Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään käynyt niin, että kun opettaja on haukkunut lasta

Vierailija
11.03.2009 |

on itsekin alkanut laskemaan käsitystä lapsesta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin kouluaikanani jopa kahden opettajan "hampaisiin". Sain aina ehdot mm ruotsin kielestä ja ehtolaiskuulusteluissa pärjäsin hienosti... Samaten siirryttyäni toiseen kouluun minulla ei ollut enää mitään ongelmia kyseisissä kouluaineissa.

Kävin ns. hienostokoulua ja kuuluin niihin muutamiin lapsiin, joiden vanhemmat kuitenkaan eivät olleet taloudellisesti menestyneet.

Tämän muistin, kun lapseni aloitti koulunkäynnin ja eräs hänen aineopettajistaan sanoi vanhempainillassa minulle suoraan, miten vähän hän arvostaa lastani.

Tässä elämänvaiheessani olin yksinhuoltaja eli toisin sanoen monen mielestä toisarvoinen vanhempi.

Ja vasta siinä vaiheessa ymmärsin, että opettajatkin ovat ihmisiä: heitä ja heidän arvioitaan johdattelee joskus myös vain "ylempänä" olevien ihailu ja "alempana" olevien arvosteleminen.

Lyhyesti: kun tajusin tilanteen, "iskin" takaisin samoilla keinoilla. Seuraaviin vanhempainiltoihin tulivat lähisuvun "merkittävät" miehet, pyysin lastani kirjoittamaan kotiaineissaan matkoistamme ja korkeissa viroissa olevista tuttavistamme.

Naurettavaa, sanotte.

Niin minustakin.

Mutta tuloksia tuli.

Ko opettajan mielestä lapseni oli yht'ökkiä mitä viehättävin ja lahjakkain lapsista.

Arvata saattaa, että en arvosta tätä opettajaa. En opettajana enkä ihmisenä.

Joten äidit, älkää menkö mukaan lastenne aliarvioimiseen ja mitätöimiseen. Lapsenne tarvitsevat ensisijaisesti tukeanne eivätkä negatiivista arvosteluanne.

on itsekin alkanut laskemaan käsitystä lapsesta?

Vierailija
2/6 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä välität hänen "haukuistaan". Yksikään pätevä ope ei todellakaan "hauku" oppilaitaan! t. Ope

KIITOS! TÄLLAINEN OPETTAJA ON AARTEEN VEROINEN

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai opettajan tarvitse lirkutella ja peitellä ettei vaan loukkaisi. Kyllä suorat sanat ja avoimuus pahoista ja ei-toivotuistakin asioista vievät paremmin tuloksiin ja pitävät vanhempienkin käsitykset lapsistaan, niistä omista ihanista kullannupuista, realistisempina. Ehkäistäämpä samalla kouluampumisiakin kun ei tule niin yllärinä vastaan lukiossa tai ammattikoulussa miten asiat ovat.. Jotkut lapset vaan on pöljiä. (Ja vanhemmat usein vielä pöljempiä) - Ope vaan Turusta -

Vierailija
4/6 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä :(

Poikani 10v on saanut paljon negat.palautetta opelta ja myös itse aloin näkemään lapseni entistä negatiivisemmalla mielellä. Onneksi lapsen ope vaihtui ja tämä jaksaa kehua ja kannustaa kuin myös minä olen saanut uutta uskoa itseeni ja lapseeni.

Vanhempien pitäisi osata olla kuitenkin välittämättä liikoja open haukkumisista. Opettajankin tulisi osata kertoa huonot asiat jotenkin niin ettei vanhempien usko sentään mene!!

Vierailija
5/6 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut pojat, jotka villejä ja reippaita. Meidän pika ujo ja arka haaveilija. Ope ei selväti tykkää lapsestamme ja todistuksessakin suurin osa palautteesta neegatiivista:( Olen nyt itsekkin alkanut katsomaan poikaamme, että onko nyhverömäinen tms:(

Vierailija
6/6 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä välität hänen "haukuistaan". Yksikään pätevä ope ei todellakaan "hauku" oppilaitaan! t. Ope