Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä pariskuntia joilla kummallakin ulosotossa velkaa ja merkintä?

Vierailija
12.12.2014 |

Olisi hyvä, jos edes toisella olisi raha asiat kunnossa :( Voi vittu sitä on kussu oman elämänsä! Turha enään itkeä kun paskat on jo housuissa :(

Ja av palstan tapaan... Vittuilkaa pois vaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon teille velkaisille jää rahaa pakollisten laskujen jälkeen? Meillä noin 400€ :(

Vierailija
2/15 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta, tonnin verran ehkä jää, kohta onneksi loppuu ulosmittaaminen! Tässä kuussa antoivat vapaa kuun niin tajusin vasta kuinka järkyttävästi rahaa menee kuussa "hukkaan"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua vittuilla tai muuten ilkeillä koska on joulun odotuksen aika, joten tyydyn vaan sanomaan että APn tapauksessa on vakka kantensa valinnut.

Vierailija
4/15 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta vuodessa voi pyytää vapautusta. Siten pärjäsin, kun olin lapsen kanssa yksin ja maksoin ulosottoon. Onneksi oli töitä ja ok palkka, mistä ulosmitata. Onneksi jo pois siitä. 

Ja omaa tuhlailuahan sekin oli. Tarve olla kuin muutkin, vaikkei olisi varaa. Ja ap:n miehellä varmaan ollut sama, ei sillä palkalla saanutkaan itselle, vaimolle ja lapselle kaikkea, pieni vippi ja uusi ja uusi. Niin helppoa. Ennenkin tulee loppu.

Vierailija
5/15 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla vanhemmillani on. Itse opiskelen... Heillä oli lähes 15vuotta sitten oma yritys joka sitten meni konkkaan... Harmittaa tilanne vanhempieni puolesta :(

Vierailija
6/15 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me. Minulla velkaa enemmän, miehellä ei taida enää ollakaan, mutta merkintä on vielä. En jaksa enää yrittää, ihan se ja sama. Ei oikeastaan vaikuta elämäämme kauheasti, koska emme muutenkaan ole ostaneet velaksi muuta kuin auton ja talon aikoinaan. Rahaa jää ruokaan ja lasten harrastuksiin, talon lyhennykset voimme maksaa, auto on jo oma. Emme matkusta missään, missä tarvittaisiin luottokorttia. Puhelin- ja nettiliittymät on hankittu jo aiemmin.

Jännitti ostaa lapselle lapselle joululahjaksi puhelin ja liittymä, kun ei tiennyt meneekö sopimus läpi. Miehen nimellä meni. Kerran olin oikeasti pulassa, kun olisi pitänyt vuokrata auto. En edes yrittänyt, sellaista ei voi tehdä ilman luottotietoja. Jos olisi mahdollista, ottaisin nyt 10 000e remonttilainan. Sauna pitäisi kunnostaa.

Velkani muodostuu sairaanhoidon polimaksuista, lasten sairaanhoitokuluista, muista hoitokuluista. Ei ole mitään "turhuuskuluja". En kykene maksamaa, tulot n. 10 000e vuodessa.

Vierailija
7/15 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on. Vituttaa mutta ei voi mitään. Jäätiin peräjälkeen työttömiksi ja siinä meni raha-asiat hienosti perseelleen.

Vaikeuttaa yllättävän paljon elämää. Ulosotossa mulla ei ole enää mitään, miehellä taitaa olla vajaa tonni mutta luottotiedot tulevat sitten vasta joskus.

Vierailija
8/15 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes voi ymmärtää, miten mun ukko on saanu sössittyä asiansa noin.. On vakituinen työpaikka jossa ollu kymmeniä vuosia jo töissä. Siltikin jostain helvetin syystä alkanu ottaa velkaa ja velalla koittanu maksella edellistä velkaa pois.. Tietäähän sen mikä oravanpyörä siitä tulee.. Eikä heti edes kertonu mulle asioista kun ei kehdannu. Anto käsittää että tienaa hyvin ja pärjää hyvin. En vieläkään tiedä, mikä sai sen ajautumaan tuohon.

Minä taasen ääliönä otin nuorempana opiskelu aikoina vippiä kun halusin elää samanlaista elämää kun kaverit. Kavereilla oli aina rahaa vaatteisiin, ravintolassa käymiseen ja kaikkeen muuhun. Sain kuulla siitä että miksi mä en käy missään enkä osta mitään.. Tyhmänä nuorena sitä alko ottaa vippiä että ois kavereiden silmissä saman tasoinen kuin he itse. Voi vittujen kevät.

Ap

Vierailija
9/15 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kanssa. Välillä tulee toivoton olo, että ei nää asiat tästä paremmaksi muutu, mutta pakko kai vaan luottaa tulevaan...

Vierailija
10/15 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta meillä on velkaa 700 000 euroa. Onneksi työpaikat molemmilla.

Vierailija
11/15 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä luottotiedot puhtaat, mutta kuilun reunalla tässä mennään... Miehellä on järkyttävästi velkaa uo:ssa, firman juttuja pääasiassa ja kyllähän sinne lataantuu muutakin koko ajan kun rahat on aina loppu.

Vierailija
12/15 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lisää yksi pariskunta. Ulosotto ottaa osansa, mutta me eletään kuitenkin aika hyvin. Tarkasti lasketaan menot. Lapsia ei ole, joten ei aina niin tarkkaan tarvi miettiä esim. ruokaostoksia.

Vaikeaa on jos tapahtuu jotain yllättävää. Esim. lähisukulaisen sairastuminen, poismeno ja hautajaiset. Kauhea suru ja masennus ja sen päälle hautajaiskulut ym:(. Raskas syksy on ollut.

Vierailija
13/15 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi pariskunta. Molempien velat nuoruuden hölmöilyistä, mies ei tosin osaa vieläkään raha-asioitaan hoitaa millään muotoa järkevästi. Pärjätään kuitenkin ihan ok, kaksi lastakin on, jotka kyllä saavat kaiken tarpeellisen. Itse olen vielä kotihoidontuella ( mitään muita tukia ei saada), tulot meillä yhteensä n. 2400€/kk netto.

Vierailija
14/15 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunilleen saman verran.. Paskaa koko elämä.. Ei mitään iloa.. Mut oma vikaha tää on.

Vierailija
15/15 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miehellä ei kummallakaan ole luottotietoja. Maksetaan kumpikin tietty summa kuussa. Ollaan käyty molemmat sopimassa maksujärjestelystä.

Käteen jää laskujen jälkeen tonnin verran (taloudessa myös kaksi lasta). Kyllä sillä summalla toimeen tulee.