Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen pyörän joutuu hankkimaan ihan kuntoiluun?

Vierailija
25.06.2026 |

Voiko jollain Helkaman kaupunkipyörällä ajaa lenkkejä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän tietoa, onko tarkoitus siis kohottaa kuntoa ja pyöräillä vai lähinnä näyttää tyylikkäältä sekä trendikkäältä pyörän selässä esim somessa?

Vierailija
2/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Tunturi parkcafe, varmaan 15 vuotta vanha, ei kaupunkipyörä eikä uusi, mutta kyllä tuolla ajelee. Ensimmäisenä piti ostaa satulaan kaksi kerrosta geelisatuloita, että pystyy ajamaan... Mulla tossa "naapurissa" kilometrin päässä miehen sukutila, jossa on kasvimaan tynkää hoidettavana. Vaikka matka ei ole pitkä, siinä on hillitön 500 metrin jyrkkä ylämäki kumpaankin suuntaan ajaessa.. Hiit-treenit saa hyvinkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vähän tietoa, onko tarkoitus siis kohottaa kuntoa ja pyöräillä vai lähinnä näyttää tyylikkäältä sekä trendikkäältä pyörän selässä esim somessa?

Kohottaa kuntoa.

Vierailija
4/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään estä ajamasta sellaista lenkkiä kuin haluaa.

Vierailija
5/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa pyörä käy kunnon kohotukseen 

Vierailija
6/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen mummopyörä ajaa asian. Ei tarvita hienouksia, sillä lihasvoimaa saa vain polkemalla. Ylämäissä tai vauhtia sopivasti lisäämällä syke nousee! Tätä noudatan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vähän tietoa, onko tarkoitus siis kohottaa kuntoa ja pyöräillä vai lähinnä näyttää tyylikkäältä sekä trendikkäältä pyörän selässä esim somessa?

Kohottaa kuntoa.

Tärkein: Valitse sellainen jossa ajoasento on hyvä että ei harmita ajaa (esim HSL:n pyörät on minulle ihan hirveitä mittasuhteiltaan). 

Toisena: tekniikka kannattaa olla sen verran hyvä että vaihteet toimivat ja jarrut ei hankaa ettei huono tekniikka rikkoutumiset syö motivaatiota. 

Siitä eteenpäin sitten taivas on rajana ominaisuuksien ja hienosäädön kanssa. 

Suurin tekijä on se että sinun ja pyörän mitat ovat yhteensopivat.

Vierailija
8/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sähköpyörä! Entisenä kaiken liikunnan inhoajana oli pieni kynnys lähteä ajelemaan kun ei ollut niin rankkaa. Nyt ajelen melkein päivittäin välillä aika pitkiäkin lenkkejä ja olen myös intoutunut käymään pyöräilyreitin reitin varrella olevalla pururadalla jossa kuntoportaat ja kivoja polkuja jossa varovasti kokeilen hölkkäämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kuntopyörän

Vierailija
10/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen pyörä on hyvä kuntoiluun. Kunhan pyörässä on suunnilleen oikean kokoinen runko, vaihteet että sä voit säätää kuinka raskasta polkeminen on, ja tietysti toimivat jarrut, niin kuntoiluun ei tarvita sen kummepia ominaisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin n. 10 vuotta sitten torista kolme vaihteisen hyväkuntoisen mummopyörän 80 eurolla. Olen ajellut sillä kaikki kauppa ym. -asiat kesäaikaan ja lähes joka päivä 20 km lenkin. Hyvin pelittää.

Vierailija
12/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin n. 10 vuotta sitten torista kolme vaihteisen hyväkuntoisen mummopyörän 80 eurolla. Olen ajellut sillä kaikki kauppa ym. -asiat kesäaikaan ja lähes joka päivä 20 km lenkin. Hyvin pelittää.

Ei mummopyörässä ole vaihteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä