Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua tarvitaan, avierossa talo miehelle ja lapset äidille.

Vierailija
23.03.2009 |

Näin ollaan päätetty. mulla ei ole taloomme mitään siteitä, mutta mies ei halua talosta luopua (perintö tila). Mun ainoa asia mitä vaaadin oli,että saan lapset, eikä mies laittanut vastaankaan.

Nyt olen katsellut vuokra-asuntoja ja voi jestas kun ne on kalliita. meitä kun muuttaa minä + 3 lasta, eli tarvitsisimme 4h+ keittiö. Mihin tukiin mulla on oikeus. kelan sivuilta katsoin jo asumistuen ja sitä saisin n. puolet vuokrasta mun tuloillani (n.1300€). Mutta tiukille vetää jos palkasta jää vuokran jälkeen käteen 800€ - päivähoito maksut. ja työmatkat.

Muuten ero näyttää sujuvan suht. riidoitta mutta raha on tämä kynnyskysymys. Meidän talo on kokonaan miehen nimissä, mutta laina siihen on yhteinen. mites tässä tilanteessa. pääsenkö lainasta eroon ollenkaan? vai onko vaan talo myytävä ja miehen maksettava mulle.. Onko mulla siihen mitää oikeuksia?

Tää kuullostaa hieman sekavalta mutta erosta päätettiin viikonloppuna ja omat ajatukset ovat vielä hajallaan...

kiitos ja kumarrus vastauksille.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten tarvitsisi asua surkean pienissä loukoissa mielenterveytensä kustannuksella.

Täytyy olla hieman outo jos ylipäätään suosittelee jotain 70-luvun asumismuotoa. Kyllä ihmisillä kunnon makuuhuoneet pitää olla. Kuka jaksaa katsoa jotain sänkyä olkkarissa? Muutenkin se on vaan niin nuhruista ja törkeää suorastaan. Sänky on kuitenkin intiimi alue asunnossa.

Vierailija
22/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä kysele mitään täältä dorkilta av-mammoilta!

Et anna miehen huijata sulta puolta omaisudesta!

Tulet jo kärsimää avioerosta joka tapauksessa, joten ei sun tarvitse mihinkään hiirenloukkoon muuttaa lasten kanssa, kun isäntä jää tilalleen kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on yhteiskunnan tuki tarkoitettu siihen, että on varaa asua isossa asunnossa! Voi helkutti että on kiva maksaa veroja meikänkin, kun niillä rahoilla pummit pitää yllä elintasoaan!!!! Asumistuki on tarkoitettu niille, joilla ei tosiaan ilman sitä ole varaa asua: ei niille, joilla ei ilman sitä ole varaa asua luksuksessa! Äiti ja 3 lasta voi tosiaankin asua kolmiossa ja vieläpä ihan hienosti!

Vierailija
24/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 4-henkinen perhe on ihan normaali perhe.

Ja mistä temmoit nuo sadat tuhannet?

Vierailija
25/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyajan ihmisillä ei ole mitään realismia tulojen ja elintason suhteen. 1300 euron tuloilla pitäis asustaa 4 h + k, ja varmaan käydä vielä joka vuosi ulkomaanmatkallakin? Lainalla se toki onnistuu, vaan ne lainat pitää maksaa takaisin.

Etkö tosiaan voi asuttaa pienempää asuntoa ja käyttää rahaa lasten kanssa muuhunkin kuin asumiseen? Itse ainakin asun mieluummin hiukan ahtaammin, ja nyt meillä on lasten kanssa varaa käydä elokuvissa, teatterissa, kylpylässä ja joskus ravintolassakin, kuin että käyttäisin kaikki rahat asumiseen ja sitten ei voitais tehdä mitään.

Vierailija
26/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan sulloa lapset pieneen tilaan kuin sillit purkissa, että oikein saa kärsiä. Sitä halvempaa asuminen on mitä uudempi asunto. 90 neliötä on nelihenkisen perheen tukiraja. kannattaa todellakin käyttää se 90 neliötä ja hankkia 2000-luvulla rakennettu huoneisto.

Vierailija
27/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yht. 408 + 135=543e =1843€ kyllä te niillä pärjäätte. Ajattele nyt LAPSIASI ja ITSEÄSI. Ja tee ratkaisusi sen mukaan.

Tsemppiä!

Vierailija
28/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse asuu yksin isossa talossa.

Talo raa'asti myyntiin vaan, ja puolet omaisuudesta ap:lle, kuten lakikin sanoo. Jos lapsetkin ovat sinulla, tarvitset sitä rahaa.

Ja kun kerran on omaisuutta, niin miksi köyhäillä?

Vierailija
29/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaanhan tässä tukia kulttuurille ja urheilullekin josta urheilu on täysin jonninjiutavaa puuhastelua. Asumistukirahat taas menee jonkun kivan hyvätuloisen/rikkaan tilille jossa se saa niistä nauttia tai tunkea vaikkapa rahastoon. Älä pelkää. Ei ne tukieurot niille lapsille ja äidille jää. Oishan se kauheaa, kun lapsillakin on kunnon koti eikä mikään kuppainen loukko... Jeesus sä olet ääliö.

kyllä on yhteiskunnan tuki tarkoitettu siihen, että on varaa asua isossa asunnossa! Voi helkutti että on kiva maksaa veroja meikänkin, kun niillä rahoilla pummit pitää yllä elintasoaan!!!! Asumistuki on tarkoitettu niille, joilla ei tosiaan ilman sitä ole varaa asua: ei niille, joilla ei ilman sitä ole varaa asua luksuksessa! Äiti ja 3 lasta voi tosiaankin asua kolmiossa ja vieläpä ihan hienosti!

Vierailija
30/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voithan myydä oman puoliskosi talosta miehelle tai sitten mies ottaa koko lainan omiin nimiinsä ja maksaa erotuksesta puolet sulle. Nuo asiat kannattaa laskea tarkkaan ettei verottaja vaan katso lahjaksi tuota talon jättämistä miehelle.

Vierailija
31/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät lapsia. Ja nyt ollaan sitä mieltä, että ilman muuta iso asunto ja siihen asumistukea kun taustalla on ero. Ja mikähän tuonkin eron oikea syy on, kyllästytty vaan toisten naamoihin? Miksi yhteiskunnan pitää tukea sitä kun lapsilta hajoitetaan koti?

Vierailija
32/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot 1400€ eli just sen verran ettei mitään asumistukia olisi tippunut. Isompaan ei ollut varaa, joten lapset 8 ja 6 nukkuvat samassa huoneessa ja minä vuodesohvalla olkkarissa.

Vierailija
33/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kuitenkin muutaman vuoden naimisissa. Mies ottaa itselleen lainaa, jos ei muuten ole rahaa maksaa sinulle tuota puolikasta talon arvosta. Ulkopuolinen kiinteistönvälittäjä tai juristi ensin arvioimaan kotitilan arvo, niin saat oikean määrän sinulle kuuluvaa rahaa talostanne (sinä tilaat sitten sen arvoioijan, etteivät pääse etukäteen sopimaan mitään naurettavan alhaista summaa talolle). Sitten teette nk. osituksen omaisuudestanne, jolloin mies maksaa sinulle riihikuivalle käteisellä sinun osuutesi yhteisestä talostanne.

Sitten voikin olla kinkkisempi juttu saada asumistukea KELA:lta, jos on varallisuutta ennestään (eli rahaa puolikkaan omakotitalon verran). Ota kuitenkin selvää siitäkin asiasta ajoissa, eli ennenkuin muutat vuokralle tai esim. ASO:on.

Vierailija
34/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaisessa kuppaisessa loukossa meistä monet joutuu asumaan eikä edes saada mitään tukia. Kyllä minustakin asumistuki on tarkoitettu siihen, että ap ja hänen kaltaisensa yleensäkin voivat muuttaa pois huonosta suhteesta, ei siihen, että voivat muuttaa isoon asuntoon. En tarkoita, että heitä kaksioon pitäisi sulloa, mutta kyllä kuulkaa kolmiossa asuu aika iso osa tavallisista työtä tekevien perheistä, eli pieni realismi olisi suotavaa.

Vierailija
35/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmio riittää vallan mainiosti, ja kaksioonkin mahtuu kun hankitte kaksi kerrossänkyä.

Katso kelan sivuilta maksimivuokramäärä ja maksimineliöt neljälle hengelle, ja jos tuntuu ettei asumistuellakaan pärjää, niin ota yhteys sosiaalitoimistoon.

Vierailija
36/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että liitosta lähtevä saa puolet omaisuudesta, vaikkei olisi laittanut tikkua ristiin. :(

Vierailija
37/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin JOPA sadoista tuhansista. Minkä arvoinen on sukutila? Esim. 200 000? ok, silloin ei voi puhua sadoista tuhansista vaan SADASTA tuhannesta,joka siis on ap:n varallisuutta!

Kyllä 4-henkinen perhe on ihan normaali perhe.

Ja mistä temmoit nuo sadat tuhannet?

Vierailija
38/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä tiedät mitä olen tehnyt? milloin ja miksi?

JA meidän eron syyt ei oikeesti tähän asiaan kuulu millään tavalla.

ap

Vierailija
39/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap!

Vierailija
40/65 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinun tarvitse miestäsi "kyniä" puille paljailla, mutta kyllä miehesi tulee sinulle jotain maksaa.

Laina on yhteinen, oletko osallistunut lainanlyhennyksiin?

Soita ensi tilassa oikeusaputoimistoon ja pyydä apua, älä missään nimessä sovi mitään ilman asiantuntijan neuvoja.

Sinulle kuuluu osa ja siitä sinun tulisi pitää kiinni - ihan lastesi vuoksi.