Mikä sinua naurattaa vanhempien tätien pukeutumisessa?
Tämä on vastaisku nuorten naisten pukeutumisketjulle.
Vastaan itse ensin:
- Paksut rintaliivien olkaimet näkyy puseron läpi. Tosi hot.
- Kun kuvittelevat olevansa nuoria ja tikkujalkaisia: leggarit housuina
- Ysäri-kasari-farkut + vetoketjullinen palmikkoneuletakki
- Nilkkasukat, jotka ovat kuitenkin yhtä ohuet kuin ohuet sukkahousut
- Avonainen kaula-aukko kun naururypyt ovat levinneet tisseihin asti.
Kommentit (256)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:39"]Minusta keski-iän ylittäneet naiset pukeutuvat keskimäärin tosi hyvin. Mutta olen itse lto ja meillä töissä todella moni pukeutuu kamaliin desigualin vaatteisiin ja on ties mitä pallokuviota, tunikaa ja pinkkejä tai keltaisia sukkahousuja. Yök. Kyllä minä pukeudun ihan normaalisti farkkuihin, neuleisiin, bleisereihin yms. vaikka työskentelinkin lasten kanssa.
N24
[/quote]
Siis kuka laittaa desigualia tai bleiserin päiväkotiin?
Määrittele "vanhempi täti"? Anna mä arvaan: 40 ja sen yli.
Miss Farkku Suomi -look suoraan 1990-luvulta: bootcut-farkut, 'pitkäkärkiset' kengät, tiukka t-paita ja mahamakkara, lyhyt nahkatakki (hapsut ja olkatoppaukset täydentää kokonaisuuden)
Mikähän ihmeen vika on farkuissa ja vielä bootcut-farkuissa? Mä täytän 50 ja käytän just noita. Mitähän mun sit pitäisi käyttää... Kolme lasta oon synnyttänyt, ja ekan kerran kuulen, että farkkujen käyttö olisi pitänyt lopettaa jo 20 vuotta sitten.
Mun anoppi on 70, ja sekin käyttää farkkuja.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:39"]Minusta keski-iän ylittäneet naiset pukeutuvat keskimäärin tosi hyvin. Mutta olen itse lto ja meillä töissä todella moni pukeutuu kamaliin desigualin vaatteisiin ja on ties mitä pallokuviota, tunikaa ja pinkkejä tai keltaisia sukkahousuja. Yök. Kyllä minä pukeudun ihan normaalisti farkkuihin, neuleisiin, bleisereihin yms. vaikka työskentelinkin lasten kanssa.
N24
[/quote]
Siis kuka laittaa desigualia tai bleiserin päiväkotiin?
[/quote]
No kyllä minä pidän bleisereitä päiväkodissa. Ne kuuluvat ihan arkivaatteisiini, en todellakaan ala pukeutumaan töihin eri vaatteisiin kun työpaikka ei niin velvoita. Ja hyvin olen tähänki asti pärjännyt. Työskentelen tosin eskariryhmässä, jossa ei ole enää sitä lattialla kierimistä yms. mutta pukeuduin samoin koko opiskeluajan ja kaikki harjoittelut ja hyvin sujui.
N24
6: Säkkimallin vaatteisiin pukeutuminen, vaikka olisi ihan kiva kroppa
Näetkö suurimman osan ihmisistä jossain myös ilman vaatteita, kun tiedät, mitä siellä säkkikoltun alla on?
19: housujen läpi näkyvät pikkuhousujen rajat
Oma vikasi, jos katseesi jatkuvasti kääntyy siihen suuntaan
24: Tätipallo-kampaus
Av:lla valitetaan myös siitä, jos jollain on littana kampaus. Ai niin, on rikollista syntyä, jos ei ole paksut hiukset.
Kaikenlaiset kaavut ja ponchot. Eivät rumia, mutta tekevät vähän velhon näköiseksi. Näitä käyttävät enimmäkseen tuollaiset 40-60 -luvuilla syntyneet kultturitädit, ihan vanhoilla ikäluokilla niitä ei kauheasti näe.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:35"]
Baskerit, liian isot hupulliset ulkoilutakit, Ecco-kengät.
[/quote]
Musta toi kuulostaa mukavalta ja herttaiselta. :)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:38"]
Voglia. Ei lisättävää.
[/quote]
Todella tyylikkäitä vaatteita, jopa ei-niin täti-ikäiselle. Toinen hyvä valmistaja on Ril`s. Näiden vaatteet ovat erittäin hyvin kaavoitettuja ja mittasuhteet ovat oikeat minullekin, joka olen pitkä ja normaalipainoinen. Samoin hinta-laatu -suhde on oikea.
Olen täti-ikäinen, vai pitäisikö sanoa lähes mummoikäinen:) ja saanut koko ikäni kehuja tyylikkäästä pukeutumisestani.
Me hieman vanhemmat naiset emme halua seurata viimeisintä muotia, joka useimmiten on tarkoitettu nuorille. Tulette myös nuoremmat huomaamaan vanhetessanne, kuinka helppoa on jäädä kiinni johonkin tyyliin, joka oli muotia silloin aikoinaan. Tätä näkee ikäisissäni paljon, hiuksia myöten:)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:35"]Baskerit, liian isot hupulliset ulkoilutakit, Ecco-kengät.
[/quote]
Apua! Kuvailit juuri minut.
Kiitos tästä ketjusta:) Olen 54 mutta ilmeisesti en vielä(kään) pukeudu tätimäisesti sillä en löytänyt yhtään kommenttia omista vaatteistani:D
Jaa'a, pitäis määritellä vanha täti. Mä olen 38, joidenkin parikymppisten mielestä varmaan vanha täti joten puhun nyt omasta ikäluokastani ja siitä vanhemmista.
- Liian pienet vaatteet. Pätee kyllä ihan joka ikäluokkaan.
- Iänikuiset bleiserit. Tyyyylsääää. Ja epämukavan näköistä.
- Ei liity ulkonäköön, mutta liika hajuveden käyttö. uhhhhh.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:06"]
Mikähän ihmeen vika on farkuissa ja vielä bootcut-farkuissa? Mä täytän 50 ja käytän just noita. Mitähän mun sit pitäisi käyttää...
[/quote]
Ei farkuissa mitään vikaa olekaan, eikä kukaan ole kieltänyt tässäkään ketjussa farkkujen käyttöä. Huvittavaa on, jos näyttää menneille vuosikymmenille jämähtäneeltä ja käyttää vaatteita jotka olivat suurinta huutoa joskus 15 vuotta sitten. "Klassinen pukeutuminen" ei tarkoita sitä, että käyttää nuoruutensa muotivaatteita.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:39"]Minusta keski-iän ylittäneet naiset pukeutuvat keskimäärin tosi hyvin. Mutta olen itse lto ja meillä töissä todella moni pukeutuu kamaliin desigualin vaatteisiin ja on ties mitä pallokuviota, tunikaa ja pinkkejä tai keltaisia sukkahousuja. Yök. Kyllä minä pukeudun ihan normaalisti farkkuihin, neuleisiin, bleisereihin yms. vaikka työskentelinkin lasten kanssa. N24 [/quote] Siis kuka laittaa desigualia tai bleiserin päiväkotiin? [/quote] No kyllä minä pidän bleisereitä päiväkodissa. Ne kuuluvat ihan arkivaatteisiini, en todellakaan ala pukeutumaan töihin eri vaatteisiin kun työpaikka ei niin velvoita. Ja hyvin olen tähänki asti pärjännyt. Työskentelen tosin eskariryhmässä, jossa ei ole enää sitä lattialla kierimistä yms. mutta pukeuduin samoin koko opiskeluajan ja kaikki harjoittelut ja hyvin sujui. N24
[/quote]Minä taas en ymmärrä mikä vika on Desigualissa ja pinkin/keltaisen värisissä sukkahousuissa? Nehän ne just sopiiki päiväkotiin ja lasten kanssa.Olipa sit 20 tai 60.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:06"]
Mikähän ihmeen vika on farkuissa ja vielä bootcut-farkuissa? Mä täytän 50 ja käytän just noita. Mitähän mun sit pitäisi käyttää...
[/quote]
Ei farkuissa mitään vikaa olekaan, eikä kukaan ole kieltänyt tässäkään ketjussa farkkujen käyttöä. Huvittavaa on, jos näyttää menneille vuosikymmenille jämähtäneeltä ja käyttää vaatteita jotka olivat suurinta huutoa joskus 15 vuotta sitten. "Klassinen pukeutuminen" ei tarkoita sitä, että käyttää nuoruutensa muotivaatteita.
[/quote]Onko muodin seuraaminen tyylikästä? Vai se että pukeutuu itselle sopivalla ja mieluisalla tavalla? Samat vaatteet eri ihmisten päällä näyttävät erilaisilta ja antavat aivan toisenlaisen vaikutelman yhdellä kuin mitä toisella.
ne järkevät, tylsät kävelykengät baskerin kanssa ! tupeerattu, oudon lilahtavaksi värjätty tukka joka on niin ohut että päänahka näkyy läpi. tekosilkkinen hevosenkenkä tms-kuvioitu pieni huivi kaulassa. tikatut takit.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:37"]
Tuulipuku tai joku muu ulkoiluasu yhdistettynä mummokävelykenkiin ja baskeriin. Järkevä ulkoiluvaate sinänsä ihan ok, mut eikö sitä voisi yhdistää esim. kävelylenkkareihin ja ihan rehelliseen pipoon?
[/quote]Oon käyttänyt baskereitä yläasteikäisestä lähtien. Inhoan pipoja eikä tulisi mieleenkään nyt täti-ikäisenä siirtyä sellaisiin. Baskeritikin voivat olla tyylikkäitä ja raikkaita.
Farkut ja bleiseri kuulostaa kyllä aika tylsältä, etenkin jos on nuori ihminen.. no, makuja on todella monia ja kukapa voisi sanoa että ainoastaan se oma on oikea ja hyvä :)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:39"]Minusta keski-iän ylittäneet naiset pukeutuvat keskimäärin tosi hyvin. Mutta olen itse lto ja meillä töissä todella moni pukeutuu kamaliin desigualin vaatteisiin ja on ties mitä pallokuviota, tunikaa ja pinkkejä tai keltaisia sukkahousuja. Yök. Kyllä minä pukeudun ihan normaalisti farkkuihin, neuleisiin, bleisereihin yms. vaikka työskentelinkin lasten kanssa. N24 [/quote] Siis kuka laittaa desigualia tai bleiserin päiväkotiin? [/quote] No kyllä minä pidän bleisereitä päiväkodissa. Ne kuuluvat ihan arkivaatteisiini, en todellakaan ala pukeutumaan töihin eri vaatteisiin kun työpaikka ei niin velvoita. Ja hyvin olen tähänki asti pärjännyt. Työskentelen tosin eskariryhmässä, jossa ei ole enää sitä lattialla kierimistä yms. mutta pukeuduin samoin koko opiskeluajan ja kaikki harjoittelut ja hyvin sujui. N24
[/quote]Minä taas en ymmärrä mikä vika on Desigualissa ja pinkin/keltaisen värisissä sukkahousuissa? Nehän ne just sopiiki päiväkotiin ja lasten kanssa.Olipa sit 20 tai 60.
[/quote]
En ole tuo päiväkodissa työskentelevä kirjoittaja, on vaan pakko kommentoida tähän väliin. Minä ihmettelen ihan avoimesti noita kirkkaan värisiä sukkahousuja, kuka kehtaa sellaisia käyttää? Ja niitä lapsia ei varmaan kiinnosta millaiset vaatteet sillä päikyn tädillä on.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:37"]
Tuulipuku tai joku muu ulkoiluasu yhdistettynä mummokävelykenkiin ja baskeriin. Järkevä ulkoiluvaate sinänsä ihan ok, mut eikö sitä voisi yhdistää esim. kävelylenkkareihin ja ihan rehelliseen pipoon?
[/quote]
Pipossa mummon hieno kampaus litistyisi. Miksi muuten ihmisten hiusten pitää seisoa pystyssä? Paplareilla ja ties millä ne väkerretään pystyyn ja sitten niihin suihkitaan sen seittemää tököttiä, jotta pysyisivät. Outoa.
[/quote]
Hiukset ohenee vanhemmiten, joten ne pitää saada muhkun näköiseksi edes kemiallisin konstein.