G: Mikä sinua häiritsee/ällöttää kyläillessäsi?
Tiskivuori? Likainen vessa? Tiptop-järjestys ahdistaa? Levällään olevat lastenlelut? Eläinten karvat?
Kommentit (98)
Moni (kahvinjuoja) on yllättynyt, kuinka HYVÄÄ oikein haudutettu tee on. Aamuteeksi laitan kofeiinipitoista teetä, jos on kahvinjuojia aamiaisella.
Mun mielestä pussitee on ihan hyvä ja laadukas vaihtoehto. Moni vaan pilaa teen heti kättelyssä sillä, että sitä ei hauduteta kiehautettuun veteen vaan vaan kuumaan. Ja jos hauduttamaan pienessä kupissa, niin vesi ehtii jäähtyä ennen kuin tee on valmista
Alkuperäiseen kysymykseen: mua ei pienet häiritse. Jos olisi kovin likaista, niin se kyllä ärsyttäisi. En kyllä tunne ketään, jonka luona olisi likaista.
Mua risoo eniten sellainen ylenmääräinen höösääminen: " ei nää meidän tarjottavat mitään oikeen ole, onko se kahvi nyt varmasti hyvää, eihän täällä ole liian kuuma, viihdyttekö nyt varmasti, nyt se itkevä vauva häiritsee teitä"
Minä ymmärrän kyllä että koiraperheissä on koirankarvoja joka puolella. Mutta jos isäntäväki tietää hyvissä ajoin että olemme tulossa pienten lastemme kanssa kylään, niin voisivat imuroida ja vähentää hieman karvojen määrää.
Toisissa koiraperheissä en koe karvojen määrää ongelmaksi, toisissa koen (niissä joissa imuroidaan kerran viikossa ja se edellinen kerta on sattunut olemaan 6 päivää sitten).
mua ahdistaa käydä ihmisten luona, jos siellä on just siivottua ja kotoa puuttuu elämisen jälki (se unohtunut viinilasi olohuoneen lipaston päällä, kuumassa olohuoneessa neuletakki heitetty nojatuolin reunalle, lapselle luettu kirja olohuoneensohvalla jne..)
Mä rakastan elämisen jälkien näkymistä omassa ja muiden kotona. Se tekee luonnollisen fiiliksen ja tulee hyvä olla.
Veikkaan, että missään lapsiperheessä ei aina ole kaikki tiptop jokainen tavara omalla tarkkaan harkitulla paikalla.
Siistiä on hyvä olla, ettei pölykoirat hyppää mehumukiin, mutta ahdistaa sellanen liiiiian just ennen kuin tulit siiiiiivottu koti. Se näyttää epäaidolta, ihan kuin perheessä haluttaisiin asiat lakaista maton alle.
tiskipöytä ja myös ylisiisti koti
Ja se että pyyhe on litimärkä. Sekä se että pytty on likainen tai lavuaarissa on " viemärin" ympärillä keltainen tai ruskea rantu.
Ei muut sotkut tai epäjärjestykset haittaa yhtään mutta se vessassa kyllä on eduksi jos se on siisti.
kirjotin pitkän viestin numero 80, siitä että meillä ei ainakaan vieraille omaa pyyhettä..
puhtaat kädet siihen pyyhitään ja ne laput joissa lukee nimiä ovat mauttomia..
Näin siis meillä.
Jos olet ystäväni, niin pahoittelen ;)
Ei viitsi kylään pyytäessään ilmoittaa, jos heillä on juuri oltu sairaana, esim. oksennustaudissa. Sitten siinä pöydässä kun kahvitellaan, kertoo miten lapsi oksensi samaiselle pöydälle. Kun menee heille sisään, vastaan tulvahtaa yleensä joku kamala haju, esim. vanhat ruuat tai sitten rehellinen paska. Joka päikka on epäjärjestyksessä ja haisee epäilyttävälle. Yksi kerta otti juustohöylän suoraan lattialta, huuhtaisi ihan pikkuisen näön vuoksi ja laittoi pöytään. Valittaa kun ei ole tiskirättiä muistanut ostaa ja pyyhkii pöydän millä sattuu - jos nyt ylipäätään pyyhkii...
Serkkuni mies saa minut aina ällistymään tavatessamme. Tulee hän meille, tai käymme me heillä, hän ei koskaan tervehdi. Tyyppi on yleensä olohuoneessa katsomassa telkkaria tai puuhailee omiaan, on kuin ketään heille ilmestyisikään. Myöhemmin hemmo liitty " luontevasti" seuraan, ei siis mökötä tai mitään. Outoa on...
Olen kysynytkin, mitä teetä juovat mieluiten, kun hedelmäteet, vihreät teet jääneet pilaantumaan. En kyllä ymmärrä heidän motiivejaan, jos pitää valehdella että liptonia. Mutta kai minulle on sitten sattunut tuttavapiiriin kummallisen monta ihmistä jotka valehtelevat joutuakseen juomaan pahaa teetä.
olinkohan 69 vai 67..
Se on totta, että kaikken ärsyttävintä on pyytää kylään kun joku on juuri sairastanut. Esim. eräs tuttavani pyysi kylään kun lapsi oli kaksi päivää sitten sirastanut rotaviruksen. Toinen kaveri pyysi ja kun mentiin, kertoi että heillä oli ollut yötä lapsi jolla oli täitä. Siis eikö ihmiset yhtään mieti asioita toisten kannalta? Onko ihan pakko pyytää vieraita tollasissa tilanteissa? Musta olis vähintään kohtuullista edes mainita asiasta etukäteen.
Pesen keittimen joka päivä (kaikki irtoavat osat) ja 3 kk välein laitan puhdistusaineen menemään keittimen läpi. Se puhdistaa kyllä muuten, mutta vesisäiliöön jää jälkiä. En tiedä olisiko ne kalkkia, mutta ei irtoa.
Pari kertaa ollaan vasta lähtiessä kuultu, että ukko on ripuloinut ja oksentanut koko viime yön (ukko siis mukana) ja koko perhe on ollut samassa taudissa. No, arvata saattaa, että aina on meillekin tarttunut. Mikään ei voi olla tämän ärsyttävämpää.
[b]Eläimet[/b]
Minä olen eläinrakas, meillä on itsellä kaksi koiraa sekä hevonen. Silti minuakin ällöttää joissain koiraperheissä karvat, kuola ja huonostikäyttäytyvät koirat. Kaikkein suurin inhokkini on pehmeät kissankarvat ja kissanpissan haju, joka monen sisäkissan kotona leijailee. Eli nämä asiat saattavat ärsyttää vaikka itse olisikin eläinihminen!
[b]Käsipyyhe[/b]
Meillä on vessassa vain yksi käsipyyhe pesualtaan lähellä, ja sen vaihdan joka aamu. Näinollen se on sama pyyhe omille ja vieraillle, koittakaa kestää vaan... Mutta toki itseänikin inhottaa käydä kyläpaikan vessassa, jos siellä ei ole pyyhettä tai on tosi likainen pyyhe.
[b]Tee[/b]
Täällä ilmoittautuu yksi Liptonia juova teenjuoja. o/ Siis meillä kotona hauduttelemme teen viikonloppuisin kun on aikaa, mutta arkena juon yleensä vain pussiteetä, Liptonia ja joskus jotain muuta. Tuo on kyllä totta mitä joku kirjoitti, että teepussin kanssa pitää sitten olla iso mukillinen vettä, eikä mitään sormustimen kokoista kahvikupposta.
Inhottavaa on, että vessassa roikkuu sekalaisia pyyhkeitä, joista vieras joutuu arpomaan puhtaimman. Ettei vaan kenenkään naama tai pahimmassa tapauksessa perspyyhkeeseen joudu kuivaamaan. Itse vaihdan aina vieraspyyhkeen ennen vieraiden tuloa ja heitän pyykkiin heidän lähdettyään. Ja on nimikoitu.
Minulla kans Moccamaster. Teethän säännöllisen kalkinpoiston etkä kaada vesisäiliöön vettä kahvipannulla vaan puhtaalla astialla? Säiliästä voi toki pyyhkiä puhtaalla liinalla näkyvän lian, mutta kalkinpoisto on kahvikeittimestä huolehtimisen tärkein pointti.
En kaada koskaan pannulla vettä. Puhdistusaineena käytän Clean Dropsia, jota ohjeissa suositeltiin. Se ei auta.
vain tule sormenjälkiä rosteripintaisiin jääkaappiin, astianpesukoneeseen tai uuniin, tai ettei tule sormenjälkiä eteisen peilikaappiin tai olohuoneen lasipintaiselle pöydälle.
Mä en tajua miten joku voi asua siinä asunnossa lapsen kanssa, tai sitten on kouluttanut lapsensa todella hyvin, ettei saa koskea mihinkään.
Ja nuo koskemisjutut on ihan sanottu mulle, että katso ettei lapset koske...
on ostanut milloin mitäkin kalkinpoistoainetta. Sellaista jauhetta vihreissä pusseissa (en muista merkkiä) ja tällä hetkellä taitaa olla Dailyn nestemäinen kalkinpoistoaine. Tulee hyvää kahvia.
Mutta esimerkiksi Twiningsilla on parempia pussiteelaatuja kuin liptonilla. Perus earl grey on hyvää ja useimmille maistuva (vrt. jokin suosittu kahvimerkki/-laatu).