ärsyttää nuo lottovoittajat, "mikään ei muutu"...
Jos mikään ei muka muutu niin rahaa on jo entuudestaan tarpeeksi. Kyllä mulla ainakin muuttuisi, ei tarvitsisi kituuttaa työttömänä pienillä rahoilla! Kaikki vaan eivät tiedä köyhyydestä mitään.
Kommentit (120)
Olis kiva jakaa sitä rahaa yllärinä sitä tarvitseville, jos pari miltsiä tulisi. Just tää joku anonyymi, joka pistää postissa menemään shekkejä. Vois kans jättäytyä töistä pois ja elää maanpäällisessä paratiisissa. :) Kunhan pysyis järki päässä..
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:33"]
Huvittaa ajatella jotain huonosti kouluttautunutta yh-mammaa joka säilyttää sitä yhtä miljoonaansa pankkitilillään ja menettää kymmenessä vuodessa kaiken inflaatioon, lahjaveroihin ja louis vuittonin laukkuihin, sillä välin kun minun rupuinen pikku opintolaina osakkeisiin pistettynä tuottaa leveän loppuelämän sekä minulle että lapsilleni...
[/quote]
Ja minua huvittaa ajatus siitä, että "mikään ei muutu" tarkoittaa sitä, että pitää luopua omasta elämästä, jossa on sijoitettu rahoja, seurattu osakekursseja jne. vain siksi, että saadaan lottovoitto, jota sitten ei voi palstan mukaan käyttää kuin muitakin rahoja. Jos elämä ei lottovoiton jälkeen muutu, tarkoittaa se sitä, että raha on osattu laittaa jo ennen sitäkin "tekemään työtä". Lottovoiton jälkeen sitä sijoitettavaa on vain vähän enemmän. Jos jo ennestään on 3 sijoitusasuntoa, tarkoittaa seuraavien ostaminen, että "mikään ei muutu, edelleen sijoitan kaksioihin Helsingissä".
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:44"]
Olis kiva jakaa sitä rahaa yllärinä sitä tarvitseville, jos pari miltsiä tulisi. Just tää joku anonyymi, joka pistää postissa menemään shekkejä. Vois kans jättäytyä töistä pois ja elää maanpäällisessä paratiisissa. :) Kunhan pysyis järki päässä..
[/quote]
Kristus miten huono idea. Vastikkeeton raha auttaa minimaalisen vähän ketään. Palkkaa vaikka joku työtön kotipiiaksi ennemmin...NEXT!
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:32"]
No laskeekaa, paljonko kuukautta kohti jää vaikka miljoonan tai kahdenkin lottovoitosta, jos elää vielä 40 vuotta sen jälkeen. Ei itesasiassa mitään kovin ihmeellistä. Se on ihan sama kuin hyvä kuukausipalkka, sillä erotuksella, että eläkettä ei kerry. Ei mulla olisi vara jäädä töistä pois, koska olen ollu työttömänä niin pitkiä aikoja, ettei eläkekertymää ole. Sitten kun lapsille vielä vähän antaa ja sukulaisille, niin äkkiä se raha tuhlaamalla katoaa.
[/quote]
Korkoja tulee reilusti ja sijoittamalla saa vielä enemmän. Laskepa, paljonko miljoonasta saa vuodessa korkoa 3% korolla ilman sijoitusriskiäkin.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:51"]
No laskeekaa, paljonko kuukautta kohti jää vaikka miljoonan tai kahdenkin lottovoitosta, jos elää vielä 40 vuotta sen jälkeen. Ei itesasiassa mitään kovin ihmeellistä. Se on ihan sama kuin hyvä kuukausipalkka, sillä erotuksella, että eläkettä ei kerry. Ei mulla olisi vara jäädä töistä pois, koska olen ollu työttömänä niin pitkiä aikoja, ettei eläkekertymää ole. Sitten kun lapsille vielä vähän antaa ja sukulaisille, niin äkkiä se raha tuhlaamalla katoaa.
[/quote]
Korkoja tulee reilusti ja sijoittamalla saa vielä enemmän. Laskepa, paljonko miljoonasta saa vuodessa korkoa 3% korolla ilman sijoitusriskiäkin.
[/quote]
Sitäpaitsi pankki voi mennä nurin ja valtiontakaus pankkitileille on vain parikymmentätonnia. Sukanvarteen ne rahat pitää laittaa, käteisenä
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:33"]
Huvittaa ajatella jotain huonosti kouluttautunutta yh-mammaa joka säilyttää sitä yhtä miljoonaansa pankkitilillään ja menettää kymmenessä vuodessa kaiken inflaatioon, lahjaveroihin ja louis vuittonin laukkuihin, sillä välin kun minun rupuinen pikku opintolaina osakkeisiin pistettynä tuottaa leveän loppuelämän sekä minulle että lapsilleni...
[/quote]
Ja minua huvittaa ajatus siitä, että "mikään ei muutu" tarkoittaa sitä, että pitää luopua omasta elämästä, jossa on sijoitettu rahoja, seurattu osakekursseja jne. vain siksi, että saadaan lottovoitto, jota sitten ei voi palstan mukaan käyttää kuin muitakin rahoja. Jos elämä ei lottovoiton jälkeen muutu, tarkoittaa se sitä, että raha on osattu laittaa jo ennen sitäkin "tekemään työtä". Lottovoiton jälkeen sitä sijoitettavaa on vain vähän enemmän. Jos jo ennestään on 3 sijoitusasuntoa, tarkoittaa seuraavien ostaminen, että "mikään ei muutu, edelleen sijoitan kaksioihin Helsingissä".
[/quote]
No ehkä täällä tarkoitettiin niitä tapauksia, jotka pistävät rahat suunnilleen jonnekin sukanvarteen. Eivät tuhlaa, eivätkä sijoita. Ostavat vain Lidlistä vähän parempaa kumijuustoa.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:51"]
[/quote]
[/quote]Pankkitilille maksetaan maksimissaan 1%:n korkoa ja siitä vähennetään 32% pääomatuloveroa. Eli miljoonasta korkotulo max.6.800€
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:19"]
Jos mikään ei muka muutu niin rahaa on jo entuudestaan tarpeeksi. Kyllä mulla ainakin muuttuisi, ei tarvitsisi kituuttaa työttömänä pienillä rahoilla! Kaikki vaan eivät tiedä köyhyydestä mitään.
[/quote] Joo sama, miksi lotota jos niitä rahoja ei aio edes hyödyntää!?!
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:22"]
Mä oon köyhä opiskelija ja töistä ei hirveästi ole tietoa. Jos voittaisin, niin ostaisin talon itselleni, mutta en mitään muuta. Eläisin edelleen samalla lailla, eli mahdollisimman kitsaasti.
[/quote]Miksi mahdollisimman kitsaasti?
[/quote]
koska olen tottunut siihen, etten käytä itseeni paljon rahaa, enkä tahdo tuhlailla turhuuksiin.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:19"]
[/quote] Joo sama, miksi lotota jos niitä rahoja ei aio edes hyödyntää!?!
[/quote] Miten niin ei aio edes hyödyntää? Kyllä minä muistaisin sukulaisiani ja sponssaisin taiteilijoita ostamalla maalauksia ja veistoksia, kasvattaisin sijoituksiani ja todennäköisesti palkkaisin viikkosiivoojan ja käyttäisin vielä enemmän palveluita kuin nyt. Eli kun nyt käyn kampaajalla kerran viikossa, niin sitten kahdesti ja kun nyt käyn lauantaisin brunssilla, mutta harvoin illalla syömässä, niin jälkimmäinen lisääntyisi varmasti.
Samoin matkustamisen suhteen; nyt kun lennän keskiviikkona Tokioon turistiluokassa, niin lottovoiton jälkeen ensimmäisessä luokassa jne.
Mutta en vaihtaisi asuntoani tai mökkiäni tai luopuisi työstäni.
Ne tekee töitä niin kauan kuin rahat riittää:)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:22"]Mä oon köyhä opiskelija ja töistä ei hirveästi ole tietoa. Jos voittaisin, niin ostaisin talon itselleni, mutta en mitään muuta. Eläisin edelleen samalla lailla, eli mahdollisimman kitsaasti.
[/quote]
Ja luulet tosiaan, että opiskelijana sinulla on varaa TALON kustannuksiin? :D
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:54"]
Isäni voitti aikoinaan lotossa päävoiton, joka kaiketi vastaisi nykyrahassa noin 2 milj euron pottia. Meillä ei kotona muuttunut mikään, edes uutta autoa ei ostettu.
Jos jo elää hyvää elämää, ei lottovoitto siihen muutosta tuo. Keskituloinen perhe ei tarvinnut ylimääräistä.
Lotossa voittavat ne, jotka lottoavat. Jos pienituloinen yh-äiti ei lottoa, niin ei ole muiden vika, että hän ei koskaan saa päävoittoa. Tosin lotto jne. on kaikkein epävarmin tapa rikastua.
[/quote]
no minkä takia sitten pitää lotota, jos on jo tyytyväinen eikä omaa elämää halua muuttaa mitenkään!?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 09:22"]Mä oon köyhä opiskelija ja töistä ei hirveästi ole tietoa. Jos voittaisin, niin ostaisin talon itselleni, mutta en mitään muuta. Eläisin edelleen samalla lailla, eli mahdollisimman kitsaasti.
[/quote]
Ja luulet tosiaan, että opiskelijana sinulla on varaa TALON kustannuksiin? :D
[/quote]
olishan mulla sitten kun voittaisin muutaman miltsin.
Onhan se aika törkeää, jos lottovoittaja vielä jatkaa päivätöissä käymistä. Olettaen että voittorahoilla eläisi loppuikänsä ilman töitäkin.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:42"] Vähintä mitä suuremman voiton saaneen pitäisi tehdä, on jättäytyä pois töistä ja antaa se yksikin työpaikka sitä tarvitsevalle. Miksi nämä ihmiset lottoavat? Jatketaan samaa elämää ja ollaan itsekkäästi töissä kun varsinkin tänä päivänä on valtava määrä ihmisiä joille se työpaikka olisi ENEMMÄN kuin lottovoitto! En arvosta tuollaisia ihmisiä ihmisenä pätkääkään! [/quote] Ihminen muuttuu rikastuessaan ahneemmaksi ja oikeistolaisemmaksi. Tästä on olemassa tutkimusnäyttöäkin. Yhteiskunnan kannalta olisi tosiaan parempi jättäytyä pois töistä tai vielä parempi perustaa yritys. Vaan ei käy, sillä ahneet lottovoittajat haluavat pitää peffansa alla mukavan työpaikkansa ja miljoonansa. [/quote] Siis jos voittaa vaikka miljoona euroa, pitäiai jättäytyä pois töistä? Älä naurata. Siinä ei ole mitään itsekästä pitää työnsä, koska sen työpaikan eteen on itsekin täytynyt opiskella, ei se ilmaiseksi tule kenellekään. Miljoonalla eurolla ei loppuelämää eletä jos on vaikka nuori, ja joku rytmi elämässä täytyy olla ellei ole eläkeläinen. Tässä näkee ihmisen joka ei selvästi ymmärrä elämästä yhtikäs mitään. Ei ole ahnetta pitää työpaikkansa jonka on vaivalla saanut, vaikka lottovoitto tulisikin. Riippuu myös millaista elämää haluaa elää; jättäydy toki pois nuorena 1 miljoonaa taskussa töistä ja elä loppuelämäsi KÖYHÄSTI. Jos voittaa vaikka 10-30 miljoonaa euroa nuorena, voi jättäytyä pois töistä ja elellä mukavaa elämää tuhlailematta tai tuhlailemalla. Ymmärrätkö, että kun ei ole töitä, ei ole tuloja. On vain se raha, jonka on voittanut ja vain sen voi käyttää. Potti pienenee ja pienenee, kunnes huomaat että ei olisi niitä töitä kantsinutkaan jättää.
[/quote]
Et ole vissiin koskaan kuullut sijoittamisesta? Tottakai se raha laitetaan poikimaan lisää rahaa. Sillä tavoin potti ei ihan heti pienene ja tuloja on. Pääomatulotkin on tuloja.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 10:42"] Vähintä mitä suuremman voiton saaneen pitäisi tehdä, on jättäytyä pois töistä ja antaa se yksikin työpaikka sitä tarvitsevalle. Miksi nämä ihmiset lottoavat? Jatketaan samaa elämää ja ollaan itsekkäästi töissä kun varsinkin tänä päivänä on valtava määrä ihmisiä joille se työpaikka olisi ENEMMÄN kuin lottovoitto! En arvosta tuollaisia ihmisiä ihmisenä pätkääkään! [/quote] Ihminen muuttuu rikastuessaan ahneemmaksi ja oikeistolaisemmaksi. Tästä on olemassa tutkimusnäyttöäkin. Yhteiskunnan kannalta olisi tosiaan parempi jättäytyä pois töistä tai vielä parempi perustaa yritys. Vaan ei käy, sillä ahneet lottovoittajat haluavat pitää peffansa alla mukavan työpaikkansa ja miljoonansa. [/quote] Siis jos voittaa vaikka miljoona euroa, pitäiai jättäytyä pois töistä? Älä naurata. Siinä ei ole mitään itsekästä pitää työnsä, koska sen työpaikan eteen on itsekin täytynyt opiskella, ei se ilmaiseksi tule kenellekään. Miljoonalla eurolla ei loppuelämää eletä jos on vaikka nuori, ja joku rytmi elämässä täytyy olla ellei ole eläkeläinen. Tässä näkee ihmisen joka ei selvästi ymmärrä elämästä yhtikäs mitään. Ei ole ahnetta pitää työpaikkansa jonka on vaivalla saanut, vaikka lottovoitto tulisikin. Riippuu myös millaista elämää haluaa elää; jättäydy toki pois nuorena 1 miljoonaa taskussa töistä ja elä loppuelämäsi KÖYHÄSTI. Jos voittaa vaikka 10-30 miljoonaa euroa nuorena, voi jättäytyä pois töistä ja elellä mukavaa elämää tuhlailematta tai tuhlailemalla. Ymmärrätkö, että kun ei ole töitä, ei ole tuloja. On vain se raha, jonka on voittanut ja vain sen voi käyttää. Potti pienenee ja pienenee, kunnes huomaat että ei olisi niitä töitä kantsinutkaan jättää.
[/quote]
Et ole vissiin koskaan kuullut sijoittamisesta? Tottakai se raha laitetaan poikimaan lisää rahaa. Sillä tavoin potti ei ihan heti pienene ja tuloja on. Pääomatulotkin on tuloja.
[/quote]
Eipä nuo miljoonien eurojen vuosituloja saavat johtajatkaan jää töistä pois ja eiköhän heillä jotain sijoituksiakin ole. Miksi formulakuskit jatkavat vuodesta toiseen? Miksi juuri lottovoittajalta vaaditaan töistä pois jäämistä? Minä olen aika yksinäinen ihminen ja tuskin sillä rahalla saa samoja sosiaalisia kontakteja, kuin mitä töissä saa. Ostamalla hankitut kaverit ei oikein innosta. Harrastuksia on eikä niistä ole ennenkään kavereita löytynyt, mutta töissä saa olla ihmisten kanssa tekemisissä usein.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 13:41"]
Samaa mietin juuri tuon jämsäläismiehen kommentteja lukiessa. "Vaimo otti uutisen tyynesti vastaan" ja mikään ei muutu, vaikka pari milliä tipahti tilille. Mikä hitto noita ihmisiä vaivaa?! En minäkään alkaisi tuhlailemaan ihan vaan tuhlailemisen ilosta, mutta varmasti elämä muuttuisi, kun ei tarvitsisi rahasta huolehtia. Laittaisin ensimmäiseksi siitä osan tuottamaan lisää rahaa sijoitusten muodossa. Se jo turvaisi tulevaisuutta ihan kivasti. Minulla tuollainen summa riittäisi nykyisellä rahan arvolla varmaan sadaksi vuodeksi normaalielämiseen, mutta inflaatiohan sitä syö, jos sitä ei mitenkään sijoita.
Ehkä tuo on vaan sellaista suomalaista vaatimattomuutta. Vähätellään onnenpotkua, ettei naapurit tulee liian kateelliseksi. Ikävä kyllä sillä on ainakin minuun päinvastainen vaikutus. Alkaa ärsyttää, kun sekin raha menee ihan hukkaan. Mikä järki lotota, jos sillä rahalla ei ole mitään väliä? Sen sijaan, jos lottovoittaja kertoisi elämänsä muuttuvan täysin, kun saa lopettaa vastenmielisen työnsä ja saa maksettua velkansa, niin olisin hänen puolestaan iloinen.
[/quote]
Eli jos on kiva työ eikä ole velkaa, niin ei saa lotota?
En ole ennen tiennytkään, että lottovoittoja jaetaan tarpeen mukaan eikä täysin randomisti. Että lottokone tietää, mitkä numerot se laiska, kouluttakaton av-mamma on laittanut riviinsä, koska hän on sen voiton jotenkin ansainnut.
[/quote]
En minä sanonut, että kiva työ pitäisi jättää. Kunhan sanoin, ettei tuollainen rahan merkityksen vähättely mitenkään lisää sympatiaani lottovoittajaa kohtaan, päinvastoin. Enemmän minun mieltäni lämmittää tuhkimotarinat kuin tuollaiset "elämä jatkuu ennallaan" -jutut. En itse edes lottoa, joten se ei ole minulta millään tavoin pois, että joku muu voittaa. Itse vain soisin sen voiton ennemmin sellaiselle, joka sitä rahaa oikeasti tarvitsee, käytti sen sitten elämiseen tai hurjimpien unelmien toteuttamiseen.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 19:28"]
[/quote]
[/quote]
Eipä nuo miljoonien eurojen vuosituloja saavat johtajatkaan jää töistä pois ja eiköhän heillä jotain sijoituksiakin ole. Miksi formulakuskit jatkavat vuodesta toiseen? Miksi juuri lottovoittajalta vaaditaan töistä pois jäämistä? Minä olen aika yksinäinen ihminen ja tuskin sillä rahalla saa samoja sosiaalisia kontakteja, kuin mitä töissä saa. Ostamalla hankitut kaverit ei oikein innosta. Harrastuksia on eikä niistä ole ennenkään kavereita löytynyt, mutta töissä saa olla ihmisten kanssa tekemisissä usein.
[/quote]
Minä en ole käskenyt ketään jättämään töitään ja ymmärrän kyllä, että monet saa työstä muutakin iloa kuin palkan. Halusin vain tarttua tuohon kommenttiin, ettei tuloja ole ilman työtä. Pitää olla aika pihalla talousasioista, jos kuvittelee, että palkkatulo on se, jolla ihmiset rikastuu. Jos ei ole johtajatason hommissa, niin ei palkkatuloilla juuri juhlita. Harvalla vaan on varaa sijoittaa tarpeeksi suuria summia, että tuotot olisivat merkittäviä. Tämän vuoksi sijoittamista harrastavat lähinnä valmiiksi rikkaat tai hyvätuloiset. Lottovoittajilla on ainutlaatuinen mahdollisuus liittyä tuohon joukkoon.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 17:18"]
Mua ärsyttää suunnattomasti kaikki ne jotka jatkaa töissään. Ne ei tee sillä rahalla enää mitään ja ei osaa käyttää ja nauttia siitä. Mun mielestä niiden voitot kuuluisi jakaa pois kun ei niitä haluakaan.
[/quote]
No eläkettä kuitenkin kertyy. Se miljoona ei lämmitä enää vuosikymmenten päästä.