Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojat kaivoivat pimppaa päiväkodissa!

Vierailija
30.03.2009 |

Näin kertoo 5-v. pieni ja suloinen tyttöni. Tämä tilanne oli ollut vastentahtoinen ja epämiellyttävä, pojat olivat työntäneet kättä alapäähän väkisin. Tyttöni oli kertonut tädille ja silti tämä oli toistunut ja häntä oli sattunut. Olen erittäin järkyttynyt asiasta!!

Kommentit (258)

Vierailija
241/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin aluksi tulkitsin tilanteen niin, että kyse on ollut jostain harmittomasta alapäähän kohdistuneesta uteliaisuudesta tai leikistä, mikä pk-ikäisillä lapsilla on aivan normaalia. Syy miksi näin ajattelin on, että minun vaan on omien kokemusteni pohjalta vaikea uskoa moista. Oma tyttöni on eskarissa ja jotenkin tuntui mahdottomalta ajatus että siellä, valvotuissa oloissa joku/jotkut ryhmän fiksun oloisista pojista tekisivät noin. Samoin ajatus että oma 4-vuotias poika (joka ei todellakaan mitään vielä seksiasioista ymmärrä) tekisi pahaa jollekin.

Mutta sinulla on kaikki syy ja oikeus olla järkyttynyt, toivottavasti asia selviää ja henkilökunta osaa hoitaa asian ammattitaitoisesti!

Vierailija
242/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikien ojentaminen ja rankaiseminen ei kuulu sinulle tai miehellesi, vaan ammattilaisille, jotka tietävät mitä tehdä. Jos lapsilla on oikeasti ongelma, niin he tarvitsevat ammattiapua, eivät mitään katkeran vanhemman syytöksiä ja haukkuja.

Te saatatte asiaan puuttuessanne katkeruutenne vuoksi vain pahentaa asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/258 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että tyttö tulee kankaista ym. rakennetusta "majasta" farkun napit auki. Huomasin tämän kerran ja sen jälkeen tuli kyllä kiinnitettyä huomiota, kun haluttiin rakentaa majaa. Majan rakentaminen oli oikein suosittua iltapäivisin vapaalla leikkiajalla.

Vierailija
244/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tälle ja kadun sitä kovasti, että niin tein. Sen verran karua tekstiä täältä olen saanut, että jätän tämän palstan lopullisesti jahka tämä keskustelu päättyy. Itse kuvittelin, että täältä löytyisi aikuisia ihmisiä, joiden kanssa vaikeista asioista voi myös keskustella.

Mieheni toi tytön aamulla tarhaan ja meni töihin itse. Tapahtuma tapahtui tämän jälkeen. Soitin itse ruokatunnilla eilen tarhaan ja sain kuulla tapahtuman toistuneen aamun aikana. Eli ymmärtääkseni en ole kirjoittanut, että poika olisi toistanut käytöstään kolmen aikuisen edessä. Te, joiden elämäntehtäväksi viime päivien aikana on muodostunut virheiden etsiminen kirjoituksistani, voisitteko jättää minut rauhaan? Itse en halua pahaa kenellekään, toivon ja odotan asioiden selkiytyvän.

Tänään aamusta puhuin sen hoitajan kanssa, joka itki eilen ja sovimme, että n. viikon päästä on palaveri, jossa mukana johtaja, molemmat hoitajat jotka nähneet tilanteita joissa kiusaamista on tapahtunut ja mahdollisesti myös pojan vanhemmat, joiden kanssa hoitaja keskustelee aiheesta mahd. pian. Näin saamme puhuttua asiat selviksi kaikki, ettei mitään epäselvyyksiä jää.

-ap

Vierailija
245/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänelle on selitetty, ettei tytöille eikä kenellekään saa niin tehdä, koska se on ikävää toimintaa kaikin puolin hoitajan toimesta. Tyttäreni käyttää hametta tai housuja ja sukkiksia niiden kanssa. Tilanteissa tyttöni oli ollut piirtämässä istuen tuolilla ja toisen kerran pukemassa lattialla vaatteita itselleen, kun toinen on hyökännyt ja tunkenut kätensä housuihin. Palaveriin osallistuu myös nuori hoitaja, joka myönsi tapahtuneen ja haluaa kertoa siitä vielä oman versionsa. Kun aikaa kuluu, keskustelemme tilanteesta vielä yhdessä perheen kesken kaikessa rauhassa.-ap

Vierailija
246/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusit siis, että tänne ei kannata tuollaisia aloituksia tehdä... Kyseessä on niin vakava asia, että myös aloittajan sananvalinta ja kirjoitus on tosi tärkeä. Toisaalta se oli minusta vähän provosoiva ja lietsova (tunteet pinnassa, ymmärettävästi). Nythän asia on edennyt ihan niin kuin suurin osa vastaajista sulle sanoi. Kysymyshän on lapsista, joille kaikille toivomme hyvää. Väärintekijät saavat opetuksensa asiallisesti ja välittävien aikuisten tukemina ja sinun tyttösi voi taas turvallisin mielin mennä hoitoon ja saada lisätukea, jos tarvis. Tällä palstalla on taipumus mennä mustavalkolinjalle lähes joka asiassa ja tunteíta on helppo tuulettaa kovinkin sanoin nimettömänä, ikävä kyllä. Toivon voimia ja hyvää jatkoa teidän perheelle ja samoin myös näiden poikien perheille. Ollaan välittäviä aikuisia kaikille lapsille!

Vierailija
247/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, etten koko ketjua lukenut, mutta mielestäni aloitusviestin perusteella on ihan ymmärrettävää, että olet vihainen ja järkyttynyt. Minäkin täällä melkein itkua väännän, kuulostaa niin karmealta.

Voimia vaan. Toivottavasti saatte asian selvitettyä ja lapsesi tuntee taas pian olonsa turvalliseksi.

Vierailija
248/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla tyttäreni kuvasi tapahtumia aloituksessani. Olisin voinut kirjoittaa sen myös aikaisemmin, eli tyttöni sanoi itse noin. Arvaatte varmaan reaktioni? Olen miettinyt sanavalintojani kyllä, mutta erikoista hieman, että niistä minua syyllistetään. Olin järkyttynyt ja halusin käydä asioita läpi jonkun kanssa. Seuraavan kerran soitan jollekin ammattiauttajalle tmv. Olen surullinen ja pettynyt, siihen kai minullakin on oikeus. Olen pahoillani, että asiallista keskustelua ei kyetä käymään asialinjalla vaikeista asioista. Suuret kiitokset kaikille asiallisesti kirjoittaneille ja minua tukeneille ihmisille. Pidetään huolta lapsistamme ja myös silmät auki, toistenkin lapsista. Siihen meillä kaikilla on aikuisina ihmisinä mielestämme velvollisuus, nämä pienokaiset ovat pieniä ihmisalkuja, jotka herkästi haavoittuvat. -ap

Vierailija
249/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[jollekin ammattiauttajalle tmv.

Siis tarkoitan tällä sitä, etten enää kirjoita vaikeista asioista tänne, en enää koskaan mistään vaikeasta asiasta. Lupaan sen ihan kaikille. -ap

Vierailija
250/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

He voivat myös jatkaa samaa provoa jatkamista päästyään, satoja viestejä, vakuutella ettei ole provo ja vastata uskottavan kuuloisesti. Että niitä sanavalintoja kannattaa tosiaan miettiä. Pimpan kaivelut ja dramatisoiva kirjoittaminen tyyliin "kunnes jotain tapahtui" ei mitenkään lisää uskottavuutta. Jos terapiaa kaipaa, niin se terapeutti taitaa tosiaan olla varmempi valinta. Täällä on jo nähty niin monta toisten tosissaan ololle naurajaa, että saa varautua saamaan kuraa niskaansa. Kaksplussalla ollaan kai kiltimpiä, suosittelen avautumaan siellä jos ei kestä mitään muuta kuin sympatiaa.

Vierailija
251/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen asia on mielestäni niin vakava, että voisi jättää ne provohuutelut pois, vaikka olisikin 99-prosenttisen varma provoilusta. Vaikka juuri kyseessä oleva aloitus olisikin provo, joku voi oikeasti olla samassa tilanteessa, mikä ei oikeasti ole naurun asia.

Ja mitä sitten, vaikka olisikin provo? Miksei asiasta voi keskustella ihan oikeasti, vaikkei tilannetta olisikaan oikeasti olemassa? Mitä sillä provohuutelulla oikeasti voittaa?

He voivat myös jatkaa samaa provoa jatkamista päästyään, satoja viestejä, vakuutella ettei ole provo ja vastata uskottavan kuuloisesti. Että niitä sanavalintoja kannattaa tosiaan miettiä. Pimpan kaivelut ja dramatisoiva kirjoittaminen tyyliin "kunnes jotain tapahtui" ei mitenkään lisää uskottavuutta. Jos terapiaa kaipaa, niin se terapeutti taitaa tosiaan olla varmempi valinta. Täällä on jo nähty niin monta toisten tosissaan ololle naurajaa, että saa varautua saamaan kuraa niskaansa. Kaksplussalla ollaan kai kiltimpiä, suosittelen avautumaan siellä jos ei kestä mitään muuta kuin sympatiaa.

Vierailija
252/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosiaan anonyymi chattipalsta, eli keskustelu voi kääntyä mihin suuntaan tahansa. Ja äärimielipiteitä täällä tuntuu esiintyvän, ainakin toivon niin. En asu enää Suomessa, mutta kun palstaa luen, välillä ihan hirvittää, kuinka kylmä ja karu kuva sosiaalisista kuvioista syntyy.

Mutta onneksi "real lives kicks in", aurinko paistaa ja tän palstan voi aina sulkea, kun saa tarpeeksi.

Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi ap. Hienosti ja asiallisesti hoidit minusta asian ja tosiaan ihan hyvän neuvon annoit itsellesi - tälle palstalle ei kannata kirjoittaa kovin raflaavia juttuja odottaen, että saisi (pelkästään) myötätuntoa.

Vierailija
253/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonotuuliset äiteet purkavat omaa känkkäränkkää ap:hen, tilaisuus ilmeisesti tekee varkaan.

Kaikkea hyvää ap ja toivotaan että kiusaaminen loppuu ja pojallakin olisi kaikesta huolimatta tasapainoinen ja normaali koti..

Vierailija
254/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kohta viisi vuotias tyttö ja kyllä taatusti puhuttelisin niitä poikia. Ihmetyttää tuollainen ettei muka kuuluisi muille kuin päiväkodin/poikien vanhemmille.

Jos joku tuolla esim raiskaa jotain naista niin eikö teidän mielestä siihen kuulu puuttua koska se on poliisin asia.

Vierailija
255/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kohta viisi vuotias tyttö ja kyllä taatusti puhuttelisin niitä poikia. Ihmetyttää tuollainen ettei muka kuuluisi muille kuin päiväkodin/poikien vanhemmille.

Jos joku tuolla esim raiskaa jotain naista niin eikö teidän mielestä siihen kuulu puuttua koska se on poliisin asia.

Vierailija
256/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun poika oli päiväkodissa, niin pahimmat pimpin vilauttelijat olivat TYTTÖJÄ.

Yksi jopa sanoi, että saat euron jos uskallat työntää pippelin mun pimppiä vasten.

Ja pojathan sitten työnsivät housut jalassa, mut anyway jäivät kiinni ja saivat syyt niskaansa, kunnes asia sit selvisi, että TYTÖT PROVOSOIVAT ja just tämä kyseinen tyttö itse sitä ehdotti ja vielä tarjosi rahaa moisen uroteon teosta!!!

Tuon ikäisiä kiinnostaa just pippeli ja pimppi jutut ja niiden vilauttelu.

PÄiväkodissa tuosta tuli oikein epidemia. Vanhemmille tiedotettiin ja asioista puhuttiin ja kiellettiin kotona.

Päiväkodinjohtaja sanoi, että tämä oikein ryöpsähti ja räjähti SIRKUS FINLANDIA paikkakunnalla esiintymisen jälkeen.

Sirkuksessa oli ollut vähäpukeisia tyttöjä jotka olivat pyllyä pyörittäneet ja hameen helmoja nostaneet ja samalla pyllistäneet yleisöön päin.

Lapset sit tästä ottivat mallia.... vähän itse soveltaen, eli näyttivät sit koko pyllynsä ja tietty etupuolelta myös.

No, onneksi asia sit ajan kanssa rauhoittui, kun henkilökunta vahti lapsia kuin haukkoja, eikä lapsia päästetty vessaan keskenään yms.

Mutta sanoisinko, että aika normaalia tuo pimpi ja pippeli näyttäminen.

MUTTA keneenkään ei saisi koskea ja ennen kaikkea ei saa väkisin kosketella!!

Halusin nyt omalla kertomuksellani kertoa, että ei aina syy ole pojissa......

Vierailija
257/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että monelle äidille ajatus siitä että tällaista voi tapahtua päiväkodissa on niin ahdistava että paniikkireaktiona on huutaa porvoolaista tyyliin "en suostu uskomaan että tämä on totta joten tällaista ei voi koskaan tapahtua minun lapselleni".

Todella ikävä tapaus. :( Kyllä minullakin olisi ensireaktio vetää hirveät pultit. Ei tosin varmaan niille pikkupojille mutta heidän vanhemmilleen. Seuraava reaktio olisi soittaa päiväkodin johtajalle vaikka olisi iltakymmenen. En tiedä onko julkisen puolen pk:n johtajien puhelinnumerot vanhemmilla tiedossa mutta ainakin meillä yksityisessä pk:ssa on vanhemmille annettu johtajan puhelinnro ja siihen saa äärimmäisissä tilanteissa soittaa vaikka keskellä viikonloppua. Mielestäni tämä olisi juuri sellainen äärimmäinen tilanne.

Vierailija
258/258 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asiaan johtavia tekijöitä ei tarvitse selvittää. Lisäksi osa oli sitä mieltä, että poikien päälle vaan kuin yleinen syyttäjä, koska kysymyksessä on seksuaalinen häirintä ja raiskaus, jopa joukkosellainen. Siksi tämä keskustelu on varmaankin tunteita kuohuttanut.

Kun mun poika oli päiväkodissa, niin pahimmat pimpin vilauttelijat olivat TYTTÖJÄ.

Yksi jopa sanoi, että saat euron jos uskallat työntää pippelin mun pimppiä vasten.

Ja pojathan sitten työnsivät housut jalassa, mut anyway jäivät kiinni ja saivat syyt niskaansa, kunnes asia sit selvisi, että TYTÖT PROVOSOIVAT ja just tämä kyseinen tyttö itse sitä ehdotti ja vielä tarjosi rahaa moisen uroteon teosta!!!

Tuon ikäisiä kiinnostaa just pippeli ja pimppi jutut ja niiden vilauttelu.

PÄiväkodissa tuosta tuli oikein epidemia. Vanhemmille tiedotettiin ja asioista puhuttiin ja kiellettiin kotona.

Päiväkodinjohtaja sanoi, että tämä oikein ryöpsähti ja räjähti SIRKUS FINLANDIA paikkakunnalla esiintymisen jälkeen.

Sirkuksessa oli ollut vähäpukeisia tyttöjä jotka olivat pyllyä pyörittäneet ja hameen helmoja nostaneet ja samalla pyllistäneet yleisöön päin.

Lapset sit tästä ottivat mallia.... vähän itse soveltaen, eli näyttivät sit koko pyllynsä ja tietty etupuolelta myös.

No, onneksi asia sit ajan kanssa rauhoittui, kun henkilökunta vahti lapsia kuin haukkoja, eikä lapsia päästetty vessaan keskenään yms.

Mutta sanoisinko, että aika normaalia tuo pimpi ja pippeli näyttäminen.

MUTTA keneenkään ei saisi koskea ja ennen kaikkea ei saa väkisin kosketella!!

Halusin nyt omalla kertomuksellani kertoa, että ei aina syy ole pojissa......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan