Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sinua naurattaa vanhempien tätien pukeutumisessa?

Vierailija
31.01.2015 |

Tämä on vastaisku nuorten naisten pukeutumisketjulle.

Vastaan itse ensin:

- Paksut rintaliivien olkaimet näkyy puseron läpi. Tosi hot.

- Kun kuvittelevat olevansa nuoria ja tikkujalkaisia: leggarit housuina

- Ysäri-kasari-farkut + vetoketjullinen palmikkoneuletakki

- Nilkkasukat, jotka ovat kuitenkin yhtä ohuet kuin ohuet sukkahousut

- Avonainen kaula-aukko kun naururypyt ovat levinneet tisseihin asti.

Kommentit (295)

Vierailija
281/295 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niin naurattaa? Olet vielä joskus itsekin ikääntyvä täti tai setä. Itse täytän kohta 66 vuotta, enkä koe olevani pukeutumisessa täti, vaikka olenkin nuoren naisen täti.

Kun siirtyy eläkkeelle, ei ole enää tarvetta niin seurata trendejä ja ostaa uutta. Työelämässä oli eri juttu.

Kaapit on ennestään täynnä vaatteita ja seuraavaksi aionkin tehdä suursiivouksen, jossa kierrätykseen lähtee muun muassa juhlavaatteita, joille ei enää ole tarvetta. Sen sijaan voin ostaa silloin tällöin jonkin uuden vaatteen, jolle on paljon käyttötarvetta, kuten tämäntalvinen neulemekkohankinta. Sillä on menty häistä teatteriin ihan trendikkäänä.

Voin hyvin pitää leggingsejä mutta en ole missään iässä pitänyt avonaisista vaatteista. Amerikkalaistyylinen rintojen esittely on mautonta kaikenikäisillä.

Vierailija
282/295 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti yli 10 vuotta sitten: Ulkomaalaiset naisvieraat ovat aina viimeisen päälle jakkupuvuissa ja asuun sopivissa korkokengissä, kun taas monilla suomalaisilla on päällä Nanson paulakukkaa yms. vastaavia trikooriepuja, ja linttaan astutut talvisaappaat. Tottakai löytyy muutamia hyvinpukeutuvia poikkeuksiakin, mutta pääsääntöisesti suomalaisnaisten "edustuspukeutuminen" on hyvin trikoovoittoista.

Oma arvioni tilanteesta on, että mukavat trikoovaatteet valitsee henkilö, joka ei esitä ja teeskentele tai teeskentelee vähemmän eikä siksi käytä pönötysvaatteita, näyttääkseen fiksummalta kuin on. Sama henkilö, yleensä suomalainen, sanoo asiat suoraan. Jenkit ja muut huijarit on eri maata. Heillä on naamio. Tähän kuuluu jakku. Politiikka on näitä huijareita täynnä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/295 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri nyt "nuortenkaupan" (New Yorker) miestenosastolta ostetut löysät mustat sammarit ja  kirppikseltä ostettu harmaa Nirvana-  huppari. Olen 51vuotias.

Vierailija
284/295 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niin naurattaa? Olet vielä joskus itsekin ikääntyvä täti tai setä. Itse täytän kohta 66 vuotta, enkä koe olevani pukeutumisessa täti, vaikka olenkin nuoren naisen täti.

Kun siirtyy eläkkeelle, ei ole enää tarvetta niin seurata trendejä ja ostaa uutta. Työelämässä oli eri juttu.

Kaapit on ennestään täynnä vaatteita ja seuraavaksi aionkin tehdä suursiivouksen, jossa kierrätykseen lähtee muun muassa juhlavaatteita, joille ei enää ole tarvetta. Sen sijaan voin ostaa silloin tällöin jonkin uuden vaatteen, jolle on paljon käyttötarvetta, kuten tämäntalvinen neulemekkohankinta. Sillä on menty häistä teatteriin ihan trendikkäänä.

Voin hyvin pitää leggingsejä mutta en ole missään iässä pitänyt avonaisista vaatteista. Amerikkalaistyylinen rintojen esittely on mautonta kaikenikäisillä.

Miksi rintojen esittely on mautonta ja miksi ajattelet, että niitä esitellään? Toivoisin ei-stereotyyppistä öyhötystä vastaukseksi. Sitä saa lukea täältä muutenkin rintoihin, varsinkin isompiin, liittyen.

Vierailija
285/295 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviin väreihin pukeutumista, joka ei sovi ihonväriin ollenkaan vaan saa kalpeaksi: esim. hyvin vaaleaihoisella voimakkaan violetit vaatteet kengistä huiviin asti. Muodottomiin vaatteisiin pukeutumista paljon.

Vierailija
286/295 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä täti 60 v. Olen katsellut kevät ja -kesävaatteita verkkokaupoista. ja kivijalkaputiikeista. " Mitä  ihanuuksia meille onkaan saapunut" alkaa uutuksien esittely. Tarjonta on kamalia yhdenkoon rytkyjä. On mikkihiiriä, blingiä , tekstejä mekoissa ja puseroissa. Ja kukkapöksyä. ja rimpsumekkoa. Ilmeisesti näitä saa halvalla jostakin? ja naiset vaan ihailee ja huokailee kommenttikenttien perusteella. Miksi naisille tyrkytetään lasten vaatteita? Totesin, että  eipä löydy mitään taaskaan.

Vierailija
287/295 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä totta, että meillä ei ole samanlaista tyylikasvatusta tai pukeutumiskulttuuria kuin esim Keski - ja Etelä-Euroopan maissa. Hyvänä esimerkkinä on aamutv:n vieraat. Ollaan usein aivan liian avonaisissa yläosissa,  korvissa heiluvat korut, jotka vievät huomion puhevuoron aikana,  joskus liian juhlavat vaatteet arkiaamuna, talvikengät jaloissa sisätiloissakin, ja sitten jo mainitut trikoot, jotka sopisivat paremmin mökkivaatteeksi.   Tuntuu, että osalle tunikat ovat ainoa vaihtoehto tilanteeseen kuin tilanteeseen.  Suomalainen naisten asiantuntijaryhmä ulkomailla erottuu kyllä valitettavasti usein hyvin alakanttiin vaatteiden sekä myös runsaiden ylikilojen takia.   Enemmän kyllä itkettää kuin naurattaa. 

Vierailija
288/295 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla suomalaisilla hieman vanhemmilla naisilla tuntuu olevan käsitys, että jos vaate on Nansoa tai Marimekkoa, niin se sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen.

Olen töissä paikassa, jossa järjestetään kaikenlaisia kokouksia, messuja, kongresseja yms. edustustilaisuuksia, ja voin sanoa että suomalaiset naiset huomaa yleensä kaukaa. Ulkomaalaiset naisvieraat ovat aina viimeisen päälle jakkupuvuissa ja asuun sopivissa korkokengissä, kun taas monilla suomalaisilla on päällä Nanson paulakukkaa yms. vastaavia trikooriepuja, ja linttaan astutut talvisaappaat. Tottakai löytyy muutamia hyvinpukeutuvia poikkeuksiakin, mutta pääsääntöisesti suomalaisnaisten "edustuspukeutuminen" on hyvin trikoovoittoista.

Mikä jakkupuvusta ja korkkareista tekee hienompaa pukeutumista? Jakkupuku näkyy tarkoittavan yleensä sellaista tiukkaan vartaloa nuolevaa ja liian pientä jakkua ja kinttanaa polvipituista hametta. Korkkarit on melkein aina sitä samanmallista tylsää mustaa suoraan 1990-luvulta. Jos joku laittaisi sen jakkupuvun kanssa vaikka tyylikkäät nilkkurit, niin olisi jotakin persoonallisempaa. Tai hameen ja ronskisti eri tyyliä olevan jakun. Ei kuitenkaan niitä iänikuisia nahkajakkuja, joita näkee paljon tietynikäisillä naisilla.

Vaikka olisi poliittisesti mitä mieltä tahansa, niin Sanna Marin on ulkomaanhommissa oppinut aika hyvin poikkeamaan perinteisestä  suomalaisesta tyylistä edukseen.

Vierailija
289/295 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokengät?

Miksi täällä vaaditaan että vanhojen naisten pitäisi käyttää korkokenkiä, kun ei niitä käytä nuoremmatkaan?

En näe koskaan yhdelläkään nuorella naisella jalassa korkokenkiä.

Korkeintaan jossain juhlissa voi jollain olla, mutta harvoin silloinkaan.

Yksi asia pitää muistaa.  Vanhemmiten vartalon mittasuhteet muuttuu.   Ihminen lyhenee ja vaikka kyse on vain senteistä, se muuttaa vartaloa.  Laihallekin naiselle kertyy lantiolle ja vatsaan rasvaa, saati normaalipainoiselle tai lihavalle.   Olkapäät romahtaa, kaula lyhenee ja ylävartalokin muuttuu.  Luonnon laki.

Jakkupuvussa ja korkokengissä kauppareissulle?  Kävisittekö itse?

Hiukset harvenee ja vaalenee, minkälainen kampaus teidän mielestänne olisi sopiva?  Te itse suositte sitä suoraan pitkää tukkaa, mutta sopiiko se teidän mielestänne jollekin kuusikymppiselle?

Kyllä itsekin tässä seitsemänkymppisenä joskus ihmettelen, mistä ne vielä minuakin vanhemmat naiset kaivaa esiin niitä 70-luvun prässättyjä teryleenihousuja, niitä minäkin kammoksun.  Mutta mitä tilalle?  Ei vanhan naisen päälle oikein sovi farkut.  

Monilla vanhoilla naisilla on vielä kauniit sääret.  Äitini piti vielä hyvin vanhanakin rimpsuhelmaisia hameita ja ne näytti hänellä ihan kivalta.  Tosin olisin tykännyt, että yläosa olisi ollut jotain muuta kuin se iänikuinen teepaita, joka ei sovi enää vanhalle ihmiselle.

Itselläni ei sääret anna myötä hameitten pitoon,  siksi pidän mieluiten tavallisia mustia tai vaaleita pitkiksiä.  Ja juu, caprihousuja en jalkaani laita.  Saati niitä caprilegginsejä, joita kaupat on pullollaan.

Sekä miesten että naisten kannattaisi vanhetessaan katsoa paremmin, miten ne housut istuvat takaa.  Tyhjät housunpersukset ei näytä hyvältä kummallakaan.  Ei tietysti mitkään liian kireätkään.

Vierailija
290/295 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan Esko Eerikäisen näkemyksiä ihmisen oikeudesta pukeutua oman persoonansa mukaan. 

Vierailija
291/295 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua naurata.  Olen 68v, ja olen lähes koko ikäni pukeutunut suunnilleen samalla tavalla.  Ei mielestäni ole mitään erityisiä nuorten tai vanhusten vaatteita. (Paitsi jossain nuorisoputiikeissa).  40 vuotta olen käyttänyt työssä sairaanhoitajan vaatteita, jotka ovat olleet nuorille ja vanhoille samanlaisia.

Vierailija
292/295 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätien siisteys. Verrattuna ikäisiinsä ja nuorempiinkin miehiin tädit vois mennä ihan mihin kekkereihin tahansa niissä vaatteissa, vaikka tapaamaan presidenttiä.

Miehillä on jesarilla kokoon teipatut lenkkarit, takki joka ei ylety kiinni koska maha on niin valtava, ryynit rinnuksilla koska nenä vuotaa jatkuvasti. Kädet taskussa, koska tumput on hukattu.

Niinpä. Mulla on aina puhtaat ja laitetut hiukset, siistit kynnet, mekko ja huolletut kengät. En ole edes kotioloissa virttyneissä collareissa ja hiukset rasvaisina.

N44

Vierailija
293/295 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevalakorut!! Minun esimies, osastonjohtaja valtion virastossa, pieni palkka ja pihi tyyppi. Käyttää jokaisessa isommassa tapahtumassa tummineita pronssisia kalevalakoruja. Jumankauta. Pistä vähän rahaa sivuun joku vuosi ja osta edes hopeisia.

Vierailija
294/295 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko oli niin vastenmielinen, etten lue viestejä. En nimittäin naura vanhemmille naisille vaatteiden takia. Häpeäisitte. Kohta olette itse niitä vanhuksia.

Vierailija
295/295 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. En ole niin yksinkertainen, että toisten pukeutuminen naurattaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi