Jos pääsisin Norjaan tai Islantiin pakoon
Rys..siä niin voisin lähteä vaikka heti. Mutta kun olen köyhä eikä ole mitään kunnollista ammattiakaan.
Kommentit (10)
Kumpikaan maa ei ole EU,ssa joten tarvitset viisumin kait. Eikä ulkomaan Kelakortilla pärjää.
Jos olisit sarvelainen rahanpuute ei olisi este. Musta käsi ojossa vaan vaatimaan ilmaista ylläpitoa.
Jos sota syttyy Euroopassa, niin ei täällä voi paeta minnekään.
Jopa osa norjaa oli sakujen valloittama viime sodassa.
Itä saattaa valloittaa mitä vaan, kun vauhtiin pääsee. Ulkomaalaisena olisit aina vähemmän kykenevä toimimaan hyökkäyksen kohteena olevassa maassa kuin paikalliset ( jotka tuntee oman maansa )
Mulla ahdistaisi asua Islannissa. Saari ei ole yhtään meikäläisen asumismuoto. Hemmetin kova tuuli siellä on kesälläkin.
Osaatko perata kaloja?
Tai siis oletko kykeneväinen oppimaan.
Minä voisin lähteä Madeiralle, kun siellä on mukavan lämmintä ympäri vuoden.
Rajan aukipitäminen kyllä näytti taas suomalaisille ettei suomi ole ainakaan suomalaisten kotimaa.
Ei täältä pakoon tarvitse lähteä, meillä on asiat sen verran hyvin ja hommat hanskassa.
T. Reserviläinen
Vierailija kirjoitti:
Kumpikaan maa ei ole EU,ssa joten tarvitset viisumin kait. Eikä ulkomaan Kelakortilla pärjää.
Kuinka pihalla ihminen on?!? Norja ja Islanti kuuluvat pohjoismaiseen passiliittoon, joka takaa liikkuvuuden pohjoismaiden välillä. Norja ja Islanti kuuluvat myös schengen maihin.
Norjahan on Venäjän naapurimaa! Miksi lähtisit Suomesta toiseen Venäjän naapurimaahan Venäjää pakoon?