Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meistä on jätetty lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
05.02.2009 |

Ilmoituksen teki neuvolan terveydenhoitaja ja depressiohoitaja. Mitä on odotettavissa? Sosiaalityöntekijä ja perhetyöntekijä ovat tulossa käymään ensi viikolla. Ilmoitus on täysin aiheeton, joten eikö aiheettomasta ilmoituksesta voi tehdä rikosilmoituksen?

Kommentit (309)

Vierailija
81/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei potilaan silti tarvitse ottaa tarjottua hoitoa vastaan.

Ja minä kehotan kyllä kaikkia valvomaan tarkoin ja kieltämään kaiken tiedonvaihdon. Minä kiellän sen aina lapsiltani ja itseltäni. Jos joku haluaa jotain tietoa, minulla on kaikki kopiot kaikesta - pyytäköön täältä.

Vierailija
82/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni teki näin, ja kirjoitti nimettömän kirjeen ilmoittajasta sossuun. Tulikin ilmi, että siellä isä on narkomaani ja äiti mielenterveysongelmainen. Heille aloitettiin avohuollon tukitoimet ja lopulta huostaanotto, ystävälläni todettiin olevan kaikki kunnossa. Aika hurjaa... Itse en usko Hammurabin lakiin silmä silmästä. Kun elää lakien mukaan ja noudattaa niitä, ei tarvitse olla sossusta huolissaan, ja vihamiehiäkään ei ole, niinkin kannattaa elää. Jos niitä on, asiat voi selvittää puhumalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut mukana tuollaisessa ryhmässä. Kerran aikaisemmin pääsyni siihen evättiin. Se loukkasi, mutta ymmärrän nyt ettei ryhmä olisi ollut minulle silloin oikea paikka. Ryhmässä osallistujien pitää kuta kuinkin olla samassa tilanteessa jen. On hyvin raskasta jos joku on esim. vaikeammin sairas, rasittaa muita omalla olollaan eikä tilanteesta silloin hyödy kukaan.

Vierailija
84/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitotahot vaihtavat tietoja halutakseen teille jotain pahaa.

Vierailija
85/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos haluaa olla hankala, mutta hyvää palvelua ei kyllä kannata tuolla asenteella odottaa.

Vierailija
86/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kehotan kyllä kaikkia valvomaan tarkoin ja kieltämään kaiken tiedonvaihdon. Minä kiellän sen aina lapsiltani ja itseltäni. Jos joku haluaa jotain tietoa, minulla on kaikki kopiot kaikesta - pyytäköön täältä.

lupa vaihtaa tietoja on tehty potilaita ajatellen, kuka ennemmin kopio ja arkistoi kaikki paperit kun antaa ammattilaisten hoitaa asian?

Vierailija
87/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei potilaan silti tarvitse ottaa tarjottua hoitoa vastaan.

On esimerkiksi lääkkeitä jotka eivät sovi yhteen. .Voi tulla hengenvaarallisia tilanteita eteen kun tahot eivät tiedä toisistaan! Älä nyt suotta estä tiedonkulkua, se voi olla hengenvaarallista jopa!

Voihan tulla tilanne että esim. snä makaat koomassa teholla - kuka niitä kopioita sun kotoas lähtee silloin kaivamaan?

Vierailija
88/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitotahot vaihtavat tietoja halutakseen teille jotain pahaa.

Vierailija
89/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai koet itse tarvitsevasi. Varhaisen vuorovaikutuksen ongelmien seuraukset vaikuttavat voimakkaimmin VAUVAAN. Se että sinä käyt jossain vertaistukiryhmässä ei välttämättä edesauta sinun ja vauvan vuorovaikutussuhteen kehittymistä riittävästi, ja siksi neuvola on todennut sinun ja vauvasi tarvitsevan eri tyyppistä apua.

Ehkä ryhmän jäsenet ja heidän ongelmansa ovat sellaisia, etteivät ne auta sinua- keskittyykö ryhmä vauvan ja äidin vuorovaikutuksen ongelmiin? Vai johonkin muuhun?

Kaikkea hyvää sinulle ja vauvallesi ap, toivottavasi saatte luotua lämpimän, läheisen ja turvallisen suhteen toisiinne!

Vierailija
90/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siis mitään vaikeuta, suojaa vain minua ja omaisiani.

Vierailija
91/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteen äitiinsä - ja ilmeisesti ap tarvitsee siihen jonkinlaista ulkopullista apua ja tukea - eikä se, että mietitään ketä vastaan tehdään syytteitä ?

Ap, keskity olennaiseen!

Vierailija
92/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

190, kaikki tiedot ovat saatavilla minulta.

Ei se siis mitään vaikeuta, suojaa vain minua ja omaisiani.

Makaat koomassa tms?

Ja miltä sinä omaisiasi suojaat? Huomaatko tuon olevan hippasen vainohrhaista - kuvittelet että siinä on jotain vaaraa että eri hoitotahot tietävät sinun ja omaistesi sairaushistoriasta elintärkeitäkin asioita?

190

Vierailija
93/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojaa miltä?

Vierailija
94/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siltä että joudun käymään tiedostoja läpi ja oikomaan vääriä tietoja.

Kerran kun on hoitovirheen uhriksi joutunut, tietää mikä tuska se on. En halua kokea sitä toiste.

198

Vierailija
95/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESTÄÄ hoitovirhettä tapahtumasta?

Vierailija
96/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa ei ainakaan ole, koska kerkeää olla netissä lähes koko ajan...

Vierailija
97/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa ei ainakaan ole, koska kerkeää olla netissä lähes koko ajan...

Vierailija
98/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen th. Työyhteisössämme oli alkoholisoitunut äiti töissä, 3 lasta. Hän teki jatkuvasti ilmoituksia asiakkaistamme. Osa aiheellisesti, osa turhaan. Syykin selvisi, hänellä oli itsellä paha olo, ja purki sen asiakkaisiin. Hänestä tehtiin lopulta ls-ilmoitus ja lapset otettiin huostaan(syynä alkoholi ja pakkomielteinen häiriö mm.ls- ilmoituksiin)Hän sai myös varoituksen virkavallan häirinnästä(toistuvat ilmoitukset) ja työpaikka meni myös alta. Näin näemme, että ammattilaisissa on myös mätiä hedelmiä! Poliisi voi olla murhaaja, th alkoholisti, kaupan myyjä kleptomaani jne.

Tämä oli kuitenkin marginaali-ilmiö. Suurin osa ammattilaisista on ammattilaisia ja osaavat työnsä. Ap:n tapaukseen en ota kantaa, koska netissä kaikki voi olla toista mitä oikeassa elämässä on. Suomen lastensuojelun laatu on vaihtelevaa, syynä lähinnä resurssien puute, kuitenkin täällä onneksi voidaan melko hyvin puuttua lasten huonoon oloihin, mikä on hieno juttu, koska lapsissa on tulevaisuus. Muistakaa ilmoittaa, jos näette, että lasta kuunnellaan kaltoin. Kiusaamisilmoituksia älkää tehkö, se on pois lapsilta aina. Asiasta pitää ilmoittaa aina ja se on velvollisuus!

Vierailija
99/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin minä ainakin ehdin netissä lapsen vauva-aikana pyöriä

Vierailija
100/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin minä ainakin ehdin netissä lapsen vauva-aikana pyöriä

tuo vauvan huudattamiskommentti. Ei ne tuo asiaan mitään.