Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukan haittavaikutuksia vähätellään! Järkyttävän isot prosentit:

Vierailija
12.03.2009 |

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/4/125214.shtml

Sivun alimmassa kolmanneksessa on taulukko. Katsopa vasemmanpuoleista saraketta ja esiintymismäärää. Kyse on siis valmistajan ilmoittamista ja todetuista haittavaikutuksista.

Pohdimme hormonikierukan ja vasektomian välillä. E-pillereistä olen aina saanut jotain sivuoireita. Pitäisiköhän tuo hk hylätä heti alkuunsa? Millaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-laiton jälkeen 3kk jatkuva runsas vuoto

Olin jo aika heikossa hapessa rautakuureista huolimatta.

-Senkään jälkeen menkat eivät loppuneet vaan erittäin runsaat kahdeksan päiväiset menkat tuli satunnaisesti. Väliä menkoilla 2-30 päivää. Tarkistettiin ultralla että värkki oli oikeassa paikassa.

-erittäin turvonneet jalat

-jatkuvaa masentuneisuutta

-selkäkipua

Kavereista suurin osa (5kpl) ovat olleet tyytyväisiä hormonikierukkaan. Yksi harkitsee poistoa jatkuvan tiputteluvuodon takia, mutta sinnittelee vielä koska migreenit ovat vähentyneet. Yhdelle syntyi terve poika (oikein asennetusta) hormonikierukasta huolimatta.

Vierailija
62/149 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnejä on selässä, käsissä ja jopa reisissä.

Kasvojen finnit ovat hirveitä möykkyjä. Edes teininä ei ollut iho-ongelmia, mukava kokea se keski-ikäisenä.

Hormonikierukka on ollut kolme kuukautta.

Onko jollain ollut samanlaista alkuvaiheessa ja myöhemmin helpottanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeistä vaan tulee paljon oireita, niitä vaan vähätellään. Itse olen tykännyt tähän asti hormonikierukasta, kun se on niin helppo ja menkat niin niukat. Sitte valitan koko ajan päänsärkyä, alaselkäkipua ja nyt, kolmikymppisenä ruvennu finnejä tuleen, isoja ja kivuliaita, kasvoihin ja selkään. Olen selvittänyt nyt ruoka-aineyliherkkyyksiäni, mutta nämä oireet eivät ole hävinneet ruokavaliollakaan.Seuraavaksi aion poistaa kierukan. Jostain ne johtuu, ja aion tehdä kaikkeni, jotta saan nuo ikävyydet pois. Pitäis muutenki aina selvittää syitä, ei hoitaa oireita lääkkeillä.

Vierailija
64/149 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisko täältä apua? olen lukenut koko ketjun mutta kysyn vielä näistä iho-oiresta, voiko ne helpottua?? pillerien lopettamisen myötä jäi pahimmat päänsäryt pois ja kauhea hermostuneisuus mutta nyt naama, rinta ja selkä on näppyjä täynnä! :( kierukka ollut lokakuusta saakka. mikä avuksi?? en haluaisi luovuttaa ja ottaa kierukkaa pois!!

Vierailija
65/149 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen! Laittaminen sattui mutta ei kestänyt kauan. PMS-oireet(tod. pahat) lähti, ei kuukautisia. Paino on laskenut pillereiden syönnin jälkeen kilokaupalla ( myös ruokavaliokorjauksia) pillerit aiheutti mulla jatkuvaa huonoa oloa ja lihoin. Ilman hormoneita en pärjää enää, kuukautiset on tosi runsaat ja pms oireet järkyttävät.

Vierailija
66/149 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiluku täysi niin miehelle sterilisaatio.

Vierailija
67/149 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli aikoinaan kuparikierukka, ei mitään haittavaikutuksia.

Vierailija
68/149 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
69/149 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni laitettiin hormonikierukka vähän yli viikko sitten. Siitä asti ollut tiputtelua ja nyt todella kivuliaat kuukautiset. Minullekin tämä laitettiin viimeisenä toivona, pillereistä sain ihan järkyttäviä päänsärkyjä. Kärsin migreenistä, jonka olen tosin saanut kuriin estolääkityksellä. Toivon todella että tämä toimii ja selviäisin ilman suurempia sivuoireita. Kierukka laitettiin koska kärsin todella pahasta endometrioosista, joten kuukautiset kestävät normaalistikin 2 viikkoa ja kärsin kovista alavatsakivuista miltei päivittäin.

Vierailija
70/149 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kellekkään jäänyt pysyviä haittoja hormonikierukasta ? eli kuukautiset jääneet pois kokonaan tai keltarauhashormoniarvot pysyneet matalalla lopullisesti??

Vierailija
71/149 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hormonikierukan poiston jälkeen ?

Vierailija
72/149 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kanssa hyvin kokenut lääkäri laittoi hormonikierukan ja puolentoista vuoden päästä otettiin pois tähystysleikkauksella, koska oli painunut kohdun seinämän läpi vatsaonteloon. Sairaalassa vierähti kaksi vuorokautta ja sain vielä sisäisen verenvuodon leikkaushaavan revettyä. Sairaalan henkilökunta kertoi, että nämä kierukan haitat on ihan yleisiä ja mieslääkäri vielä lisäsi "että itse olet vierasesineen kehoosi ottanut". No voin vannoa, etten ota uudestaan.

Vierailija
73/149 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpaakaan. Hormonikierukasta tuli ihan samat oireet kuin pillereistäkin, mutta vähän lievempinä. Että jos pillereistä tulin sekopäiseksi itsemurhakandidaatiksi, niin hormonikierukan kanssa olisin varmaan pärjännyt jonkun masennuslääkityksen kanssa.

Kuparikierukka on ollut paras vaihtoehto minulle, ja sitä mieltä ovat lääkäritkin kun olen oireistani kertonut.

Vierailija
74/149 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa syödä pillereinä samaa hormonia kun kierukassa ainakin 3kk ajan. Mieluummin vaikka pidempään. Näin varmistutaan siitä että kierukassa oleva hormoni sopii sinulle. Ei tuu sit turhaan asennettua kallista kierrukkaa.

Vierailija
75/149 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäset kolme kuukautta tuli vuotoa, mutta sitten ei, eikä ole muitakaan oireita. E-pillerit aikanaan aiheuttivat migreeniä, mutta nyt ei ole siitäkään ollut suuremmin vaivaa.

Ja minä asennutin ko. laitteen yksityisellä gynekologilla, eikä siinä tosiaankaan tuntia mennyt, kuten jollain oli tk-lääkärillä mennyt.

Vierailija
76/149 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma on ollut 2 v ja ihan tk-lääkärin laittama. Paino on ihan ennallaan, ei näppyjä, haluja on. Kahdella kaverilla myös kierukka ja tyytyväisiä ovat.

Katsokaas, on niin helppo panna vaikka mitä oireita (vaikka lihominen) sen kierukan piikkiin sen sijaan että katsoisi peiliin.

Vierailija
77/149 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaan pois tai tekee ne epäsäännöllisiksi? Itse tekisin raskaustestin joka kuukausi.

Vierailija
78/149 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-10% kierukkaa käyttävistä naisista.

Itselläni on ollut kaksi kierukkaa, toinen on parhaillaan käytössä ja muita sivuvaikutuksia ei ole ollut kuin alussa rasvoittuva iho. Kuukautiset katosivat heti enkä kaipaa niitä takaisin.

Vierailija
79/149 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noihan on aivan samoja oireita.

Vähän veikkaan, että ne, jotka kärsii kaikista ehkäisyvälineistä, on muutenkin ruususia.

t. Hormonikierukan tyytyväinen käyttäjä

Vierailija
80/149 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta hormonikierukasta, mutta kuparikierukka ollut ok, paitsi parina päivänä runsas vuoto. Gynekologi antoi siihen vaivaan vuotopäivinä syötävää vuotoa hillitsevää lääkettä, jota tosin en ole vielä kokeillut. Mielestäni tämä oli lääkäriltä nerokas veto, ei tarvi olla hormonaalista ehkäisyä ja lääke otetaan tosiaan vain vuodon aikana. Katsotaan miten toimii, uskoisin että ok, koska en ole varsinaisesti edes hermostunut runsaaseen vuotoon. Hormonikierukkaan en uskaltanut ottaa juuri iho-oireiden pelossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan