Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua tarvitaan, avierossa talo miehelle ja lapset äidille.

Vierailija
23.03.2009 |

Näin ollaan päätetty. mulla ei ole taloomme mitään siteitä, mutta mies ei halua talosta luopua (perintö tila). Mun ainoa asia mitä vaaadin oli,että saan lapset, eikä mies laittanut vastaankaan.

Nyt olen katsellut vuokra-asuntoja ja voi jestas kun ne on kalliita. meitä kun muuttaa minä + 3 lasta, eli tarvitsisimme 4h+ keittiö. Mihin tukiin mulla on oikeus. kelan sivuilta katsoin jo asumistuen ja sitä saisin n. puolet vuokrasta mun tuloillani (n.1300€). Mutta tiukille vetää jos palkasta jää vuokran jälkeen käteen 800€ - päivähoito maksut. ja työmatkat.

Muuten ero näyttää sujuvan suht. riidoitta mutta raha on tämä kynnyskysymys. Meidän talo on kokonaan miehen nimissä, mutta laina siihen on yhteinen. mites tässä tilanteessa. pääsenkö lainasta eroon ollenkaan? vai onko vaan talo myytävä ja miehen maksettava mulle.. Onko mulla siihen mitää oikeuksia?

Tää kuullostaa hieman sekavalta mutta erosta päätettiin viikonloppuna ja omat ajatukset ovat vielä hajallaan...

kiitos ja kumarrus vastauksille.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli perintötila. Joku lapsista voisi haluta jatkaa sukutilaa tulevaisuudessa.

Vierailija
62/65 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan saman verran ja elätän sillä meidän 5 henkistä perhettä. Mutta ei ap mitään toimeentulotukea ollut hakemassakaan.

Minä en voisi kuvitellakaan eläväni missään kopperossa vapaaehtoisesti, vaikka onhan tämä meidän nykyinenkin asunto koppero. 3 lapsella on uskomaton määrä vaatteita, leluja ja tavaraa ylipäätään. Meillä on kyllä kaikki 93 neliötä käytetty.

Kaikki ei välitä matkustamisesta ja shoppailusta, mutta kodin pitää olla se linna. Eniten aikaahan siellä vietetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten käy niin että mies saa talon ja sinä maksettavaksesi lainan talosta. lisäksi katso yksinhuoltajien sivuilta kaava elatusmaksun maksamista varten ja otat yhteyttä lastenvalvojaan. Elatussopimus pitää olla tehty jo oikeudessa tai lastenvalvojan luona, muuten miehesi voi jätttää maksut maksamatta. Vuokrasta osa on myös lasten vuokraa joka huomioidaan elatusmaksuun.

Vierailija
64/65 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä mitään puoliksi mennyt kun asiat sovitaan keskenään. Ei tule mistään marjapuskasta virkamiestä joka määrää miten te omaisuuden jaatte. Täysin eri asia jos hinaatte jotkut asianajajat hommaan mukaan niin sitten aletaan mennä pykälien mukaan ja osittamaan omaisuutta.

Joko mies maksaa sut ulos eli ostaa osuutesi tilasta tai sitten vain siirrätte lainan kokonaisuudessaan miehen nimiin. Tässä voi tietysti pankki tulla vastaan mutta senkin saa selvitettyä.

Yksinhuoltajana ota ap huomioon että mies maksaa elatusmaksut, saat lapsilisät, asumistukea, yksinhuoltaja korotuksen jne.

Olen samaa mieltä että huonemääräkin on tingittävissä jos asunnossa on tarpeeksi neliöitä sekä järkevä pohjaratkaisu.. Käy vain katsomassa kaksioita ja kolmioita.

Vierailija
65/65 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehesi ei ole saanut tilaa testamentilla, jossa sinut on suljettu avio-oikeuden ulkopuolelle.

Lainattu netistä:"Testamentintekijä voi viimeisenä tahtonaan ilmoittaa, ettei testamentinsaajan aviopuolisolla tai rekisteröidyn parisuhteen toisella osapuolella ole avio-oikeutta häneltä perittyyn omaisuuteen.

Esimerkiksi isä voi testamentissaan määrätä, ettei hänen tyttärensä aviomiehellä ole avio-oikeutta häneltä perittyyn omaisuuteen. Ilman testamenttiehtoa tai avioehtosopimusta perintöomaisuus huomioitaisiin tyttären ositettavina varoina mahdollisessa avioerossa."

Mikäli näin olisi, niin silloin sinua olisi todellakin petetty. Talo ja tila pysyisivät miehen nimissä ja sinulle jäisi puolikas laina. Oikeus varmaankin kyllä kohtuullistaisi ja korjaisi tilanteen.

Mene nyt kuitenkin lakimiehen juttusille.