Vielä tuosta L. Ojalasta (suvivirsi)
Ihmetyttää edelleenkin tämä kohu. Eikö häneltä ole kukaan kysynyt muista lauluista, missä mainitaan uskonnollisia/raamatun hahmoja? Että mites niiden soittaminen esim. radiossa? Miksi hän on näin fanaattisesti tarttunut vain tähän suvivirteen????? Minua ainakin lapsena hävettäisi tällainen isä.
Kommentit (31)
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Suvivirttä ei lasketa uskonnollisuuden harjoittamiseksi ja se on muutenkin vain se yksi virsi. Luulisi vakaumuksellisemmankin ateistin sen verran kestävän. Ei ole mitään syytä siivota kaikkea kristinuskoon tai muihinkaan uskontoihin liittyvää pois vain koska joku pikkumainen häirikkö saa niistä pahan mielen.
Haasttatelussa mainitsi olevansa autisti.
Yllättyneet parijonoon.
Vierailija kirjoitti:
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Miksi hra Ojalan sitten piti olla koko tilaisuudessa alunperinkään läsnä? Kouluissa on laulettu suvivirttä iät ja ajat, luulisi aikuiselle miehelle olevan se ihan selvää. Jos ei yhtä laulua kestä, niin sitten on päässä vikaa ja pahasti. Hoitoa hän tarvitsisi jos jokin trauma on eikä jalkaa polkien vaatia koko yhteiskuntaa asettumaan juuri hänen oikkujensa mukaiseksi.
Kas kun ei ala kieltää Suomen lippuakin, siinäkin on jopa risti. Kauhistus.
Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Haasttatelussa mainitsi olevansa autisti.
Yllättyneet parijonoon.
No se selittäisi paljon. Todistaa mokoma moukka samalla ettei autistit ole kaikki mitään Topi Borg -tyylisiä leppoisia veijareita.
Kyllä tuommoisen miehen voisi vetää kölin ali. Eikä kerta riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.
Sitä juuri kutsutaan suvaitsevaisuudeksi. Sinä joudut kestämään pridea, homot kestämään sinua ja ateisti kestämään suvivirttä. Meitä on näinkin pienessä maassa ihmistä joka lähtöön, joten kompromissit ovat välttämättömiä. Ei kukaan meistä voi saada tahtoaan läpi sellaisenaan.
Eikö noille voi jakaa korvatulppia veisuun ajaksi?
Eikö tästä ole jo tarpeeksi kohistu täällä? Etsi ne ketjut, tuhansia viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Se nörtti häviää onneks sen oikeusjutun ja menettää kymppitonnin
Ei riitä kymppitonni.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noille voi jakaa korvatulppia veisuun ajaksi?
Ovensuuhun kori ja siihen tulppia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Suvivirttä ei lasketa uskonnollisuuden harjoittamiseksi ja se on muutenkin vain se yksi virsi. Luulisi vakaumuksellisemmankin ateistin sen verran kestävän. Ei ole mitään syytä siivota kaikkea kristinuskoon tai muihinkaan uskontoihin liittyvää pois vain koska joku pikkumainen häirikkö saa niistä pahan mielen.
Melkoinen aivokuperkeikka sanoa ettei virren laulaminen ole uskonnon harjoittamista. Ihan samalla tavalla se on kuin vaikkapa ruokarukous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noille voi jakaa korvatulppia veisuun ajaksi?
Ovensuuhun kori ja siihen tulppia
Ai niin ja fiksu osaa varautua kotoa tuoduilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noille voi jakaa korvatulppia veisuun ajaksi?
Ovensuuhun kori ja siihen tulppia
Ai niin ja fiksu osaa varautua kotoa tuoduilla
Mutta millä ne tulpat saa pysymään veisaajien suussa? Oikeasti, eikö vois mennä ulisemaan sinne oman lahkon kirkkoon, seurakuntasaliin, rukoushuoneelle, valtakunnansaliin, metsään, omaan kotiin, tunturiin.... Pakkoko sitä ulinaa on ulvoa yhteisussö tilaisuuksissa ja pakottaa muut kuultelemaan? Kevätjuhlan jälkeisinä päivinäkin, yllätys yllätys, kirkon parkkipaikat olivat tyhjinä, eikä veisaajia näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noille voi jakaa korvatulppia veisuun ajaksi?
Ovensuuhun kori ja siihen tulppia
Ai niin ja fiksu osaa varautua kotoa tuoduilla
Mutta millä ne tulpat saa pysymään veisaajien suussa? Oikeasti, eikö vois mennä ulisemaan sinne oman lahkon kirkkoon, seurakuntasaliin, rukoushuoneelle, valtakunnansaliin, metsään, omaan kotiin, tunturiin.... Pakkoko sitä ulinaa on ulvoa yhteisussö tilaisuuksissa ja pakottaa muut kuultelemaan? Kevätjuhlan jälkeisinä päivinäkin, yllätys yllätys, kirkon parkkipaikat olivat tyhjinä, eikä veisaajia näkynyt.
Pakkoko sinne kaikkien lumihiutaleiden on tulla loukkaantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Suvivirttä ei lasketa uskonnollisuuden harjoittamiseksi ja se on muutenkin vain se yksi virsi. Luulisi vakaumuksellisemmankin ateistin sen verran kestävän. Ei ole mitään syytä siivota kaikkea kristinuskoon tai muihinkaan uskontoihin liittyvää pois vain koska joku pikkumainen häirikkö saa niistä pahan mielen.
Millä perusteella ei lasketa uskonnollisuuden harjoittamiseksi? Se on nimenomaan uskonnollinen virsi. Jos sanoituksesra poistettaisiin keksitty jumalolento ja muu höpinä niin sitten olisi ok
Vierailija kirjoitti:
Haasttatelussa mainitsi olevansa autisti.
Yllättyneet parijonoon.
No jotain tuollaista minä olen koko ajan epäillytkin. Kiitos tiedosta. Olisi kyllä armeliaampaa tyypille itselleenkin, jos oikeus jättäisi valituksensa tutkimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Suvivirttä ei lasketa uskonnollisuuden harjoittamiseksi ja se on muutenkin vain se yksi virsi. Luulisi vakaumuksellisemmankin ateistin sen verran kestävän. Ei ole mitään syytä siivota kaikkea kristinuskoon tai muihinkaan uskontoihin liittyvää pois vain koska joku pikkumainen häirikkö saa niistä pahan mielen.
Millä perusteella ei lasketa uskonnollisuuden harjoittamiseksi? Se on nimenomaan uskonnollinen virsi. Jos sanoituksesra poistettaisiin keksitty jumalolento ja muu höpinä niin sitten olisi ok
Yksi virrenpätkä kerran vuodessa on sinunkaltaiselle lässykälle liikaa. Selvä. Koeta kuitenkin jaksaa. Terapiaakin on varmasti tarjolla.
Se nörtti häviää onneks sen oikeusjutun ja menettää kymppitonnin