Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua naurattaa vanhempien tätien pukeutumisessa?

Vierailija
31.01.2015 |

Tämä on vastaisku nuorten naisten pukeutumisketjulle.

Vastaan itse ensin:

- Paksut rintaliivien olkaimet näkyy puseron läpi. Tosi hot.

- Kun kuvittelevat olevansa nuoria ja tikkujalkaisia: leggarit housuina

- Ysäri-kasari-farkut + vetoketjullinen palmikkoneuletakki

- Nilkkasukat, jotka ovat kuitenkin yhtä ohuet kuin ohuet sukkahousut

- Avonainen kaula-aukko kun naururypyt ovat levinneet tisseihin asti.

Kommentit (256)

Vierailija
121/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen isossa naisvaltaisessa työpaikassa. Ikähaitari on 20 vuotiaasta aina eläkeikään. Itse olen 42 v. Ja voin sanoa, että pukeutuipa 50-60 nainen miten tahansa, niin parikolmekymppiset naiset tuntuvat naureskelevan jokaiselle tyylille. Oli sitten mukavuudenhaluiden ecco-mummo, tavallinen bootcut-muori tai viimeisen päälle tyylikkäästi ja kalliisti pukeutunut naishenkilö, niin ihan yhtäläilla nuoremmat heille naureskelevat. Varmaan samalla tavalla minullekin ;)

Ecco-mummo on nolo kun ei välitä ulkonäöstään, bootcut-muori voisi seurata aikaansa ja tyylikäs aikuinen nainen taas haluaa pitää kynsin hampain kiinni nuoruudestaan. Eli pukeuduitpa miten tahansa, niin ei ikinä ole hyvin...

Vierailija
122/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ehkä näin sinulla. Minä olen parikymppinen nainen ja minulla on jo nyt varaa käyttää laadukkaisiin vaatteisiini rahaa (eli en usko, että nelikymppisenä tekisin juuri tätä hintavampi hankintoja). Asun omistusasunnossa arvostetulla alueella, en shoppaile halvoissa ketjuissa, käyn kampaajalla ja hierojall ihan yhtä laill säännöllisesti.

Meidän kaikkien ei tarvitse odottaa tulevamme vanhoiksi voidaksemme pukeutua laadukkaasti ja ennenkaikkea olemaan pahoittamatta mieliämme kuonapalstan nettiprovoilijoiden mielipiteistä.

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:48"]

Mä olen 42-vuotias enkä ole a) koskaan aikaisemmin voinut käyttää rahaa niin paljon vaatteisiin kuin nyt, b) mulla ei ole koskaan ollut niin paljon niin laadukkaita vaatteita kuin nyt c) en ole koskaan tuntenut oloani mukavammaksi vaatteissani kuin nyt. Käyn kampaajalla kerran kuussaa tyvivärissä ja siistimisleikkuusssa, kosmetologilla ja hierojalla säännöllisesti kerran kussa. Olen kuntosalin jäsen ja mulla on myös aikaa käydä siellä. Eikä mua voisi kiinnostaa yhtään vähempää, mitä H&M -rytkyissä kulkeva itseblondattu pillifarkkunuori mahtaa musta ajatella. :)

[/quote]

ehkä näin sinulla. Minä olen parikymppinen nainen ja minulla on jo nyt varaa käyttää laadukkaisiin vaatteisiini rahaa (eli en usko, että nelikymppisenä tekisin juuri tätä hintavampi hankintoja). Asun omistusasunnossa arvostetulla alueella, en shoppaile halvoissa ketjuissa, käyn kampaajalla ja hierojall ihan yhtä laill säännöllisesti.

Meidän kaikkien ei tarvitse odottaa tulevamme vanhoiksi voidaksemme pukeutua laadukkaasti ja ennenkaikkea olemaan pahoittamatta mieliämme kuonapalstan nettiprovoilijoiden mielipiteistä."

Tilastojen mukaan olet kuitenkin poikkeus, sillä suurimmalla osalla nuorista puuttuu ostovoima, koska he elävät muiden veronmaksajien rahoilla eli erilaisilla yhteiskunnan tuilla, toisin kuin yli 40-vuotiaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työskentelen isossa naisvaltaisessa työpaikassa. Ikähaitari on 20 vuotiaasta aina eläkeikään. Itse olen 42 v. Ja voin sanoa, että pukeutuipa 50-60 nainen miten tahansa, niin parikolmekymppiset naiset tuntuvat naureskelevan jokaiselle tyylille. Oli sitten mukavuudenhaluiden ecco-mummo, tavallinen bootcut-muori tai viimeisen päälle tyylikkäästi ja kalliisti pukeutunut naishenkilö, niin ihan yhtäläilla nuoremmat heille naureskelevat. Varmaan samalla tavalla minullekin ;)

Ecco-mummo on nolo kun ei välitä ulkonäöstään, bootcut-muori voisi seurata aikaansa ja tyylikäs aikuinen nainen taas haluaa pitää kynsin hampain kiinni nuoruudestaan. Eli pukeuduitpa miten tahansa, niin ei ikinä ole hyvin..."

Juu, näin se on aina ollut, mutta ennen jo äidinmaidossa imettiin, ettei hyviin käytöstapoihin kuulu arvostella toisen ulkonaista olemusta. Sitä pidettiin junttimaisena ja sivistymättömänä. Näin on edelleen monessa muussa maassa ja myös Suomessa, jos haluaa menestyä työ- tai opiskeluelämässä, puhumattakaan kansainvälisissä tehtävissä.

Suomalainen sananlasku sanoo osuvasti: jokainen sukupolvi kun kuvittelee olevansa parempi, kuin edellinen tai seuraava, oli kysymyksessä mikä tahansa asia, vaikka pukeutuminen.

Vierailija
124/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:28"]

Beige! Miksi kaupoista etsitään beige värisiä vaatteita, etenkin kesähousuja?

[/quote]

Mä en ole edes täti-ihminen vielä, mutta tykkään beigestä, koska se sopii minulle. Mulle ei esim. kirkkaat värit sovi ollenkaan, vaan kaiken pitää olla murrettua tai maanläheistä. Kaikille ei vaan sovi samat värit. Kannattais tutustua värianalyysiin.

Vierailija
125/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 08:37"]

--kyllä susta tulee ;) Teit niin tai näin niin teinit nauraa sulle kun olet "täti". Mutta hei, niin sen kuuluu mennäkin :)

[/quote]

Tässä on varmaan ainut keskustelija, joka ymmärsi koko keskustelun pointin. Kun toisessa keskustelussa "äidit", "tädit", "mummot" ja "muut vanhoilliset" kauhistelevat ja ihmettelevät nykynuorten pukeutumista. Tässä ketjussa nuoriso naureskelee vanhemman polven kuteille. Niin se juuri menee. Oli mitä vain päällä kummalla polvella vain, toinen katsoo ja kohottaa kulmia. Itse kuulen kotona usein "mutsi ei tollee, sä oot niin nolo", "sä oot niin väärällä vuosituhannella". Ja sitten itse nalkutan kun talvella ei voi kulkea tennareissa.

Epäilen, että tämänkin keskustelun tarkoitus ei ole tosissaan loukata ketään tai vaatia "tätejä" puolustamaan elämän traagisuudella omaa pukeutumistaan. Älkää ottako asioita niin henkilökohtaisesti.

Vierailija
126/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:12"]

Lukeeko niissä kuitenkin Desigual kissan kokoisin kirjaimin helmassa tai yläselässä? Se on vaan ihan kamalan halvan ja mauttoman näköinen merkki v

[/quote]

Mutta Louis Vuitton ei ole, eikä Gucci, eikä mikään muu jättikirjaimin tai logoin itseään mainostava "laatumerkki".

[/quote]

On minun mielestäni. Itse en suostuisi pukeutumaan mihinkään vaatteisiin, joista merkki paistaa monen metrin päähän. Tosi mauttoman näköistä, enkä minä ala ilmaiseksi ketään mainostamaan, saati sitten maksa satoja euroja siitä ilosta. Kaikki nuo eteläeurooppalaiset "laatumerkit" logoineen ja rumine printteineen on minusta mautonta kuraa. Sopii jollekin venäläiselle uusrikkaalle, joka haluaa kaikkien näkevän, että rahaa löytyy. Ei ole tyylikästä nähnytkään.

Mulla oli muuten joskus 90-luvun lopussa teininä sellainen kamalaa keinokuitua oleva pusero, jossa oli kaikki kappaleet erilaista kirjavaa printtiä. Se oli silloin minusta ihana. Tulee aina mieleen, kun näkee Desigual-vaatteita.

Vierailija
127/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet jotka on selvästi yli 10 v vanhat eli viime vuosikymmeneltä.

Vierailija
128/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:23"]Tämä on kyllä ainut Euroopan maa missä Desigual on mummojen merkki, mukamas. Meidän 2-kymppiset ovat aikamoisen pliisuja ja vanhahtavia itse, bleisereineen (wtf??!)
[/quote]

Ne on niitä lama-ajan tuotoksia, harmaa ja muut neutraalit värit ovat niille tuttuja ja turvallisia. Eri juttu me jotka kyllästettiin kirkkailla väreillä jo 70-luvulla, 80-luvun neonbuumista puhumattakaan :D

Vierailija
129/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillifarkut, skinnyfarkut tai vastaavat sopivat teineille, joilla hoikka ja kapea vartalo, peppu vielä kuosissa. Mutta kun kaikki alle ja ylle 100 kg ,iästä viis, ahtautuvat nykyään niihin: katsotteko kokonaisuutta lainkaan peilistä? Bootcuteissa on se hyvä puoli, että tasapainottavat vartaloa, jos lantio on leveä ja aikuisella naisellahan se tahtoo levitä muutaman lisäkilon myötä. Ja täältä olen lukenut, että suomalaiset ovat persjalkaisia, sekin vielä, näky on vaan koominen skinnyfarkuissa.

Vierailija
130/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Nasstja" time="01.02.2015 klo 12:51"]

No kukin tyylillään. Joskus tällaiset huovutetut hassunhauskat päähineet. Eikö naisen voisi ajatella haluavan olla kaunis eikä niinkään koominen?

[/quote] Oletpa sinä kaavoihisi kangistunut, minkä ikäinen sitten ikinä oletkin. Ei kaikilla naisilla ole pakkoa olla kaunis, useimmilla tällainen pakko-olla-kaunis-tai-edes-seksikäs-ajattelu vähenee, kun ikää tulee lisää. Itse pidän leikillisyydestä ja huumorista myös pukeutumisessa, ei se stana nyt niiiiin vakavaa voi olla. Ne on kuitenkin vain vaatteita, pintaa.

En jaksa ärsyyntyä edes noista hyymörpaidoistakaan.

Vierailija
131/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se "tätipallokampaus" on paljon paremman näköinen kuin nykyajan hiukset joissa ei ole oikeastaan mitään kampausta.Nykypäivän nuorilla ja monilla keski-ikäisilläkin on seuraavat vaihtoehdot:poninhäntä,poninhäntä ja poninhäntä.Tai sitten päältä littanat laittamattomat suorat hiukset,letit,joita käyttivät 1800-luvun ja vanhemman ajan tytöt ennenkuin siirtyivät tiukkaan letitettyyn nutturaan.Letit voi toki olla kauniit,niistä saa hienoja kampauksia,mutta kaksi suoraa saparoa tarjoilijalla...uh.Juhlakampauksena on aina se sama nuttura,olisi edes vaihtelua.Lyhyet hiukset ovat korosana.Katselen haikeudella 40-50-ja 60-lukujen kampauksia.70-luku oli jonkinlainen murros,oli vielä komeita tuuheita "leijonanharjoja".Sen jälkeen aikakurjaa katseltavaa.

Vierailija
132/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot puu-ja kivikorut,esim.Aarikan.Nehän ovat upeita ja persoonallisia,sopivat minkä ikäiselle tahansa.Mieluummin kookkaammalle ja tuhdille naiselle sopivat myös.Että on sen verran raamia,että nainen ei jää korun alle piiloon.

Vierailija
133/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset hirveät päähineet,joita näkee kylmällä ilmalla syvälle vedettyinä.Muistuttavat vanhaa kunnon pannumyssyä.Erilaisia variaatioita.Toisissa kaksi sellaista kulmikasta korvaa,toisissa ihan oikeat pupun korvat kuin pikkulapsilla.Aikanaan oli hirveitä antennipipoja.Kaipaan kunnon hattuja ja sulkia tai höyheniä,siis teko-sellaisia.Ne näyttäskin joltain mutta nämä hirvitykset.Lapsuus on ihanaa,mutta eiköhän aikuisen pitäisi antaa sen verran periksi että jättää korvat kotiin ainakin asiallisessa pukeutumisessa.Lenkkipolulla ne vielä jotenkin käy vaikka koiran kanssa,mutta pitkä takki ja korvat pannumyssyssä.

Vierailija
134/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäämmät naiset ovat jo kokeneet muodin kiertokulun eivät enää tunne pakonomaista tarvetta ratsastaa joka aallon harjalla. Me valitsemme vaatteet, joista pidämme.

Mä pidin pillifarkkuja 80-luvulla. Silloin ne varmaan sopivat hyvin, kun oli pitkät ja hoikat jalat, kuten nyt tyttärilläni. Sen jälkeen tuli se porkkanamalli, jossa oli korkea vyötärö ja väljät reidet. Ja sit taas leveät lahkeet, jotka oli muodissa 70-luvulla.

Mä olen kokeillut kaikki farkkumallit ja todennut, että bootcut sopii mulle parhaiten. Ihan sama mitä joku parikymppinen mun housuistani ajattelee.

Vierailija
135/256 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta, enkä huomaa muiden vaatteita, enkä varsinkaan naura, eivätkä aikuiset vieraat naiset ole tätejäni.

Lähtee oksentamaan tällaisille wt-aloituksille! On jäänyt vanhemmilta käytöstavat opettamatta!

Vierailija
136/256 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keski-ikäisen naisen idea uudestä, "räväkästä" lookista on hyvin usein mustaksi värjätty lyhyt tukka, johon laitetaan punainen palkkiraita? Hiusmalli on siis tietenkin ns. "Can I speak to a manager" -malli... (http://weknowmemes.com/2014/08/the-can-i-speak-to-a-manager-haircut-2/)

Vierailija
137/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti tää on mainio! :D

Ehdottomasti toi liian avonnainen paita ja ne jäätävät roikkotissit. :x Hyi stna.

Vierailija
138/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pukeutumispaineita.  Täti uskaltaa pukeutua juuri niin kuin itse tahtoo.

Vierailija
139/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:24"]

Ei pukeutumispaineita.  Täti uskaltaa pukeutua juuri niin kuin itse tahtoo.

[/quote]

Ja sitä me nuoret juuri nauretaan ;) Ei vaiskaan. Pilke silmäkulmassa tää keskustelu käydään.

Vierailija
140/256 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Säkkimallin vaatteisiin pukeutuminen, vaikka olisi ihan kiva kroppa. Tarkoitan siis monta kokoa liian isoa takkia tms.

-Siisti asukokonaisuus, mutta kenkinä jotkut 90-luvun hirvitykset pitkillä kulmikkailla kärjillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi