Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ärsyttää nuo lottovoittajat, "mikään ei muutu"...

Vierailija
30.12.2014 |

Jos mikään ei muka muutu niin rahaa on jo entuudestaan tarpeeksi. Kyllä mulla ainakin muuttuisi, ei tarvitsisi kituuttaa työttömänä pienillä rahoilla! Kaikki vaan eivät tiedä köyhyydestä mitään.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tulee rahan luo.

Vierailija
62/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:54"]

Isäni voitti aikoinaan lotossa päävoiton, joka kaiketi vastaisi nykyrahassa noin 2 milj euron pottia. Meillä ei kotona muuttunut mikään, edes uutta autoa ei ostettu.

Jos jo elää hyvää elämää, ei lottovoitto siihen muutosta tuo. Keskituloinen perhe ei tarvinnut ylimääräistä.

Lotossa voittavat ne, jotka lottoavat. Jos pienituloinen yh-äiti ei lottoa, niin ei ole muiden vika, että hän ei koskaan saa päävoittoa. Tosin lotto jne. on kaikkein epävarmin tapa rikastua.

[/quote]Onpa tylsää kuulla, ettei lottovoittajat edes riemuitse ja tuhlaa edes vähän voitostaan..Plaah. Lopettakaa lottoaminen kun se ei kerran mitään muuta. Turha puhua jännittämisensen vuoksi lottoamisesta, mitä siinä muka jännittää kun kaikki jatkuu ennallaan..ja taas lauantaina lotto sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksaisin ensimmäisenä pois mun vanhempien homeasunnon ostamisesta aiheutuneet kulut ja oikeudenkäyntikulut. Niin ja sen hometalon.. Jo se riittäis mulle.
Sitten antaisin omille ja miehen sisaruksille perheineen jotkut tasasummat rahaa.
Myytäis puoliksi maksettu asunto pois ja toinen sijoitusasunto, rakennettais itselle omakotitalo rauhalliselle isolle tontille. Uudet autot myös. Niin ja omille ja miehen vanhemmille myös jotkut summat rahaa! Matkusteltais myös ja sijoitettais rahat niin, että loppuelämä olis turvattu.

Vierailija
64/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laskeekaa, paljonko kuukautta kohti jää vaikka miljoonan tai kahdenkin lottovoitosta, jos elää vielä 40 vuotta sen jälkeen. Ei itesasiassa mitään kovin ihmeellistä. Se on ihan sama kuin hyvä kuukausipalkka, sillä erotuksella, että eläkettä ei kerry. Ei mulla olisi vara jäädä töistä pois, koska olen ollu työttömänä niin pitkiä aikoja, ettei eläkekertymää ole. Sitten kun lapsille vielä vähän antaa ja sukulaisille, niin äkkiä se raha tuhlaamalla katoaa. 

Vierailija
65/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:54"]

Isäni voitti aikoinaan lotossa päävoiton, joka kaiketi vastaisi nykyrahassa noin 2 milj euron pottia. Meillä ei kotona muuttunut mikään, edes uutta autoa ei ostettu.

Jos jo elää hyvää elämää, ei lottovoitto siihen muutosta tuo. Keskituloinen perhe ei tarvinnut ylimääräistä.

Lotossa voittavat ne, jotka lottoavat. Jos pienituloinen yh-äiti ei lottoa, niin ei ole muiden vika, että hän ei koskaan saa päävoittoa. Tosin lotto jne. on kaikkein epävarmin tapa rikastua.

[/quote]

Oikeasti en ymmärrä mitä järkeä tuossa on? Se raha katoaa suureksi osaksi joko inflaatioon tai perintöveroon jos sitä ei sijoita tai käytä. Järkevin teko olisi ns. tuhlata koko raha esim. matkustamalla pitkin maailmaa perheen kanssa.

Vierailija
66/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei halua käyttää näkyvästi lottovoittoa, koska se on pröystäilyä ja kerskumista. Pelätään, että naapurit saa tietää ja tulee kateelliseksi. Pienellä paikkakunnalla, kuten Jämsä ei mikään kuitenkaan pysy salassa.

Vierailija
67/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun rahaa ei ole, niin keksii tuhat asiaa mitä tekisi jos sitä rahaa jostain saisi. Tosi tilanteessa mieli muuttuu. Esim. miljoona on paljon rahaa, mutta ei kuitenkaan niin paljon, että voisi alkaa tuhlailla. Ihmiset miettii miten niiden kannattaisi sijoittaa varat, jotta turvaisivat jälkipolville helpomman elämän. Ja sitten varat ovatkin kiinni osakkeissa ja asunnoissa, eikä tulekaan matkusteltua niin hulppeasti kuin varattomana suunnitteli. Muutaman miljoonan lottovoitto antaa toki sellaista perusturvallisuutta ja levollisuutta tulevaisuuden suhteen, mutta ns. leveää elämää sillä ei vielä vietetä. Tai jos viettää niin kohta on potti syöty.

Vierailija
68/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:32"]

No laskeekaa, paljonko kuukautta kohti jää vaikka miljoonan tai kahdenkin lottovoitosta, jos elää vielä 40 vuotta sen jälkeen. Ei itesasiassa mitään kovin ihmeellistä. Se on ihan sama kuin hyvä kuukausipalkka, sillä erotuksella, että eläkettä ei kerry. Ei mulla olisi vara jäädä töistä pois, koska olen ollu työttömänä niin pitkiä aikoja, ettei eläkekertymää ole. Sitten kun lapsille vielä vähän antaa ja sukulaisille, niin äkkiä se raha tuhlaamalla katoaa. 

[/quote]Riippunee ihan ihmisen iästäkin, jotta kuka lopettaa työt ja kuka ei. Kyllä minä 2 miljoonasta jo lopettaisin.

Vierailija
69/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä usko, että meilläkään paljoa elämä muuttuisi. Ihan samalla tavalla ostaisin koko perheen vaatteet vain alennuksista, halpaa ruokaa jne. Ei varmaan ostettaisi edes autoa, kun ei sitä täällä kaupunkioloissq tarvita, mutta luultavasti vuokrattaisiin auto pidemmille matkoille eikä mentäisi onnibussilla. Ostettaisiin oma asunto, mutta ei nykyistä isompaa, koska se on ihan riittävä kolmelle hengelle. Ainoa mikä muuttuisi paljon, olisi matkustamisen määrä. Kävisin varmasti paljon enemmän ulkomailla, jos ei tarvitsisi aina välissä säästää. Ja tietenkin elämä olisi varmasti paljon rennompaa, kun ei tarvitsisi laskea pennejä, mutta tuskin se peruseläminen paljoa muuttuisi. Opiskelisi yliopistotutkinnon loppuun ja kannustaisin tytärtänikin opiskelemaan.

Vierailija
70/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ne rahat pitääkin sijoittaa. Esim. jos jää omistusasunnon ym. jälkeen miljoona euroa sijoitettavaksi ne voi laittaa pörssiosakkeisiin. Osinkojen avulla saa helposti keskimäärin yli 4%:n vuosituoton. Eli nettotuottoa voi irottaa helposti ainakin 2500€/kk. Koko raha on siis tuhlattavissa, sillä esim. omistusasunnon lainanhoitokulujahan ei ole. Lisäksi pääoma kasvaa vähitellen vuosien myötä, ja tietysti myös tuotot. Harvalla on sellaisia summia käytettävissä, jos ei ole joku lääkäri tai juristi. Ja eläkeläisenä sen juristinkin tulot saattavat tippua lottovoittajasijoittajan tuloja pienemmiksi.

Vierailija
71/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:07"]

Oikeasti köyhällä ei ole kyllä varaa lototakaan. Järkytyin, kun kuulin että täti pistää 10€/kerta lottoon ja lottoaa kai kerran viikkoon. Mulla perustuloisena ei olisi rahaa .. :o

[/quote]Eli sinulla ei ole varaa ostaa tupakka-askia tai kahta olut tölkkiä...karkkia...lehteä..mitään ylimääräistä 10 eurolla viikossa?

Vierailija
72/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:22"]

Mä oon köyhä opiskelija ja töistä ei hirveästi ole tietoa. Jos voittaisin, niin ostaisin talon itselleni, mutta en mitään muuta. Eläisin edelleen samalla lailla, eli mahdollisimman kitsaasti.

[/quote]Miksi mahdollisimman kitsaasti?

Vierailija
73/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintä mitä suuremman voiton saaneen pitäisi tehdä, on jättäytyä pois töistä ja antaa se yksikin työpaikka sitä tarvitsevalle.

Miksi nämä ihmiset lottoavat? Jatketaan samaa elämää ja ollaan itsekkäästi töissä kun varsinkin tänä päivänä on valtava määrä ihmisiä joille se työpaikka olisi ENEMMÄN kuin lottovoitto!

En arvosta tuollaisia ihmisiä ihmisenä pätkääkään!

Vierailija
74/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:07"]

Oikeasti köyhällä ei ole kyllä varaa lototakaan. Järkytyin, kun kuulin että täti pistää 10€/kerta lottoon ja lottoaa kai kerran viikkoon. Mulla perustuloisena ei olisi rahaa .. :o

[/quote]Eli sinulla ei ole varaa ostaa tupakka-askia tai kahta olut tölkkiä...karkkia...lehteä..mitään ylimääräistä 10 eurolla viikossa?

[/quote]

No ei ole mitään järkeä laittaa rahoja lottoon. Suuren voiton todennäköisyys on käytännössä mitätön. Käytännössä kaikki lottoon laitettu raha on rahanhukkaa. Karkista saa sentään vähän iloa elämään. 

Vierailija
75/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin miettimään, mitä tekisin, jos voittaisin ison potin. Asuntoa en vaihtaisi, koska vasta pari vuotta sitten siirryimme omakotitalosta keskustakolmioon, joka on ihana. Mökkikin meillä on ja koska se on nuorena hartiapankilla hankittu ja jatkuvasti kohenneltu ja hyvin rakas, niin sitäkään en vaihtaisi. Työpaikkakin on mieluisa, en lähtisi pois.

Lapsille antaisin ennakkoperintöä ainakin sen verran, että voisivat maksaa talolainansa.

Eli se, mitä tekisin, olisi uusia vaatekaapin sisältöä, vaihtaa auton ja käyttää rahaa huolettomammin kuin ennen. Näin siis tavallisessa keskituloisessa suomalaisperheessä, jossa lapset ovat jo lentäneet pesästä.

Vierailija
76/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:39"]

[/quote]

Ne rahat pitääkin sijoittaa. Esim. jos jää omistusasunnon ym. jälkeen miljoona euroa sijoitettavaksi ne voi laittaa pörssiosakkeisiin. Osinkojen avulla saa helposti keskimäärin yli 4%:n vuosituoton. Eli nettotuottoa voi irottaa helposti ainakin 2500€/kk. Koko raha on siis tuhlattavissa, sillä esim. omistusasunnon lainanhoitokulujahan ei ole. Lisäksi pääoma kasvaa vähitellen vuosien myötä, ja tietysti myös tuotot. Harvalla on sellaisia summia käytettävissä, jos ei ole joku lääkäri tai juristi. Ja eläkeläisenä sen juristinkin tulot saattavat tippua lottovoittajasijoittajan tuloja pienemmiksi.

[/quote]

Sijoittamalla voi myös menettää. 

Vierailija
77/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:38"]

No en mä usko, että meilläkään paljoa elämä muuttuisi. Ihan samalla tavalla ostaisin koko perheen vaatteet vain alennuksista, halpaa ruokaa jne. Ei varmaan ostettaisi edes autoa, kun ei sitä täällä kaupunkioloissq tarvita, mutta luultavasti vuokrattaisiin auto pidemmille matkoille eikä mentäisi onnibussilla. Ostettaisiin oma asunto, mutta ei nykyistä isompaa, koska se on ihan riittävä kolmelle hengelle. Ainoa mikä muuttuisi paljon, olisi matkustamisen määrä. Kävisin varmasti paljon enemmän ulkomailla, jos ei tarvitsisi aina välissä säästää. Ja tietenkin elämä olisi varmasti paljon rennompaa, kun ei tarvitsisi laskea pennejä, mutta tuskin se peruseläminen paljoa muuttuisi. Opiskelisi yliopistotutkinnon loppuun ja kannustaisin tytärtänikin opiskelemaan.

[/quote]Minusta juuri se peruseläminen muuttuu kun ei tarvitse enää pennejä laskea. Mieti nyt, vaikuttaahan se jo omaan hyvinvointiisikin kun ei tarvitse stressata, että saako ostettua uuden astianpesukoneen tai riittääkö rahat putkiremonttiin...

Vierailija
78/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuka sanoo että sitä rahaa pitäisi tuhlata? Minä ainakin ostaisin sijoitusasuntoja, niitten tuotoilla eläisi, ja jos tulisi suurempi rahan tarve, niin myisi yhden tai kaksi pois. Ihan varmasti riittäisi loppuiäksi jos vaikka pari milliä voittaisi, sillä ostaisi aika monta pientä kerrostaloasuntoa meidän kaupungista, hinnat kun on jotain 50-120 tuhatta, ja niillä saa ihan kivan tuoton kun laittaa vuokralle. Minä tosin antaisin jos lotossa voittaisin, sisaruksille ja vanhemmilleni aika isot siivut, omille lapsille laittaisin osuudet, ja vain osan jättäisin itselleni ja miehelleni. Pienten lasten osuudet sijoittaisin tietysti heidän puolestaan niin että kun tulisivat täysi-ikäisiksi olisi omaisuus kasvanut melko paljon. Kyllä meidän lähisuvussa elämä muuttuisi helpommaksi kaikilla, jos hyvä summa tulisi olisi kaikki sisarukseni sen jälkeen velattomia, vanhemmat saisivat jäädä eläkkeelle ja tehdä mitä lystäisivät, heillä kun ei lainaa ole vuosiin enää ollut muutenkaan, mutta ovat kuusissakymmenissä, ja ns. eläkeputkessa.

Siihen nähden että minä olen kituuttanut suurimman osan elämääni reilusti alle tonnin tuloilla, niin kyllä sitä loton pääpotilla eläisi aika pitkään. Hyväntekeväisyyttäkin tekisin, ja saattaisin jonkun firman perustaa aikani kuluksi, mutta normaalissa töissä en kyllä kävisi, keksisin kivempaa tekemistä varmasti.

Ihmettelin sitäkin naista jota kerran haastateltiin lottovoiton jälkeen, hän kertoi että heillä on siivousfirma perheyrityksenä, ymmärsin että hän itse käy ihmisillä ihan siivoamassa, ja tämäkin nainen sanoi että jatkaa samaan malliin. Kuka hullu menee siivoamaan toisten ihmisten paskoja kun tilillä on miljoonia rahaa?

Vierailija
79/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:42"]

Vähintä mitä suuremman voiton saaneen pitäisi tehdä, on jättäytyä pois töistä ja antaa se yksikin työpaikka sitä tarvitsevalle.

Miksi nämä ihmiset lottoavat? Jatketaan samaa elämää ja ollaan itsekkäästi töissä kun varsinkin tänä päivänä on valtava määrä ihmisiä joille se työpaikka olisi ENEMMÄN kuin lottovoitto!

En arvosta tuollaisia ihmisiä ihmisenä pätkääkään!

[/quote]

Ihminen muuttuu rikastuessaan ahneemmaksi ja oikeistolaisemmaksi. Tästä on olemassa tutkimusnäyttöäkin. Yhteiskunnan kannalta olisi tosiaan parempi jättäytyä pois töistä tai vielä parempi perustaa yritys. Vaan ei käy, sillä ahneet lottovoittajat haluavat pitää peffansa alla mukavan työpaikkansa ja miljoonansa.

Vierailija
80/120 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa tulla myös yllätyksenä niille, jotka suunnittelevat antavansa lottovoitosta läheisilleen jonkin tasasumman, että lahjaverotuksen takia se ei ole järkevää.