Hormonikierukan haittavaikutuksia vähätellään! Järkyttävän isot prosentit:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/4/125214.shtml
Sivun alimmassa kolmanneksessa on taulukko. Katsopa vasemmanpuoleista saraketta ja esiintymismäärää. Kyse on siis valmistajan ilmoittamista ja todetuista haittavaikutuksista.
Pohdimme hormonikierukan ja vasektomian välillä. E-pillereistä olen aina saanut jotain sivuoireita. Pitäisiköhän tuo hk hylätä heti alkuunsa? Millaisia kokemuksia teillä on?
Kommentit (149)
Voisin tehdä jumppa hormonikierrukan onks je jotain paha minä laitettiin kuukausi nyt
[quote author="Vierailija" time="09.01.2010 klo 22:08"]
Mulle vain ei. Mirena oli puolitoista vuotta, kunnes gynen suosituksesta poistettiin.
Alusssa olin tosi kipeä laiton jälkeen, vuodot eivät hävinneet mihinkään, tiputtelua vielä vuodenkin kuluttua, samoin kovia vatsakipuja, turvotusta, jatkuvia tulehduksia, hirsutismi laukesi, kovia päänsärkyjä.
Gyne sanoi, että yleensä sopii kaikille, mutta minä olin se poikkeus, jolle ei sopinut. Harmi sinänsä, olisi ollut näppärä. Mun kavereista monella on, eikä kellään mitään vastaavia ongelmia.
[/quote]
Mulla samaa. Kohta kierukka ollut 5v, että pois se pitäs anyway ottaa. Kokoajan ollut aivan tajuttomia vatsakipuja, kuin aikaa ennen mitään hormonaalista ehkäisyä, tiputtelua, pahaa hajua.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2011 klo 13:48"]
tosiaankaan kannata pelätä! Mulle laitettiin tänään eikä tosiaankaan sattunut niin paljon kuin pelkäsin! Ja mulla on vielä taaksepäin kallistunut kohtu, joten gyne joutui ottamaan pihdeillä kiinni kohdunkaulasta ja vetämään sen suoraan jotta asennus onnistui. Olin ottanut tunti ennen asennusaikaa 500 mg Panadolin koska pelkäsin kipua.
Kun ihmettelin gynelle että olipas se helppoa, hän naureskeli että ei kannata uskoa kaikkea mitä netissä lukee.. Nyt sit seurailen sivuvaikutusten ilmaantumista, toivottavasti niitä ei tule!
[/quote]
Täällä toinen kallistunut kohtulainen ja voin kertoa et todella sattui laittaminen. Ja tuo pihdillä pitokaan ei mitään herkkua ollut. Ettei kannata uskoa kaikkea mitä netissä sanotaan. Ollaan kaikki erilasia ;)
Eräs sairaanhoitaja sanoi, että hän on nähnyt niin paljon Mirenan aiheuttamia "sotkuja" naisten kohduissa, että hän ei voi suositella sitä. Nyt sitä kuitenkin kaupataan jo vanhuksille, 60- 90 vuotiaat naisille terveystuotteena. Vaihdevuodet kun gynekologien ja terveysintoilijoiden mukaan kestävät koko naisen eliniän! Miehilläkin on nyt vaihdevuodet ja kuukautiset.
On tainnut tuo myrkky tehdä jo naissukukunnassa (myös miehille) tepposet. Synteettiset hormonit eivät katoa luonnosta. Sinne ne pääsevät jätevesipuhdistamoiden "puhdistettujen" vesien mukana. Synteettiset hormonit toimivat kuin häirikköhormonit eli myrkyt, ne korvaavat tai paremminkin pilaavat naisen ja miehen oman hormonituotannon. Ihmisen oma "luonto" vastaa myrkytykseen/ puhdistumisreaktioon eritavoin. Hormonihoidoissa käytetyt aineet ovat myrkkyjä. Lukekaa artikkeli "Estrogeenivalmisteiden vaikutus vesieliöiden käyttäytymiseen".
"Ihminen on alkujansa ollu kala", sanoi Tuntemattoman sotilaan Lahtinen/ Hietanen väitellessään ihmisen alkuperästä .
Ei ihminen ole sen kummempi elävä, kyllä myrkyt ihmisenkin sairastuttaa ja lopulta saattaa tappaakin...
Mulla on kolmas Mirena jo menossa. Ekan kohdalla tuli aknea selkään ja finnejä silloin tällöin kavoihin. Päänahka rasvoittui voimakkaammin. Mutta kivulloiset ja runsaat kuukautiset rauhoittuivat. Mulla se on määrätty runsaisiin kuukautisiin, joskin päätarkoitus on ehkäisy. Mulla se ei ole vaikuttanut migreeniin mitenkään.
Nyt 50 vuotta täytettyäni täytyy vielä kerran uusia, koska mulla on endometrioosi ja gynen mukaan helpottaa mm. sen oireita.
Kaikissa lääkevalmisteissa on sekä hyötyjä että haittoja. Pitää vaan punnita mikä painaa enemmän. Itse en pitkässä liitossa ja herkästi aikoinaan raskaaksi tulevana olisi pärjännyt kondomeilla. Hormoniton kierukka ei tullut kyseeseen, koska se olisi entisestään runsaannittanut kuukautisia. Ehkäisyrenkaalle ja pillereille esteenä oli aurallinen migreeni. Minipilleri olisi ollut ainut vaihtoehto Mirenan ohella. Valitsin Mirenan sen helppouden vuoksi. Hormonikierukassa on kaikista vähiten hormonia, koska se vaikuttaa paikallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Eräs sairaanhoitaja sanoi, että hän on nähnyt niin paljon Mirenan aiheuttamia "sotkuja" naisten kohduissa, että hän ei voi suositella sitä. Nyt sitä kuitenkin kaupataan jo vanhuksille, 60- 90 vuotiaat naisille terveystuotteena. Vaihdevuodet kun gynekologien ja terveysintoilijoiden mukaan kestävät koko naisen eliniän! Miehilläkin on nyt vaihdevuodet ja kuukautiset.
On tainnut tuo myrkky tehdä jo naissukukunnassa (myös miehille) tepposet. Synteettiset hormonit eivät katoa luonnosta. Sinne ne pääsevät jätevesipuhdistamoiden "puhdistettujen" vesien mukana. Synteettiset hormonit toimivat kuin häirikköhormonit eli myrkyt, ne korvaavat tai paremminkin pilaavat naisen ja miehen oman hormonituotannon. Ihmisen oma "luonto" vastaa myrkytykseen/ puhdistumisreaktioon eritavoin. Hormonihoidoissa käytetyt aineet ovat myrkkyjä. Lukekaa artikkeli "Estrogeenivalmisteiden vaikutus vesieliöiden käyttäytymiseen".
"Ihminen on alkujansa ollu kala", sanoi
Luotan ennemmin gynekoligin osaamiseen näissä asioissa, kun sairaanhoitajaan. Olen itse ekaa Mirenaa lukuun ottamatta aina laitattanut gynekologin vastaanotolla ja asennuksen jälkeen on ultrattu, että on oikein paikoillaan. Eniten kohtuani on runnellut kaksi raskautta. En ole ollenkaan huolissani. Olisiko sinulla virallista lähdettä väitteillesi synteettisistä hormoneista? Tuo on varmaan tutkittua tietoa, kun sitä täällä jakelet.
Onko niin, että ne jotka sietävät Mirenan sisältämän myrkyn, (mikä tietääkseni on kehitetty erään "kasvinsuojeluaineen" pohjalta) aiheuttaa ongelmat vasta seuraavalle sukupolvelle erilaisina kasvannaisina. Korento-järjestö yrittää lohduttaa hyvänlaatuisista "syövistä" kärsiviä naisia. Apua niihin ei ole olemassa. Ne ovat kroonisia ja kasvavat uudelleen ainakin niin kauan kun tuo myrkky kehossa vaikuttaa.
Hormonivaikutukset ovat periytyviä kertovat biologit. Artikkeleita löytyy, kannattaa lukea.
Lue Duodecimin artikkeli "Hormoni herkistää", haastattele gynekologi Peter Zimmermania, hän sanoi ystävälleni, ettei antaisi vaimonsa koskaan ottaa kierukkaa tai käyttää synteettisiä hormonivalmisteita.
Tutki Fimean Mirena- kierukan haittaoirevalituksia, se on ollut haittavalitusten kärjessä ja on yhä!
Naisia on joutunut koomaan kierukan vuoksi ja hengen pelastuminen on ollut hiuskarvan varassa. Jos Yleislääkäri ei olisi ymmärtänyt poistaa kierukkaa, eräskin nainen olisi kuollut. Gynekologit suhtautuvat poistoihin nihkeästi, kaikki eivät edes suostu poistamaan sitä kehosta. Minulle gynekologi sanoi, että kyllä sen vaikutus laantuu pian! Sitä ei edes yritetä poistaa. Mirena vaikuttaa kuitenkin lähes 10 vuotta naisen kehossa, jos se sinne jää.
Oletko tietoinen esimerkiksi siitä, että yhdysvaltalaisnaiset nostivat syytteitä Bayeria vastaan Mirenan aiheuttamien haittaoireiden vuoksi. Siellä iso naisjoukko vaati korvauksia kierukan aiheuttamien vakavien vammojen takia. Meillä asiasta vaietaan, koska sen valmistaja on valtion suurimpia veronmaksajia.
Kanadalaisnaiset saavat nyt ilmaisen kierukan. Aineesta uutisoitiin 2024. Seuraavat oikeudenkäynnit ovat odottamassa. Haittaoireita saa iso osa naista. Keho ei siedä myrkkyä sisältävää vierasesinettä vaan pyrkii poistamaan sen tavalla tai toisella. Monelta kierukka tulee kuukautisveren mukana pois, toisilla hajoaa kohtuun, joillakin puhkaisee kohdun ja ajautuu vatsaonteloon aiheuttaen esim tulehtuvan napatyrän, toiset sietävät ainetta, ehkä saavat korkeintaan sen "hyvänlaatuisen" kasvin kehoonsa kukoistamaan.
Mirenan haittaoireena, sen tuoteselosteessakin on mainittu myös verenmyrkytys. Kysyin yleislääkäriltä saanko vielä verenmyrkytyksenkin Mirenasta. Hän sanoi, että oireeni ovat pahat, ettei hän tiedä. Mirena vei hyvän liikuntakyvyn, ulkonäön ja juuri opiskelemani ammatin. Liikuntarajoitteisena en voi uutta ammattiani harjoittaa. Mirena tuhosi myös seksuaalisuuteni. Kierukka ilmeisesti hajosi kohtuun ja on nyt kehossani palasina, koska vuodenpäivät olen kärsinyt vakavista allergiaoireista. Gynekologit kiistävät Mirenan haitat. Heille synteettinen hormonivalmiste lienee myös bisnesasia. Lääkeaineet eivät ole koskaan terveystuotteita. Syöpälääkkeillä voi parantua syöpäkasvaimesta, koska myrkky pyrkii tuhoamaan sen. Samoin annetaan synteettisiä hormoneita naisille, jotka kärsivät nykynaisille ilmenneistä gynekologisista kasvannaisista. Ne ovat kroonisia ja periytyviä, sekin tiedetään. Korento- järjestö tukee naisia, jotka ovat sairastuneet gynekologisiin kasvaimiin. Siellä kuulee naisten todellisesta kärsimyksestä. Tietenkään gynekologit eivät myönnä noiden sairauksien johtuvan hormonihoidoista. He sanovat että kasvainten syntymismekanismia ei tunneta! Monille naisille kierukan asentamisen jälkeen on kasvaimia ilmaantunut. Umpeutunut emätin oli kohtaloni, tosin se aukesi allergiaoireiden repiessä kehoani.
mulla tuli rinta ja selkä ihan täyteen, kipeitä isoja finnejä ja tietty myös naamaankin. ei kauheen kiva..