G: Mikä sinua häiritsee/ällöttää kyläillessäsi?
Tiskivuori? Likainen vessa? Tiptop-järjestys ahdistaa? Levällään olevat lastenlelut? Eläinten karvat?
Kommentit (98)
Niiden haju on kuvottava ja tätä nämä perheet eivät varmaan itse enää haista.
Muuten mukavia ja ystävällisiä ihmisiä mutta nuo kestojen tuomat hajut kuvottavat aina.
että jos joku esim. ei erityisesti pidä koirista niin en häntä kyllä kotiini halua enkä muutenkaan läheiseen ystäväpiiriini, olemme silloin lähtökohtaisesti niin eri aaltopituudella. Minua tämä ei häiritse, toivottavasti ei sinuakaan, kaikkien kanssahan ei millään voi eikä tarvi olla ylettömän läheisissä väleissä.
Yhdellä kaverillani käydessä häiritsee suunnattomasti, kun rouva on kova leipomaan vaikka mitä, niin siellä ei ole missään saippuaa, vessassa tai keittiössä ei ole! Se on kuvottavaa! En viitsi syödä hänen tekemiä leivoksia kun ei siellä vissiin käsiä ainakaan saippualla pestä.
Kuin myös vessassa ei ole käsipyyhkeitä. Pitää pyyhkiä heidän kylpypyyhkeeseen (on siis vessa ja kylppäri samassa)
Kerran huusin missä on vessapaperi niin siellä se on likapyykkikorissa likavaatteiden päällä.
Hyi hel*etti! Ja siellähän se oli!
Mutta valitettavasti olen allerginen. Onneksi monet eläimiä omistavat ystäväni eivät ole kuitenkaan lopettaneet ystävyyttämme tämän takia. Meidän aallonpituudet kun perustuvat vähän muihin asioihin kuin eläinrakkauteen....
Olimme pari viikkoa sitten yhden yön miehen sinkkukaverin luona ja kyllä kuvotti se sen vessa! Ok, pönttö oli puhdas, mutta kaikki hanat oli jossain tahmeessa :(
Vaikka kuinka koiraasi rakastaisitkin. Koira on eläin, ei ihminen. Eläimillä on ymmärrettävästikin eri säännöt kuin ihmisillä. Luulisi, että tämä on kaikille itsestäänselvyys, mutta ilmeisesti ei ole. Vaimon/ miehen lukitsemista makuuhuoneeseen ei missän tilanteessa voi verrata koiran lukitsemiseen makuuhuoneeseen.
Kahvinkeitin vaatii säännöllistä puhdistusta ja säännällistä käyttöä että sillä tulee hyvää kahvia. En koskaan juo kahvia sellaisissa paikoissa, joissa keitin on vain vieraita varten, eikä kukaan perheessä juo kahvia.
Ällötys nro 2 on se, että emäntä tuputtaa väkisin syömistä ja ikuisesti pitäisi ottaa lisää. Eräs kaveri jopa aukoo päätään, jos otan vaikka yhden palan suolaista ja yhden palan makeaa piirakkaa, mikä on minusta normaali määrä. On kiva, että vieras saa olla ihan oma itsensä, ottaa sitä mitä haluaa.
Voidaan niitä ystäviä tavata muuallakin. Eikä allerginen ystäväni edes voi käydä meillä, joten tavataan kaupungilla tai heillä (eikä auta vaikka koira olisi hoidossakin). Minusta tässä ei ole mitään outoa tai erikoista.
Itseäni häiritsee lapset, jotka eivät anna aikuisten puhua lainkaan, vaan ovat koko ajan äänessä. Ja yhden ystäväni tyttö varastaa joka kerta koko vierailun. Yhtä ainoata asiaa ei voi puhua vain aikuisten kesken. Ärsyttää todellakin. Siksi tapaan myös tätä ystävääni mieluummin kaupungilla aikuisten kesken.
Anteeksi nyt vaan teille joilla on miljoona lasta kotona pyörimässä, tai joilla on allergia tms.
Ymmärrän toki että te valitsette kenen luokse menette kylään, sen perusteella onko sielä koiria tai kissoja.
Toisille koirat ja kissat tosissaan ovat kuin lapsia, myös minulle, ja ystäväni tietävät tämän. Lapsia meillä ei vielä ole, vaikka niitä kovasti toivotaankin.
Rinnastan siis tällä hetkellä koiran täysimääräiseksi perheenjäseneksi, samoin tekee mieheni. Kukaan ei voi käskeä minua määrittelemään uudelleen sitä pidänkö koiraa ihmisen veroisena.
Koirani osaa käytöstavat, ei hypi vasten, eikä muutenkaan tee järjettömyyksiä tai hypi pyödille tms. Hän tulee tarkastamaan ketkä tulevat hänen laumansa kotiin. Kiertää haistelemassa porukan, häntä heiluen, ja sitten menee omiin oloihinsa makoilemaan.
Pyytäisinkin teitä huomioimaan, että ystäväpiirissäni ei ole allergisia, ja kaikki ovat eläinrakkaita, toisin kuin jotkut. Myöskin annan vaihtoehdon, että voimme mennä myös jonnekkin muualle kahvittelemaan. Kuten sanottu, koiraa en kotoaan häädä, vaikka mitä sanoisitte.
Muutenkaan en ymmärrä ihmisiä jotka vihaavat eläimiä.
Ja myös toisten asuntojen arvosteleminen on mielestäni lapsellista.
Toki saastainen on aina saastaista, mutta pienet asiat kuten käsipyyhkeen unohtaminen (itse usein vaihdan ennen vieraiden tuloa tai muuten vaan, ja joskus se vaan unohtuu uusi laittaa kun edellinen menee pesuun) tekevät teistä joistain ylimielisiä. Ainahan voi kysyä että olisiko teillä mahdollisesti käsipyyhettä. Ilman mitään sen kummempaa nolostelua.
Varsinkin jos sieltä tulee joku tyhjänpäiväinen tosi-tv, joka ei voisi vähempää kiinnostaa.
Sitten se, että isäntäväki esittelee omaa lasta tai sen kuvia tai videoita kuin olisivat jotain täysin ennennäkemätöntä. Puhutaan pelkästään siitä omasta nicopetteristä eikä mistään muusta.
Jos menee sovittuun aikaan kylään, isäntäväki suunnilleen juuri tullut suihkusta tai imuroi vielä olkkaria.
siellä on usein vahvan tuoksuisia juustoja. toivottavasti keneltäkään ei ole jäänyt meillä kahvit juomatta sen vuoksi...
Valitettavasti ystäväpiiristäni löytyy tällainen ihminen...Jopa tavatessamme pitkän ajan kuluttua hän saattaa olla tervehtimättä minua ennenkuin on puhunut n. 15 minuutin " juoruilu" -puhelunsa loppuun.
Ja joku tolkku on tosiaan oltava käytöksessä, niin eläimillä kuin ihmisillä - eli päälle ei hypitä ja suunvuoro pitää saada. Mutta en oikeesti halua vauvoja pyöritellä lattioilla, joilla koirankarvoja pöllyää ja elukat pääsee nuoleskelemaan lapsien naamaa. Joistakin sekin on ihan luonnollista ja ok. Hyi olkoon. Tästä syystä mieluummin tapaan koiratuttuja ja kissasellaisiakin muualla kuin heillä. Vetoan allergiaani, ok... vaikkei se niin paha olekaan, etten voisi kylätellä mutta inhottaa.
Olisi kiva, jos teenjuojien tarjoiluunkin panostettaisiin, kun ei ne paremmat ja paremman makuiset teet sen enempää maksa. yellow labelin (tai Liptonin ylipäätään) tarjoaminen on sama asia kuin jos tarjoaisin kahvinjuojalle pikakahvia.
Ihana lukea näitä vastauksia, sillä kukaan ei ole vielä kertonut ärsyyntyvänsä sotkusta. Meillä on koti aina hiukan sekaisin ja paniikissa yritän järkkäillä paikkoja ennen vieraiden tuloa.
:)
kuin että koiriin tai kissoihin tai karvoihin tai sotkuihin.. ei ne tee niistä ystävistä tai tuttavista ihmisinä minulle huonoja ja tai muuten ikäviä.. mutta jos jotenkin ollaan epäkohteliaita niin siitä jää se sellainen häiritsevämpi ei nyt ehkä kovasti kuitenkaan, ei ole niin sattunut nyt ainakaan että muistaisin.
Meille ei tarvitse tulla jos ei kodin siisteys miellytä, näin olen sanonut eräälle läheiselle henkilölle joka vähän vihjaili minulle. Olemme hyvin eri tyyppisiä ihmisiä. Minä boheemi, rakastan eläimiä, joita kuitenkaan emme voi nyt ottaa mutta voisimme jos vain voisimme :) viis karvoista :)
En minäkään pidä kahvipöytään hyppivistä koirista..enpä ole sellaisiin törmännytkään.
Lipton on niin yäk, ettei sitä voi teeksi edes kutsua!
tottakai voi verrata koiraa ihmiseen. eihän toinen ihminen voi sanoa toiselle ihmiselle että sä et voi verrata eläintä ihmiseen. voihan sitä, jos kerran vertaa.
maailma muuttuu ja ajatustavat muuttuvat. joillekin ihmisille esim. eläintenoikeudet ja luonto ovat yhtä arvokkaita asioita kun ihmisoikeudet.
Minä pyrin pitämään laajempaa tee valikoimaa mutta pussi teenä koska rouhe tee samoin kuin kahvikin menettää arominsa.. Kiva tarjota harvoille teetä juoville " hyvää rouhe teetä" haudutettua oikein mutta ilman mitään aromeja..about 6kk sitten avattua ;) että kyllä pussiteestäkin löytyy hyviä, valikoima on nykyään laaja!
Ei se nyt aivan sama ole kuin pikakahvi..
Itse en tunne ketään teenjuojaa, joka ostaisi kotiinsa ko. teetä. Yhden tiedän työkaverin kautta, mutta hänkin juo osittain kahvia, osittain teetä. En ihan usko, että sinunkaan kaikki teetä juovat kaverisi nauttivat tarjoamastasi liptonista, mutta meneehän se paremman puutteessa.
Monesti teenjuonti koetaan kakkosvaihtoehdoksi. Että kun ei kahvia jostain syystä voi / saa juoda, niin _joutuu_ juomaan teetä. Nykyään kuitenkin yhä enemmän on sellaisia teenjuojia, jotka oikeasti nauttivat teestä ja ovat sen vapaaehtoisesti valinneet. Ravintoloissakin usein tuodaan hienon ateria päätteeksi pöytään kuppi kuumaa vettä ja pussiteelajitelma.
67
mutta se rasittaa, jos koira saa tehdä mitä haluaa. Ymmärrän, että koira tulee aluksi " tervehtimään" ja tutkimaan, mutta jos koko vierailun ajan koira hyppii päälle, silloin ottaa hermoon. Olen eläinrakas, mutta kuitenkin sitä mieltä, että koiraa pitää kouluttaa.