Millainen paikka Kotka on asua?
Kommentit (3)
ei mikään tuppukylä. Välillä meinaa itku päästä kun seuraa hallinnon päätöksiä, mut kaupunkina tää on ihan mukava :) Sapokka on kaunis, täällä on kolme suomenkielistä lukiota ja yksi ruotsinkielinen (jossa myös peruskoulu) , ala-asteita on vaikka kuinka ja yläasteita ainakin 4 (varmaan unohdan jonkun). Kotkassa on ruotsin- ja englanninkieliset päiväkodit. Meri on ihana, ja täällä on hyvät liikuntamaastot.
Busseja liikkuu harvakseltaan ja niillä liikkuminen on ihan sairaan kallista ellei omista kk-korttia. Cittari ja Prisma on automatkan päässä, kotkansaarelta ja karhulasta löytyy pienempiä ruokakauppoja. Iltaelämä on ihan kiitettävää; seurahuone ja sedun yökerho löytyy.
pari vuotta ollaan täällä asuttu ja ollaan viihdytty ihan hyvin. Varsinkin Kotkansaarelta löytyy kaikki tarvittava läheltä ja on tosi kaunista varsinkin kesällä.
Riippuu tietysti mihin on totunut ja mitä haluaa, mutta mä olen ollut tyytyväinen tänne muuttoon.
Kulttuuritarjontaa on kokoon nähden runsaasti, konsertteja yms. Varsinkin musiikkielämä vilkas.
Maantieteellisesti Kotka on "levällään", itse keskusta eli Kotkan saari on nimensä mukaisesti melko pieni alue, joten mitään ison kaupungin tuntua täällä ei hevin synny.
Me asumme keskustassa kerrostalossa, ja olen tykännyt kun kaikki palvelut ja päiväkoti ovat ihan vieressä.