Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meistä on jätetty lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
05.02.2009 |

Ilmoituksen teki neuvolan terveydenhoitaja ja depressiohoitaja. Mitä on odotettavissa? Sosiaalityöntekijä ja perhetyöntekijä ovat tulossa käymään ensi viikolla. Ilmoitus on täysin aiheeton, joten eikö aiheettomasta ilmoituksesta voi tehdä rikosilmoituksen?

Kommentit (309)

Vierailija
61/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on herättänyt heissä vakavan huolen siitä, että teillä on taatusti jotain salaamista, ja siksi ilmoitus.

Toisekseen, olen tehnyt hallintokantelun näistä hoitajista, en suinkaan sosiaalitoimistosta. Hoitajat ovat toimineet varsin erikoisella tavalla. Kun ensimmäisen kerran tuli puhe lastensuojelusta, koska kieltäydyin perhetyöstä, tein kantelun hoitajien esimiehelle ja pyysin uusia hoitajia. ap

niin se on valituksen paikka. Ilmeisesti neuvolatoiminnan johtaja oli kanssani samaa mieltä, sillä hän vaihtoi kyseiset hoitajat toisiin. Ja sitten tulikin se ls-ilmoitus...

ap

Vierailija
62/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin ap tietää muistiinpanot sanasta sanaan, kun hänellä on niihin oikeus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti ap, selitä nyt miksi et suostu perhetyöntekijän apua ottamaan vastaan?

Jos olit kerran apua pyytänyt sinun ja lapsesi vuorovaikutusasioihin?

Osoitus AP:n epäjöhdonmkaisesta ja paranoidista mielestä..

Vuorovaikutukseen halusin apua vertaistukiryhmästä, mihin en päässyt.

ap

Vierailija
64/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pyydät apua > sinulle tarjotaan apua > kieltäydyt > puhutaan lastensuojelusta > teet kantelun. En ymmärrä tätä logiikkaa! Vähän sama jos menisin autokauppaan, sanoiin myyjälle että haluan auton > myyjä tarjoaa punaista > kieltäydyn punaisesta > myyjä tarjoaa sinistä > teen valituksen myyjän esimiehelle .

Ei mitään logiikkaa.

Vierailija
65/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorovaikutukseen halusin apua vertaistukiryhmästä, mihin en päässyt.

ap

Siksi tarjosivat sulle sitä perhetyöntekijää. Hän on koulutettu ihminen ja varmasti osaa auttaa hänkin.

Vierailija
66/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jo olivat itsekin hakeneet vaihtoa. Siellä on vedetty pitkää tikkua siitä, kuka raukka tämän poppoon joutuu ottamaan harteilleen, yritetty varmaan löytää kaikkein kokenein, joka tähän valitusrumbaan jaksaisi lähteä. Ei kyllä kateeksi käy näitä ammattilaisia....

Vierailija
67/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen th. Työyhteisössämme oli alkoholisoitunut äiti töissä, 3 lasta. Hän teki jatkuvasti ilmoituksia asiakkaistamme. Osa aiheellisesti, osa turhaan. Syykin selvisi, hänellä oli itsellä paha olo, ja purki sen asiakkaisiin. Hänestä tehtiin lopulta ls-ilmoitus ja lapset otettiin huostaan(syynä alkoholi ja pakkomielteinen häiriö mm.ls- ilmoituksiin)Hän sai myös varoituksen virkavallan häirinnästä(toistuvat ilmoitukset) ja työpaikka meni myös alta. Näin näemme, että ammattilaisissa on myös mätiä hedelmiä! Poliisi voi olla murhaaja, th alkoholisti, kaupan myyjä kleptomaani jne.

Tämä oli kuitenkin marginaali-ilmiö. Suurin osa ammattilaisista on ammattilaisia ja osaavat työnsä. Ap:n tapaukseen en ota kantaa, koska netissä kaikki voi olla toista mitä oikeassa elämässä on. Suomen lastensuojelun laatu on vaihtelevaa, syynä lähinnä resurssien puute, kuitenkin täällä onneksi voidaan melko hyvin puuttua lasten huonoon oloihin, mikä on hieno juttu, koska lapsissa on tulevaisuus. Muistakaa ilmoittaa, jos näette, että lasta kuunnellaan kaltoin. Kiusaamisilmoituksia älkää tehkö, se on pois lapsilta aina. Asiasta pitää ilmoittaa aina ja se on velvollisuus!

Vierailija
68/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Päin vastoin, minusta tuon kantelun jälkeen nimenomaan oli syytä ilmoitus tehdä, jotain outoa on toiminnassa, kun perhetyöntekijästä ja ulkopuolisesta avusta ei saa edes puhua.

Jostain kumman syystä näyttää nyt siltä, että tästä perhetyöntekijästä on tullut jonkinlainen pakkomielle kaikille. Sellaista me emme tarvitse. Tässä maassa sentään saa itse valita sen avun, mitä tarvitsee. Ja korostan vielä, että olen toivonut sellaistakin apua, mitä emme ole saaneet.

ap

Vierailija
69/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin muuallakaan sairaanhoidossa mene, että potilas saa kaiken sen hoidon mitä pyytää vaikka sitä ei katsottaisi sopivaksi hoitomuodoksi.

Mitä vertaistukitoimintaa muuten tarkoitat? Vertaistukitoimintaan voi kuka tahansa mennä mukaan, ne ovat yleensa vapaaehtoista yhdistystoimintaa johon osallistumista neuvola rajoita mitenkään eikä se ole neuvolan suositusten takana. Jos tarkoitat jotakin neuvolassa ammattilaisen johdolla kokoontuvaa ryhmää niin siihen heillä on toki oikeus valita potilaat jotka tulevat mukaan ja koska siitä on tarkoitus olla hyötyä kaikille osallistujille, niin joku tämmöinen ammattivalittaja joka ryhtyy hyökkäävän defensiiviseksi ja tehtailee kanteluita kun joku yrittää häntä auttaa, ei ole muiden toipumiselle aina oikein hyväksi.

Vierailija
70/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko esim, theraplay-terapiaa vauvasi kanssa?

Jos teillä on vuorovaikutusongelmia, tarvitsette molemmat apua, ei yksin auta, että sinä käyt itse terapiassa tai mielenterveyshoitajalla.

Vuorovaikutusongelmilla voi olla hyvin syvälliset vaikutukset vauvan kiintymyssuhteen kehittymiseen ja siten mielenterveyteen ja tulevaan elämään.

Vierailija
71/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtaja pääsee vaan itse helpommalla, jos myöntyy sillä muuten tekisit kantelun hänestäkin, ja sitä paitsi jos hoitosuhde yksien hoitajien kanssa päätyy valituskierteeseen niin on luultavasti helpompaa yrittää vaihtaa hoitajia kuin korjata sitä hoitosuhdetta.

niin se on valituksen paikka. Ilmeisesti neuvolatoiminnan johtaja oli kanssani samaa mieltä, sillä hän vaihtoi kyseiset hoitajat toisiin. Ja sitten tulikin se ls-ilmoitus...

ap

Vierailija
72/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarjosivat perhetyöntekijää, en halunnut ja uhkasivat soittaa lastensuojeluun. Emme tarvitse perhetyöntekijää, siksi kieltäydyin ja kieltäydyin vastedes.

Miksi kieltäydyit? Mksi ei perhetyöntekijän apu kelpaa? Mitä pahaa siitä avusta on jos kerran apua alunperin itse pyysit?

Hoitajat ovat vaihtaneet keskenään tietoja. Minulla on tästä todiste sähköpostiviestissä. Terveydenhoitaja siteeraa sana sanaan depressiohoitajan muistiinpanoja. Tämä on vaitiolovelvollisuuden rikkomista, mikä on rikoslain vastaista.

ap

Mistä tiedät millaiset muistiinpanot depressiohoitajalla on sanasta sanaan?

Vaan pyysin vertaistukiapua, ja sitä en saanut. Tiedän siitä, että terveydenhoitaja siteeraa depressiohoitajan muistiinpanoja sähköpostiviestissä suunnilleen näin: "X:n kanssa keskusteluamme ja hänen muistiinpanojen mukaan Y:llä on jaksamisen kanssa ongelmia..." Eipä tuosta paljon jää kuvituksen varaan.

ap

Vierailija
73/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olis kaikki Suomen sairaanhoitajat rosiksessa kun pitävät raportteja monta kertaa päivässä...

Lastenneuvolan asiakkaana on lapseni, kun taas minä olen depressiohoitajan asiakkaana.

Vierailija
74/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän hyvin että hoitajat pyytävät lastensuojelua tutkimaan mikä apu olisi parhaaksi, kun kyseinen ap pyytää apua, mutta kieltäytyy päästämästä perhetyöntekijää keskustelemaan kotiin avusta, avun muodosta, yms.... eihän hoitajille jää muitavaihtoehtoja...

toki ymmärrän ap:n loukkaantumisen, mutta kukaan ei ole syyttänyt huonosta äitiydestä tai viemässä ap:n lapsia pois. Neuvolasta loppuivat keinot, eikö seuraava tie avun tarjoamiseen ole sossu!

Vierailija
75/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin muuallakaan sairaanhoidossa mene, että potilas saa kaiken sen hoidon mitä pyytää vaikka sitä ei katsottaisi sopivaksi hoitomuodoksi.

Mitä vertaistukitoimintaa muuten tarkoitat? Vertaistukitoimintaan voi kuka tahansa mennä mukaan, ne ovat yleensa vapaaehtoista yhdistystoimintaa johon osallistumista neuvola rajoita mitenkään eikä se ole neuvolan suositusten takana. Jos tarkoitat jotakin neuvolassa ammattilaisen johdolla kokoontuvaa ryhmää niin siihen heillä on toki oikeus valita potilaat jotka tulevat mukaan ja koska siitä on tarkoitus olla hyötyä kaikille osallistujille, niin joku tämmöinen ammattivalittaja joka ryhtyy hyökkäävän defensiiviseksi ja tehtailee kanteluita kun joku yrittää häntä auttaa, ei ole muiden toipumiselle aina oikein hyväksi.

Mutta potilaalla on oikeus kuitenkin kieltäytyä hoidosta. Kyseessä oli neuvolan järjestämä vertaistukitoiminta. Olen toki harkinnut Äimääkin, mutta paikkakunnallamme ei sellaista toimintaa ole, vaan joutuisin matkustamaan jonkin verran. Helpompihan se olisi omalla paikkakunnalla käydä. Lisäksi neuvolan ryhmä toimii vähän toisenlaisella periaatteella.

ap

Vierailija
76/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tarjosivat sulle sitä perhetyöntekijää. Hän on koulutettu ihminen ja varmasti osaa auttaa hänkin.

ap

Vierailija
77/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jo olivat itsekin hakeneet vaihtoa. Siellä on vedetty pitkää tikkua siitä, kuka raukka tämän poppoon joutuu ottamaan harteilleen, yritetty varmaan löytää kaikkein kokenein, joka tähän valitusrumbaan jaksaisi lähteä. Ei kyllä kateeksi käy näitä ammattilaisia....

Myönnän, että osaan olla hankala ihminen.

ap

Vierailija
78/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän se noin mene muutenkaan sairaanhoidossa että potilasta hoidetaan nimenomaan hänen toiveidensa mukaan. Ja tosiaan voi olla että he ammattilaisina ajattelevat sinun ja lapsesi hyötyvän enemmän perhetyntekijän henkilökohtaisesta avusta kuin jostain vertaistukiryhmästä.

Minusta tuossa kuvaamassasi sähköpostikirjeenvaihdossa ei ollut mitään kummallista. Itse olen MTT:n asiakas, ja neuvolan tietysti. Sielä neuvolassa ja kerran äitipolilla raskauteen liittyvässä asiassa piti täyttää sellainen potilastietokaavake, jossa kysellään äidin lääkitys ja hoitotaho. samalla sai antaa luvan tiedon vaihtoon. Minusta tämä on erittäin fiksua, on hyvin tärkeää että esim. neuvolassa tietävät mitä lääkkeitä äiti syö ja millaisessa hoidossa on. JA että voivat vaihtaa keskenään tietoja, sillä lapsen hyväksihän se vain on. Joskus ulkopuolinen näkee niin paljon paremmin varsinkin masentuneen äidin tilan. Minulla on siitä omia kokemuksia ja olen kiitollinen siitä että tieto todella kulkee.

Ota nyt vain ihan rauhassa AP ja pidä vaihtoehdot auki kaikenlaiselle avule mitä sinun ja vauvasi on mahdollista saada.

Vierailija
79/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pyydät apua > sinulle tarjotaan apua > kieltäydyt > puhutaan lastensuojelusta > teet kantelun. En ymmärrä tätä logiikkaa! Vähän sama jos menisin autokauppaan, sanoiin myyjälle että haluan auton > myyjä tarjoaa punaista > kieltäydyn punaisesta > myyjä tarjoaa sinistä > teen valituksen myyjän esimiehelle .

Ei mitään logiikkaa.

Vierailija
80/309 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen th. Työyhteisössämme oli alkoholisoitunut äiti töissä, 3 lasta. Hän teki jatkuvasti ilmoituksia asiakkaistamme. Osa aiheellisesti, osa turhaan. Syykin selvisi, hänellä oli itsellä paha olo, ja purki sen asiakkaisiin. Hänestä tehtiin lopulta ls-ilmoitus ja lapset otettiin huostaan(syynä alkoholi ja pakkomielteinen häiriö mm.ls- ilmoituksiin)Hän sai myös varoituksen virkavallan häirinnästä(toistuvat ilmoitukset) ja työpaikka meni myös alta. Näin näemme, että ammattilaisissa on myös mätiä hedelmiä! Poliisi voi olla murhaaja, th alkoholisti, kaupan myyjä kleptomaani jne.

Tämä oli kuitenkin marginaali-ilmiö. Suurin osa ammattilaisista on ammattilaisia ja osaavat työnsä. Ap:n tapaukseen en ota kantaa, koska netissä kaikki voi olla toista mitä oikeassa elämässä on. Suomen lastensuojelun laatu on vaihtelevaa, syynä lähinnä resurssien puute, kuitenkin täällä onneksi voidaan melko hyvin puuttua lasten huonoon oloihin, mikä on hieno juttu, koska lapsissa on tulevaisuus. Muistakaa ilmoittaa, jos näette, että lasta kuunnellaan kaltoin. Kiusaamisilmoituksia älkää tehkö, se on pois lapsilta aina. Asiasta pitää ilmoittaa aina ja se on velvollisuus!