmärrystä koskaan löydy ja aina joku haluaa haastaa riitaa ja väkisin päästä olemaan se ainoa, joka on oikeassa asioiden laadusta piittaamatta, vaikka toinen kirjoittaisi millaisista ongelmista. Toivottavasti olette tyytyväisiä ja kiitos mielenvikaiseksi haukkumisesta, kun halusin että lastani pojat kohtelisivat oikeudenmukaisesti.-ap poistuu palstalta itkun kera

Vierailija
186/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit heti ilmaissut itseäsi näin olisi ehkä säästytty 70 viestiltä tässä ketjussa:)

Toivottavasti asia ratkeaa parhainpäin kaikkien osapuolien kannalta!

Sorry mutta kuulostat vähän mielenvikaiselta!!

Minä en jaksa vääntää kanssasi ja olen pahoillani, että otit itseesi kommenttini. Olen niin harmissani asiasta ja siksi vihainen. En ole mielenvikainen, vaan minut on ymmärretty väärin.

Mieheni menee keskustelemaan yhdessä tarhan tätien kanssa poikien kanssa huomenna. Olen vakuuttunut, että hän olisi hoitanut asian rauhallisesti ja ystävällisesti ilman heitäkin, mutta tietenkin kaikki ovat siinä paikalla: ainakin pojat ja tyttöni, tarhan tädit ja vanhemmat, mikäli ovat paikalla. Muutoin toivon, että tarhantädit ottavat heihin yhteyttä.

Mieheni ei taatusti rähjää kenellekään, vaan osaa keskustella asioista paljon itseäni paremmin.-ap

Vierailija
187/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse väänsitte asiat aivan toiseksi mitä tarkoitin!

Jos olisit heti ilmaissut itseäsi näin olisi ehkä säästytty 70 viestiltä tässä ketjussa:)

Toivottavasti asia ratkeaa parhainpäin kaikkien osapuolien kannalta!

Sorry mutta kuulostat vähän mielenvikaiselta!!

Minä en jaksa vääntää kanssasi ja olen pahoillani, että otit itseesi kommenttini. Olen niin harmissani asiasta ja siksi vihainen. En ole mielenvikainen, vaan minut on ymmärretty väärin.

Mieheni menee keskustelemaan yhdessä tarhan tätien kanssa poikien kanssa huomenna. Olen vakuuttunut, että hän olisi hoitanut asian rauhallisesti ja ystävällisesti ilman heitäkin, mutta tietenkin kaikki ovat siinä paikalla: ainakin pojat ja tyttöni, tarhan tädit ja vanhemmat, mikäli ovat paikalla. Muutoin toivon, että tarhantädit ottavat heihin yhteyttä.

Mieheni ei taatusti rähjää kenellekään, vaan osaa keskustella asioista paljon itseäni paremmin.-ap

Vierailija
188/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat niin varmalta että miehesi saa puhua pojille. Mistä tiedät sen jos et ole ollut yhteydessä päiväkotiin etkä ko. poikien vanhempiin?

Vierailija
189/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai opetatko sinä lastasi, että turuilla ja toreilla saa huudella kaikkea mitä mieleen tulee, koska kimppuun ei saa käydä, joten on turvassa. Pieni lapsi turvautuu hyvin helposti fyysisiin aseisiin, jos sanat loppuu. Teko tässä on tuomittava, tottakai. Mutta asiaa pitäisi mielestäni käsitellä kokonaisvaltaisesti, ei yksittäisenä syyttelynä.

Mitä ärsykettä 50 meinas, joka pitäis huomioon ottaa? Olipa ärsyke ihan mikä tahansa, niin tyttöjen eikä poikien pöksyihin ole mitään asiaa!!!!!

Vai kulkiko 5-vuotias liian lyhyessä hamosessa, et se suorastaan kerjäs kouriista? No huh huh!!!

AP:lle tsemppiä!

Vierailija
190/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan olen lääkäri ja työskentelen muuten myös tuon ikäisten lasten kanssa. Pikkaisen on ajan saatossa pitänyt perehtyä myös siihen, mitä on laillista tehdä toisten ihmisten lasten kanssa ja mitä ei ja kuka on milloinkin vastuussa. Ja hysteerisiä vanhempia näkee meilläkin päin ;)

t. 47, 64, 87

Vierailija
191/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienistä lapsista, jotka ovat vain keksineet typerän leikin ja asiaan pitää tietenkin vakavasti puuttua, muttei mitään paniikkia lietsoa! Yhtälailla sellaisesta jää pienille pojille traumoja, koska eivät ymmärtäneet tekevänsä jotain pahaa.

Vastuu on mielestäni pääasiassa hoitajilla tässäasiassa. Heidän pitää valvoa ja ohjeistaa lapsia lasten ollessa päiväkotihoidossa ja puuttua heti lujasti tuollaiseen käytökseen.

Itse olisin etenkin hoitajille vihainen tässä tilanteessa!! Ne pitäisi ottaa puhutteluun. Toki pojat tekivät väärin, mutta aivan varmasti ymmärtämättömyyttään eivätkä pahuuttaan. Mutta aikuiset ihmiset ymmärtävät tilanteen ja heidän on siihen puututtava välittömästi ja tehtävä lapsille selväksi, että tuollaista käytöstä ei hyväksytä.

Vierailija
192/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

* ei hän tietenkään mene kenellekään räyhäämään, on kasvatusalalla töissä joten osaa hoitaa asian varmasti fiksusti ja tarvittaessa myös muun henkilökunnan läsnäollessa.

HUOM tarvitaessa, eli tähän sinulle vastattiin että miehesi ei saa yksin mennä lasta puhuttelemaan mutta väität ja intät että et ole sellaista sanonut!!!

puolustatko sitten naisten pahoinpitelijöitä yms. vai oletko poikien äiti muuten vaan? Pidän itse myös pojista, mutta en ymmärrä että kun toinen piirtelee, mennään tuollaista tekemään. Tyttöni ei koskaan keksisi/valehtelisi asiaa. Miksi pitäisi erikseen kuunnella heidän versionsa, kun he ovat JO TEHNEET VÄÄRIN? Mielestäni siitä saa ja pitää torua. En tiedä miten te sitten poikianne kasvatatte..

tässä lynkkäät kasvatustaitoja kun sinulle yritetään sanoa että poikien vanhempien tulisi olla paikalla ja heitä pitäisi myös kuulla..

Joten lakkaa syyttelemästä muita kun itse raivoissasi tuollaisia kirjoitat

Vierailija
193/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että sellaista lellisakkia. Muka käräjille haastamassa jos joku ojentaa omaa lellipentua seksuaalisesta häirinnästä. Olette te vanhemmat menossa sairaaseen suuntaan. En yhtään ihmettele enää miksi niitä isän ja äidin kultamuruja notkuu steissillä aineissa potkimassa mummoja.

Pointsit AP:lle. Kyllä minusta heillä pitäisi olla ehdottomasti puhua pojille ja tehdä selväksi, että tälläinen ei käy laatuun. Muuten pääsevät kuin koira veräjästä eivätkä koskaan viisastu.

Vierailija
194/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajua nyt että voipi olla että se sun viis vee kertoilee satuja!! siksi kaikkia osapuolia on kuultava vaikka sä et sitä hyväksyiskään!!

Sun tyttösi sana ei ole mikään laki!!

Jaa, että sellaista lellisakkia. Muka käräjille haastamassa jos joku ojentaa omaa lellipentua seksuaalisesta häirinnästä. Olette te vanhemmat menossa sairaaseen suuntaan. En yhtään ihmettele enää miksi niitä isän ja äidin kultamuruja notkuu steissillä aineissa potkimassa mummoja.

Pointsit AP:lle. Kyllä minusta heillä pitäisi olla ehdottomasti puhua pojille ja tehdä selväksi, että tälläinen ei käy laatuun. Muuten pääsevät kuin koira veräjästä eivätkä koskaan viisastu.

Vierailija
195/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei 5-vuotiaiden kohdalla ole kyse raiskauksesta eikä seksistä. Olisiko suhtautuminen samanlaista jos ap kuulis että hänen tyttärensä on koskenut jonkun pojan pippeliä???

millaiseen maailmaan pinetä tytärtäni kasvatan, kun niin monella pojalla näyttää olevan tuollainen äiti. pahempaa tässä näyttää monelle olevan se että hyväksikäytetyn tytön vanhemmat asiasta pojalle sanoo kuin poikien tekoset. niin surullista :(

jos meidän tytölle noin tehtäis niin kyllä siinä kuulis hoitajat, pojat ja poikien vanhemmat kunniansa niin etteivät koskaa unohtaisi.

raiskareitako te paapojat kakaroistanne kasvatatte, eihän teidän kullanmuru kauhukakara pojille saa "ei" sanoa.

Vierailija
196/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun syyttelee muita, vaikka itse kirjoittaa välillä toista ja tarkoittaakin toista (ja siinä samalla haukkuu vielä muita)

Vierailija
197/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen kyllä joidenkin tähän ketjuun vastanneiden viestejä. EIköhän ne ole nämä samat naiset jotka toteavat myös raiskauksen uhreista että: "itsepähän sitä kerjäsi kun oli pukeutunut niin huoramaisesti". Eli siis naiselle saa tehdä mitä vaan, koska vaan, ilman että nainen voi siihen itse vaikuttaa (paitsi pukeutumalla mummoksi ettei kerjäisi seksuaalista väkivaltaa).

Mikään mitä tuon ikäinen tyttö tekee, ei voi oikeuttaa sitä että pojat koskettelevat hänen intiimejä alueitaan vasten tytön omaa tahtoa. Aivan kuten aikuisenkaan naisen pukeutuminen tms käytös ei oikeuta että häneen saisi koskea vastoin omaa tahtoaan. Pitkä matka on naisen tasa-arvoon vielä tässä maassa.

Vierailija
198/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse väänsitte asiat aivan toiseksi mitä tarkoitin!

Vierailija
199/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienistä lapsista, jotka ovat vain keksineet typerän leikin ja asiaan pitää tietenkin vakavasti puuttua, muttei mitään paniikkia lietsoa! Yhtälailla sellaisesta jää pienille pojille traumoja, koska eivät ymmärtäneet tekevänsä jotain pahaa.

Vastuu on mielestäni pääasiassa hoitajilla tässäasiassa. Heidän pitää valvoa ja ohjeistaa lapsia lasten ollessa päiväkotihoidossa ja puuttua heti lujasti tuollaiseen käytökseen.

Itse olisin etenkin hoitajille vihainen tässä tilanteessa!! Ne pitäisi ottaa puhutteluun. Toki pojat tekivät väärin, mutta aivan varmasti ymmärtämättömyyttään eivätkä pahuuttaan. Mutta aikuiset ihmiset ymmärtävät tilanteen ja heidän on siihen puututtava välittömästi ja tehtävä lapsille selväksi, että tuollaista käytöstä ei hyväksytä.

Minä komppaan sua! Pojat vielä tosi pieniä vaikka väärin ovat toimineetkin (jos siis näin mennyt), mutta aikuisten, varsinkin HOITAJIEN kuuluu ottaa vastuu! En usko, että pojat 5 v. olsivat jotenkin tietoisesti näin toimineet. Faktat esiin ja ei lynkkausmielialaa- Nämä raiskausjutu on kyllä ihan TOOOOSi kaukaa haettu tähän keskusteluun. T. kolmen tytön äiti

Vierailija
200/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne näkyy mahtuvan, enkä kaikkia jaksa edes lukea. Totean kuitenkin että 47 ym ja viimeisimmäksi 103:na kirjoittanut kykenee säilyttämään realiteetit. Asia menee juuri niinkuin hän tuolla ensimmäisessä viestissää asiallisesti kirjoitti.

Teidän pitää nyt vaan tyytyä siihen että keskustelette päiväkodin henkilökunnan kanssa asiasta, ja he päättävät miten toimitaan jatkossa.